Drinkeistä ja muista juomista

924 posts, 47 pages, 474,788 views

terho

Posts: 117

#501 • • terho
Konjakki ja Toniccia..... loisto paukku. Tai sitten köyhän miehen shampanja cocktail vodkaa ja kuoharia cocktail lasista
Freja

Posts: 8,774

#502 • • Freja Sihteeri

innae, 18.6.2005 06:02

Taikka Avalon



Niih, avalon menee vaa ni läträämiseks niitte mittasuhteittensa kanssa *justjoo*

Myydäänkö täällä Suomessa muuten Alkossa mitää siirappeja? edellisestä käynnistäni on jo nii paljo aikaa etten yhtään tiiä.. Saksassa sai haukkoa henkeä kun löytyi Moninin varmasti jokaista makua siirappia ruokakaupastakin.. Ja nyt harmittaa kun en ostanut yhtään mukaan. Kaapissa homehtumassa vaan maracuja-makuinen siirappi. En tiiä uskaltaako sitä enää ees käyttää *lmao*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

0-scar

Posts: 760

#503 • • 0-scar Team Teknolipat :)
2plo votkaa (0.75l)
1plo sweet&sour apple(0.5l merkillä ei väliä)
6plo novella omena(1.5l)

tollasella jussina...

--
Jos joskus murhe painaa, se painaa, se painaa, voit silloin multaa kaivaa ja huolet hukuttaa!

Freja

Posts: 8,774

#504 • • Freja Sihteeri

0-scar, 18.6.2005 11:48:
2plo votkaa (0.75l)
1plo sweet&sour apple(0.5l merkillä ei väliä)
6plo novella omena(1.5l)

tollasella jussina...



Uu omenalikööri toimii mulla aina *kuolaa**kuolaa* Se laivalla myytävä Sourz on mun suosikki siks ku sitä voi juoda ihan jäilläkin *slurps* Joskus myös sekoitin vaniljajäksiin *kuolaa* Mutta muutenkin, kuten jo sanoin, toimii *joo*
Mihinkä tota saa tulla juomaan? *nauru*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

0-scar

Posts: 760

#505 • • 0-scar Team Teknolipat :)

Freja, 18.6.2005 11:51:
---
0-scar, 18.6.2005 11:48:
2plo votkaa (0.75l)
1plo sweet&sour apple(0.5l merkillä ei väliä)
6plo novella omena(1.5l)

tollasella jussina...

---


Uu omenalikööri toimii mulla aina *kuolaa**kuolaa* Se laivalla myytävä Sourz on mun suosikki siks ku sitä voi juoda ihan jäilläkin *slurps* Joskus myös sekoitin vaniljajäksiin *kuolaa* Mutta muutenkin, kuten jo sanoin, toimii *joo*
Mihinkä tota saa tulla juomaan? *nauru*



Sourz on hyvää kyllä :) täällä meillähän tuota litkitään *känni*

Nii ja drinksuista oon kyl ihan valkovenäläisen, ville vallattoman ja ilosen vesselin kannalla :D

--
Jos joskus murhe painaa, se painaa, se painaa, voit silloin multaa kaivaa ja huolet hukuttaa!

Freja

Posts: 8,774

#506 • • Freja Sihteeri

0-scar, 18.6.2005 11:54:

Nii ja drinksuista oon kyl ihan valkovenäläisen, ville vallattoman ja ilosen vesselin kannalla :D



*täh*

iloinen vesseli? oonko nyt taas ihan sivistyksestä pimennossa vai onko toi joku sarjassamme "jäteöljy"? (kerran tuli joku tamperelainen sälli pyytään jäteöljyä. Enhän minä nyt semmosesta ollu kuullu ku se oli ainaki sillo viel joku tamperelaisjuttu. Salmaria ja maitoa.*poks*)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Freja

Posts: 8,774

#508 • • Freja Sihteeri

duvin, 18.6.2005 12:57:
---
Freja, 18.6.2005 11:59:
iloinen vesseli?
---
linkki



eheh, no, kylhän mä ton drinkin tiesin mut mä olin tottunu kuuleen sen "kossukaakaomaitona" kun parit kantikset sitä juo. No, nytpä tiiän nimenkin *nauru* kitosch!

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#509 • • Ketku Guest
Wisky jäillä on ehdottomasti PARAS!!!*känni*
Marjo

Posts: 1,796

#510 • • Marjo pupuTupuna
Maistoin viikonloppuna ensimmäistä kertaa elämässäni cocis-punkkusekotusta jäillä. Oli muuten hyvää. Oikeesti. Sille drinkille on joku espanjalainen nimikin. Sieltä se on nimitäin kotoisinkin.
Avatar
#511 • • µ Guest
kossu raakana!
baariin taskumatti messii ja se on siinä halpareissu ja hauskaa on*kuolaa*
Tarsu

Posts: 2,449

#512 • • Edited Tarsu
[li]American Dream[/li]
Raikas viskipohjainen kesädrinkki (pitkään lasiin) !

Pohjalle survotaan limeviipaleita
Hiukka sokeria päälle
Jim Beamia (silleen sopivasti)
Apple Souria
Jäämurskaa
Spritellä ylös

NAM NAM
:P

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Freja

Posts: 8,774

#513 • • Freja Sihteeri

µ, 11.7.2005 21:44:
kossu raakana!
baariin taskumatti messii ja se on siinä halpareissu ja hauskaa on*kuolaa*



*justjoo*

ja henkilökunnal on hauskaa ku bongaa sut juomast omaa halpisviinaas ja iso köriläs nimeltä Ari Ports heittää sut niska-persotteella ulos eikä se välitä vaikka lyöt pääs asvalttiin *lmao*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

sapeli

Posts: 11,768

#514 • • sapeli jokukukamikä?

Freja, 12.7.2005 01:05:
ja henkilökunnal on hauskaa ku bongaa sut juomast omaa halpisviinaas ja iso köriläs nimeltä Ari Ports heittää sut niska-persotteella ulos eikä se välitä vaikka lyöt pääs asvalttiin *lmao*



Ihan muuten mielenkiinnosta - ja hiukkasen off-topicciin suunnaten - mitä kaikkea tuollaisissa tilanteissa portsareilla on oikeus tehdä? Esim. jos kyseinen henkilö lyö päänsä, eikös siitä voisi haastaa oikeuteen?

Ja ettei menis ihan off-topiciks: viime aikoina olen tykästynyt yhä enemmän ja enemmän Kopparbergin Vadelma Light-siideriin *slurps* *plur*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Freja

Posts: 8,774

#515 • • Freja Sihteeri

sapeli, 12.7.2005 01:26:
jos kyseinen henkilö lyö päänsä, eikös siitä voisi haastaa oikeuteen?



Ömmm nyt olen vähän väärä ihminen sanomaan, ja toivottavasti joku järjestyksenvalvoja korjaa jos olen väärässä: Mielestäni tietenkin asiakas saa hakea korvauksia, mutta en tiedä onko tuossa joku juttu että jos ihminen alkaa panna vastaan ja poket joutuu käyttämään voimaotteita, ja se pää menee siinä tohinassa rikki, niin se on vähän niin ja näin.
Ehkä ilmaisin itseäni tuossa aikaisemmin "hieman" rajusti, että "sun pää hajoo ja sulle vaa nauretaan"-tyyliin, johon voin sanoa että kyllä se asiakas sieltä ravintolasta pitäisi taluttaa ulos ettei tule sitten ikävää jälkipyykkiä.
Yleesä töissä ollessani jos joku on juonu omia viinoja niin niille on riittänyt se että itse olen mennyt silmät leimuten osoittamaan ovea ja sanomaan "Ulos.Nyt." *nauru*

Ja vielä minun "ettei ihan off-topiciksi mene"-pelastus; ostettiin Saksasta Absolut Raspberryä, kädet vaan syyhyää kun saa vihdoin tehtyä hyviänamnamloistavia mustikkashotteja *kuolaa* Ne on näin kesällä eri käteviä kun ne maistuu kesälle, eikä niissä ole sitä pelkoa että jäät sulaisi kun niissä ei jäitä ole, eikä pelkoa että ehtisi mennä lämpimäksi kun sen vetää yhdellä huiviin *iloinen* eikä tarvi litkiä montaa *joo*

Mutta älä sapeli silti luota mun tietoihin noista järkkärijutuista. Kaverilta voisin tänää kysyy hieman tietoja pilkunnussintasäännöistä ja lakipykälistä. Eli palailen asiaan yöllä *joo*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#516 • • Edited µ Guest

Freja, 12.7.2005 01:05:
---
µ, 11.7.2005 21:44:
kossu raakana!
baariin taskumatti messii ja se on siinä halpareissu ja hauskaa on*kuolaa*

---


*justjoo*

ja henkilökunnal on hauskaa ku bongaa sut juomast omaa halpisviinaas ja iso köriläs nimeltä Ari Ports heittää sut niska-persotteella ulos eikä se välitä vaikka lyöt pääs asvalttiin *lmao*



joo mut ei kukaan puhunutkaa et omiaan pitäis mennä litkii siihen tiskin viereen!
baarissa/raflassa/tai missänyt hyvänsä. on myös yleensä vessa jossa voi juoda omia keitoksia.*pahis*
Freja

Posts: 8,774

#517 • • Freja Sihteeri

µ, 14.7.2005 23:19:

joo mut ei kukaan puhunutkaa et omiaan pitäis mennä litkii siihen tiskin viereen!
baarissa/raflassa/tai missänyt hyvänsä. on myös yleensä vessa jossa voi juoda omia keitoksia.*pahis*



Noh, ehkä säkin aikuistut joskus ja tajuat kantaa korkesi kekoon ravintolan pystyssä pitoon ja maksamaan juomistasi.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

vaavu

Posts: 1,324

#518 • • Edited vaavu vara-vana

Freja, 18.6.2005 11:23:
Myydäänkö täällä Suomessa muuten Alkossa mitää siirappeja? edellisestä käynnistäni on jo nii paljo aikaa etten yhtään tiiä.. Saksassa sai haukkoa henkeä kun löytyi Moninin varmasti jokaista makua siirappia ruokakaupastakin..



Alkossa ei, jostain kumman syystä, myydä mitään makusiirappeja, ei edes grenadiinia. Mutta kyllä Suomessa myydään sekä Monineja että suomalaisia Modo-siirappeja. Modon siirappien ja pyreiden valikoima on ainakin kiitettävän laaja.

Kävin juuri pari päivää sitten Heinon tukussa, ja siellä oli jos jonkinlaista sorttia sekä Monineja että Modoja. Poistinkin siinä samalla yhden kookossiirapin ja yhden sokeriliemen. En kyllä tiedä mistä muualta noita siirappeja saa. Kertokaa mullekin, jos tiedätte! :)


Näin mansikkakauden kunniaksi voisi heittää kehiin tällaisen mansikkaisen frozen-drinkin. Näillä palkitsimme itsemme sen kunniaksi, että perkasimme yhden laatikollisen mansikkaa pakkaseen.


2 cl vaaleaa rommia
2 cl malibua
2 cl kookossiirappia
4 cl kermaa
lasillinen jäämurskaa
8 keskikokoista mansikkaa

Aineet sekoitetaan blenderillä.
vaavu

Posts: 1,324

#519 • • vaavu vara-vana
Kaikille niille jotka inhoavat Camparia:

En aikaisemmin pitänyt Camparista ollenkaan, mutta pikkuhiljaa maku on muuttunut erilaisten kokeilujen myötä. Raakaa tai hyvin Campari-pitoista en vieläkään juo mielelläni, mutta Campari maistuu kivana lisänä erilaisissa sekoituksissa. Esimerkiksi alla oleva drinkki syntyi siitä, kun halusin kokeilla erilaisia italialaisia viinaksia drinkissä. Lopputulos on sellainen, että myös muut Camparia vieroksuneet ovat tykästyneet tähän.


Campari Italian

2 cl camparia
2 cl gallianoa
2 cl disaronno amarettoa
8-12 cl appelsiinimehua (riippuen siitä kuinka vahvaa haluaa)
jäitä

Rakennetaan.
Individual

Posts: 10,942

#520 • • Edited Individual HYPNO!
Tulipa bongattua nyt äskettäin Berliinin reissulla -hirvein- koskaan maistamani limuviina. Edellisen kerran kaupungissa kävin vuonna 2003 ja silloin breezereitten yms. volttimäärät olivat vielä niin kuin pitikin, mutta nyt järkytykseksemme huomasimme, että niiden alkoholipitoisuudet olivat alennettu 3 prosenttiin. Kysyttiin tätä myöhemmin hotellinomistajalta ja hän sanoi, että pennut juovat niitä niin paljon ja ovat sitten kuka missäkin kunnossa ja ilmeisesti sen takia niitä juomia on pitänyt laimeintaa, kaikkia paitsi yhtä nimeltään Furst Uranov Ice ( aromatized wine product cocktail ) 5,5 %. Ilmeisesti joku viinipohjainen juoma, lieko sitten tarkoitettukkaan pelkästään nautittavaksi.

Hinta taisi olla pulloa kohti jotain 80 senttiä ja tietämättöminä tulevasta makuelämyksestä ladoimme niitä aimo kasan reppuun. Sitten ei muuta kuin janoisina korkki auki ja maistamaan. Ensiksi se maistui ihan ok:lta, kunnes jälkimaku iski. Veikkaanpa jos jättää puolityhjän omenamehupurkin auki kunnon toviksi väljähtymään huoneenlämpöön saadaan aika lähelle tätä juomaa muistuttava maku.

Muutama pullo sitä tuli taisteltua alas, mutta sitten piti luovuttaa ja alkaa kiskomaan jotain tiukkaa. Eli limuviinojen suhteen ( Perkele, ei edes ollut kunnon Ricoa enää ) valikoimat olivat pettymys, mutta eipä siellä kuivin suin tarvinnut olla.