Ihmeet!

31 posts, 2 pages, 7,517 views

Tyly

#1 • • Tyly
Siis tuli vain tässä mieleen tämmöisenä tieteenpalvojana etä onkos monelle tullut eteen ihmettä juuri siis sen sanan merkityksessä...

En nyt todellakaan tarkoita mitään että kuinka joku pystyi selviytymään rajusta rekkakolarista kun siinä on vain syy-seuraus - suhteen sarjan summa....

Mutta siis esimerkiksi jos joku edes tietäisi mitä nämä ihmeet ovat jota pyhimykset ovat tehneet.. eikös heidän pidä tehdä kolme ihmettä...

Ja eikös ihme ole semmoienn mitä tiede nyky käsityksien mukaan pysty selittämään...

Heittäkää mitä vain mitä siis lähinnä tiede ei pysty selittämään...

*iloinen*

--
Iloinen vesilintu

mukava

#2 • • mukava
Ihmeitä tapahtuu lähes päivittäin, tai no, miten nuo tapahtumat sitten selittäisi.. No, jokatapauksessa tapahtuu todella usein sellaisia asioita, joihin ei löydä minkäänlaista selitystä ja miettii, että pitikö näin oikeasti tapahtua?

Voi olla, että tuo "tämän pitikin tapahtua" on vain ainoastaan noita kristinuskon asioita, en tiedä tarkkaan, kun itse en ko. uskoon usko.

Mutta esimerkkinä: joskus vuonna kolme ihastuin yhteen tyttöön, kenen nimeä, saati numero on tiennyt.
Sattumalta yhtenä viikonloppuna päädyin lähes sattumalta kaverini kanssa vieraaseen porukkaan ja monien satunnaisten tapahtumien kautta sain tuon tytön numeron ja hiljalleen kaikki loksahti paikalleen..

Vaikea sanoa, että mitä olisi tapahtunut, jos en juuri sinä päivänä ja tiettynä kellonaikana olisi ollut kyseisessä paikassa?

Kenties olisin kuitenkin jostain selvittänyt ko. henkilön numeron, mutta olisiko tapahtumat menneet samaa rataa kuin silloin sattumalta meni?

Voi toki olla, että koko asia tuntui niin maagiselta, kun ensinnäkin oli vielä niin nuori, mutta kuitenkin..? *täh*
Katrina

#3 • • Katrina
Ihmeitä tapahtuu silloin tällöin...

Veljeni näkee enneunia, pidän tätä melkoisena ihmeenä!
Lounge_Lizard

#4 • • Lounge_Lizard Varsinainen ilopilleri
kaverit yleisesti ottaen pitävät ilmaantumista kouluun enteenä. Uskovaiset tuttavani jututtavat pappejaan ja kysyvät neuvoa ennustajilta. "Se oli tänään koulussa, tapahtuuko kohta jotain suurta?"

*piupau*

--
Et reiveihin lähde, et elokuviin, kun sinua kieltää se teidän isi

#5 • • Kirsikka Guest
Mäkin olen nähnyt pari kertaa sellaisia unia, jotka on sitten tapahtunut myöhemmin.. tai ainakin musta siltä tuntuu, mutta unien muistaminen on kyllä yleensä niin hataraa että en tuosta ihan satavarma ole. Joskus jotkut asiat tuntuvat ihmeiltä, juuri tuo että sattuu olemaan jossain tietyssä paikassa tiettyyn aikaan, ja jotain merkittävää tapahtuu. Onko se sitten ihme, sattumaa vai onko kuitenkin ajatellut että tästä seuraa jotain tärkeää, sitä en osaa sanoa. Tunnen ihmisiä jotka ovat nähneet/kokeneet jotain "yliluonnollisia ilmiöitä", kuten kohdanneet aaveita/kummituksia/henkiolentoja.. itse en ole sellaista kokenut, mutta sen verran luotan noihin henkilöihin etten usko heidän valehtelevan.
¡ Previous post about a year ago !
Lin

#6 • • Lin Kebab - ilman valkosipulia
Mulla on semmonen ”kyky” (vaisto?), että jo heti aamulla herätessä tiedän, jos jotain pahaa tulee sinä päivänä tapahtumaan. Se on sellanen omituinen tunne, jota ei pysty selittämään. On hyvä, että sitten tietää olla varuillaan juuri sinä päivänä, mutta toisinaan se on kyllä h*lvetin ahdistavaa... Se tunne tuntuu meinaan siihen asti, kunnes ”se jokin” tapahtuu. Kertaakaan ei oo toi ”kyky” pettänyt. Lisäksi näen jonkin verran enneunia...

Ota musta nyt sitten selvää... *ding*

--
Vois tästä lähtee ostaa nakkeja piste kom

#7 • • Orza Guest

Tyly:

*iloinen*

mitä oli ennen nk. alkuräjähdystä?
henkka

#8 • • henkka

Avernian:
---
ALIEN:
mitä oli ennen nk. alkuräjähdystä?

---

Ei ollut aikaa ennen alkuräjähdystä, sillä aikaakaan ei ollut ”ennen” sitä.

Ei vastaa kysymykseen.
Kuini

#9 • • Kuini Vajakki
Mä näin joskus noin yhdeksän vuotiaana unta. Siinä oltiin sellaisessa vanhassa linnassa... Linnassa roikkui iso kangas seinällä (sininen tai vihreä). Sitten linnassa asui nainen ja monta lasta, yli 10. Heillä kaikilla oli samanlaiset hatut kuin noidilla. Sitten syy, miksi muistan unen niin tarkasti: Siellä oli portaat, jotka liikkuivat seinästä seinään...( Lisäksi yhdessä huoneessa oli pieni karuselli, joka pyöriessään soitti musiikkia.)

Et eiks oo ihan selvä Harry Potter *joo**hihu**joo*

--
*plurplurplurplurplurplurplurplur*

Tanjiz

#10 • • Tanjiz Yhdyssana on yhdyssana.
Kyllä mä uskon ihmeisiin, ja muutenki..silleen..*ding*

--
Avaan ikkunan hengitän sisään maisemaa, niin täydellistä, että pelottaa..

Dementation

#11 • • Dementation wednesday?

Tyly:
*iloinen*

Nykytiede tietää että on olemassa materiaa ja antimateriaa...
Antimateriaa voidaan luoda todella pieniä määriä keinotekoisissa
oloissa. Mutta tiede myös uskoo, että alkuräjähdyksessä syntyi
tasan yhtä paljon materiaa ja antimateriaa.

Materia ei voi tuhoutua kuin törmäämällä antimateriaan
tai toisin päin, ja tällöin molemmat katoavat, muodostaen energiaa.

Kuitenkin materiaa voimme löytää kaikkialta ja antimateriaa emme mistään...
Tiede ei siis osaa selittää mihin h*lvettiin se antimateria on kaikki mennyt
ja miksi..?

Eli siinä sulle asia mitä tiede ei osaa selittää, vaikka itse on sitä mieltä,
että antimateriaa täytyy olla yhtä paljon kuin materiaa...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

henkka

#12 • • henkka

Dementation:
---
Tyly:
*iloinen*

---

Nykytiede tietää että on olemassa materiaa ja antimateriaa...
Antimateriaa voidaan luoda todella pieniä määriä keinotekoisissa
oloissa. Mutta tiede myös uskoo, että alkuräjähdyksessä syntyi
tasan yhtä paljon materiaa ja antimateriaa.

Materia ei voi tuhoutua kuin törmäämällä antimateriaan
tai toisin päin, ja tällöin molemmat katoavat, muodostaen energiaa.

Kuitenkin materiaa voimme löytää kaikkialta ja antimateriaa emme mistään...
Tiede ei siis osaa selittää mihin h*lvettiin se antimateria on kaikki mennyt
ja miksi..?

Eli siinä sulle asia mitä tiede ei osaa selittää, vaikka itse on sitä mieltä,
että antimateriaa täytyy olla yhtä paljon kuin materiaa...

No eikö järkevä selitys olisi että antimateria kulkisi universumin ulkolaitamilla niin kauan ku
big bangissä löytyy potkua kunnes se taas lähtee luhistumaan kasaan ja aiheuttaa
materian ja antimaterian kontaktin. Ja johtaa taas pieneen tiiviseen energiamöykkyyn
joka taas joku kaunis pvä aiheuttaa uuden paukun.
Aziz Combat Fighter

#13 • • Aziz Combat Fighter
En usko, sitten niin tippaakaan. Varsinkaan ihmisiin, jotka omien sanojensa mukaan kykenevät joko tekemään tai kokemaan ns. ihmeitä.
T-rex

#14 • • T-rex ku(i)va tomaatti
ehkä vähän asian vierestä mutta kuitenkin. Minun kaverin mummo ilmeisesti omaa jonkun edeltänäkemisen lahjan, valitettavasti vain negatiivisessa mielessä. Se näkee sellaista unta, missä puhelin soi ja sitten se oikeasti herää. Ja kun se nukahtaa uudestaan, sama toistuu. Mutta puhelin ei oikeasti soi. Kun mummo sitten herää kolmatta kertaa, niin puhelin soi ja joka kerta, kun tämä on tapahtunut, on ilmoitettu jonkun läheisen kuolemasta.

Samoin kaverilla on ehkä vähän samaa lahjaa, se näkee aika paljon sellaisia unia, jotka sitten myöhemmin tapahtuvat lähes orjallisesti unta muistuttaen.

Oikeasti ennalta näkemistä vai alitajunnan toteuttamista? kuka tietää.

--
Makealta maistuu synnillinen rakkaus.
-Islantilainen sananlasku-

Suklaa on kanssa aika hyvää..

sapeli

#15 • • sapeli jokukukamikä?

Ana:
En usko, sitten niin tippaakaan. Varsinkaan ihmisiin, jotka omien sanojensa mukaan kykenevät joko tekemään tai kokemaan ns. ihmeitä.

Olet ihan uskomaton *joo*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

JustinSan

#16 • • Edited JustinSan Nullius in verba
Jos vaikka jotain ihmeellistä sattuisikin löytymään, se olisi ihme tasan niin kauan kunnes tiede selittäisi sen.
Niin se on tähänkin asti mennyt, koko käy tila jumalaiselta/yliluonnolliselta pienemmäksi tieteen selittäessä ilmiöt.
Vrt. ukkonen = jumalien kiukkua tmv, aurinko = jumala etc.

Eli nope, en usko ihmeisiin. Uskon ilmiöihin joita tiede ei pysty selittämään, vielä/.

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

jUSSi

#17 • • jUSSi äkäinen vanhus

-Linda-:
Mulla on semmonen ?kyky? (vaisto?), että jo heti aamulla herätessä tiedän, jos jotain pahaa tulee sinä päivänä tapahtumaan. Se on sellanen omituinen tunne, jota ei pysty selittämään. On hyvä, että sitten tietää olla varuillaan juuri sinä päivänä, mutta toisinaan se on kyllä h*lvetin ahdistavaa... Se tunne tuntuu meinaan siihen asti, kunnes ?se jokin? tapahtuu. Kertaakaan ei oo toi ?kyky? pettänyt. Lisäksi näen jonkin verran enneunia...

Ota musta nyt sitten selvää... *ding*

kuinka monta kertaa olet herännyt tämän "tunteen" kanssa ja mitään pahaa ei olekkaan tapahtunut? On erittäin helppoa unohtaa nämä "tuntemukset" kun mitään ei tapahdu, jolloin ne kerrat jolloin jotain tapahtuu jäävät mieleen ja saavat ko. tapahtuman tuntumaan enteeltä. Aivot kusettaa meitä, big time.

Ja ei, en usko ihmeisiin.
Epailija

#18 • • Edited Epailija Physicist, 2nd class.

jUSSi:
kuinka monta kertaa olet herännyt tämän ”tunteen” kanssa ja mitään pahaa ei olekkaan tapahtunut? On erittäin helppoa unohtaa nämä ”tuntemukset” kun mitään ei tapahdu, jolloin ne kerrat jolloin jotain tapahtuu jäävät mieleen ja saavat ko. tapahtuman tuntumaan enteeltä. Aivot kusettaa meitä, big time.

Ja ei, en usko ihmeisiin.

Puhumattakaan itsetoteutuvan profetian mahdollisuudesta.

Itse olen samoilla linjoilla Anan ja jUSSi:n kanssa. On asioita, joita tiede ei ehkä vielä osaa selittää, mutta ei niitäkään voi ihmeiksi kutsua.

Jos joku luulee oikeasti kykenevänsä ihmeisiin, niin voi ihan vapaasti ottaa Skepsis ry:hyn yhteyttä. Siellä on helppoa rahaa tiedossa paranormaaleja kykyjä omaaville ihmisille. *g* Linkki

Edit: *typoil*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Epailija

#19 • • Epailija Physicist, 2nd class.

sOuphy:
mutta mietin vaan sitä, tuossa näitä juttuja lukiessani, että tiede ei todista uskonvaraisia asioita. Tieteellä ei ole metodeja sellaiseen. Tiede esittää eri todennäköisyyksiä ja teorioita eri ilmiöille, eri ”ihmeille”. Ihminen saa välineitä tieteellisistä tutkimuksista ja tekee tulkinnat niistä ja miettii sitten hyväksyykö ne vai mitä. Mutta tiede ei siis todista mitään uskonvaraista....

Ihan totta. Uskonasioita ei voi tieteellä todistaa, mutta nyt puhuttiinkin ihmeistä. Esim. jos minä kävelen vetten päällä, niin se on ihme, jos syvyyttä on sanotaan enemmän kuin kymmenen senttiä. Tieteellä on metodit tällaisen ilmiön tutkimiseen, koska se ei ole uskon asia jos se oikeasti tapahtuu. Edes uskonasiat ja uskonnolliset paranormaalit asiat eivät ole sama asia, muista ihmeistä puhumattakaan.

Muutenkaan tiede ei varsinaisesti todista asioita. Kaikki mallit pätevät korkeintaan niin kauan kuin löytyy ilmiö, joka on niiden kanssa ristiriidassa ja kaikki mallit rakentuvat pohjimmiltaan joillekin (ainakin matemaattisille) perusoletuksille, jotka vain tuntuvat järkeviltä. Tiede rakentaa siis malleja todellisuudesta, jolla todellisuuden toimintaa voidaan ennustaa, selittää ja kuvailla, mutta nämä mallit eivät kuitenkaan ole välttämättä sama asia kuin todellisuus itse. Kartta ei ole sama asia kuin maasto.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Lucky-13th

#20 • • Edited Lucky-13th
tää on jo aika ihmeellistä..vai muka itestään selvää? uskon että kaikki mihin mielikuvitus pystyy, on mahollista,viimestään ”uni” tilassa. Pidän aurinkoa siinä mielessä ns jumalana, koska luulen että ilman sitä ei meitäkään olisi vaikka se pelkkää matematiikkaa olisikin,meillä olla väärä käsite jumalasta.. pidän tätä ihmeenä ainakin viel jonkin aikaa

--
I´ve made up my mind, don´t confuse me with the facts!