mainonta - puolesta / vastaan

86 posts, 5 pages, 11,103 views

Flamie

#81 • • Flamie
Näin yksityisyrittäjän poikana olen mainonnan kannalla. Yleensä kyllä televisiosta tulee liikaa noita samoja mainoksia.
Yleensä mainoksissa mennään liian yli, esim. Elisa.
Mun mielestä mainoksien pitäisi lyhyitä ja ytimekkäitä, ei pitkiä ja väsyttäviä.
[Nuclear]

#82 • • [Nuclear] el aprendiz

Flamie:
Mun mielestä mainoksien pitäisi lyhyitä ja ytimekkäitä, ei pitkiä ja väsyttäviä.

Ai niinku "Lujaa laatua Lada"? Muhun vetoaa parhaiten sellaset missä tuodaan mainostettava tuote esille, muttei aleta hehkuttamaan sitä järjettömästi ja huumoria pitäis olla mukana. Mun mielestä esim. Honda Accordin mainos on varsin onnistunut, lisää moisia.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Aziz Combat Fighter

#83 • • Edited Aziz Combat Fighter
Mua sieppaa kyllä sellanen perusteeton mainonta, jossa luodaan keinotekoinen tarve jolle markkinoidaan toimimaton ratkaisu. Varsinkin nää TV-Shop-säädöt on usein ”elämän mullistavine ratkaisuineen” niin vastenmielisiä, että niitä tulee silloin tällöin katsottua ihan huumorimielellä. Kaikennäköiset retkipatjat, lihastenmuokkaajat, ryppyvoiteet ja muut käärmeöljyt ilmeisesti tekee kauppansa ihan hyvin, kun niitä kannattaa mainostaa. Samat ihmiset jotka ostaa näitä tuotteita ylläpitää roskapostittamisen kannattavuutta. ”Hei wau. /1@GR@a 90% alennuxella! EN VOI HÄVITÄ!!”

Kiitti vitusti.

Niinjoo, ja se oli "Lujaa Lada-laatua!"
itis

#84 • • itis Morning Star
ana on vallan mun kans samoilla linjoilla tvshopin ärsyttävien tuotteiden boikotoinnissa mutta onko niiden mainosten kriminalisoiminen kuitenkaan perusteltua? Mainostaja (tuotteen luoja ja markkinoija) taitaa olla se haukut ansaitseva tehdessään epäkelpoja tuotteita eikä mainonnan tekijä, joka tekee mitä mainostaja haluaa, eli mainoksen joka puree urpoihin telkkarin ääressä kyhjöttäjiin (enkä tarkoita että kaikki telkkaria katsovat olisivat urpoja). Mainonnan tekijän tuote (mainos) on kunnossa mutta mainostajan tuote (tv-shop-krääsä) ei ole. Onko joku samaa mieltä, käsi ylös o/

*hih*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Aziz Combat Fighter

#85 • • Aziz Combat Fighter

Itis:
ana on vallan mun kans samoilla linjoilla tvshopin ärsyttävien tuotteiden boikotoinnissa mutta onko niiden mainosten kriminalisoiminen kuitenkaan perusteltua? Mainostaja (tuotteen luoja ja markkinoija) taitaa olla se haukut ansaitseva tehdessään epäkelpoja tuotteita eikä mainonnan tekijä, joka tekee mitä mainostaja haluaa, eli mainoksen joka puree urpoihin telkkarin ääressä kyhjöttäjiin (enkä tarkoita että kaikki telkkaria katsovat olisivat urpoja). Mainonnan tekijän tuote (mainos) on kunnossa mutta mainostajan tuote (tv-shop-krääsä) ei ole. Onko joku samaa mieltä, käsi ylös o/

*hih*

Mitä tarkoitat kriminalisoinnilla? Mainontaa säädellään aika pitkälle samoin keinoin kuin muutakin mediaa, mainostamisen kuluttajansuoja vaan on aika vahva. Virheellisen tai valheellisen tiedon käyttäminen tuotteensa mainostamisessa, sekä kilpailijan asettaminen epäsuotuisaan valoon on suomessa käsittääkseni yksiselitteisesti kielletty, mutta onneksi jenkkityyliseen "mitä tahansa saa sanoa kunhan disclaimer kertoo että kaikki saattaa olla valhetta"-menoon täällä ei onneksi ole sorruttu. Onko virheellisestä mainoksesta vastuussa mainostettavan tuotteen valmistaja, vai mainoksen tehnyt taho?
discopöllö

#86 • • discopöllö Bijou
Mainoksen tehnyt taho on vastuussa mainoksen sisällöstä, sillä heillä tulee olla tieto lainsäädännöstä ja siitä mitä voidaan ja ei voida väittää. Kuitenkin jos tuotteen valmistaja antaa esim mainostoimistolle virheellistä tietoa, jota mainoksen tekijä ei voi tietää valheeksi tai virheeksi on asia hieman monimutkaisempi. Periaatteessa kuitenkin mainoksen tekijä on vastuussa mainoksen sisällöstä.

--
The elegant Bijou enjoys her friends, ribbons and jewels. With her refined and delicate nature, she is the Ham-Ham sweetheart.