Eli pitäiskö Suomeen perustaa oikea Klubi?
19 posts, 1 page, 4,579 views
ezzy:
siis vain ja ainoastaan bilekäyttöön rakennettu mesta tyyliin Gatecrasher tms.
Musta vahvin ehdokas tähän olisi Hämeenlinnan edesmennyt Focus, se on helvetin hieno tila.
Amnesia:
Mielestäni ei.
Sen verran mitä Keski-Euroopan klubeista omaan kokemusta, niin vaikka niissä onkin yleensä helvetin hyvät line-upit, niin fiilis ei ole niin hyvä kuin Suomessa monissa bileissä. Se homma vaan saattaa jotenkin vähän jumittua paikalleen. Eli sama paikka, enimmäkseen samat dekot, laserit sun muut ja aika pitkälti samantyyppinen meininki joka kerralla.
Suomessa on hienoa, kun bileet on jotenkin vähän uniikimmin järkätty ja fiilis ja ympäristö vaihtelee paljonkin, porukka panostaa vaatteisiin ja hypettää etukäteen jne. En mä nyt sitä tietenkään meinaa, että Keski-Euroopassa olis aina sama meininki, mutta mun mielestä Suomessa on klubbailijoiden määrään suhteutettuna todella hyvä skene ja yksi osasyy on juuri siinä, että bileet ovat niin vaihtelevia.
Tres:
Kermaankin on jo ehtinyt puutua.
anthocyan:
Mut useimmis mestois, minne bileet järkätään, niin valosysteemit voisivat olla paremmat ja äänentoisto myös. Esim. Wanhalla järkätyt bileet kusee, koska ääni ei ole hyvä... Ja lisäksi paikalta puuttuu tunnelma... Maestro on ihan jees, mutta liian valoisa ajoittain... Pieniä puutteita löytyy näistä paikoista, jotka ei ole suunniteltu biletarkoitukseen. Täten ois kiva, jos sellainen klubi perustettais, joka ois tähän tarkoitukseen. Esim. Kerma oli muuten tosi hyvä, mutta liian pieni. Tosiaan se on vaarana, että paikkaan kyllästyisi, mutta voisihan niitä bileitä silti vielä muuallakin järjestää. Mutta olen sitä mieltä, että Helsinki on paras paikka! (ajatellen omaa etuaan )
JussiS:
Jepjep. Eli Wanhalla oli ainakin loppuaikoina käytössä D&B soundi, joka on melkeinpä Suomen paras. Syy miksi siellä ei koskaan kuulostanut musa hyvältä, oli akustiikassa. Yleisesti ottaen kuitenkin _kaikkiin_ bileisiin tuodaan järjestäjän taholta ääni ja valaistus, eli ei se ole paikan vika jos ne kusee :)
Sitäpaitsi, onhan meil Päiväkoti tääl Turuus ;)