alek száhala:
Mun mielestä noi compot (ja koko assyt) on vähän menettäny merkityksensä. Vanhan hyvän sceneajan neljän kilon introt ja 64kb:n demot olivat nannnaa.. namm. Puhumattakaan nelikanavaisista MODeista, jotka oikeasti olivat kekseliäisyyden huipentumia. Bassot, rummut ja jotain arpeggioääniä tungettu samalle yhden nuotin polyfoniaa tukevalle raidalle ja vielä saatu kuullostamaan järkevältä.
90-luvun alun datailumaailmaan voisi kyllä matkustaa ja jäädä loppuiäksi. Kasvattaa rumaa ponnarilla olevaa rasvalettiä ja finnejä.
Toisaalta, jos pelaaminen ja warettaminen kiinnostaa, assyille kannattaa mennä.
Lippu olis mutta ei taaskaan oikein rahaa matkustella! Olis kiva jos pääsis Turusta jonkun kyydissä sinne, mulla on vaa läppäri niin ei vie paljoa edes tilaa! Ilmotelkaa jos joku on Turusta myös lähdössä!
nyt se on ohi ja ranneke poissa hiostamasta. Mitä jäi käteen?
tuli kuultua paljon paskaa musaa juryhommissa, tuli petyttyä musakompojen voittajakolmikkoihin, tuli nähtyä uskomattoman hieno 4k-compo, tasokas demokompo ja paljon tutuja. Tekkkkkknoparty meni vähän ohitte kun kotona oli paljon kivampi nukkua ja aamusipäivisin oli kiva istua terassilla. Oli pitkästä aikaa sellanen olo et on oikeesti rentoa.
sokerina kuitenkin pohjalla se short filmin 2. sija meille.
Gnizhak:
nyt se on ohi ja ranneke poissa hiostamasta. Mitä jäi käteen?
sokerina kuitenkin pohjalla se short filmin 2. sija meille.
Onneks olkoon. Oli mielestäni parempi kuin voittaja, joski taisin äänestää demoreeliä ekaksi(vaikka se olikin korporaatiodemo).
4k oli tosiaan aivan helvetin kovatasoinen ja short filmikin oli paljon parempi kuin mitä odotin.
Demokomposta jäi itelle fairlightiä, kewlersia, andromedaa ja unreal voodoota lukuunottamatta vähän vaisu fiilis, johtuen siitä, että aika moni demo oli melkoista skeneplayer+layer kikkailua ilman sen suurempaa ideaa. Toki modelit ja efektit oli hienoja, mutta snadi pitkästyminen meinas iskeä.
Iteki vietin päivät kotona, eikä tekkkno-partyissäkää tullut ku käytyä ovella.
Assemblyissä on muuten yks merkittävä vika. Partyjen jälkeen tekis mieli aina aivan helvetisti alkaa koodaamaan sitä killeri-demoa.. Onneks toi on ohimenevää :)
Ohi on joo. Väsyttää aika reippaasti, eikä mikään ihme kun unet jäi aika vähiin.
Toista kertaa olin siis assyillä ja ensimmäistä kertaa osallistuin musa compoon. Osallistuin instrumentaliin, mutta siirsivät sitten sen biisin tuonne freestyleen ja eka kertalaiselle 10-12 sija (2.8/5.0 pistettä) ja 9 otettiin screenille. Lisä respectit sain, kun roudasin midikiipparit mukaan sinne *hahjust*
Rahaa sinne saa palamaan aikamoisen määrän. Liputkin maksaa jo aivan jumalattomasti. Heräte ostoksena ostin uuden hiiren, jonka seurauksena rahat eivät meinanneet riittää ruokaan -> 24h pika dieetti
Hyvät muistot jäi käteen tästäkin vuodesta, niitä nyt jaksa alkaa listaamaan kun väsyttää. Jos nyt jotain niin imho tyttöjä oli paljon enemmän kuin viime vuonna
Jees, ens vuonna uusiks ja paremmalla biisillä compoon.
Joo, tyttöjen määrä tuntuu kasvavan eksponentiaalisesti joka vuosi. Tapahtuma sujui ainakin mun näkökulmastani erittäin onnistuneesti, ja järjestyksenvalvojan näkökulmasta vielä paremmin. Homma toimi juuri niin kuin pitikin, häiriöit olivat täysin minimissään, ja ainoa asia, joka tuotti ongelmia, oli nukkumapaikat. Paloviranomaisten määräyksestä mm. katsomossa sai nukkua vain joka toisella rivillä, minkä tiedottaminen umpiväsyneille partylaisille ei oviin liimatuilla lapuilla ihan auennut, varsinkin kun parillisillekin riveille oli pesiytynyt ihmisiä nukkumaan. Securityn epäkiitolliseksi tehtäväksi muodostuikin yöaikaan pääasiassa ihmisten herätteleminen ja sallituille nukkumapaikoille ohjaaminen. Ja jos jollekin jäi epäselväksi, syy ei ollut secun tai asm.orgin päätöksien älyttömyydessä, vaan paloturvallisuusmääräyksissä, jotka määrittelevät varapoistumisteiden vapaana pitämistä ja kulkuväylien ruuhkaisuutta koskevat säännöt.
Demokompo jäi ikävä kyllä kesken, koska allekirjoittanut, takomo ja muutama muu lähti soittelemaan entropyn tiloihin 02:00, mutta ainakin Short Film Compo (Ent. wild compo)oli harvinaisen laadukas. Ihmiset olivat selkeästi panostaneet tekeleisiinsä, ja skriinillä näytettyjen teosten laatu oli erittäin korkea. 64k-introjen vähyydestä huomasi, että aika alkaa ajaa ohi perinteisestä kompoilusta; teknisen kikkailun sijaan sisältö korostuu, ja demokompossakin pärjää parhaiten, mikäli käsikirjoittaa teoksensa hyvin ja keksii sille originaalin, uuden idean. Tämä toki pätee muihinkin kompoihin, oli väsyttävää seurata taas yhtä lego-animaatiota. Muut kompot missasin pääasiassa työvuoroista tai niiden edellyttämästä levosta johtuen.
Tämä oli minullekin jo sarjassaan kymmenes Assembly, ja tapahtuma elää ja kehittyy joka vuosi. Joka vuosi tulee jotain uutta vastaan, sekä hyvää että huonoa. Kaupallisuus näkyy erittäin vahvasti tapahtumassa, mikä toisia skenekävijöitä harmittaa, ja toiset näkevät sen osoituksena siitä, että ns. konekulttuuri on vihdoinkin lyönyt itsensä läpi. Mielestäni se on hieno asia, pieniä partyja järjestetään vielä jatkvuasti, niitä ei tosin enää Assembly organizingin toimesta järkätä, mutta jos entisaikoijen pioneerihenki houkuttelee, suosittelen tarkastamaan esimerkiksi Helsingissä pidettävät Alternative Partyt (www.altparty.org)
Niinjoo, ja nuff' respect Gnizhakille ja rjv:lle sijoituksista!
hieman pettymys tuo yleinen fiilis, johon tietty kuuluu 5min kuakemonitori kiinni-huudot ja vastavittuilu ennen compoja. Kuumuuden takia en jaksanut edes kierrellä pahemmin, istuin vaan wlanittamassa(pe kusi ihan täysillä) ja katsomassa compoja.
Tuotosten yleinen laatu oli mielestäni helvetin hyvä, vaikka en tajuakaan miten Rebirth voitti muka 4k compon . #3 64k compossa oli ihan ällistyttävä ja konevaatimuksetkin ylittyivät hienosti ja 4k eikä 64k introt pyöri omalla myllyllä :D
ensi vuonna taas, jos ilmaiseksi pääsee. Ei tuosta huvista kyllä enää mitään jaksa maksaa.
MINÄ OLEN OMENAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
NAMI NAMI NAMI NAMI PORKKAAAANAAA HAMPAITAA SEE VAHVISTAAAA
Hyvät partyt oli ja hyvät reivit Entropylta taas, vaikka jäikin reivaaminen hyvin vähälle ensimmäisen yön jälkeen ja viimeisenä yönä vietin savun keskellä vain pari minuuttia. Partyilta jäi vituttamaan lähinnä juryjen, compojen ja äänestäjien kehnous (esim. kaikkien graffacompojen tulokset olivat suht järjettömiä), se etteivät omat produt päässeet screenille (ANSI/ASCIIn nelossijan pokannutta lukuunottamatta) ja huonommat pääsivät sekä tietysti se, että 64k intro ei tullut ajoissa valmiiksi. Olisi ollut varma kakkossija, parannusta entisille kolmospaikoille.
IMO Short Film oli melkoista kuraa kuten Assy-wildit aina, olisi olettanut sentään pari hyvääkin animaatiota näkevänsä ja Satorin produn näyttämättä jättäminen oli todella paha kämmi. Compon voittaja oli ihan itkettävän huono. No, ei kai Assyilla voi juuri parempaa odottaa, ne kunnon wildit julkaistaan yleensä BP:llä.
DiamonDie:
IMO Short Film oli melkoista kuraa kuten Assy-wildit aina, olisi olettanut sentään pari hyvääkin animaatiota näkevänsä ja Satorin produn näyttämättä jättäminen oli todella paha kämmi. Compon voittaja oli ihan itkettävän huono. No, ei kai Assyilla voi juuri parempaa odottaa, ne kunnon wildit julkaistaan yleensä BP:llä.
Compon voittaja ei oikeen vedonnu muhunkaan, mutta oli se parempitasonen kun monena viimevuotena. Screeniltä oli jääny pois ihan hyviä ideoita sisältäviä juttuja, esim. visualicen ja ps:n progression:
siinä oli taitoa ja ihan hyvä idea, mut toteutus oli sitä mitä visualicelta voi odottaa, hidasta ja tyhjää. Soundit siinä oli synkattu ihan kivasti mut se noise nyt ei oikeesti oo enää ees taidetta, lähinnä väsynyttä. Lisäks ne kuplat sielä loppupuolella tulee sinne aivan turhaan ne ois voinu käyttää johonkin muuhun vaikka ne onkin siistejä.
Amazementin Syvältä:
Ihan ok tarina, mut sävytettynä mitäänsanomattomalla ja mitenkään tarinaankuulumattomalla musalla. Lisäks kun pätkä pelaa tarinalla ilman ääniä, siitä tulee musavideo ja musavideo vaatii aina hyvän biisin toimiakseen eikä taustamusabiisiä. Myös ohjaus ja kuvaus oli aika pliisua, ois vaatinu vähän rivakampaa otetta. Ne splitscreenit ei toiminut ollenkaan, ohjaaja ei ilmeisesti ymmärrä että jos molemmissa tapahtuu jotain keskittymistä vaativaa samaan aikaan se ei mee perille.
tota satorin produa liiskon paraikaa ja kommentoin sitä varmaan johonkin muualle
Mut oli screenillä ihan tasokkaita juttuja, se polkuauto-ninjahomma oli ohjattu hyvin. Siinä jaetut ruudut toimi mainiosti ja niillä oli selkee kontakti toisiinsa. Mut skenet oli hyvin irtonaisia ja äänimaailma oli todella köyhä. Sit se animaatio-showcase oli ok, joskin acumenin biisi oli jo käytetty eli ei sinänsä ois ees pitäny päästää kai screenille, lisäks se oli portfoliotyyppinen showcase ts. aika sisällötön. Kontula ug:ssä oli ihan pätevähköä animaatiota, ja salesmanissa myös. Salesman oli vaan vesitetty taustojen puutteella ja pitkitetyllä vitsillä. Vilkutin tjsp. oli ihan siisti laite, mut se esittely oli aika tylsä, eikä siitä käyny kunnolla ilmi mistä oli kyse. Nosfen tilitykset oli vähän liian itsetarkoituksellista ollakseen kiinnostavia, joskin kontrasti toimi ja häiriökohdat osas säpsäyttää. Ikävä kyllä englanti oli vähän kehnohkoa ja puhe muminaa ettei siitä ottanut tolkkua, sitä on turha perustella jollain itsetarkoituksella taidetta valituksella. Myös Jolly Good man tjsp. oli ihan kiva slapstick mutta sääntöjä ei siinä sitten oltu luettukaan, italian in malta oli jo käytetty pari vuotta sit vaikka animaatio olikin kohtalaista tasoa, lisäks sekin sortui copyright rikkeeseen.
Jos sitten taas hyvät wildit on sellasia taidepläjäyksiä efektien ja surkean kuvauksen jäljiltä jää lähinnä kusetettu fiilis kun tekijä väittää olevansa taiteilija, niin sit kai oli ihan paska kompo.
DiamonDie:
(esim. kaikkien graffacompojen tulokset olivat suht järjettömiä)
Pah, drawn graffan voitto oli selkeästi ansaittu, hyvä duuni, jossa oli perspektiivi kerrankin kohallaan ja visun kakkosduunikin oli graafiselta ilmeeltään ihan tyylikäs. Kolmosesta en niin välittänyt tosin, mutta ymmärrän kyllä kehen se vetosi ja miten.
freestyle themed graffaa en nähnyt joten siitä en voi sanoa mitään. fast graphicsissa olis ehkä voinu järjestys olla eri
itseäni jäi kyllä risomaan enemmän musakompojen tulokset, joskin freestylen voittaja oli ihan selkeä jo juryssä. Hyvin tuotettu, tarttuva poppihitti jossa on kivalta kuulostava ruotsalainen vokalisti. Ei vaan voi mennä vikaan. Instrussa mun näkemykset eros jo muun juryn kanssa aika rankasti, joten meikän suosikit tais jäädä rannalle suurimmaks osaks. Voittaja oli siinäkin kyllä selvä etukäteen, Zimmeriltä lainattu tyyli vetoaa vieläkin.
en ollut, mutta qw 4ever, siellä ne spesialistit piilee, vit u hauarat! ;< turhan angsti senssi ;D mut totta toi kaikki, ja mitään ei saa ottaa pelleilynä!
Mistähän löytäis sellasii Demoista ja Introista kiinnostuneita ihmisii ja niitten foorumeit, jotka haluis oppii tekeen uusia juttuja, tai vaihtaan vaik omia tekeleitään oppiakseen.. *harraste foorumi*?