Auto Kesäksi

3 posts, 1 page, 1,726 views

Deleted

Posts: 89

#1 • • Deleted
Vaikka tämä nyt ei mikään Teinituuning foorumi olekkaan, ajattelin että täällä olisi joitain autoista kiinnostuneita ihmisiä.

Olen itse myös ostamassa autoa, budjetti ~10.000e Ja tähtäimessä oisi joku GTI malli (VW golf III 2,0 T 16V) johon iskis kuppipenkit ja hyvät popit.

Mutta onko tämä 10kE:lla mahdollista? Tiedän että suomesta saa kyseisiä autoja n. 7500 E ylöspäin mutta missä kunnossa ne ovat ? ikää tuoolla golfilla on 10-8 v. Ja kilometrit vaihtelevat 100.000 ja 250.000 välillä.

Sen tiedän että valmiiksi tuunattua ei oikein kannata ostaa, sillä niitä on yleensä revitelty ovat ts. huonossa kunnossa.

Mielipiteitä ? / ehdoitusia paremmasta vehkeestä ?


Olen myös siinä uskossa että tuo 10ke on liian vähän pääomaa siihen että auton hakisi Saksasta, samalla hinnalla saisi paremman Suomi-auton. Korjatkaa jos olen väärässä.



Mites muilla, joko on kesärassi tallissa ?
Avatar
#2 • • astaroth Guest

Orange:
Mielipiteitä ? / ehdoitusia paremmasta vehkeestä ?


Tuolla budjetilla saisi käytetyn Mitsubishi Eclipsen tai Nissan 200SX...*vink* Komea budjetti, ottaen huomioon herran iän! Minä kun näkisin joskus edes 1000e... Mutta hyvä auto se GTI Golf on, ei ollenkaan huono valinta. Rankemman puoleinen Civic olisi kesätuningille myös kiva kohde.

Orange:
Mites muilla, joko on kesärassi tallissa ?


Maailman huonoksi onneksi.*nauru* Parin päivän päästä kaverin päällikkö antaa minulle vanhan 518 Bemarinsa, vm. 83. Ensimmäinen oma auto, joka tulee olemaan hirveintä, mitä pääkaupungin asfaltilla tullaan näkemään. Leimaa on nääs voimassa vain kesäkuun loppuun asti, joten se on ihan leikkiautoksi tarkoitettu. Tulevia tuunausideoita:
- Pulkka halki, kiinni konepeltiin (siinä meille ilmanottoaukkoa!)
- WC:n kansi katolle (pitäähän scoop katolla olla!)
- Putkeen reikiä/kokonaan helvettiin (ralliääntä, ralliääntä...)
- Takaikkuna maalataan mustaksi. Siihen teksti: \”Naura pois, ei varmana ole naisia kyydissä!\”
- Spoikka fiksataan varmaan laudal, naulalla ja rautalangalla... Hyi!*iloinen*
- Eikä tietenkään unohdeta amistunnuksia: Wunderbaum, nopat, puinen vaihdekepinnuppi, lisäantennit, siis ihan kaikki mitä vain kaverien kanssa keksitään.

p.s. Tervetuloa kesäkuussa Hietsuun ihailemaan tätä hirveyttä...*lmao*
Samu81

Posts: 1,224

#3 • • Samu81 kokolihaa
Toi kolmoskopan Golf on IMHO niin junnupeli kuin olla ja voi. Niitä näkee jokaisessa kadunkulmassa, ainakin täällä pk-seudulla. Sama juttu E30 -koristen bemujen kanssa. Ja pikkuhiljaa noi 200SX:t alkaa olemaan samalla ”tasolla”.

Itse ainakin hakisin omani Saksasta. Siellä samaan hintaan yleensä kaikki mahdolliset varusteet, Suomessa varsinkin nuo lamanalla ostetut GTi:t, ja muut, karvalakkeja. Pitää vain olla järkikädessä, ei halvalla hyvää saa ja jos hintalapussa on 4000e ja mittarissa 50 000km, jokin lienee pielessä?
Lisäksi huomattavan parempikuntoisia yksilöitä Saksassa, eivät ole Suomen talven suola/hiekkapesussa olleet yms.

Muita samassa hintaluokassa olevia kelpopelejä voisivat olla Honda Civicit/Accordit, GSi Astrat ja 90 -luvun 3ov Corollat. Nuo ovat kyllä juurikin niitä basic thuuning kaaroja..

Sinänsä tuo turbobeli oiva valinta, viripotentiaalia löytyy vakion 150hepan lisäksi. VR6:ssa sitten tehoa 174hv.

Käyppä kyselemässä vaikka ihan asiantuntijoilta FFp:n foorumilta:

http://ffp-motorsport.com/bb/index.php

Tai fin-tuningin vastaavalta:

http://www.fin-tuning.net/ftbb2003/



-Samu

[muokattu 22.4.2004 00:04]

--
Unelma ja toimistohommia *ding*