keskustelu jatkuu aiheesta "homoseksuaalisuus, suvaitaanko vaiko eikö suvaita".

327 posts, 17 pages, 116,349 views

Avatar
#241 • • REivaaja Guest

mikke, 20.8.2008 18:18:
Ja ? Carohan sanoi vaan oman mielipiteensä. Onks siinä jotain väärää ?

Ei sinäänsä. Mä en ole vaan amis ja mä en tee sitä ollakseni shokeeraava. Kerroin myös oman mielipiteeni asiaan. Sitten jatkettiin jyrkänteillä ja kainalopieruilla, joka taisi olla liikaa...

Äh. Mä en jaksa nyt näit quoteita. Palaan asiaan myöhemmin jos tarvii...
ValaX

Posts: 3,891

#242 • • ValaX

Umbala, 19.8.2008 18:20:
---
VahinkoLaukaus, 19.8.2008 18:12:



---

Otetaan esimerkki. Mä olen syönyt pullaa, ja se oli ok. Sitten söin pullaa jossa oli rusinaa, siitä en pitänyt. Sanoin Pulla on ok, kunhan siinä ei ole rusinaa. Miten mä nyt yleistän tässä, että kaikessa pullassa olis rusinaa?



Kun tarkemmin asiaa ajattelee, mä sorrun itsekkin vastaavanlaiseen. Mä hyväksyn uskovaiset, kunhan ne ei rupea tyrkyttämään sitä mulle ja kunhan he hyväksyy mut sellasena kun olen. Perserukoilijoillehan tekee kyllä tiukkaa samaa sukupuolta olevat parit.
Caro²

Posts: 5,301

#243 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

REivaaja, 20.8.2008 18:06:
Sä et sit varmaan lukenut. Toi posti johtui puhtaasti siitä että postasin aikasemmin garolle...


Ehkä tuo, ettet osaa kirjoittaa ihmisille käyttäen heidän omia nimiään, tunnettuja nimimerkkejä, tai tähän palveluun rekisteröityjä nimimerkkejä, kertoo jotain siun tyylistä. Olit fiksu tai tyhmä, sun tarkoituksella loukkaavaksi tarkoitettu tyylis ärsyttää ja vituttaa ihmisiä, kuten myös allekirjoittanutta.

Se, että se vituttaa, ei tee minusta yhtään pienempää, eikä myöskään vastavuoroisuudesta sinusta yhtään suurempaa ihmistä - ei henkisesti eikä fyysisesti. Se kertoo vaan siitä, että sinä olet juurtunut yhteen suppeaan tapaan kommunikoida ihmisten kanssa webin välityksellä (toivottavasti et kasvoikkain).

Toinen mikä ärsyttää, on tuo jatkuva ihmisten ohi osuva näpäyttely ja olemattomilla tai hatarilla faktoilla päteminen. Ehkä yrität viedä ihmisten huomion omista puutteistasi tai mitä vain.

Ehkä sitten olenkin vain pieni ihminen kun itse yleensä löydän suurimmat viat ja virheet peilistä. Ota vaikka pienen ihmisen vihje, tutki sitä keskimäärin noin 98%sti heijastavaa pintaa, sieltä voi löytyä jotain ei niin miellyttävää.

PS. Jätin tekstiin ihan faktavirheenkin siulle etsittäväksi, niin voit siihen sitten tarttua aikasi kuluksi.

EDIT: kappalejako

EDIT2: Laitan sinut seuraavan vastauksen jälkeen todennäköisimmin ignoreen. Ei sen takia, etten kokisi pystyväni lukemaan tai kommunikoimaan kanssasi - vaan ihan sen takia, että tähän mennessä et ole kyennyt antamaan kirjoituksillasi minkäänlaista ajanttelun aihetta, sisältöä, tai mitään muutakaan jolla olisi positiivinen vaikutus elämääni. Ei mitään henkilökohtaista, mutta pystyn sentään suodattamaan tämän palvelun sisällön suurinpiirtei sellaiseksi jota haluan lukea :)
Avatar
#244 • • REivaaja Guest

Caro², 21.8.2008 12:27:
Ehkä tuo, ettet osaa kirjoittaa ihmisille käyttäen heidän omia nimiään, tunnettuja nimimerkkejä, tai tähän palveluun rekisteröityjä nimimerkkejä, kertoo jotain siun tyylistä. Olit fiksu tai tyhmä, sun tarkoituksella loukkaavaksi tarkoitettu tyylis ärsyttää ja vituttaa ihmisiä, kuten myös allekirjoittanutta.

Se, että se vituttaa, ei tee minusta yhtään pienempää, eikä myöskään vastavuoroisuudesta sinusta yhtään suurempaa ihmistä - ei henkisesti eikä fyysisesti. Se kertoo vaan siitä, että sinä olet juurtunut yhteen suppeaan tapaan kommunikoida ihmisten kanssa webin välityksellä (toivottavasti et kasvoikkain).

Toinen mikä ärsyttää, on tuo jatkuva ihmisten ohi osuva näpäyttely ja olemattomilla tai hatarilla faktoilla päteminen. Ehkä yrität viedä ihmisten huomion omista puutteistasi tai mitä vain.

Ehkä sitten olenkin vain pieni ihminen kun itse yleensä löydän suurimmat viat ja virheet peilistä. Ota vaikka pienen ihmisen vihje, tutki sitä keskimäärin noin 98%sti heijastavaa pintaa, sieltä voi löytyä jotain ei niin miellyttävää.

PS. Jätin tekstiin ihan faktavirheenkin siulle etsittäväksi, niin voit siihen sitten tarttua aikasi kuluksi.

EDIT: kappalejako

EDIT2: Laitan sinut seuraavan vastauksen jälkeen todennäköisimmin ignoreen. Ei sen takia, etten kokisi pystyväni lukemaan tai kommunikoimaan kanssasi - vaan ihan sen takia, että tähän mennessä et ole kyennyt antamaan kirjoituksillasi minkäänlaista ajanttelun aihetta, sisältöä, tai mitään muutakaan jolla olisi positiivinen vaikutus elämääni. Ei mitään henkilökohtaista, mutta pystyn sentään suodattamaan tämän palvelun sisällön suurinpiirtei sellaiseksi jota haluan lukea :)

Katsos tälläista tekstiä voin jopa sisäistää. Ehkä aliarvioin sua. Mene ja tiedä. Mä ärsyynnyn helposti kommenteista jotka määrittelee jonkin ryhmittymän/yksilön oikeudet tehdä ja jättää tekemättä jotain. Kuitenkin loppujen lopuksi meillä ei ole oikeutta määritellä muita kuin omia tekemisiään.

En jaksa etsi faktavirhettä kuitenkaan, koska uskon sen olevan sarkastinen. Se että tulkitsen väärin toimii kahteen suuntaan. :)
Caro²

Posts: 5,301

#245 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

REivaaja, 21.8.2008 15:01:
Ehkä aliarvioin sua.


Aliarvioimisesta en tiedä, mutta sanoisin siun arvioineen aika useat ihmiset aika väärin.


Mene ja tiedä. Mä ärsyynnyn helposti kommenteista jotka määrittelee jonkin ryhmittymän/yksilön oikeudet tehdä ja jättää tekemättä jotain.


Tässä suuressa ascii-merkkien täyttämässä verbaalisia sanaleikkejä sisältävässä maailmassa, nimeltään internet, pystytään väittelemään oikeastaan vaan yhdestä asiasta ja se on kunkin yksilön kyky ilmaista itseään kirjoittamalla. Toiset on siinä erittäin hyviä, toiset taas erittäin huonoja. Kirjoittamalla saatettu ulosanti ei kuitenkaan vastaa sitä ajatusta mikä henkilöllä on. Siinä on erittäin helppo (varsinkin jos haluaa) ymmärtää väärin monia sanottuja asioita, vaikkei kirjottajalla ollut mitään pahaa sanottavana.

Olkoot tästä esimerkkinä vaikka eräs hyvä kaverini joka tässä topikissa ilmaisi että "homot on jees, kunhan ei tule hänen pakoputkeen" tms jotain vastaavaa.

Mikäs tuossa lauseessa nyt on sellaista, että jonkun (en muista kenen, enkä jaksa tarkistaa) piti pitää vetää isot nakit silmille ja palkokasvit sieraimiin? Eikös se ole ihan normaalia, että ihmiset on jees, kunhan eivät tule iholle? Se, miten se asia ilmaistaan, on varmaan ihan kunkin henkilön omista ilmaisutaidoista kiinni - ei niistä ajatuksista tai asenteista joita edustaa. Jos siinä pitäis jostain sättiä, olis ehkä ilmaisutaidon puutteesta, ei elämänasenteista.

PS. Itse en hirveästi diggaa jos iholle kiivetään (oli sitten kyseessä muijat tai äijjät). On oikeastaan vaan pieni ihmisjoukko, joille sallin ilomielin fyysisen kosketuksen (ei koske kättelyä). Jos siihen pieneen joukkoon kuuluu, voi olla onnellinen jos moinen asia on yhtään lähellä sydäntä.

Ja mitä tulee lähentelyyn, niin kolme neljästä kerrasta jota olen itse kokenut, on asialla ollut ihmismalli jolla on tissit. Kaksi ensimmäistä tarttui perseestä ja kehui sen muotoa (jonka jälkeen kehotin hankkimaan vahvemmat lasit tai käymään edes optikolla). Kolmas oli noin 40vee akka joka kouri haaruksia ja tuumaili haluavansa nuolla sieltä (totesin, että haluaisin itsekin nuolla sieltä, mutta en ylety). Neljäs tapaus oli eräs herrasmies, itseäni muutaman vuoden vanhempi, joka lääppi läppänä muualta ja vähän myöhemmin lähmi persettä. Se kyseinen henkilö olisi saattanut aiheuttaa jonkin asteisen primitiivireaktion mikäli olisi jatkanut epämiellyttävää käytöstään.
Twist

Posts: 925

#249 • • Edited Twist Team Kemuttajat

Caro², 21.8.2008 22:23:
---
REivaaja, 21.8.2008 15:01:
Ehkä aliarvioin sua.

---

Aliarvioimisesta en tiedä, mutta sanoisin siun arvioineen aika useat ihmiset aika väärin.


---

Mene ja tiedä. Mä ärsyynnyn helposti kommenteista jotka määrittelee jonkin ryhmittymän/yksilön oikeudet tehdä ja jättää tekemättä jotain.

---


PS. Itse en hirveästi diggaa jos iholle kiivetään (oli sitten kyseessä muijat tai äijjät). On oikeastaan vaan pieni ihmisjoukko, joille sallin ilomielin fyysisen kosketuksen (ei koske kättelyä). Jos siihen pieneen joukkoon kuuluu, voi olla onnellinen jos moinen asia on yhtään lähellä sydäntä.



Nisäkkäät lähestyvät toisiaan oli kyseessä hetero tai homo. Se on ihan luonnonlakien mukaista. Pienet kosketukset yms, ovat ihmisluonteelle(nisäkkäälle) luonteellisia, jos et niitä kestä kannattaa pysyä sisätiloissa.

edit: Uskon että nisäkkäälle on luonnollisempaa, se että se haluaa tuntea koskemista kun ei halua.
Caro²

Posts: 5,301

#250 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Twist, 3.9.2008 01:26:
Nisäkkäät lähestyvät toisiaan oli kyseessä hetero tai homo. Se on ihan luonnonlakien mukaista. Pienet kosketukset yms, ovat ihmisluonteelle(nisäkkäälle) luonteellisia, jos et niitä kestä kannattaa pysyä sisätiloissa.

edit: Uskon että nisäkkäälle on luonnollisempaa, se että se haluaa tuntea koskemista kun ei halua.


En o missään vaiheessa väittänyt (tai ollut tiedostamatta), etteikö nisäkkäät (ja myös aikamonen muun eläinluokan edustajat) lähestyisi toisiaan oli sitten hetero tai homo. Tiedostan myös ihan hyvin, että se on luonnonlakien mukaista. Pienet kosketukset on myös ihmisluonteelle ominaisia kuten asian ilmaisit.

Mutta...

Oletko kuullut semmoisesta nisäkkäille ominaisesta asiasta kuin reviiri, tai ihmisluonteelle hyvin ominaiselle (tosin kulttuurisidonnaista) asialle kuin henkilökohtainen reviiri? Tälle reviirille tunkeminen (myöskin muilla nisäkäslajeilla) aiheuttaa yleensä negatiivisia latauksia jotka yleensä johtaa jonkinlaiseen vastareaktioon. Eläimillä se on usein jonkinasteinen voimankoitos (vrt. tappelut ravintolassa) - ihmisillä hieman "sivistyneempi" pako tilanteesta.

Jos tähän hätään halutaan vetää lisää nisäkäs vs. ihminen -linjaa, niin voidaan kuvitella, että se pieni joukko jolle sallin läheisyyden, tai sanotaan näin, että se joukko joiden kosketuksesta en koe pienintäkään ahdistusta (= reviirirajan ylitys), negatiivista tunnetta tai muutakaan, on periaatteessa sitä "laumaa" jonka koen omakseni. Ihminen on laumaeläin siinä missä muutkin, tosin, jokaisella lienee monta erilaista laumaa missä elää (ja useimmilla varmaan myös pieniä käyttäytymismallien muutoksia eri laumoissa).

En esim. työpaikalla pomo tulee kädet miun olkapäille tai kaulan ympärille katsomaan mitä intternettiin kirjotan, koen sen ehkä hieman ahdistavaksi - verrattuna siihen, että esm joku kaveri tekisi samalla tavalla.

Useimmiten (tietääkseni) Nisäkkäillä on myös soidintanssit, tai jotkut muut kiimamenot, jolla osoitetaan kiinnostusta pukille pääsemiseen. Tietääkseni kovinkaan monella eläinlajilla paritteluyrityksen onnistumisen takeena ei ole ollut se, että hypätään välittömästi tanko ojossa selkään, tai tungetaan käpälä housuihin.

EDIT: Ainiin, jos haluat nähdä ihmisten soidintanssia, niin tsekkaappa huvikseen normaalina ravintolailtana tanssilattiameininkiä - ihan samaa kuviota löytyy eläinkunnasta. Tuntuukin siltä, että alkoholi antaa sellasen sopivan taantumuksen ihmisille, jonka jälkeen ne eläimelliset vaistot puskee pintaan. Bileissä ei taas soidintanssijuttuja kyllä näe, se onkin aika mielenkiintonen ympäristö.
ValaX

Posts: 3,891

#251 • • ValaX
Kiva tää uus nimi... *plur*
m1kk3

Posts: 5,560

#254 • • m1kk3 no-life

VahinkoLaukaus, 3.9.2008 17:32:
---
Caro², 3.9.2008 17:14:
---
VahinkoLaukaus, 3.9.2008 16:06:
Kiva tää uus nimi... *plur*

---

Joo, tarvis melkein kysästä topikin aloittajalta mikä mahto olla tän älynväläyksen pointti.

---


<<<<<<<<<<<<<<<<

Olisko toi ollu kumminkin parempi?


Mä olisin suosinut mieluummin vaan ............................... Siinä on jotain yksinkertaisen tyylikästä.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

ValaX

Posts: 3,891

#255 • • ValaX
---

Mä olisin suosinut mieluummin vaan ............................... Siinä on jotain yksinkertaisen tyylikästä.
[/quote]

On muuten aika makee*piis*
m1kk3

Posts: 5,560

#256 • • m1kk3 no-life
öh, *ding*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

ValaX

Posts: 3,891

#257 • • ValaX
jaahas
ValaX

Posts: 3,891

#258 • • ValaX
tahtoo edellisen takas *nyyh*
kaynessi

Posts: 154

#259 • • kaynessi

Ana-5000, 11.5.2005 00:49:
---
puppe, 10.5.2005 18:01:
Ja minusta homous vaan kertoo siitä että uskaltaa olla erilainen.*aplodit**hali**joo*

---


LOL :D

edit: Ei helvetti, tää tarttee vielä tarkennusta: Eli siis! Homoseksuaalisuushan ei ole kenenkään valinta, joten homous ei kerro siitä että uskaltaa yhtään mitään. Seksuaalisen suuntautumisen ja kehityksen kulku on vielä senverran pimennossa, ettei siitä osata sanoa vielä mistä homo- tai heteroseksuaalisuus johtuu, mutta senverran aihetta kuitenkin tunnetaan että varmasti voidaan sanoa, että ihmisen seksuaalinen suuntautuminen ei ole ihmisen tahdosta kiinni. Varmasti moni elämänsä kaapissa elävä ihminen ajattelee, että olisi mielummin hetero ja eläisi "normaalia" elämää, mutta minkäs sille voi jos Tom Of Finland kiinnostaa enemmän kuin Niina Herala.

Tosiaan, jos tarkoitit sitä että julkihomous ja se, ettei pelkää ilmaista omaa identiteettiään homoseksuaalina kertoo siitä, että on rohkea, niin sori että nauroin. Olen samaa mieltä. Se vaatii nykyajankin ilmapiirissä varmasti erittäin paljon kanttia tunnustaa kuuluvansa tuollaisessa asiassa väheksyttyyn ja jopa vihattuun marginaaliin. Siksi propsit jokaiselle, joka ei piilottele tai turhaan peittele omaa suuntautumistaan. Mitään egon kulmakiveä siitä on silti turha tehdä, se on ihan yhtä naurettavaa kuin corollapojat puhumassa kovaan ääneen pillun hienoudesta. Jos osaa itse suhtautua omaan homouteensa luontevasti ja rennosti tekemättä siitä turhaa numeroa tai maailman pahinta häpeää, niin se on loistava asia ja varmasti auttaa ihmisiä suhtautumaan homoihin myönteisemmin.

Tässä mielessä koko gay pride-liike tekee ehkä enemmän hallaa omalle asialleen kuin vastustajansa, koska lopputulos on varmaan hieman samanlainen kuin Michael Moorella liberaaleille.

Oman eritysyytensä äänekäs ja ärsyttävä julkituominen on rasittavaa, ja omalta osaltaan vahvistaa sitä ajatusta että homot ovat jossain merkittävässä määrin erilaisia kuin "muut". Asiahan ei ihan näin kuitenkaan ole, mutta jos omasta homoudestaan tekee helvetinmoisen numeron, on ihan turha ihmetellä että ihmiset ärsyyntyvät.

En mäkään kannata monia asioita, joiden fanaattisia vastustajia silti inhoan. Tosin, gaypride-elämöinti saa mut lähinnä huvittumaan.

"Ok, so you like cock. Relax."



Noiden Gay pride kulkueiden ja elämöinnin tarkoituksena on tuoda teidän "tavallisten" ihmisten tietoisuuteen se tosia asia, että mekin rakastetaan, riidellään ja ollaan ihmisiä. Ja juuri tätä aktiivista sateenkaari kansaa meidän parempiin aikoihin syntyneiden on kiitettävä ja ylistettävä!!!!

Jos ana ei voi asiaa hyväksyä niin aina voi kääntää selkänsä ja kävellä pois....

Mielestäni Gay pride kulkueet ja LTGB-asian julistajat eivät poikkea millään lailla Esim. Turkiksia vastustavista mielenosoituksista tai PETA:n vaatimuksista eläinten oikeuksista.

Jos ana jaksaisi hieman tutustua liikkeen histsoriaan huomaisit, että Meitä LTGB-IHMISIÄ kohdeltiin kuin eläimiä vielä 60-70-luvun taitteessa. Juuri tällä elämöinnillä olemme siis saavuttaneet OIKEUDEN ihmisarvoiseen kohteluun...

Ja vielä kerran! Jos se sinua ärsyttää, käännä selkäsi ja kävele pois.
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#260 • • Aziz Combat Fighter

Kaynessi, 4.9.2008 16:26:
---
Noiden Gay pride kulkueiden ja elämöinnin tarkoituksena on tuoda teidän "tavallisten" ihmisten tietoisuuteen se tosia asia, että mekin rakastetaan, riidellään ja ollaan ihmisiä. Ja juuri tätä aktiivista sateenkaari kansaa meidän parempiin aikoihin syntyneiden on kiitettävä ja ylistettävä!!!!



Juu, tosin Gay pride-meiningillä ei hirveästi edistetä niiden homoseksuaalisen asemaa, jotka eivät halua erottua massasta vaikka siitä poikkeavatkin.


Jos ana ei voi asiaa hyväksyä niin aina voi kääntää selkänsä ja kävellä pois....



Missä kohtaa puhuin mitään hyväksymättä jättämisestä?


Mielestäni Gay pride kulkueet ja LTGB-asian julistajat eivät poikkea millään lailla Esim. Turkiksia vastustavista mielenosoituksista tai PETA:n vaatimuksista eläinten oikeuksista.



Hahah. Tutustu hieman lähemmin PETA:an ja sen taktiikoihin, ennenkuin vedät gay pride-liikkeen nimeä lokaan vertaamalla sitä kyseisten häiriintyneiden sekopäiden elämöintiin.


Jos ana jaksaisi hieman tutustua liikkeen histsoriaan huomaisit, että Meitä LTGB-IHMISIÄ kohdeltiin kuin eläimiä vielä 60-70-luvun taitteessa. Juuri tällä elämöinnillä olemme siis saavuttaneet OIKEUDEN ihmisarvoiseen kohteluun...

Ja vielä kerran! Jos se sinua ärsyttää, käännä selkäsi ja kävele pois.



Jaa, mä en ihan suostu allekirjoittamaan sitä, että homoseksuaalisuuden tasavertaistuminen yhteiskunnassa on äänekkäiden gaypride-kulkueiden ansiota, ennemminkin kyseessä on yhteiskunnassa tapahtunut laajemman luokan muutos erilaisuuden suvaitsemista kohti, josta homoseksuaalitkin ovat hyötyneet.