I said Happy Hardcore!!!!!!!

50 posts, 3 pages, 10,963 views

Avatar
#1 • • pikku-i Guest
Nooooniiin, näitä (ja muita sivuja) selaillessa tulin huomanneeksi että aika moni pitää hardcoresta ja jopa happy hardcoresta=JES!*plur*
Eli itse tutuistuin kyseiseen tyyliin täällä Australiassa asuessani ja alku kangistelun jälkeen minä ja uk happy hardcore löysimme toisemme. Aluksi koko juttu tuntui vähän liian imelältä mutta nyt ymmärrän että kyllä se silti saa hymym nassulle ja jalat vipattamaan.*ökkö* <- katso ökkökin tykkää siitä...
Hardcore on taas saamassa tuulta purjeisiin ja djeit kuten Slipmatt,Brisk,Ham,Hixxy,Seduction ovat tällä hetkellä meilkein yhtä kiireisiä keikka-aikatauluissaan kuin hardcoren kulta-aikana. Englannissa ja USAssa happy hardcore reivejä järjestetään kuukausittain ja tapahtumat keräävät tuhansia iloisia bilettäjiä tanssimaan ja pitämään hauskaa!
Jos jotain nyt kiinnostaa kuunnella happy hcta tai saada tietoa tästä tyylistä niin tässä pari osoitetta joista löytyy aika hyviä mixeja ja muuta sälää:

http://www.happyhardcore.com (everything from happy hardcore to happy hardcore..ööh...*pelle* )

http://www.sonicfury.net (happy hc,hc,d&b,old skool)

http://www.americancheese.com (cheddarilla, kiitos.. *hih*)

http://hardcorps.org (no niit settei niinku aikasemmissakin)

http://www.hardcore-emotions.nu (as above+ gabba etc)

http://www.djvision.co.uk (blah blah)

http://www.nextgenerationrecords.com (levy-yhtiö, hyviä biisejä etc)

Eli heittäkää ennakkoluulot pois ja kertokaa mitä pidätte (siis ne jotka ei oo tyyliä ennen kuullu)...*hymy*

*plur**plur*HARDCORE WILL NEVER DIE!!!!*plur**plur*
scobl

Posts: 755

#2 • • scobl
Hardcore on hyvää silloin tällöin, kun haluaa nopeampaa rytmiä *hih* Yleensä kuitenkin tulee kuunneltua enemmän hard trancea tai hard housea *hymy*

--
bred na net

Avatar
#3 • • pikku-i Guest
Nii-in, meitsikin pitää hardhousesta/hard trancesta mutta nyt kyllä oon varmaan kallistumassa happyhc/hc/trancecore puolelle...the faster the better I say!*pahis*
Avatar
#4 • • ikj Guest
*hymy*hc on ihan jees...ei mun mielest ihan nopein musa mitä löytyy,mut kuitenkin se saa aina hymyn päälle*nauru*...kiitti paljon noista osoitteista!*piis*

(muokattu 23.4.2002 21:10:25)
florx

Posts: 532

#5 • • florx
Siis noilla ei sitten oo mitään tekemistä hc:n kanssa. Happy hc ja gabber on sitten asiat erikseen.
florx

Posts: 532

#6 • • florx
Niin no...tässä olis Tresin ja Xybon lainattuja aihepiirin tekstejä asiasta kiinnostuneille/tiedonhaluisille:

HappyHc:Ssa ei ole mitään hc:ta.. pitää muistaa pitää
erillään nämä asiat. ;)
Mutta asiaan. Suomeen happyhc tuli linjaan anttilan
kautta 19.90mk:n cd:illä ja uskoisin että tavallaan
siinä samalla se menetti "arvostuksensa", kukaan ei
halua soittaa 2-oktaavia liian korkealta laulavaa
tikutakua. Toki happyhc:ta oli aikasemminkin mutta
ei vastaavassa kaupallisessa volyymissa.

Nyt hardhousen aikana.. kun kaikki "oikeet" hardcore/rave
biisit on raiskattu ja nykyään alkaneet raiskamaan
happyhc biisejäkin, noiden soittaminen jää vielä enemmän
vähempään. Koska kun soittaa jotain originaalia
niin paikalle tulee tusina true-hh-miehiä kysymään
"mikä uus versio tämä on".

Hc ei ole koskaan suomessa ollut mikään iso juttu.
Gabber oli noin puolvuotta/vuoden.. sitten se meni
ohi. Nyky hc taas on niin extremeä nykyiselle tekno
sukupolvelle, että sitä ei todellakaan kannata
paljoa suomessa soitella.

Suomessa on ehkä parikymmentä ihmistä jotka diggailevat
hardcore-teknoa ihan tosissaan, ja heidät on helppo
tunnistaa jo pelkästään sillä perusteella että
he jaksavat joka kerta mainita että ns. happy hc
ei ole hc:ta, eikä myöskään gabber. Hardcoren suosiosta...
Nostan nyt omaa häntääni tässä: Inkvisitio on järjestänyt
pelkästään hardcorelle ja gabberille omistettuja
tapahtumia vuodesta 1997, ja tapahtumat ovat keränneet
ihan mukavasti kävijöitä, joskin vaihtuvuus illan
aikana on aina ollut suuri: moni on tullut paikalle,
kuunnellut parikymmentä minuuttia 300+ bpm tärinää,
yrittänyt tanssia, todennut sen hankalaksi ja poistunut
päätään puistellen paikalta. Gabber vielä voikin
saada lattialle sen 100-200 ihmistä, mutta sitä
rankempi musiikki tyhjentää inkvisitiossakin lattiaa.

Kaksi tämän tyyppistä tapahtumaa vuodessa riittää
mainiosti ainakin pääkaupunkiseudun tarpeisiin,
ja satunnaiset pienempimuotoiset iskut eri puolilla
suomea tyydyttävät koko 20-henkisen skenen varsin
hyvin, ja ehkä jopa ne parisataa hetkellisesti aiheesta
kiinnostunutta. Massojen musiikkiahan ei esim. tällaisesta
rytinästä koskaan tule
Kyseessä voi siis olla väärinkäsitys. Gabber..
kuten se monelle on tullut tutuksi Thunderdome
kokoelmilta on jokseenkin iloista rollottelua.
Biittikään ei mene kovinkaan nopeeksi.
Jotkut eivät luokittele gabberia edes hc:ksi. En kyllä
minäkään. ;) Mutta kyllähän se on hc:seen perjaatteessa
kuuluukin vaikka onkin sen kauppallisin muoto.
(mikä nyt ei aina tarkota sitä että sen pitää soida
24h radiossa)

Sitten on myös kokoelmia jotka ovat vaihtuneet
gabberista hc:hen.. Esim Terrordrome 1-4 oli
tuota mokum tyylistä funcore/popcore gabberia..
ja 5-10 enmmän hc:ta. Tosin saksalaiset keksivät
sillekkin tyylille nimen Terrorcore kuvamaan nopeeta
biittiä ja "horrorsampleja" ;) Oikeasaaan terrorcore
kuvaa enemmän nyky speedcorea.. (bassorumpua ja 300bpm+
ei muuta)

>

Elikkäs elikkäs....esimerkiksi vaikka thunderdomet yms kokoelmat, joita monet pitävät/mainostetaan hooceena ovat aika kesyä tavaraa (suurimmax osax gabberia ja new-style gabberia) verrattuna varsinaiseen hooceehen, jota nykyään erittäin harvoin kuulee (huom. inkvisitio-bileet 4.5 ) levyjen saamisesta puhumattakaan.

Tosssa nyt ei happy hooceesta paljon juttua ollu, mutta voisin kyllä melkein sanoa, että jos nykyään jossain bileissä kuuluu tosi rankkaa "hc:ta", se tuskin on hooceeta sanan varsinaisessa merkityksessä, ellet ole inkvisitioissa*joo*
Niin ja tutustukaa ihmeessä esim Tresin omiin biiseihin, joissa on aikamoista rytinää.
Eli täältähttp://www.antenniosasto.net

(muokattu 24.4.2002 1:57:49)
Avatar
#7 • • pikku-i Guest
Saako kysyä miksi herra (ja xybo plattarilla) on ottanu tehtäväkseen varmistaa ettei kukaan pidä tai tule koskaan pitämään happy hcsta? Kutsukaa sitä miksi kutsutte, kaikkialla muualla sitä kuitenkin kutsutaan happy hcksi.Vai muutetaanko koko nimi kahden ihmisen takia täällä Suomessa..*häh*
Anteeks nyt hirveesti mutta en kyllä tajua mitä teillä on kyseistä tyyliä vastaan, okei ettei siis pidä siitä..WHO CARES?! En mäkään diggaa gabbasta (joka muuten kirjoitetaan gabber!) mut en silti postaa joka paikkaan et se on p*rseestä..*hmph*
Ja tollaset kommentit "happy hc ei oo hcta etc" ei tee mitään muuta kun pelottaa pois kaikki jotka ois oikeesti kiinnostuneita kun saattaa näyttää tyhmältä jos diggaa siitä koska eräät puristit näyttää määräävän minkälaista hcta Suomessa saa kuunnella..
Ja miks ees mainitsin että hc oli suomessa suosittuu puol vuotta..niin??Mites toi liittyy asiaan?

Ja jos niitä todellisia hc diggareita on vaan ollu 20 niin kannattaa uusia lukunnu, nyt niitä on 21 sillä meitsi pitää myös hcsta...*heiii*
Jos ainut tavoitteesi on saada jengi kääntymään pois happy hcsta niin suosittelen että mietit vähän ja ehkä vähän ajan kuluttua osaat arvostaa eri tyylejäkin. Mua ei todellakaan kiinnosta jos Suomen hc kuningas Xybo tai Tres ei pidä happy hcsta koska mä kuuntelen musaa koska mä pidän siitä, en näyttääkseni viisaalta...

Niin ja et nähtävästi ole kuullut uk breakbeat happy hcta sillä orava laulua ei niissä kuule...kyllä, osa lauluista on aika korkeelta mutta oravalaulua en oo ees kuullu!Nyt sekotat koko homman siihen happy hcen missä basso jytisee ja tätä oravalaulua tosin kuulee..tätä tyyliä soitetaan esim Irlannissa,keski-euroopassa (huom!ei aina) yms..Kuuntele noita miksauksia noilta sivuilta niin tiedetään puhutaanko ees samasta asiasta..:)..Ja kyllä meitsi ainakin soittaa ihan mielellään happy hcta...*nauru*Ja se Anttilan happy hc ei sitten oo sitä oikeeta ja hyvää happy hcta vaan erittäin huono esimerkki tyylistä...Ja miks te ees tuotte ton Anttila asian aina näihin keskusteluihin mukaan?!? Koska kuten sanoin, se mitä niissä CDssä väitetään happy hcksi ei TOD ole happy hcta...
No niin ja sori jos toi kaikki tuli vähän agressiivisesti mutta menee hermot kun jengi tuomitsee koko tyylilajin parin CD ja kahden ihmisen kommenttien perusteella...:(

Ja sinä joka kiitit noista osotteista: eipä kestä, suomesta löytyy pari muutakin happy hc ihmistä joten ei olla ihan yksin. Englannissa tyyli tosiaan on ottanu tuulta purjeisiin oikeen kunnolla.Niin, ja ei kannata välitttää tietyistä tahoista jotka muita pilkkaamaalla tuntee ittensä viisaammiksi..*hymy*

(muokattu 24.4.2002 7:24:21)
Avatar
#8 • • pikku-i Guest
niin ja kommenttisi siitä että jos on todellinen hc fani niin ei voi pitää happy hcsta..hmphm....mistä helvetistä sä oot ton repässy? I xybo ja tres sano niin..hitsi, kannataakin kopioda kaikki muilta niin ainakaan ite ei oo koskaan väärässä, eikö?
Jos toi on asenne teidän bileissä ei mua ees kiinnosta tulla, meitsi ei bailaa puristien kanssa...meno on usein aika helvetin tylsää...
kuten sanoin englannissa, jonka hcsta minä pidän eniten, happy hc kyllä luokitellaan hcksi ...että ota ja tiedä..:/
freba

Posts: 151

#9 • • freba
Voi jessus, onko tosta nimijutusta nyt pakko kinastella täälläkin ja onko sillä todella niin paljon väliä jos se nyt on "oikeata" HC:ta vai ei? Oli genren nimi sit mikä tahansa niin eihän se musiikki siitä miksikään muutu ja pääasia on että pitää siitä.
Njoo, saikohan kukaan tosta mitään selvää? Anyway, mun 2c. *hymy*

Edit: -ei ollut ehkä maailman paras esimerkki näin jälkeenpäin ajateltuna..

(muokattu 24.4.2002 12:09:43)
florx

Posts: 532

#10 • • florx
Nojoo...ensinnäkin minä diggaan happy hc:sta, lähinnä vanhemmasta tyyliin Lownoise&Theo, mutta en taasen laisinkaan brittiläisestä mainitsemastasi breakbeat happy hc:sta (eli olen kuullut ja mulla on muutama levykin). Ja tossa mun kirjottamaa oli vain toi, mitä on tosta nuolesta alaspäin, eli itse en ole missään nimessä tuomitsemassa ko. musiikkilajia. Kopioin mielestäni varsin asiallista tekstiä, jonka tarkoituksena ei ollut ylistää tekstien kirjoittajia ja tietää, että nyt en ainakaan voi olla väärässä, koska Tres ja Xybo ovat niin sanoneet. Lähinnä mun tarkotuksena oli valaista mitä hc on, koska jotkut sanos diggaavansa siitä, koska siitä tulee hyvä ja iloinen fiilis, josta olen eri mieltä. Koska varsinainen hc on niin harvinaista esim levyjen saannin ja soittamisen suhteen, monet eivät sellaista ole koskaan edes kuulleet (esimerkkinä minä, joka kuuli ekaa kertaa skitsoa saundia ehkä kaksi vuotta sitten, vaikka olin kuunnellut jo vuosia happy-hc:ta, gabberia ja kaikkea siltä väliltä).. Ja se on totta mitä sanoit, että nykyään lähes mitä vain myydään hc-termin alla, joten rajan vetäminen voi olla vaikeaa, kun mietitään kaikkia niitä alalajeja, jotka on kyllä melko turhia. Niin ja mä diggan itse eniten ehkä new-style gabberista, eli melko purkasta, enkä suinkaan hc:sta, koska se on aivan liian rankkaa mulle.
anqqa

Posts: 4,034

#11 • • anqqa tirehtööri
humm, ei tossa mun mielestä sanottu mitään ettei happy hc:sta sais pitää, ainoastaan että happy hc ei oo hc:ta. hieman sama ois verrata vaikka deep housea ja hard housea, molemmissa esiintyy sana house :)

itse en juuri muita kuin just niitä anttilan happy rave yms levyjä happy happy birthdayssineen oo kuullu, eli kovin kattava tuntemus ei oo.. onhan niissäki jotain hilpeitä biisejä mitä joskus muinoin kuunteli, nykyään kyllä menee mieluummin speed coren tai kenties noise coren puolelle.. nord corea yms en oo ihan vielä 'sisäistäny', liian metallista, mieluummin vaikkapa ihan vaan kesympää hard trancea/nrg.. :P

eli ei aloteta mitään järjetöntä makuasiasotaa, rok?

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Hurjimus

Posts: 188

#12 • • Hurjimus Team Yökukkujat
Nyt menee kyllä jo aikalailla kilometrillä offtopic, mutta pistetään kuitenkin

"Mun stereot on paremmat kun sun ja niistä kuuluu parempaa musaa" *vink*
Nojoo, mutta itse olen käsittänyt että musiikkityylien määrittelyn pohjimmaisena kantavana ideana on tainnut olla jonkinlainen yksinkertainen yleistys ja erottelu, ehkä keskustelun tms. vuoksi.
Kuitenkin lähes kaikki itsensä tosissaan ottavat artistit (jotka tekevät musiikkia musiikin vuoksi) eivät osaa tai edes yritä jaotella musiikkiansa genreihin. (Tietty poikkeuksia on aina, mutta ei nyt takerruta saivarteluun)
Itse ainakin olen monesti kyseenalaistanut sellaisten "artistien" tarkoitusperät jotka tekevät musiikkiansa täysin musiikkigenren määrittelyjen pohjalta. Tämä tietenkin on vain oma mielipiteeni. *hymy*
Kuitenkin itse ainakin kyseenalaistan kaikenlaisten puristien älyttömät sodat pilkunviilauksista ja muista vastaavista väittelyistä senkin pohjalta koska musiikkityylejä yleensä EI voi määritellä riittävän spesifisesti. On eri asia jos määritellään todella tarkat ominaisuudet tiettyihin genreihin, mutta sillon olisi varmaan useampi kuin yksi väliinputoaja. Musiikkia muutenkin on hyvin hyvin vaikea määritellä kulttuurierojen ja tottumuksien vuoksi; poppia elämänsä kuunnellut ei tunnista musiikiksi esim joitain ambient klassikkoja tai vaikkapa teknon äärimmäisyyksiä, tai toisessa ääripäässä jotain speedmetal-hc-doom-örinä "rockia" *vink*.

Olipa turha juttu loppujen lopuksi, mutta muistakaa, kaikki on aina suhteellista *iloinen* *plur*

--
Nullum magnum ingeniae sine mixtura dementiae fuit.

Tiril

Posts: 82

#13 • • Tiril
hmm....

u scare me guys...

--
*plur* you all!

Avatar
#14 • • Mr.Smiley Guest
HAPPY HC RULES!!!*syd*joo**iloinen**syd *piis* I´LL OUT!!
Avatar
#15 • • pikku-i Guest
jesjes!hyvä että jengi diggaa happycoresta (jos sovitaan että kutsutaan sitä tolla nimellä sitten) *plur*
it's the rave music!!!*iloinen*
*plur**plur**plur*
Avatar
#16 • • pikku-i Guest
Vaikka polkka,tekno ja kaikki muu tuntuu olevan isoa ja suurta Suomessa ja muualla Skandinaviassa, löytyy meitä happycore ihmisiä täältä pohjolastakin...
Nyt kannattaa siis liittyä postitus listalle jos haluaa tietoa pohjolan happycore possesta ja tulevista tapahtumista Skandinaviasta!

lähetä e-mail osoitteesi tänne:

[email protected]

ja olet listalla! Voit myös lähettää kavereiden osoitteita keiden tiedät olevan edes hieman kiinnostunut asiasta.Posteissa käsitellään sitten mahdollisesti myös dutch hardcore/uk hardcore asiaa jos päästään mielipide eroista ja puristisista aatteista eroon!:)

voit auttaa:

-lähettällä tietoa tulevista tapahtumista ( ja tämä koskee Suomessa luultavimmin hardcore possea , toivotaan että jengi postaa sieltäkin meille..)

-online miksauksia (hc/happycore/ja nopee polkka..heheheh..)

eli jos kiinnostaa edes vähän niin lähetä osoitteesi !

*plur**plur**plur**plur**plur*

-ipe
scobl

Posts: 755

#17 • • scobl
pikku-i, kerrothan meillekin jos on HC bileitä jossain *plur* (vaikka tähän topicciin) *hymy*

--
bred na net

Avatar
#18 • • pikku-i Guest
Tottakai, mutta kannattaa silti laittaa osoite tonne postitus listalle niin tiedetään kuinka suuresta porukasta olisi kyse kun puhutaan uk hcsta /happycoresta *hymy*
Ja sieltä sitten tulee infoa niin ulkomaiden ja Skandinavian tapahtumista *plur*
cicca82

Posts: 190

#19 • • cicca82
Kamalaa, kun te jotkut meinasitte pistää HIRVEEN sanasodan pystyyn...*voiei*
Ei täällä klubituksessa saa tapella...Ei ainakaan ns. makuasioista. Niistä tunnetusti ei voi kiistellä...*igor* *toruu, toruu, toruu* hyi lapset!
*iloinen*
Tästä lähtien kaikki on taas kavereita keskenään, eikös joo?*joo*
*aurinko alkaa taas paistaa*
*sydän*
*plur* you all!

--
partyparty im here so also party is here

scobl

Posts: 755

#20 • • scobl
Catty, kaikki on taas kavereita, eletään PLURin mukaan *plur*

--
bred na net