Mitä/mikä rakkaus on?

526 posts, 27 pages, 242,116 views

Sundust

Posts: 314

#361 • • Sundust Behind The Sun
Rakkaus on tunne siitä, että välittää jostain oikeasti, paljon ja josta ei olisi valmis luopumaan mistään hinnasta, se voi olla kahden ihmisen välistä, tai sitten ihmisen ja eläimen välistä, esim: kyllä mie rakastan mun kissaani, tosin se on erillaista rakkautta mitä on kahden ihmisen välillä. *hihu*

--
*jiihaa* Danger i´m raving...

Anselmi

Posts: 2,578

#362 • • Anselmi And sell me
*sydän*

--
sen pituinen se

Avernian

Posts: 7,451

#363 • • Avernian Kerettiläinen
Love is strength and purpose.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Epailija

Posts: 5,636

#364 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Morrowe, 26.11.2006 22:43:
rakkaus=42? *whaat*



Ei vaan 42 on vastaus kysymykseen elämästä, universumista ja kaikesta. Ei siis kysymykseen "mikä on elämän tarkoitus".

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Sundust

Posts: 314

#365 • • Sundust Behind The Sun

lumikki`, 26.11.2006 23:29:
---
Sundust, 26.11.2006 22:50:
Rakkaus on tunne siitä, että välittää jostain oikeasti, paljon ja josta ei olisi valmis luopumaan mistään hinnasta, ...

---


oon himpun verran eri mieltä. mun mielestä rakkaus on juuri sitä, että sä olet valmis luopumaan siitä rakkaasta, jos se on parempi sille rakkaalle. kunhan sen rakkaan on hyvä olla.



Hmm... Ymmärsin tuon sillain, että rakkaan ei olisi hyvä olla toisen kanssa, että olisi parempi luopua siitä, koska se olisi sille parempi, mutta eihän se silloin enää olisi mitään rakkautta jos toisen olisi parempi erossa.. tai miten tuon nyt käsittää "väärin kumminkin käsitin" *hih*

--
*jiihaa* Danger i´m raving...

Sunflower

Posts: 363

#366 • • Sunflower
Sitä, että on niin kiire toisen luo, että pitää matkalla ajella kortti poliisien huomiin....*pepsodent*
Avatar
#367 • • Edited ALIEN Guest
Iloa, nautintoa, tyytyväisyyttä, surua, ikävää, pettymystä, luottamusta, luottamuksen pettämistä, onnellisuutta, onnettomuutta, ymmärrystä, väärinymmärrystä, jännitystä, naurua, hassuttelua, vihaa, ärsyyntymistä, kiusaamista, kutittelua ja sanoinko vielä että lupauksien rikkomista?


Noh, mutta ennen kaikkea se on toisesta välittämistä ja kaikkea muuta kuin välinpitämättömyyttä.
KooKie

Posts: 4,338

#368 • • KooKie aka. Petress Pan

ALIEN, 27.11.2006 13:29:
pettymystä



Mulle tuli tästä mieleen, että se on sitä, kun näkee toisen ruusunpunaisten lasien läpi ja odottaa tältä aina parasta unohtaen, että rakkauden kohdekin on vain ihminen inhimillisine piirteineen - virheineen kaikkineen. Ja se on myös sitä, että osaa ja pystyy arvostamaan ja välittämään toisesta virheettömyydestä huolimatta.

Rakkaus selviää siis siitäkin, ettei toinen kykene niitä pilvilinnoja rakentamaan - toisen syli on ainoa linna ja turvapaikka, mitä oikeasti kaipaa.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Avatar
#369 • • Edited ALIEN Guest

KooKie, 27.11.2006 14:10:
..



aivan *joo* Aika perusmoka on odottaa toiselta samoja asioita kuin itseltään. Esim. ei kaikki pysy sanojensa takana.
Pääsi tuosta muuten unohtumaan, et se on myös anteeksiantamista (ymmärtämistähän sekin on tavallaan).
Sundust

Posts: 314

#370 • • Sundust Behind The Sun
oon himpun verran eri mieltä. mun mielestä rakkaus on juuri sitä, että sä olet valmis luopumaan siitä rakkaasta, jos se on parempi sille rakkaalle. kunhan sen rakkaan on hyvä olla.

---


Hmm... Ymmärsin tuon sillain, että rakkaan ei olisi hyvä olla toisen kanssa, että olisi parempi luopua siitä, koska se olisi sille parempi, mutta eihän se silloin enää olisi mitään rakkautta jos toisen olisi parempi erossa.. tai miten tuon nyt käsittää "väärin kumminkin käsitin" *hih*

---

siis...
jos sä rakastat jotakuta tarpeeksi ja sä tiedät, että se sun rakastettusi olis onnellisempi esim. jonkun toisen kanssa, niin sillon sä annat sen sun rakastettus mennä sen toisen luo.
jos tarpeeks rakastaa, niin tärkeintä on sen toisen onni, ei oma.
[/quote]

No joo.. rakkaudesta moni tekee mitä vain, mutta jos rakastaa toista niin paljon, että luopuu toisesta, niin voi sattua aika paljon sydämeen, vaikka tietääkin että se on toiselle parempi.

--
*jiihaa* Danger i´m raving...

SmILE

Posts: 376

#371 • • SmILE Esanssi mössöö
Se on toisen huomioon ottamista, ruusujen tuoksua, lähellä oloa, kaipuuta vaikka onkin lähellä, sanomatonta ymmärtämystä.

Ei ole niin väliä mitä itselle tapahtuu kunhan rakkaamalla on kaikki hyvin.

Ei ole maailmassa sellaisia sanoja joka sitä voisi kuvata niin hyvin miltä oikeasti tuntuu.

Se on*plur*

--
Hatti tatti tutti putti hilipili vatkuli humpuli pumpuli hipsis höpsis hapatiti hapsis huvituttipulimuppi tatti patti ja Nykäsen Matti *jiihaa*

Aurinkoneiti

Posts: 4,793

#372 • • Aurinkoneiti
Minun mielestä rakkaus on mm. toisen lähellä on mielettömän hyvä olla; siitä ei haluaisi lähteä mihinkää. Se on sitä, että huonoista puolista huolimatta,minua edelleen rakastetaan. Se on tukena olemista ja läsnäoloa huonoina aikoina. *sydän*
elisha

Posts: 247

#373 • • elisha Lauma
tätä:
"--Kun ensimmäinen esteettinen kynnys on ylttynyt, aivojen syntetoimat fenyylietyyliamiini ja mahdollisesti dopamiini aiheuttavat ihmisessä hieman sekavan hyvänolontunteen, euforisen tilan. Tämä vaikutus kestäisi kenties 2-3 vuotta, eli ajan, joka kuluu jälkeläisen välttämättömään yhteishuoltoon. Kauemmin jatkuakseen suhde (tässä vaiheessa se aika usein katkeaa) vaatii endorfiineja, jotka tuottavat aivoissa pitkäaikaisemman turvallisuuden ja tyytyväisyyden tunteen. Kolmas kiintymystä vahvistava kemikaali on oksitosiini, hormoni johon on aikaisemminkin yhdistetty mm.hoivaamiskäyttäytymistä lisäävä vaikutus."
-Ihminen, 1999

:D aika osuva

--
Love is like oxygen.
It is essential for life but highly toxic.

remotion

Posts: 5,283

#374 • • remotion nostatus guru

elisha, 4.12.2006 23:48:
tätä:
"--Kun ensimmäinen esteettinen kynnys on ylttynyt, aivojen syntetoimat fenyylietyyliamiini ja mahdollisesti dopamiini aiheuttavat ihmisessä hieman sekavan hyvänolontunteen, euforisen tilan. Tämä vaikutus kestäisi kenties 2-3 vuotta, eli ajan, joka kuluu jälkeläisen välttämättömään yhteishuoltoon. Kauemmin jatkuakseen suhde (tässä vaiheessa se aika usein katkeaa) vaatii endorfiineja, jotka tuottavat aivoissa pitkäaikaisemman turvallisuuden ja tyytyväisyyden tunteen. Kolmas kiintymystä vahvistava kemikaali on oksitosiini, hormoni johon on aikaisemminkin yhdistetty mm.hoivaamiskäyttäytymistä lisäävä vaikutus."
-Ihminen, 1999

:D aika osuva



määrittelemällä ihmisen eläimelliseksi saadaan jotkut luulemaan et eläimellinen käytös ois ihan ok ja jotenkin luonnollista, sääli... koska se rakkaus on jotain ihan muuta. <3
elisha

Posts: 247

#375 • • elisha Lauma

remotion, 4.12.2006 23:53:
---
elisha, 4.12.2006 23:48:
tätä:
"--Kun ensimmäinen esteettinen kynnys on ylttynyt, aivojen syntetoimat fenyylietyyliamiini ja mahdollisesti dopamiini aiheuttavat ihmisessä hieman sekavan hyvänolontunteen, euforisen tilan. Tämä vaikutus kestäisi kenties 2-3 vuotta, eli ajan, joka kuluu jälkeläisen välttämättömään yhteishuoltoon. Kauemmin jatkuakseen suhde (tässä vaiheessa se aika usein katkeaa) vaatii endorfiineja, jotka tuottavat aivoissa pitkäaikaisemman turvallisuuden ja tyytyväisyyden tunteen. Kolmas kiintymystä vahvistava kemikaali on oksitosiini, hormoni johon on aikaisemminkin yhdistetty mm.hoivaamiskäyttäytymistä lisäävä vaikutus."
-Ihminen, 1999

:D aika osuva

---


määrittelemällä ihmisen eläimelliseksi saadaan jotkut luulemaan et eläimellinen käytös ois ihan ok ja jotenkin luonnollista, sääli... koska se rakkaus on jotain ihan muuta. <3



eläimellinen käytös?mitähän muuta ku nimenomaan ok ja luonnollista se on,ainaki tässä asiassa:D elämän tarkoitus on biologisessa mielessä lisääntyminen, ja "rakkauden" kaltainen olotila on tarpeellinen tällasen toiminnan tehon maksimoimiseksi.
...plus miksikä muuksi sä sitten ihmistä kutsut kuin eläimeksi?

mut joo, jokaisella on mielipiteensä, oon ilonen et sulla on säilyny usko rakkauteen jonain muuna ku kemiana.

--
Love is like oxygen.
It is essential for life but highly toxic.

Epailija

Posts: 5,636

#377 • • Epailija Physicist, 2nd class.

elisha, 5.12.2006 00:05:
mut joo, jokaisella on mielipiteensä, oon ilonen et sulla on säilyny usko rakkauteen jonain muuna ku kemiana.



Etkä ole, älä valehtele. :D Korkeintaan hieman huvittunut tästä naivina pitämästäsi näkökannasta.

Mutta tosiaan osuva määritelmä. Onneksi kemiallinen syntyperä ei vähennä tunteen miellyttävyyttä. ^^

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

elisha

Posts: 247

#378 • • elisha Lauma

remotion, 5.12.2006 00:08:
---
elisha, 5.12.2006 00:05:
mut joo, jokaisella on mielipiteensä, oon ilonen et sulla on säilyny usko rakkauteen jonain muuna ku kemiana.

---


todellakin.


tieto lisää tuskaa!

--
Love is like oxygen.
It is essential for life but highly toxic.

sapeli

Posts: 11,768

#379 • • sapeli jokukukamikä?

sMilE, 1.12.2006 21:18:
Se on toisen huomioon ottamista, ruusujen tuoksua, lähellä oloa, kaipuuta vaikka onkin lähellä, sanomatonta ymmärtämystä.

Ei ole niin väliä mitä itselle tapahtuu kunhan rakkaamalla on kaikki hyvin.

Ei ole maailmassa sellaisia sanoja joka sitä voisi kuvata niin hyvin miltä oikeasti tuntuu.

Se on*plur*



Mun mielestä tää oli kauniisti ja osuvasti kuvattu *hihu* Allekirjoitan *joo*

On toki rakkaus paljon muutakin, mutta se rakkaus mistä me puhutaan on kyllä just noita asioita mitä sanoitkin *plur*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

elisha

Posts: 247

#380 • • elisha Lauma

Epailija, 5.12.2006 00:13:
---
elisha, 5.12.2006 00:05:
mut joo, jokaisella on mielipiteensä, oon ilonen et sulla on säilyny usko rakkauteen jonain muuna ku kemiana.

---


Etkä ole, älä valehtele. :D Korkeintaan hieman huvittunut tästä naivina pitämästäsi näkökannasta.

Mutta tosiaan osuva määritelmä. Onneksi kemiallinen syntyperä ei vähennä tunteen miellyttävyyttä. ^^


no toi nyt oli lähinnä sarkastinen kommentti:D
..ja tunnehan tietty on kyl mukava,vaik onkin kemiaa!

--
Love is like oxygen.
It is essential for life but highly toxic.