Microsoftin luotettavuus

59 posts, 3 pages, 10,402 views

Arctic Mystery

#21 • • Arctic Mystery

Njah:
Meikäläinen joutuu taistelemaan joka päivä Microsoftin koodien kanssa enkä varmasti ole ainoa,kauheasti kaikenlaisia virheitä jätetty koodien väliin jos ohjelmat voi suorittaa laittomia toimintoja jotka johtaa ohjelman keskeyttämiseen,mistä johtuu tälläset? XP-tämä xtra-paska windows mitä oon käyttäny on helpoin,mukavin ja hetkellisesti hyväkin kaveri mutta nopeesti se on koulutettu kääntämään takkinsa ja
pelottavin uhkaus mitä se lausuu kuuluu näin:

Jos kone päivittäin kaatuilee niin lähtisin hakemaan vikaa laitteisto ristiriiidoista,tai sit sit joku osa koneesta on rikki...esim.cd-asema,power,emo,prossu..jne jne...XP on kyl sen verran vakaa et sitä on aika vaikee saada kyykkäämään,tosin kaikki on mahdollista...itselläni kone ilmoitti kanssa aikoinaan et ohjelma on tehnyt laittoman toiminnon ja kone jymähti siihen...vika löytyi cd-soitttimesta joka oli entinen...*plur*

[muokattu 26.4.2004 06:14]

nomic

#22 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
juuh, se on hauskaa että xp:stä on tehty tyyliin semmoinen että kun yksi asia siinä on paskana niin sitten on koko kone samassa kunnossa :]
no tietysti kone on riski jos se ei toimi oikein ja kytkettynä esim verkkoon
mutta taas välillä... *disdis*
itse olen kylä saanut wintoosa XP:n kaatumaan kun käänsin joku 8500-9000 riviä koodia, no okei onhan se raskasta koneelle muttei luulisi olevan niin raskasta että tommosesta määrästä kaatuu... :) mutta siihen on jo totuttu
onhan XP tietysti erilainen kuin muut niin hyvässä kuin pahassakin mutta pidin enemmän vanhemmista winukoista ihan sen takia kun niitä ”ymmärsi” niin osasi ”ohittaa” kaikki bugit ja vastaavat niin sehän toimi melko mainiosti *hymy*

*piis*
Lucky-13th

#23 • • Lucky-13th
Miten paljon te luotatte microsoftiin? mä oon suhtautunu noihin päivityksiin melkein niinku lääkkeisiin,sitä tarvitaan mutta se johtaa johonki muuhun mikä kehittyy itestään

--
I´ve made up my mind, don´t confuse me with the facts!

Euphoria

#24 • • Euphoria 4 everyone

Njah:
no miten se Microsoftin luotettavuus teidän osalta?

Eipä oo sellasta vielä päässy muodostuu..*eiei*
aina saa olla tällänen *hikoil* sen kanssa...!
PRKL!

[muokattu 27.4.2004 13:07]

nomic

#25 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

Njah:
Miten paljon te luotatte microsoftiin? mä oon suhtautunu noihin päivityksiin melkein niinku lääkkeisiin,sitä tarvitaan mutta se johtaa johonki muuhun mikä kehittyy itestään

”lääkkeitten” väärinkäyttö johtaa tähän. *vink*
ja luotan jonkinverran, en sokeasti ja jos en luottaisi niin en käyttäisi.
jos haluaa pitää jotain omana salaisuutena niin sitä saa alkaa tehdä omaa käyttistä, kokeiltu on ja kerneli kun piti rakentaa niin jäi se homma siihen sitten. :)

mutta jos vähän kiusattaisiin mikkisoftin palvojia niin tämmönen:
se on hauskaa että vaikka linuxissa pääsee editoimaa koodia ja muokkaa niinkuin haluaa, siitä on löydetty vähemmän tietoturva-aukkoja kuin wintoosista joissa kaikki lähdekoodit on ”käännetty” ja ”suljettu” :)

tärkeintä on että kaikki toimii ja että lääkkeitä pitää välillä vetää *justjoo*

[muokattu 27.4.2004 13:23]
juice

#26 • • juice Team Sika

Njah:

Teen jonkun verran ylläpitohommia, joten kaikenlaista jännää on tullut vastaan. Windowsin kanssa räpeltäny 3.11:stä lähtien ja aina on ollut ongelmia. Xp:n kanssa oon tullut melko hyvin toimeen, mielestäni se on tähän asti julkaisuista Microsoftin OS:stä paras. 2k on aikaisemmin toiminut ihan mukavasti, paitsi sitten viimeviikonloppuna sain korjailla konetta, joka meni aivan tilttiin (=windows ei käynnistynyt) kun siihen haettiin päivitys windows updaten kautta. Linukkaan en juurikaan ole tutustunut.
domi

#27 • • domi Työn sankari.

juice:
---
Njah:

---

Teen jonkun verran ylläpitohommia, joten kaikenlaista jännää on tullut vastaan. Windowsin kanssa räpeltäny 3.11:stä lähtien ja aina on ollut ongelmia. Xp:n kanssa oon tullut melko hyvin toimeen, mielestäni se on tähän asti julkaisuista Microsoftin OS:stä paras. 2k on aikaisemmin toiminut ihan mukavasti, paitsi sitten viimeviikonloppuna sain korjailla konetta, joka meni aivan tilttiin (=windows ei käynnistynyt) kun siihen haettiin päivitys windows updaten kautta. Linukkaan en juurikaan ole tutustunut.

Varmaan sama homma mulla, kun ajoin Compaqin kannettavaan Service Pack päivityksiä, niin kakkoseen asti meni hyvin, mutkun alkoi kolmosta tai nelosta iskemään tupaan niin tuli hetki Segment_Fault ja sitten sininen ruutu, jonka jälkeen bootti. Tämän jälkeen tuli käynnistyessä sininen ruutu jälleen, ja W2K ei käyntiin. Ratkaisu löytyi asennuscd:n korjaavasta asennuksesta, sen kun ajoi 5 (viisi) kertaa läpi, niin a vot, ja kone toimi.

Itselläni on n. 60 koneen konekanta tässä vastuulla, ja tietysti Microsoftin eri käyttiksillä varustettuina. Suurinpiirtein tyytyväinen olen Windowseihin lukuunottamatta tyhmiä virheilmoituksia, mitkä johtuvat paskasta suomennoksesta (vrt. Kahva ei kelpaa, liian paljon avoimia kahvoja). On tuossa mukana pari linux-konettakin,että sekin osa-alue on käytössä.

Itselläni kotona on pdc:nä Debian, ja clientteinä siinä XP sekä 2000, ja hyvin pelaa :)
siveys

#28 • • siveys lovely
Oli sitten microsoft tai ei niin *elvetti että ketuttaa kun kovalevy kusahtaa.

Onneksi linuxissa kaikki conffit on sentään helposti backupattavissa tekstitiedostoissa niin ei mene vuotta säätää konetta lähtökuntoon, mutta on tää nyt silti aika *itun *erseestä.

Voin vaan kuvitella kuinka kivaa tää olis ollut Windowsilla.
Cassu

#29 • • Cassu Vieras omassa elämässä
paremman puutteessa on tähän tyydyttävä....no monenkohan koneen oon saanu tänään solmuun....no pari ainakin....johtuu just windowsin vammaisuudesta...tällä halutaan vaan rahastaa...ne osais tehä toimivan ohjelman mut mitä järkee jos kerta voi muuttaa tuhansia juttuja...mutta niitä seuraavaan uuteen versioon vain sen verran että se näyttäisi erilaiselta...

mut kaikki ohjelmat mul taitaa olla piraattei...tai ainakin 90%....jonkuu aseman tai emonlevyn kautta tulleet ohjelmat on koneessa mut kaikki hyöty ohjelmat tulee muualta...mutta onnex ne ei oo monestikan microsoftin tekeleitä....mut hajotaan näihin tietokoneisiin..mun kone menee ihan hetkellä minä hyvänsä formatointiin....ja sit voi hetken taas hengittää vapaammin....*eiei*

--
Ajatella voi vain kuvin. Jos haluat olla filosofi, kirjoita romaaneja.

patis

#30 • • patis 10

siveys:
Oli sitten microsoft tai ei niin *elvetti että ketuttaa kun kovalevy kusahtaa.

Onneksi linuxissa kaikki conffit on sentään helposti backupattavissa tekstitiedostoissa niin ei mene vuotta säätää konetta lähtökuntoon, mutta on tää nyt silti aika *itun *erseestä.

Aina yhtä herkkua. Mul on elämäni aikana kusahtanu muistaakseni 3 levyä.

Voin vaan kuvitella kuinka kivaa tää olis ollut Windowsilla.

Windowssin asetuksissahan ei ole juurikaan mitään backuppaamisen arvoista. Puhtaan xp asennuksen tekee reilussa puolessatunnissa ajureineen päivineen. Softan kanssa voi sitten mennä vähän pidempään.

Pelit saattaa olla sit joskus vittumaisia. Useat pelit vaativat jostain ihmeen syystä jotain käsittämättömiä merkintöjä windowsin rekisteriin toimiakseen, minkä takia pelejä joutuu täysin turhaan asentelemaan uusiksi windowsin uudelleen asennuksen yhteydessä. Jotkut pelit tekevät jopa save-tiedostot windows-hakemistojen alle vaikka itse pelit olisivat kokonaan toisella osiolla. Ei voi käsittää. Mutta eipä kai tuosta voi microsoftia syyttää (paitsi jos pelin on tehnyt microsoft).
Lucky-13th

#31 • • Lucky-13th
”27.4.2004: Paikattu Windows-aukko vuotaa
Lähes kaikki Windowsit ovat haavoittuvia.
Viime kesänä paikattu Windows-aukko vuotaa, varoittaa tietoturvayhtiö Secunia. Haavoittuvuudelle ovat tiettävästi alttiita kaikki - myös paikatut - Windowsit lukuun ottamatta Windows Server 2003 -järjestelmää. Secunian mukaan aukko on lisäksi erittäin kriittinen.
Internet Explorerin ja Windows Explorerin haavoittuvuus liittyy tiedostonimien käsittelyyn. Liian pitkä nimi aiheuttaa laitteeseen puskurin ylivuodon, ja hyökkääjä pystyy ajamaan uhrikoneessa myös omaa koodiaan. Hyväksikäyttöä varten koneen käyttäjä on saatava ottamaan yhteyttä tietylle tiedostopalvelimelle tai webbisivulle tai klikkaamaan tiettyä linkkiä.

Microsoft on kertonut paikanneensa haavoittuvuuden Windows XP:n ja 2000:n Service Pack -päivityksissä viime kesänä. Nyt Secunia väittää, ettei paikka estäkään aukon hyväksikäyttöä. Lisäksi tietoturvayhtiön mukaan myös Windowsit 95, 98, ME ja NT 4.0 ovat alttiita haavoittuvuudelle.”
http://secunia.com/advisories/11482/

onhan se ikävää..ikävempää on ettei todenäköisesti kukaan ois tienny tosta ilman Secunia,tekstin kopsasin Mikrobitin Uutisarkistosta, www.mbnet.fi
[muokattu 28.4.2004 09:23]

[muokattu 28.4.2004 09:25]

--

Arctic Mystery

#32 • • Arctic Mystery
Motto....Microsoft kehittää ja asiakkaat testaa!!!!!*justjoo*
juice

#33 • • juice Team Sika

DominikH:
Varmaan sama homma mulla, kun ajoin Compaqin kannettavaan Service Pack päivityksiä, niin kakkoseen asti meni hyvin, mutkun alkoi kolmosta tai nelosta iskemään tupaan niin tuli hetki Segment_Fault ja sitten sininen ruutu, jonka jälkeen bootti. Tämän jälkeen tuli käynnistyessä sininen ruutu jälleen, ja W2K ei käyntiin. Ratkaisu löytyi asennuscd:n korjaavasta asennuksesta, sen kun ajoi 5 (viisi) kertaa läpi, niin a vot, ja kone toimi.

Jeps sama juttu, samat operaatiot tein saadakseni koneen taas pystyyn. Mut myöhemmin kävi ilmi, että outlook express ei toiminut ollenkaan ja asiakkaalla erittäin tärkeitä posteja tallessa koneella. Sain senkin sitten lopulta toimimaan.

BTW. Instasitko ne päivitykset uudestaan? Mä kokeilin kahteen kertaan saada koneen toimimaan niiden kanssa, mut molemmilla kerroilla tuli Segment_Fault ja kone tilttiin.

[muokattu 28.4.2004 09:41]
Howdy

#34 • • Howdy Oldie
Tars vissii alkaa opettelemaan linuxia kunnolla kun kuulemma kovasti yleistymäänpäin ...

--
Käpy vailla vertaa

Lucky-13th

#35 • • Lucky-13th
eikä se jää siihen linuxin käytön opettelemiseen,ainakaa mun kohal.. täs on aika paljon asioita ja esineitä mitä pitää hankkia ku mul viel on ”oikeus”..Eräästä kuvakulmasta ku kattoo ni näyttää siltä että kaikki ihmiset toimii nykyään niin että ”on oikeus” ja ”ei ole oikeutta” ja sit on annettu vaihtoehtoja ja niitäki karsitaan becouse THERE ARE TERRORIST IN EVERY BUSH!!!

--

Lost-Soul

#36 • • Lost-Soul los pallos

Njah:
eikä se jää siihen linuxin käytön opettelemiseen,ainakaa mun kohal..

Okei.. tähän asti tää on vielä selkeätä

täs on aika paljon asioita ja esineitä mitä pitää hankkia ku mul viel on ”oikeus”..Eräästä kuvakulmasta ku kattoo ni näyttää siltä että kaikki ihmiset toimii nykyään niin että ”on oikeus” ja ”ei ole oikeutta” ja sit on annettu vaihtoehtoja ja niitäki karsitaan becouse THERE ARE TERRORIST IN EVERY BUSH!!!

Siis täh? nyt on käytetty oikeus ja terroristikortit, mut yhteyttä en hirveemmin näe

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

W

#37 • • W
Vitskulin service pack 2!!! *grr* ihan täys....ei näköjään toimi yhteen hiileen joko atin näytön ohjaimien ajureiden, taikka radeon tweakin kanssa tuo, koska aiheuttaa näytön ohjaimen tilttauksen, eli ruutu pimenee ensin, sitten kuvan palauduttua, 800x600x16väriä, ja valitus että näyttis teki jotain tosi v mäistä....microsoft se osaa tehdä sontaa! *dissaa* eli kyseistä on sitten muuten koitettu kolmesti...but no more...piti ottaa automaattiset päivärit veke, ettei tunge taas pee tota mun koneelle!
#38 • • Dorka Guest
hih, pitäisköhän itkee vaiko nauraa. ylipäätänsä linux ja windows maailmaa ei voi verrata keskenään lainkaan. onko esim. linux / unix maailma tietoturvallisempi, kuin uusimmat windows xp:t sp2:lla? ...jos esim. kaikki hakkerointiyritykset kohdistuu 90%:sti maailmalla windows koneisiin? no tästä voi kiistellä ja tapella rajattomasti joten jätän tietoturva-aiheen tähän.

mitäs jos mennään sitten koneen stabiilisuuteen? jos tähän yhdistetään vielä laiteistotuki niin eiköhän nämä mene käsi kädessä. mitä enemmän se on universaalisemmin yhteensopiva keskenään erillaisten laitteiden kanssa niin eikö silloin ole luonnollista et stabiilisuus kärsii, kun käyttöjärjestelmään asennetaa ajureita ja muita mitkä ei ole microsoftin hallinnassa lainkaan? tosin tähän kyllä on tulossa muutos... tulevassa longhornissa nykyisten tietojen mukaan ei microsoft hyväksytyt ajurit ei edes asennu, kun tämä on ollut mikkisoftan ongelmana koko sen olemassaolon ajan.

...samoin paha stabiilisuus ongelma on erillaiset ohjelmat jotka käyttää ristiin rastiin kirjastoja jolloin tulee tämä ihana dll helvetti jolloin stabiilisuus tipahtaa radikaalisti yhdistettynä aivan väärin käytettyyn windows:n rekisteriin, mutta tämäkin ongelma lähtee nyt .NET maailman jälkeen jolloin vanhat ohjelmat eivät edes toimi tulevassa longhornissa natiivisena vaan emuloiden.

jos halutaan koneesta stabiilinen niin kannattaa aloittaa ensin luotattavasta emolevystä ja käyttää komponentteja mistä on microsoft hyväksytyt ajurit. tärkein komponentti stabiilisuuden suhteen on emolevy enkä itse enää käytä mitään muita emoja, kuin intel:n jotka o kyl kalliita mut kaikkein luotettavimpia. aikasemmin on ollu asus, msi, aopen jne. mutta noissa kaikissa on ollu ongelmia aikalailla joista eniten just asus ja msi emoissa.
Exlex

#39 • • Exlex
Itse en juurikaan koneista / käyttiksistä ymmärrä mutta koneessa on majaillut XP pari vuotta ja yllättävän hyvin on tähän asti toiminut *koputtelee puuta*.

XP:n lisäksi en juuri MS:n ohjelmia käytä vaan työt ja huvit hoidetaaan muiden tekemillä ohjelmilla. Pari kuukautta sitten asensin XP:n kaveriksi Mandraken toiselle kiintolevylle. Ajatuksena oli siirtyä helpon linuxversion kautta pois Windowsista, mutta toistaiseksi käytän kyllä pääasiassa XP:tä sen helppouden takia, kun ei oikein taidot riitä linuxin säätämiseen eikä ole tuttuja jotka neuvoisivat kädestä pitäen. Ehkä jonain päivänä Debian jos vaaan hermot kestää.
Juhgu

#40 • • Edited Juhgu Virnistelijä
wintoosa2k:hon olen ihan kohtalaisen tyytyväinen, mutta tässä läppärissä olevan XP:n kanssa palaa nakki. Valmistajaa (compaq) ei näköjään kiinnostanut toimittaa/tehdä ajureita muille käyttöksille *grr* niin vaihtoehtoja ei juuri ole.

Eniten minua microsoftissa ärsyttää ne asennusohjelmat. On se nyt helvetti kun kaikki pitää automatisoida kädettömintä käyttäjää varten niin ettei mitään saa päättää itse. Erityisen ihanaa silloin kun microsoftin sivulta pitäisi hakea jotain muuta kuin juuri tälle koneelle muka sopivaa päivitystä. Jotkut asennusohjelmat eivät vaivaudu kyselemään minne päin konettani ko. ohjelma survotaan, monia ei kiinnosta haluaisinko kenties jättää jonkun turhan oheisohjelman imuroimatta ja jotkut eivät edes kysy oliko minulla jotain kesken ennenkuin kone käynnistetään uudelleen *kivatsulle*.

Vinkki: jos on ylimääräistä tilaa niin windowsin asennuslevy kannattaa kopioida kovalevylle niin sieltä uudelleenasennus onnistuu tarvittaessa todella paljon nopeammin. Tuosta oli myös paljon iloa silloin 98-aikana jolloin kone halusi joka ajuriasennuksen yhteydessä kaivaa jotain siltä CD:ltä.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)