Elokuvateatterissa käynti?

43 posts, 3 pages, 12,095 views

Howdy

Posts: 7,955

#21 • • Howdy Oldie
Elokuvateatterissa käynti? = Varsin monimutkainen toimenpide, suoritettuna ylimääräisellä konjunktiolla siitä voi tulla suorastaan afäärinen kokemus...

--
Käpy vailla vertaa

Vice

Posts: 182

#22 • • Vice Känniääliö

ZoneX:
Kuinka usein käyt elokuvateatterissa?


Kerran vuodessa maksimissaan

ZoneX:
Onko siellä ylipäätänsä yhtään mitään mielenkiintoista elokuvaa pyörimässä?


On

ZoneX:
Minkä kävit katsomassa viimeksi?


T3 taisin käydä viimeksi ja sitä ennen Trafficin

ZoneX:
Vai tyydytkö katsomaan leffat himassa, ennen kuin ne ovat tulleet edes teatteriin?



Hyviä elokuvia harvoin kerkiää näkemään ennenkuin ne tulee elokuviin, mutta suurimman osan elokuvista katselen kovalevyltä (varmuuskopioituja tietty).
*nauru*

--
We are the Borg. Resistance is futile. Your culture will adapt to service ours. We will add your biological and technological distinctiveness to our own.

Avatar
#23 • • Juzba Guest
Aika harvoin tulee käytyä.. Tietenkin jos kohdalle osuu joku tosi mahtava elokuva, niin sen käyn katsomassa.. *iloinen*
Avatar
#24 • • CryOniC Guest
Juu tulee käytyä!Nykyisin kyllä pikkasen harvemmin ja kesällä varmaan sitäkin vähemmän!Yleensä käyn kattomassa kauhupätkät*pahis*,fantasialeffat(mitkä ei ammu täysin yli kuten science fiction tyyliin) ja sellaset kivat toiminta pätkät!...
Suosittelen jos ette oo nähny Big Fish,monster ja sitte ei varmaan pyöri enää leffateattereissa SWAT!
Avatar
#25 • • kelasin Guest
tosi harvoin.. opiskelijan pudjetil mieluummin vuokraa leffoi ja kattoo himas *uuh*
vaavu

Posts: 1,324

#26 • • vaavu vara-vana

K:
---
ville:
Lisäksi kotona ei ole viinalle/hielle/paskalle haisevaa naapuria, joka vielä yksii/niiskuttaa/hytkyy lähes koko leffan ajan.
---
Vaavu ei kato leffoja? :)



Onneksi mä en sentään haise paskalle. ;) Sen sijaan mulla on kyllä pahana tapana höpöttää leffojen aikana - aina kun leffassa on jotain mikä herättää mun ajatuksia, mulle tulee palava halu jakaa nää ajatukset jonkun kanssa. Tässä on yksi syy, miksi leffateattereissa on kurja käydä: siellä ei voi keskustella kaverin kanssa elokuvasta, koska muut häiriintyisivät liikaa. Kotona sohvalla voi analysoida leffaa ihan rauhassa ilman että tarvitsee pelätä muiden reaktioita.
UnityF

Posts: 15,721

#27 • • UnityF joo just se
Varmaan 2,5 vuoteen ei oo tullu käytyy.. *ding* en ole leffa- ihminen pahemmin ellei oteta animee mukaan.. Mielummin katon kotona jonkun pätkän kun meen istumaan tuppisuuna johonkin saliin parin tunnin ajaksi. Vuokrattuukin tulee harvemmin, ihan kirjastosta on tullu lainattuu ja sit broidi ostelee ittelee vähän välii jotain dvd:itä niin niitä tulee sit katottuu.
mä en edes tiedä mikä leffa oli kattomisen arvoinen kun en seuraa mediaakaan et tietäsin mitä siel menee..*ding*
vaavu

Posts: 1,324

#28 • • vaavu vara-vana

ville:
Leffassa tulee käytyä todella harvoin, arviolta viisi kertaa vuodessa.
Syynä on se, että leffat maksaa aika paljon ja elokuvateatterin edut kotiin verrattuna ovat aika pienet. Jotkut leffat on tosin pakko käydä katsomassa jättimäiseltä kankaalta kuten kill bill sarja tai siivekäs muutto.



Itse asiassa käytiin tässä juuri tällä viikolla pitkästä aikaa katsomassa Kill Bill 2 tennari ykkösessä. Kokonaisuutena kokemus oli pettymys, ei leffan vuoksi, vaan itse teatterissä käymisen. Kotiin verrattuna kuvan koko oli pienempi (ainakin siltä etäisyydeltä), ääni ei tullut tasaisesti vaan vähän toispuoleisesti, eikä kuvanlaatukaan mikään riemuvoitto dvd:hen verrattuna ollut. (Olihan sitä resoluutiota enemmän, mutta resoluutiota kompensoi kuvan tärinä ja kohina.) Tästä ilosta sitten saikin maksaa itsensä kipeäksi lipunhinnoissa.

Jotenkin alkaa tuntua siltä että leffojen katselu siirtyy yhä enemmän kotiin. Voisin kuvitella nyt meneväni leffateatteriin ainoastaan kahdesta syystä: joko siksi, että en jaksaisi odottaa dvd:n julkaisua, tai siksi, että leffassa käyminen olisi jotenkin sosiaalinen tapahtuma (vaikkapa perheen kanssa tai jotain). Parempaa kuvan- ja äänenlaatua saa vain menemällä parhaisiin leffateattereihin ja sielläkin aivan keskelle salia - muussa tapauksessa ero kotiteatteriin on niin pieni, ettei siitä kannata maksaa.

Kotona on niin paljon etuja, että tällä hetkellä leffojen katsominen tapahtuu dvd:iden kautta. Nyt kun dvd-leffatkin ovat älyttömän halpoja, niitä on tullut ostettua kotiin jonkinlainen läjä.
pinkki

Posts: 308

#29 • • pinkki säätö et co.
taidan kuulua leffojen suurkuluttajiin.
Niitä tulee vahdattua teattereissa, divxiltä, videoilta ja telkkarista, rahatilanteesta roikkuen. leffat *sydän*

Viimeksi tuli katsottua teatterissa Van Helsing. Oli aika pettymys :) Odotti jotain aika mahtavaa vampyyrispektaakkelia, mut vähämpä satuin kiinnittämään huomiota faktoihin, kuten että se oli muumio-leffojen tuottajien uusin viritys, eli aika himmee purkka hienoilla visu-efekteillä :)

Leffassa käyminen on kyl aivan luksusta, mieluiten valitsen sen kaikista vaihtoehdoista. Harmi vaan että suomen teattereiden tarjonta on kovin vaisu siihen nähden mitä kaikkea tuolla maailmalla olisi tarjolla. ..Onneksi löytyy edes rakkautta&anarkiaa-festarit ja muita vastaavia.
milessi

Posts: 188

#30 • • milessi Jai
ei kyllä ole mun juttu. sitä karkki-sipsipussien rapinaa ei jaksa kuunnella ja koko touhuun on ylipäätään hankala keskittyä kun jonkun kännikkä soi, toiset nauraa liian kovaa tai heittää koko leffan ajan idioottiläppää selän takana. + jalkoja ei saa suoriksi (riippuen teatterista) jne. ja liput maksaa ihan liikaa nykyisellään. enkä pidä siitä että liput pitää hakea niin paljon aiemmin ennenkuin koko raina edes alkaa. kiitos ei. kotona kiva. *joo*

--
josko sitä sitten tanssahtelemaan

milessi

Posts: 188

#31 • • milessi Jai
paitsi että. ei-kassamagneettileffat + pienet teatterit (maxim, sitten esim. se joku unioninkadun lähellä, ei pysty muistamaan) on hyvä.

vaikkapa pohjoismaiset ja eurooppalaiset sekä ylipäätään pienen budjetin leffoja on ok käydä kurkkaamassa pienessä teatterissa ja mieluusti moiseen aikaan ettei siellä ole vahingossakaan liikaa jengiä. muista ihmisistä tietää että niitä oikeasti kiinnostaa kyseinen pätkä eikä pääse syntymään sitä pussien rapistelua ja massaelokuvaturismi-meininkiä koska kaikki haluaa keskittyä itse asiaan.

--
josko sitä sitten tanssahtelemaan

Sinza

Posts: 2,227

#32 • • Sinza
Leffassa tulee käytyä n. parin kuukauden välein. Viimeksi kävin katsoo Kill Bill 2. Tykkään enemmin käydä leffassa, onhan se ihan eri juttu kuin katsoo dvd:tä mun 14 tuuman telkasta *poks*. Tästäkin huolimatta tietty tulee vuokrattua leffoja jonkun verran.

Huonoa leffateatterissa katsomisessa on rapistelu ja ihmisten juttelu. Esim. kerran sattui niin et mun viereisellä paikalla istui joku viiskymppinen reilusti ylipainonen mies, joka tuhisi koko ajan. Sit sillä kesken leffan soi kännykkä ja äijä vaan vastas ja sit jutteli normaalisti sen puhelun... *eiei* Käsittämätöntä.

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

pinkki

Posts: 308

#33 • • pinkki säätö et co.

milessi:
ei kyllä ole mun juttu. sitä karkki-sipsipussien rapinaa ei jaksa kuunnella ja koko touhuun on ylipäätään hankala keskittyä kun jonkun kännikkä soi, toiset nauraa liian kovaa tai heittää koko leffan ajan idioottiläppää selän takana. + jalkoja ei saa suoriksi (riippuen teatterista) jne.


tää on kyl sangen ikävä ilmiö, senpä takia ihmisiä pitääkin vähän tapakasvattaa *igor*
suositeltavia toimenpiteitä on esineillä heittely, yleinen salista ulosbuuaus ja kännykkään vastaavalle sukkela kännykän pölliminen ja akku-irti -operaatio, palautetaan mieluusti herjasanoin tehostaen *kivatsulle*

niin vakavastipuheenollen nää meuhkaajat on yllättävää kyllä kohtuu vähissä kuitenkin, varsinkin jos välttelee tennispalatsia ja suosii epätavallisia aikoja. En edes muista millon viimeks mulla ois ruvennu pinna katkeilee häiriköiden takia teattereissa
NeoDragon

Posts: 230

#34 • • NeoDragon
kerran tai kaks vuodes, ja sillonki jos sattuu olee vappalippuja... en muista millon oisin viimeks maksanu rahalla leffan :)
Dacey

Posts: 671

#35 • • Dacey Hän joka saa sinut ..
ennen harrastin sitä enemmän. Tänä vuonna oon tainnu kerran käydä leffassa. Nyt varsinki ku seurustelee ton miehen kaa joka kattoo paljon leffoja koneelta ni ei tuu sit itekään paljoa leffassa käytyä.
Ja kivempi se o kotona kattoo.. saa maata ja röhnöttää, saa pauselle jos pitää päästä vessaan jne *hih*
Avatar
#36 • • pipa Guest
MÄ käyn leffateatterissa n. 40h/viikko... ja oon nähny aina lähes kaikki leffat.. *nauru**nauru**vink*
Tiinuliinu81

Posts: 510

#37 • • Tiinuliinu81 Säätäjä
Käyn leffassa aika usein. Välillä vaan meen leffateatteriin ja päätän siellä mitä meen kattoo vai meenkö mitään.
Kyllä se on niin paljon siistimpää kattoo elokuvia leffassa, kotona en jaksa yhtään keskittyä leffan katsomiseen, koko ajan ravaan jossain. Meijän TV on kyllä tosi pieni, että ei siitä jaksa tihrustaa mitään ylimääräistä*iihhih*
En nyt muista yhtään mitä oon ollut viimeks kattomassa. Oisko Vieraalla maalla*täh**heiii*

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

Saara

Posts: 1,954

#38 • • Saara #2970
Valitettavan harvoin.... ei oikein ole aikaa käydä ku on koulua ja töitä..... No ehkä kesällä sitten pääsen edes kerran leffaan ku on paremmin aikaa *plur*

--
Aikuisena oleminen on ihan tyhmää välillä :(.

Dementation

Posts: 2,892

#39 • • Dementation wednesday?
Aika harvoin tulee leffassa käytyä, kun maksaa niin perkeleesti.
Mutta tiettyjä suurelle kankaalle tarkoitettuja leffoja käyn katsomassa.
Viimeeksi varmaan Sormusten herra 3 ja Last Samurai ja seuraavaksi Troija ja Van Helsing

Leffoja tulee silloin tällöin vuokrattuja kavereiden kanssa illanviettoihin, silloin enemmän huumori etc. leffoja, joista ei viitsi leffassa maksaa.

Joskus tulee saatua käsiinsä leffoja, jotka ei oo ihan laillisia, ja niitäkin katsottua,
mutta ei kamalan useasti.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

zari

Posts: 716

#40 • • zari Team Tamppaajat
Käyn nykyään todella harvoin elokuvissa. Ehkä n. 2-3 kertaa puolen vuoden aikana.
Tohon vaikuttaa mm. se, että lippujen hinnat on noussu aika kohtuuttomiks sekä mulle riittää se, että voin kattoa saman leffan myös kotoo. Tosin onhan se eri asia kattoo joku leffa hienoin ääniefektein sekä isomman porukan kans kun että kattois saman elokuvan kotoo omasta telkasta.

Siltikin sitä tulee lähdettyä harvoin kaverin kans kattoon elokuviin asti mitään,mielummin haetaan makuunista joku leffa ja katotaan se jomman kumman kotona. *hymy*

--
it`s nice to be important,but it`s more important to be nice