miten polttaa mixi cd:lle

29 posts, 2 pages, 10,641 views

erix

Posts: 13

#1 • • erix
moi,

ongelma on tämä: kun poltan mixin cd:lle haluan kaikki biisit eri raidalle. right. kun tekee cd:n easy cd creatorilla niin biisien väliin tulee väkisin ihan pikkuinen tauko. pieni imutta hyvin huomattavissa oleva tauko. argh. ei näin.
eli: miten cd:n saisi poltettua niin että biisit on AIVAN peräkkäin??

kiitos
//erix
Orfeus

Posts: 5,872

#2 • • Orfeus
Easy cd creatorissa on (kokemusta siitä aika vanhasta vesiosta) siinä polttoa ennen avattavassa välilhedessä sellanen optio kun ”disc at once” elikkä siihen ruksi ni tauot poistuu! Samoin nerossa taitaa olla että ”ei taukoja raitojen väliin” tai jotain?
No siis jokatapauksessa ton cd creatorin välilehden löytää siitä ikkunasta jossa valitaan esim poltto nopeus ja poltettavien kappaleiden määrä! Tää menee nyt sitte iha ulko muistista kun ei tota creatoii enää täs konees ole mut korjatkoon joku jos on iha päin mäntyy nää infot?
Arctic Mystery

Posts: 80

#3 • • Arctic Mystery
Wavelab 4:ssa pystyt sijoittaa biisit eri raidoille ja määrittelemään tauon keston...eli periaatteessa vaan koko mixi syötetään audiomontageen ja ja merkataan kohdat markereilla missä kohtaan lukupää vaihtaa raidan kohtaa...ja tauon ajaksi määritellään 0 sekuntia...ja AVOT!!!!!!!!!!!!!!!!!*joo*
rndm

Posts: 91

#4 • • rndm color-it
nerossahan on ”no pause between tracks” siinä missä valitset poltettavat filet, joten tuohon vaan ruksi ja poks.

yhteen sessioon ja levy kiinni.
serotonot

Posts: 3,137

#5 • • serotonot Paul Easy

a:
---
randomhero:
nerossahan on ?no pause between tracks? siinä missä valitset poltettavat filet, joten tuohon vaan ruksi ja poks.

yhteen sessioon ja levy kiinni.

---


Riippuu versiosta .)



vanhemmissa vissiin joutuu poistaa sen 2sek sielt manuaalisesti. niin muistaakseni mulla on.
erix

Posts: 13

#6 • • erix
joo siis mä oon kyllä tehny ne dao:lla mutta silti on ihan sekunnin murto-osan pituinen tauko... pitää kattoo vähän...

//erix
remotion

Posts: 5,283

#7 • • remotion nostatus guru
jossakin nerossa on ollut ainakin silleen että se raitojen väli on oletuksena 2 sec ja piti manuaalisesti laittaa 0sec joka kerta.

Itse en tee enää tolleen. Mulla on audio CD-RW jonka pistän sauhuttamaan 1/1 livenä suoraan mixerin recordista kirjottavan rec iniin.
workunit

Posts: 261

#8 • • workunit Hymyilevä kukkakeppi
meneeköhän tää nyt ihan off-topiksi? Ite oon lähinnä ihmetelly että millä vehkeellä saan näistä demo-live-seteistä väännettyä itselleni sellaisen cd:n jossa olisi biisit erikseen. Kyllähän sen jälkeen tiedän teoriassa miten saan ne tauot pois, mutta millä vempeleellä mätän taukoja väliin? *ding*
rndm

Posts: 91

#9 • • rndm color-it

workunit:
meneeköhän tää nyt ihan off-topiksi? Ite oon lähinnä ihmetelly että millä vehkeellä saan näistä demo-live-seteistä väännettyä itselleni sellaisen cd:n jossa olisi biisit erikseen. Kyllähän sen jälkeen tiedän teoriassa miten saan ne tauot pois, mutta millä vempeleellä mätän taukoja väliin? *ding*




tähänkin hommaan käy nero ja sen wave editor


sillä saat katkottua mixin-liven-demon pikkuosiin, tätä on itekki tullu käytettyä ku joku setti ei oo mahtunu cd:lle. aika simppeli homma
workunit

Posts: 261

#10 • • workunit Hymyilevä kukkakeppi

randomhero:

---
tähänkin hommaan käy nero ja sen wave editor
---



Jaahas ja eikun kokeilemaan, kiitos vinkistä.
thomas

Posts: 5,618

#11 • • thomas
cdrcue on tuohon tarkoitukseen erittäin mainio ohjelma.
sillä saa cue-markerit niin waveihin kuin mp3:iinkin ja
sen jälkeen voi poltella ohjelmalla joka tukee cue-tiedostoja
(nero, fireburner, cdrwin, burnatonce yms yms.)
suosittelen erittäin lämpimästi.
Jute

Posts: 4

#12 • • Jute
Mites toi WaveEditor:ssa pätkäsy toimii parhaiten...?
Maalaa pätkästävän osan ja sit cut. Sen jälkeen vaan tallentaa setin mp3-muotoon?
Siinä se?
Noin se ainakin itellä tuntuis toimivan, eikä tuu ihmeellisempiä häiriöitä, niinkun GoldWave:lla tehdessä tuli
Keniro

Posts: 369

#13 • • Keniro
Tarviiko niitä nyt pätkiä? jotenkin menee tunnelma siinä, en tie vaan miks.. *uuh*
Orfeus

Posts: 5,872

#14 • • Orfeus

Keniro:
Tarviiko niitä nyt pätkiä? jotenkin menee tunnelma siinä, en tie vaan miks.. *uuh*


Sit taas jos haluu nopsaa kuunnella esim 3 vikaa biisii onki kiva kelailla koko paketti loppuun*ding*
Jone

Posts: 8,258

#15 • • Jone Archibald Haddock

Orfeus:
---
Keniro:
Tarviiko niitä nyt pätkiä? jotenkin menee tunnelma siinä, en tie vaan miks.. *uuh*

---

Sit taas jos haluu nopsaa kuunnella esim 3 vikaa biisii onki kiva kelailla koko paketti loppuun*ding*



Ainakin mun mielestäni (kuten olen aikaisemminkin sanonut) dj-miksaukset on kokonaisuuksia ja ne tulee kuunnella sellaisina. Eihän esim. miksauksen progressio ja siitä nousevat fiilikset mitenkään ilmene jos miksaukset kuuntelee pätkittyinä ”raita sieltä, toinen täältä”-tyyliin. Hittitusina 26-kokoelmat sit erikseen ja sellasista sit raidat erikseen kuunteluun.

[muokattu 16.5.2004 23:26]
Orfeus

Posts: 5,872

#16 • • Orfeus

Jone:
---
Orfeus:
---
Keniro:
Tarviiko niitä nyt pätkiä? jotenkin menee tunnelma siinä, en tie vaan miks.. *uuh*

---

Sit taas jos haluu nopsaa kuunnella esim 3 vikaa biisii onki kiva kelailla koko paketti loppuun*ding*

---


Ainakin mun mielestäni (kuten olen aikaisemminkin sanonut) dj-miksaukset on kokonaisuuksia ja ne tulee kuunnella sellaisina. Hittitusina 26-kokoelmat sit erikseen ja sellasista sit raidat erikseen kuunteluun.


Joo tai sit niinku esim ite kuuntelen omii settei noin 5000 kertaa ni ei jaksa aina kuunnella alusta loppuun*eiei*
Keniro

Posts: 369

#17 • • Keniro

Orfeus:
---
Jone:
---
Orfeus:
---
Keniro:
Tarviiko niitä nyt pätkiä? jotenkin menee tunnelma siinä, en tie vaan miks.. *uuh*

---

Sit taas jos haluu nopsaa kuunnella esim 3 vikaa biisii onki kiva kelailla koko paketti loppuun*ding*

---


Ainakin mun mielestäni (kuten olen aikaisemminkin sanonut) dj-miksaukset on kokonaisuuksia ja ne tulee kuunnella sellaisina. Hittitusina 26-kokoelmat sit erikseen ja sellasista sit raidat erikseen kuunteluun.

---

Joo tai sit niinku esim ite kuuntelen omii settei noin 5000 kertaa ni ei jaksa aina kuunnella alusta loppuun*eiei*



Onhan se niinkin et jos nyt välttämättä haluu kuunnella ne 3 vikaa biisii niin voi olla perseestä kelaa ihan loppuun se mutta kuten Jone sanoi niin munkin mielestä setit on kyllä kokonaisuuksia ja ne pitää kuunnella sellasena kun Dj on ne miksannut. *joo*
Orfeus

Posts: 5,872

#18 • • Orfeus

Keniro:
---
Orfeus:
---
Jone:
---
Orfeus:
---
Keniro:
Tarviiko niitä nyt pätkiä? jotenkin menee tunnelma siinä, en tie vaan miks.. *uuh*

---

Sit taas jos haluu nopsaa kuunnella esim 3 vikaa biisii onki kiva kelailla koko paketti loppuun*ding*

---


Ainakin mun mielestäni (kuten olen aikaisemminkin sanonut) dj-miksaukset on kokonaisuuksia ja ne tulee kuunnella sellaisina. Hittitusina 26-kokoelmat sit erikseen ja sellasista sit raidat erikseen kuunteluun.

---

Joo tai sit niinku esim ite kuuntelen omii settei noin 5000 kertaa ni ei jaksa aina kuunnella alusta loppuun*eiei*

---


Onhan se niinkin et jos nyt välttämättä haluu kuunnella ne 3 vikaa biisii niin voi olla perseestä kelaa ihan loppuun se mutta kuten Jone sanoi niin munkin mielestä setit on kyllä kokonaisuuksia ja ne pitää kuunnella sellasena kun Dj on ne miksannut. *joo*


*piis* eipä täst sitte sen enempää*piis*
blender

Posts: 2,552

#19 • • blender Arcade | KAIKU
Eikös tää topicci kuulu tonne luomisen tuska osioon

nimimerkki: paraskin sanoja *nauru*
blender

Posts: 2,552

#20 • • blender Arcade | KAIKU
tässä on vähä yksinkertasempi esimerkki cuesta, jos ei tarvii noita titlejä sun muita:

FILE ”esimerkki.mp3” BINARY
TRACK 01 AUDIO
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 AUDIO
INDEX 01 00:59:00
TRACK 03 AUDIO
INDEX 01 06:31:00
TRACK 04 AUDIO
INDEX 01 09:53:00
TRACK 05 AUDIO
INDEX 01 13:18:60
TRACK 06 AUDIO
INDEX 01 19:55:00
TRACK 07 AUDIO
INDEX 01 25:15:00
TRACK 08 AUDIO
INDEX 01 31:07:50
TRACK 09 AUDIO
INDEX 01 36:34:00
TRACK 10 AUDIO
INDEX 01 38:51:00

ja tuommosen txt filun tosiaan ku kopsaa vaa .cue fileksi ni nerolla homma toimii (mp3 sijasta siis voi kans käyttää wav tiedostoa, en oo varma muista formaateista, riippuu tietenkin mitä poltto-ohjelma tukee)