Otanpa nyt yön unettomina hetkinä kantaa oikein kunnolla sitten Leppiksen alkuperäiseen viestiin, koska siinä näkyy mielestäni niin uskomattoman hyvin kuinka keskimääräisen Klubituksen käyttäjän näkökulma asioihin rajoittuu tasan tarkkaan kiksu- / "polkka"bileisiin ja kuinka täällä tunnutaan hyvinkin usein juuttuneen muottiin, jossa on vain yksi ainoa oikea tapa tehdä asioita.
Leppis:
Olen menossa illalla bileisiin, joten tartten uusia vaatteita.(johan mä oon kerran kaikkia releitä käyttäny). Kaupasta palattuani alkaa pukeutumis ja meikkausoperaatio, jonka päätteeks mul o pääl lateksii ja nahkaa sit niit siistei karvapörröjuttui. Neonväreissä tottakai. Sitte fleda kuntoon, piikkitukkaha o iha ehdoton. Ulkona on kyl -30 astetta mut kyl klupille pitää pukeutuu, tottakai tekis mieli laittaa pipo päähä mut sit menee fleda lyttyy.
Tämä lienee ihan jokaisen oma valinta; jos näin haluaa tehdä ja se tuntuu kivalta, niin so be it. Jos taas ei halua, niin se on käsittääkseni ihan yhtä hyvä. En ole nähnyt vielä tyylipoliisin virkamerkillä varustettuja ihmisiä ensimmäisissäkään bileissä, joka ei tarkoita sitä ettei itse kunkin tietysti olisi ihan kiva vähän kelata mitä päälleen laittaa. Hmhmhm, kauniisti sanottuna tietyt asusteet nyt vaan sopivat korkeintaan tiettyihin bileisiin niin etteivät herätä sellaista huomiota, jota niiden kantaja niillä on tuskin alunperin kohdalleen halunnut.
Bilepukeutumiseen panostaminen voi joidenkin henkilöiden mielestä olla sangen mukava tapa joko korostaa omaa identiteettiään tai vain yksinkertaisesti näyttää erikoiselta sellaisessa ympäristössä jossa niin voi tehdä joutumatta siitä lynkatuksi. Kuten aikaisemminkin mainitsin, se että joku haluaa pukeutua erikoisesti ei suinkaan tarkoita että niiden, jotka eivät halua, olisi pakko. Ei mua ole ainakaan kukaan vielä tuijottanut pahasti "farkut, t-paita ja pipo"-pukeutumislinjastani huolimatta.
Leppis:
Jonossa kuulen ku joku valittaa et liput o kalliit, no niihä niiden pitääki olla! Ei kai klupitus ny köyhille o tarkotettu! Sitäpaitti ei kai isot starat tänne halval tuu ja onnevaa nii hemmetisti parempii ku jotkut halvat kotimaiset. Jos suomee ei raahattais kalliil joka ke-pe-la jotai isoo staraa ni kyl mä muuttasi lontoosee.
Tässä kohtaa ei voi sanoa mitään muuta kuin että oletko oikeasti joku v*tun saapas? Bileitä löytyy nykyään niin paljon että hyvinkin säännöllisesti on varmasti tarjolla jokaisen kukkarolle sopivia vaihtoehtoja. Bileiden hinnat lähtevät ilmaisista ylöspäin (joita on muuten aika paljon tarjolla ja joissa on usein oikein hyvä meno) ja jokaista maksettua euroa vastaan saa kyllä yleensä jotain vastineeksi.
Jos ulkomaan staroja sisältävät ovat omasta mielestä turhia, koska Suomestakin löytyy paljon hyviä dj:tä, niillä ei sitten varmaan kannata tai varsinkaan ole pakko käydä jos vielä hintakin sattuu päähän. Sanoisin, kuten olen aikaisemminkin moneen otteeseen sanonut ja tulen varmaan vielä monesti sanomaan, että tässä maassa saa käsittääkseni bileissä / klubeilla käydessään todella hyvin vastinetta rahalleen ja hyvin paljon harvemmassa ovat bileet, joiden järjestäjä koittaa oikeasti viedä yleisöltään rahat ja antaa vastineeksi skeidaa, kuin ne, joista järjestäjä saa huomattavasti takkiinsa, koska koitti taata yleisölleen vähän turhan hienon kokemuksen ja keskimääräinen suomalainen bileperseenreikä ei osannut sitä arvostaa vaan jäi joko a) kotiin itkemään lipun hintaa tai b) ruinasi nimensä listalle vaikka ei ole elämänsä aikana v*ttuakaan tehnyt järjestävän organisaation toiminnan hyväksi. Kyllä mun sympatiani siis tässä tapauksessa ovat järjestäjien puolelle yhä edelleen ja tulevat olemaankin kunnes bileiden järjestäminen kaikkine vaivannäköineen alkaa selkeästi olemaan tässä maassa yleisesti ottaen pomminvarmasti kannattavaa liiketoimintaa, jota ei tultane näkemään ihan heti.
Leppis:
No sisäl katsastan ensi mis o klupin valokuvaajat ja pousaan mahdollisimman koolisti kaike maailma klupituksii ja platinumeihi, sit o jälkikätee kiva kattoo kui paljo paremma näköne o ku muut. Sitäpaitti pousaus ja valokuvat kuuluu klubituksee eikä mikää hemmeti UG touhu.
Jos bileissä / klubeilla otetut kuvat eivät tuo omaan kokemukseesi mitään lisäarvoa, niin miksi ylenkatsot niitä, joille se sitä tuo? Samalla ylenkatsot sitä että mm. minä kuvaan näissä ympäristöissä hyvinkin vakavissani koska se nyt vaan sattuu olemaan mun juttuni, joka on kulkenut mukana juuri niin kauan kuin olen bileissä käynyt ja mielestäni tapahtuman ikuistaminen myöskin tukee organisaation imagon rakentumista; Kun ihmiset pääsevät jälkikäteen näkemään millainen meno on ollut organisaation X bileissä A, he voivat osittain päätellä näistä kuvista saattaisiko kyseisen organisaation bileillä B olla heille jotain tarjottavaa.
Samoin, miksi ylenkatsot pousaamista? Sillä ei pitäisi käsittääkseni olla mitään merkitystä sun bilekokemukseesi, jos joku toinen nauttii bileistä toisella tavalla kuin itse teet. Se että vaikkapa imailee drinksua ja tyytyy fiilistelemään jossain vähän syrjemmässä ei nimittäin yleensä tarkoita että nauttisi soitettavasta musiikista tippaakaan vähempää kuin se että tanssii ilmentäen liikkeillään ja ilmeillään sitä kuinka kivaa on.
Mitä tulee ulkonäöllisiin seikkoihin, niin oletko oikeasti niin epävarma itsestäsi että sun on kanavoitava se katkeroitumiseen niille, jotka ovat sinut oman ulkonäkönsä kanssa?
Leppis:
No mut eikö joraamaa seuraavaks. Jorailen iha täpöl ja varon näyttämästä silt et mul ois hauskaa. Illan melkee pilaa ku Dj miksaa piisit yhtee snadisti vääräl pitchil, hemmeti amatööri, just tommosii asioihi kuuluu klupil kiinnittää huomioo! No ei mitää yritän jatkaa jorailuu mut sit o taas joku hemmeti pelle vauhdissa: siis joku idiootti jorailee eri tavalla ku muut ja mikä pahinta rintamasuunta poispäi dj:stä!
Yhä edelleen, miten sun bilekokemukseesi vaikuttaa se miten muut tanssivat? Itselleni se on ainakin melkolailla yhdentekevää, vaikka myönnänkin toki nauttivani jonkun poikkeuksellisen taidokkaan tanssijan tanssimisen katsomisesta. En myöskään erityisesti välitä siitä mitä muut ajattelevat minun tavastani tanssia tai siitä tanssinko nyt sattumalta naamallani neutraali, iloinen vai vihainen ilme. Mitä taas tulee "samanlaiseen" tanssityyliin klubikansan keskuudessa, niin sitäkään en allekirjoita vaan paremminkin mun mielestäni on juuri hurjan hauskaa kuinka ihmisillä on melkein jokaisella jotain omia pikku juttujaan ja variaatioitaan, joita ne tekevät tanssiessaan. Henkilökohtaisesti pidän myöskin siitä kuinka tanssiessa rintamasuunta pidetään esiintyjään päin koska a) tällä tavalla mielestäni kunnioitetaan tämän työtä ja b) kenenkään ei tarvitse tanssia yksin, niinkuin helposti käy esim. normirafloissa, vaan kaikki tanssivat tietyllä tavalla yhdessä. Kuitenkaan kukaan ei kiellä sua tanssimasta vaikka päälläsi jos niin haluat. Voi olla että siinä tapauksessa katson että "ohos, jopas jätkä jutun kehitti, onkohan toi siistiä", mutta muuta efektiä sillä tuskin sen paremmin minun kuin muidenkaan elämiin on.
Seuraavaksi mainitsemaasi laukkojen spottailuun sun muuhun dj:n tekemien "virheiden" seuraamiseen. Se ei varmastikaan esitä monellekaan bileissä / klubeilla kävijälle suurtakaan roolia sen suhteen kuinka hauskaksi ilta muodostuu, mutta mielestäni on melko luonnollista kehitystä että aktiivinen bilehiiri oppii ajan myötä tapahtumissa ravatessaan ja settejä enemmän ja enemmän kuullessaan kuulemaan uusia asioita siinä miten dj työskentelee. Siinä missä ensimmäisissä bileissään käyvä ei varmaan osaisi ihmeemmin ihmetellä, vaikka Orkidea miksaisi jonkun Shakiran biisin Radio Editin settinsä sekaan, osaa varmaan kuka tahansa meistä pitää tota jo melko hemmetin outona vetona. Sitä kautta ajatellen on mielestäni melko lailla ymmärrettävää että joitain asioista keskimääräistä enemmän ymmärtäviä saattaa hyvinkin häiritä esimerkiksi se jos vaihto menee päin helvettiä tai joku hänen mielestään klassikon arvoa nauttiva biisi esim. pitchataan yli.
Yhä edelleen, näiden spottaajienkaan ei pitäisi vaikuttaa sinun bilekokemukseesi millään tavalla vaan saat vieläkin aivan vapaasti päättää millaisen siitä itsellesi teet.
Leppis:
Hitto ku jengi ei tajuu mite klupeil käyttäydytää, toiki jätkä/muija yrittää vissii pokaa ku se hymyilee mulle, menis ny helvettii siit häirittemäst. No onneks tälläsii tyyppei o päivä päivält vähemmä. No ja kappas totakai mun etee täytyy tulla joku hemmeti känniääliö joka o nauttinu 2 bissee,
siis klupparitha ei dokaa koska siit menee sekasi, kato vaik kui hyväs hapes porukka o aamujatkoje lopuks.
...plur vaa
Mitä tulee käyttäytymisohjeistoon, niin käsittääkseni muiden ihmisten kanssa kommunikointiin elein ja sanoin pätee ohjesääntö, jonka mukaan se on ahdistavaa ja epätoivottua käytöstä heti kun toinen osapuoli sen sellaiseksi kokee ja miellyttävää vain siihen rajaan asti, jolloin molemmat siitä nauttivat. Henkilökohtaisesti en ole törmännyt ihmisille hymyilyssä ja muussa kommunikaatiossa minkäänlaisiin ongelmiin, joten voitaisiinko tämän pohjalta esittää teoria, jonka mukaan vian täytyy olla sinussa ja metodeissasi jos saat vastaukseksi hapanta naamaa? Kyllä musta on ainakin kovin miellyttävää että bileissä / klubeilla keskimäärin harjoitetaan hillitympää ja hienovaraisempaa lähestymistyyliä kuin lähiökapakassa, jossa käydään suoraan perseeseen kiinni tai ladellaan latteuksia.
Mitä taas tulee päihteidenkäyttöön, niin sekin on mielestäni jokaisen oma ja itsenäinen päätös; Käytä mitä käytät tai ole käyttämättä. Itse käytän liikaa viinaa, mutta siitäkään ei ole tähän mennessä seurannut sen paremmin katu-uskottavuuden menetystä kuin skenepisteiden laskuakaan vaan korkeintaan päänsärky ja se että olen joutunut pyytämään muutamaan otteeseen anteeksi typeriä tekojani. (...jotka siis omastakin mielestäni selkeästi ylittivät korrektiuden rajan)
Tässä vaiheessa postausta on todellakin aika huomauttaa asiasta, josta huomautin aikaisemminkin; Sarkasmi on vaikeaa ja siihen ei kannata ryhtyä, jos sitä ei hallitse. Ylikarrikoit asioita niin pahasti että vaikutat lähinnä katkeralta paskalta, jonka elämä on hylännyt ja joka itkee sitä nyt sitten yksin kotonaan. Ensi kerralla kun kirjoitat jotain vastaavaa niin kirjoitathan sen edes jossain määrin ajatuksen kanssa ja hieman taitavammin jos mahdollista. Nyt vastasin näin pitkästi ainoastaan koska viestisi suoraan sanoen vitutti mua yli kaiken, ensi kerralla vastaan mieluummin yhtä pitkästi paremmin perustein.
"Harjoitus tekee mestaajan", sanoi poika kuin kirvestä hioi.
-
Edit: karkeimpien typojen poistelua
[muokattu 8.1.2003 04:41]