Mitkä ovat tärkeimmät asiat elämässäsi?

308 posts, 16 pages, 162,127 views

Heli

Posts: 1,489

#302 • • Heli vai kuka se oli
perhe ja se et mä pysyn tyytyväisenä.

--
ei se väärin ole.

-xx-

Posts: 5,001

#303 • • -xx- Dr. -xx-, PhD
ihmissuhteet, terveys, antoisat harrastukset, kiinnostava työ, rutiinien ja seikkailujen vuorottelu *hihu*

--
kiitos ja anteeksi ^^

AleXI

Posts: 114

#304 • • AleXI Wormrider
Semmoinen hyvä kevyt olo.

Ja se että ei lannistu olosuhteiden orjaksi vaan on tilanteiden ja tunteiden/ajatuksien yläpuolella.
Toki lisäksi vielä taiteet lukuisissa eri muodoissaan, hyvä ruoka, ystävyyssuhteet, harrastukset, terveys..

--
Home can be anywhere, for it is part of one´s self.

-Zensunni Fire Poetry

Vertigo

Posts: 589

#305 • • Vertigo

Tapukka, 15.8.2007 13:44:
- läheiset
- musiikki
- ruoka
- juoma
- terveys
- lämpö
- hauskuus
- 4 vuodenaikaa
- auto
- värit
- työ



lisätään vielä Jonsen vinkulat ;)

Ja Raumlaise jaaritukse..... ISO KESKARI - IRAK SEKOSI ;)
clupipeipe

Posts: 323

#306 • • clupipeipe
Luulen, että suurimmalla osalla ihmisistä on kyky tehdä itsensä onnelliseksi kulloinkin vallitsevissa olosuhteissa. Unelmia ja tavoitteita pitää toki olla, mutta tärkeintä on kai kuitenkin kyky elää hetkessä ja nähdä sen hyvät puolet. Sopiva balanssi nykytilan hyväksymisen ja muutoksen odottamisen välillä. Itse ehkä ajattelin parhaassa biletysvaiheessa, että 'nautitaan nyt tästä, kohta voi olla täysin toinen meininki'. Mielestäni elämän arvostamista on elää täysillä kaikki, mitä sillä on tarjota.

Vuosi sitten olisin vastannut tähän: HEDONISMI. Tarkoittaen suurinpiirtein seitsemän kuolemansynnin aktiivista harjoittamista. Nyt musta tuntuu, että olen jotenkin seestynyt (*hih*) ja tärkeimpiä juttuja ovat aidosti oma kulta, oma koti ja kaikki ihan perusasiat. Joskus ajattelin, että tämmöinen elämä olisi tylsää ja ahdistavaa, mutta nyt tuntuu, että olen onnellisempi kuin koskaan. Joskus on tunne, että se 20-vuotias Minä katsoo mua nyt ja on ihan "WTF?!" *nauru* Hauskaa huomata, miten oman onnellisuuden edellytykset muuttuvat ajan myötä.

Se, mikä on pysynyt, on tarve saada olla Minä Itse eli ajatella omalla tavalla, harrastaa hyvältä tuntuvia juttuja ja näyttää juuri siltä kuin huvittaa. Itsenäisyys ja itsensä toteuttaminen jollain tavalla on mulle kaikista tärkeintä. Tosin vieläkin etsin sitä Kaikista Ominta Tapaa Olla, mutta tärkeintä onkin mahdollisuus siihen.

Siistiä nähdä, millaista elämä on vaikka 10 vuoden päästä *hymy*
pululu

Posts: 1,102

#307 • • pululu .jemmutti.
tässä kun on joutunut taas miettimään elämäänsä ja laittamaan asioita tärkeysjärjestykseen, olen tullut seuraavanlaiseen johtopäätökseen:

1. tärkeintä elämässäni pitäISI olla minä itse. ei ole olemassa ketään kakkosjenniä joka hoitaisi asiat puolestani jos sairastun tai en muuten kykene elämään elämääni. yritän jatkossa kuunnella enemmän itseäni ja huomaamaan tarpeeksi ajoissa jos joku ei olekaan kohdallaan. vielä "minä itse" taitaa olla tällä listalla aika häntäpäässä mutta haluisin sen siirtää pikkuhiljaa tänne ykköseksi. ellen sitä tee, tulee ongelmia.

2. opiskelu. toinen vuosi alkaa ammattikorkeakoulussa ja pitäisi jo alkaa miettimään vaihtoonlähtemistä ja harjoittelupaikkoja. hommia olisi enemmän kuin mitä ehtisi/jaksaisi tehdä töiden ohella mutta haluan hoitaa tämän mahdollisimman hyvin.

3. ystävät. voimavarani. ilman hölmöjä luokkakavereitani opiskelusta ei tulisi mitään. ja ne ystävät kauempana, esimerkiksi helsingissä, joutuvat taas olemaan ilman minua enemmän verrattuna kesään, mutta tiedän että he ajattelevat minua yhtä lailla kuin minä ajattelen heitä joka päivä.

4. musiikki. kuuluu joka väliin ja ilman sitä ei pää pysyisi kasassa. fiilistelyä ja hyvien aikojen muistelemista j-popin ja -rockin tahtiin, tunteiden kuulostelemista electron ja rummunjabasson soidessa. Yläkerran Setään on helpompaa ottaa yhteyttä kun on kuunnellut muistorikkaita lauluja vuosien takaa, kiittäen omasta rikkaasta elämästä ja siitä että olen juuri tällainen.

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

aada

Posts: 736

#308 • • aada
Yhteiskuntajärjestelmämme kautta minulle annettu melko suuri vapaus tehdä mitä haluan ja toteuttaa itseäni monin eri tavoin, sellainen elintaso, että ruokaa ja juomaa ym. välttämättömiä elintarvikkeita on riittävästi, terveys, että kykenen tekemään lähes kaikkea mitä haluan ja viimeisempänä, muttei suinkaan vähäisempänä minä itse ja se miten tulen toimeen itseni ja itseäni ympäröivän maailman kanssa, kuinka suhtaudun eri asioihin, kuinka voin tyytyä vähempään ja toisaalta tavoitella erinäisiä asioita ja samalla ymmärtää oman panokseni merkittävyyden näiden asioiden saavuttamisessa.

Edellä mainitut asiat ovat tärkeimpiä elämässäni ja uskon, että niiden kautta voin saavuttaa onnellisuuden (plus jonkun niistä puuttuessa ne kompensoivat toisiaan). Toki olen tälläkin hetkellä kiintynyt moniin ihmisiin, tavaroihin, harrastuksiini, työpaikkaani yms. mutta en perusta onnellisuuttani tälläisiin asioihin. Toki jos esim. perheeni kuolisi, jäisin työttömäksi tms. olisin jonkin aikaa surullinen (mikä korostaisi näiden asioiden sen hetkistä ja/tai historiallista merkitystä elämässäni) mutta sen jälkeen jatkaisin elämääni ja arkeani kuten ennenkin. Eli loppupeleissä nämä asiat eivät täten ole tärkeimpiä elämässäni, koska pystyisin ja haluaisin jatkaa elämääni ilman niitäkin.