49 posts, 3 pages, 9,444 views
jeesboks:
”kuka kaipaa rakkauttaa kun on niin paljon tarjolla himoa se on turvallisempaa kuka kaipaa suhdetta luopuu vapaudestaan kaikkihan tavoittelee omaa etuaan ”
Kuulin ton kipaleen radiosta... eliikäs mitäs mieltä kipaleen sanotuksista, tota vai ei?
Tres:
---
serotonot:
rakkaus tän maailman pitää kasassa ja pyörittää sitä. Eihän himossakaan ole mitään vikaa, mutta kivempi myös olla onnellinen kuin nauraa 5min ratketakseen.
---
Hedonismi vs. eudaimonismi
CandyRaver:
---
jeesboks:
kuka kaipaa rakkauttaa kun on niin paljon tarjolla himoa se on turvallisempaa kuka kaipaa suhdetta luopuu vapaudestaan kaikkihan tavoittelee omaa etuaan
Kuulin ton kipaleen radiosta... eliikäs mitäs mieltä kipaleen sanotuksista, tota vai ei?
---
First of all;ilman rakkautta on ihminen aika surullinen,and that`s a fact..
Meil kaikil on tarve tuntea,että merkitään jollekkin enemmän ku pelkkää himoa..
Himo,as a feeling,on muutenkin aika yliarvostettu juttu..siis ainakin kun se on irrallaan kaikista muista inhimillisistä tunteista..tää on tietty vaan mun mielipide.. Jokaisella olkoon omansa
Mä oon ainakin huomannu,et nyt kun asuu ihan uudessa kaupungissa,tuntemattomien ihmisten ympäröimänä ja kaikki rakkaat ihmiset on suht kalliin junalipun päässä niin on niin yksinäinen ja surullinen olo,ettei edes kiinnosta mikään pelkkä lihallinen himo..
Sad but true..tää tyttö ainakin ottaa vaik mieluummin sen pelkän henkisen rakkauden kiitos Jos sellasta nyt tän tytön kohdalle koskaan osuu
vaavu:
---
Tres:
---
serotonot:
rakkaus tän maailman pitää kasassa ja pyörittää sitä. Eihän himossakaan ole mitään vikaa, mutta kivempi myös olla onnellinen kuin nauraa 5min ratketakseen.
---
Hedonismi vs. eudaimonismi
---
Mä olen usein ajatellut, että jos yhteen lauseeseen pitäisi tiivistää elämän tarkoitus, niin sen voisi muotoilla näin: elämän tarkoitus on olla onnellinen. Useimmat ryhtyy ajattelemaan tota periaatetta helposti hedonismin kautta, mutta kuten serotonot tuossa mainitsikin, joskus on parempi katsoa vähän pitemmälle kuin vain viiden minuutin päähän.
Uhuu:
jokainen vastaantuleva mies (ka varmaan nainenkin) tuntuu baaritiskillä vannovan rehellisyyttään ja sitä miten eri tavalla hän ajattelee muihin kaksilahkeisiin verrattuna... bullshit sanon minä... varsinkin tuollaiset oman minän pönkittäjät yleensä ovat suurimpia narreja ihmissuhdeasioissa.
-eiheilaahelluntainavanhapiikauhuu
JustinSane:
---
Ehkä sun ei sitten pitäisi niitä sieltä baaritiskiltä hakea?
Uhuu:
rupateltiin tässä viikonloppuna baarissa useampaa otteeseen...
omakohtainen tunteeni (kokemusten ja kaiken näkemäni perusteella omaksuttu) on se, että nykyaikana kyllä valitettavan moni ihminen etsii vain nautintoa ja rakastumisen aiheuttamaan endorfiiniryöpsähdystä. arkea ja suhteen tasaantumista on äärimmäisen vaikea kestää.
toisaalta oman kumppanin naruttamisesta on tehty eräänlaista taidetta, jota tiedotusvälineet ylläpitävät. kaikissa tv-ohjelmissa ihmissuhteet ovat pintaliitoa ja kusettamista... sitä arkipäiväkin siis kai on, sillä ohjelmat kuulemma kuvaavat aikaansa.
ihmiset ovat oppineet valehtelemaan kirkkain silmin... jokainen vastaantuleva mies (ka varmaan nainenkin) tuntuu baaritiskillä vannovan rehellisyyttään ja sitä miten eri tavalla hän ajattelee muihin kaksilahkeisiin verrattuna... bullshit sanon minä... varsinkin tuollaiset oman minän pönkittäjät yleensä ovat suurimpia narreja ihmissuhdeasioissa.
tavallaan olen varmasti liiaksikin varuillani ihmisten suhteen. ehkä joskus joku todellakin tarkoittaa mitä sanoo ja osoittaa sanat todeksi myös käytännössä. ehkä sitä kulkee onnensa ohi liian kyynisellä asenteella... huoks...
-eiheilaahelluntainavanhapiikauhuu
Uhuu:
---
JustinSane:
---
Ehkä sun ei sitten pitäisi niitä sieltä baaritiskiltä hakea?
---
hmm... ilmaisin taas huonosti itseäni... itsellä ei tässä haku päällä, mutta noin yleistäen kun ihmisten kanssa baarissa puhuu niin kaikki tuntuvat nostavan itsensä jalustalle. baarista nimenomaan en edes usko kunnollista ihmissuhdetta löytäväni, joten harvemmin haku päällä kun ulos lähtee... =)
-eitässäniinepätoivoisiaollauhuu
serotonot:
aivan. mut siks mielestäni toi asettelu hedonismi vs. eudaimonismi ei ihan suoraan kyllä pidä paikkaansa, koska molemmat tietyllä tavalla edesauttavat toisiaan. Kaiken kaikkiaan on kyllä totta myös se että hetkellinen mielihyvä harvoin johtaa pysyvään onneen, mutta onni taas kyllä tuo mielihyvää.
gluester:
Rakkaus ja (into)himo voi olla samassa paketissa imo, joka tuntuu unohtuvan monelta. Itse henkilökohtaisesti tavoittelen ennemmin tuota edellämainittua kombinaatiota kuin sitä hetken nautintoa, joka loppujenlopuksi vetää sut vaan syvemmälle ja syvemmälle sen maailmaan....
Tapansa ja ratkaisunsa kullakin - eipä siihen ole paljoa sanomista. Pääasia että on onnellinen.