Poliisille kaavaillaan oikeutta tehdä rikoksia

203 posts, 11 pages, 42,059 views

Mark

#61 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

a:
Tätä samaa rataa soveltaen vähän tärkeämpiinkin asioihin, kuten puhelinkuunteluun. Laittomasta puhelinkuuntelustahan mm. Sonera-jupakan yhteydessähän jaettiinkin poliisillekin isoja moitteita, joten ylilyöntejä tarkkaillaan ja niistä rangaistaan molemmin puolin. Ei jenkkilän kaltaisella kauhukuvalla ole IMO mahdollisuutta toistua Suomen kanltaisessa oikeusvaltiossa vaikka täällä pyörät kääntyvätkin vuosikausia, kun jostain on nipottamista.

ootko huomannut että yleensä toi soveltaminen tapahtuu valtion (kyttien) ehdoilla? Eihän niiden tartte perustella muulla kun niillä olemassaolevilla tekosyillä kaikkea toimintaansa. ”Joo, oli rastat ja silmät vähintään lautasen kokoset ni pysäytettiin ja testattiin”.

Ja niinku sanoit, kytät sai moitteita toiminnastaan. Paljo liikuttaa et sikaniska saa moitteet jos nalli napsahtaa omalle kohdalle ja kyyristelet lekurisedän ja kumihanskojen edessä ku mainitsit sanan terroristi tai nipsu puhelimessa *igor*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Howdy

#62 • • Howdy Oldie

Jone:
---
alien:
---
Android:
---
hallucinogen:
puhelinkuuntelun salliminen ilman rikosepäilyä

---

”Hyvä meininki” *taputapu*

---

ei ainakaan mua hairitse... *ding* Taitaa hairita vain niita, joilla on syyta pelkoon *vink**hih*

---

Jos ryhdytään tohon ”ei koske mua kun en oo rikollinen”-mentaliteettiin, niin ollaan todella lyhytkatseisia. Ei mullakaan ole mitään ”syytä pelätä”, mutta en silti halua että poliiseille annetaan oikeuksia tehdä omituisuuksia yleisen hyvän nimissä varsinkin kun mun illuusioni siitä etteivät kytät käyttäisi jo tämänhetkisiäänkin valtuuksiaan väärin silloin kuin se heille sattuu sopimaan särkyi jo muutamia vuosia sitten.

Poliisi ei tällä haavaa tarvitse lisää toimivaltaa, vaan paremminkin lähinnä nykyistenkin oikeuksien ja niiden käytännön käyttömuotojen tarkkaa tutkimista. Siinä vaiheessa kun osaavat olla väärinkäyttämättä nykyistä toimivaltaansa voidaan ruveta sitten miettimään uskaltaako sellaiselle pellelaumalle jo pikkuhiljaa uskoa lisääkin oikeuksia.

[muokattu 21.4.2004 00:06]

Olen sitä mieltä että vähän väärästä päästä alkavat parantelemaan tuota ”rikollisten kiinni saamista” jospa ensin parannettais sitä poliisien ammattitaitoa .. kun tuntuvat olevan vähän huonoja työssään .. tiedän sattumalta .. mut ei siitä enempää ..

--
Käpy vailla vertaa

#63 • • kelasin Guest

Superstara:
Poliisi pahimmillaan käyttää tätä rangaistuksena vaikkapa nenäkkäistä vastauksista - ainoastaan ärsyttääkseen.

samasta syystä mistä koira nuolee pallejaan, koska se voi/saa tehdä niin..
Lost-Soul

#64 • • Lost-Soul los pallos

Superstara:
Niin siis väitti nyt. Sitten kun laki menee läpi valtuuksia käyttää jokaikinen poliisi takahikiän apulaissheriffin kesälomantuuraajaa myöten.

...

Saman turvallisuuden nimissä takahikiän poliisi ensi vuonna kuuntelee puhelintasi (koska veit sen tyttöystävän), yrittää ostaa sinulta poltettuja cd-levyjä (kun sulla on uusin Subliminal Sessions 6 ja hänellä vasta Winter Sessions) ja varastaa uudenkarhean bemarisi kun on enempi Volvo-miehiä.

Onneks taas ei ammuta yhtään yli.

(OT) Kannattais ehkä pitää pieni asialinja tässäkin aiheessa edes vähänaikaa. Kyl jonkun kuukauden kuluttuu voi alkaa sanoo, et jokainen kyttä alkaa ryöstelee pankkeja yms yms yms, mut tollanen aukominen on täysin turhaa.

Howdy
kun tuntuvat olevan vähän huonoja työssään .. tiedän sattumalta .. mut ei siitä enempää ..

Poliisi sattuu olemaan paljon parempityössään, jos verrataan keskiverto (muu kuin poliisi) suomalaiseen.. tiedän sattumalta .. mut ei siitä enempää ..
(eikös olekkin todella vakuuttavaa tekstiä, jopa täysin turhaa)

[muokattu 21.4.2004 11:19]

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Mark

#65 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

a:
No mutta, ei mua ole kumihanskoilla lääpitty. Onko sua? Tiedätkö ketä on, mistä syystä ja hukutettiinko syytöntä noitaa? Ks. ylläolevat kommenttini hysteerisyyteen liittyen .)

juu, kyllä tiedän. Itselleni ei ole käynyt, ystävälleni kyllä. Case: hän meni kaapelille hieman nauttineena kaveredien kanssa, kyttien mielestä liian sekavaa toimintaa ku häröilivät, pääs kaapelin kellariin strippaamaan, ja kun mitään ei löytynyt heitettiin vaan pihalle. Ja tähänhän voi soveltaa vaikka sitä et ”näyttivät olevan huumausaineiden vaikutuksen alaisena”. aight? *igor*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Howdy

#66 • • Howdy Oldie
Jep itelle käyny niin että 3 kertaa peräkkäin kun menin kaapelille bileisiin niin en päässyt ulko oven kynnystä pidemmälle kun 2 vuorigorillan kokosta äijää nappas kiinni ja sitten mentiin .. mitään ei ollut, mutta paskan maku jäi suuhun .. mun puolesta vois joku ryhmittymä vaikka pikkuhiljaa alkaa ”napsimaan” paskalakkeja pikkuhiljaa .. nim . vittuuntunut egovammasiin paskalakkeihin *dissaa*

--
Käpy vailla vertaa

Karski

#67 • • Karski Pomon kätyri
Mä olen jo pitkään ollu sillä kannalla että
webcamit pakollisiks joka kotiin joka huoneeseen,
sillain p2p hengessä. Vertaisvalvonta olis
tasapuolista: kohdistuis yhtälailla poliiseihin,
pääministeriin ja siviileihin, eikä tällain isoveli-
systeemillä. Kuka tahansa pystyis valvoon
ketä tahansa.

(Kelläänhän tuskin on mitään tätä vastaan,
paitsi jos ne on rikollisia ja niillä on
jotain salattavaa)

[muokattu 21.4.2004 11:23]

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

#68 • • Mosquito Guest
Kaikkihan me teknon kuuntelijat käytetään huumeita ja vaikka mitä eiks vaan joo...tää on kyl jo leimausta. *kivatsulle*
Andy Braun

#69 • • Andy Braun housebase
alkaa uhkaavasti suomikin liukua vaan poliisivaltioksi.. *eiei*
Sami de Sousa

#70 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

keisha:
---
alien:
---
Android:
---
hallucinogen:
puhelinkuuntelun salliminen ilman rikosepäilyä

---

”Hyvä meininki” *taputapu*

---

ei ainakaan mua hairitse... *ding* Taitaa hairita vain niita, joilla on syyta pelkoon *vink**hih*

---
Suosittelen lämpimästi Orwellin kirjaa 1984. Sen jälkeen suakin varmasti häiritsee.

Niin, eihän tuo uutinen kovin hyvältä kuulosta, mutta tästä puhelinkuuntelusta voisin todeta sen, että käsittääkseni se on aika kaliista puuhaa ja aikaa vievää, joten tuskinpa ne ihan syyttä suotta huvikseen kenenkään puhelimia alkaa kuuntelemaan.

[kärpäsenä katossa poliisilaitoksella:
-Hohhoijaa....mitäs tänään tehtäis?
-Jaa-a, mitäs jos kuunneltais taas jonkun viattoman kansalaisen puhelinta.
-Joo, annappa se puhelinluettelo, niin mä arvon tämän päivän voittajan
*silmät kiinni, luettelo auki ja etusormi huitasten luetteloon*
-Keskinen Jukka
-Nonni, haeppas kahveeta ja pari hillomunkkia, niin mä laitan vehkeet valmiiks.]
Superstara

#71 • • Superstara

a:
ette sitten ole viitsineet valittaa asiasta viranomaisreittejä? Esim. kolme kertaa putkeen sama tapahtuma nimittäin vihjaa jo syrjintään.

Tehty mikä tehty. Mitä voittaa jos valittaa?

Parempi olisi vaan kun näitä ei tapahtuisi.
Grizzley

#72 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti

a:
No näihin kahteen voi sanoo kyl jo et voi vittu. Toisaalta paikalla siis tais olla todistajatki ja kaikki, mutta ette sitten ole viitsineet valittaa asiasta viranomaisreittejä? Esim. kolme kertaa putkeen sama tapahtuma nimittäin vihjaa jo syrjintään.

Siis mitä? Mistäs nyt yhtäkkiä syntyi tarve valittaa? Eikös se pari kommenttia ylempänä mennyt jotenkin niin, että lainsäädännössä luodaan ne rajat joilla mahdollistetaan pahisten kiinniottaminen ja turvataan lainkuuliaisten kansalaisten pumpulinen hyvinvointi ja sitten voidaan luottaa virkavallan harkintakykyyn ja lain tulkintoihin sokeasti? *ding*

No mutta, mähän oon tunnetusti hysteerinen liberaali...

--
Signature summarily executed for treason

hallucinogen

#73 • • hallucinogen Edain

desouza:
Niin, eihän tuo uutinen kovin hyvältä kuulosta, mutta tästä puhelinkuuntelusta voisin todeta sen, että käsittääkseni se on aika kaliista puuhaa ja aikaa vievää, joten tuskinpa ne ihan syyttä suotta huvikseen kenenkään puhelimia alkaa kuuntelemaan.

Yllättyisin et jos esim. poliisi jolla on lapsia ei kuuntelisia omien lapsien tai lapsiensa kavereiden puhelimia silloin kun epäilisi muksunsa oppineen huonoille tavoille. Tai sitten joku poliisi mustasukkaisuus vimmassaan kuuntelisi vaimoaan/tyttöystäväänsä.

--
pikku-*possu*

Superstara

#74 • • Superstara

Lost-Soul:

Onneks taas ei ammuta yhtään yli.

(OT) Kannattais ehkä pitää pieni asialinja tässäkin aiheessa edes vähänaikaa. Kyl jonkun kuukauden kuluttuu voi alkaa sanoo, et jokainen kyttä alkaa ryöstelee pankkeja yms yms yms, mut tollanen aukominen on täysin turhaa.

Tarkotin siis että poliisitkin on vaan ihmisiä. Ne tekee virheitä ja nekin on kateellisia ja kostonhimoisia kuten kuka tahansa meistä.

Asialinjalla:
Mielestäni on tullut toteennäytetyksi, että Suomessakin poliisin lisääntyneet valtuudet ovat johtaneet niiden toistuviin väärinkäytöksiin. (Aiemmin tämä sama asia tuli todettua vaikkapa DDR:ssä.)

Oma luottamukseni poliisin harkintakykyyn on mennyt täysin.
Grizzley

#75 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti

a:

No tällanen näkemys varmaan riippuu kauheesti siitä ajattelitko sä käyde keskustelua mun vai itses kanssa .)

En kummankaan. Mielipide tuli jo ilmi eikä nokittelu hirmusti innosta mua. *piis*

--
Signature summarily executed for treason

Sami de Sousa

#76 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

hallucinogen:
---
desouza:

---

Yllättyisin et jos esim. poliisi jolla on lapsia ei kuuntelisia omien lapsien tai lapsiensa kavereiden puhelimia silloin kun epäilisi muksunsa oppineen huonoille tavoille. Tai sitten joku poliisi mustasukkaisuus vimmassaan kuuntelisi vaimoaan/tyttöystäväänsä.

*nauru*
Uskallan epäillä, että tuskinpa jokaisella rivipoliisilla olisi mahdollisuus kuunnella puhelimia, kuten esimerkiksi tarkastaa kaverinsa tuloja. Eiköhän se ole hyvin pieni ja valittu ryhmä, jolla on siihen puhelinkuunteluun mahdollisuus...
hallucinogen

#77 • • hallucinogen Edain

a:
Juu, tai ajattele että sinä, joka et edes ole viranomainen, mustasukkaisuuksissasi luet tyttiksesi tekstiviestit hänen puhelimestaan. Se on muuten tietosuojalaissa määritelty rikos, olit viranomainen tai et.

Jeps mutta pidän kuitenkin puhelinkuuntelua vielä isompana rikkeenä ja tuossa käytettäisiin vielä veronmaksajienvaroilla hommattuja välineitä ja luultavimmin myös meidän maksamaa työaikaa oman muijansa urkkimiseen *nauru* Mut pointti tuli varmaan selväksi kuitenkin, että sellaisia henkilöitä varmasti löytyy jotka käyttäisivät puhelinkuuntelua omiin tarkoitusperiinsä.

--
pikku-*possu*

Roger Roger

#78 • • Roger Roger Kentti

desouza:
Eiköhän se ole hyvin pieni ja valittu ryhmä, jolla on siihen puhelinkuunteluun mahdollisuus...

Eiks se palvelus palvelusta vastaan ole hyvä keino tehdä vaikka tuo? Olkoon se sitten kuinka laitonta tahansa.

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

#79 • • ALIEN Guest

Tres:
Mä olen jo pitkään ollu sillä kannalla että
webcamit pakollisiks joka kotiin joka huoneeseen,
sillain p2p hengessä. Vertaisvalvonta olis
tasapuolista: kohdistuis yhtälailla poliiseihin,
pääministeriin ja siviileihin, eikä tällain isoveli-
systeemillä. Kuka tahansa pystyis valvoon
ketä tahansa.

yeah! *possu*/ Kunnon runkkumatskua jakoon vaan!! *plur*
Sami de Sousa

#80 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

Roger Roger:
---
desouza:
Eiköhän se ole hyvin pieni ja valittu ryhmä, jolla on siihen puhelinkuunteluun mahdollisuus...

---

Eiks se palvelus palvelusta vastaan ole hyvä keino tehdä vaikka tuo? Olkoon se sitten kuinka laitonta tahansa.

Voisin kuvitella, että puhelinkuuntelun väärinkäyttö on mahdollista ilman tuota lakiesitystäkin. Vaikka puhelinkuunteluun ei tarvitakkaan rikosepäilyä, niin eiköhän siihen jokin lupa (asiakirja) kuitenkin tarvita. Okei, poliisikin vain ihminen*justjoo* ja kiusaus väärinkäyttöön saattaa olla suuri. Mutta jos väärinkäyttöä tapahtuisi, niin eiköhän se tavalla tai toisella tulisi ilmi ja päitä putoaisi.