pummit.org

118 posts, 6 pages, 33,041 views

noena

Posts: 3,138

#1 • • noena first breath after coma
Elikkä, tässä lauantai-illan ajanvietteeksi ajattelin kysellä että kuinka moni kulkee pummilla?
http://www.pummit.org
Luinpa nuo sivut juuri läpi ja hyvin ovat asiansa hoitaneet, heillä näyttää olevan pieni ”yritys” koossa.. mutta mieleeni heräsi kysymys: miten mennään bussilla pummilla jos ei ole matkakorttia? matkakortin voi aina kumminkin piipauttaa ja kävellä eteenpäin vaikka ei olisi katetta mutta mites ilman sitä? *ding*

(mulla on taas tylsää.. *nauru*)
itse kuljen harvoin pummilla.. jesh.. justiinsa saanu 50 sakkoa siitä että menin metro laiturille.. phah. *dissaa*

[muokattu 4.4.2004 00:22]

--
TwistedLife™ Amusement Park

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#2 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
Mä kuljin paljon pummilla, ennen kuin siirsin kirjat helsinkiin. Tuo matkakorttijärjestelmä syrjii aika pahasti niitä, jotka eivät asu alueella hki-espoo-vantaa, ja se on totaalisen perseestä. Itse asiassa pummilla matkustamisesta olen saanut pysyvän tarkastajakammon, eli olen vieläkin ihan paniikissa tarkastajan nähdessäni, vaikka kausikortti onkin *nauru* Nyt ostan kautta, kun on kerran kirjat helsingissä ja opiskelija-alennus. Useasti uhkaan siirtyä kyllä pummiksi, jos jokin noissa busseissa kusee...

ilmanen joukkoliikenne verorahoilla tjsp olis paras *plur*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Individual

Posts: 10,942

#3 • • Individual HYPNO!
Ei kuulu tapoihin...

Mutta näin muualla Suomessa asuvana ei kyllä nyt tule mieleenkään miten se pummilla matkustaminen edes onnistuisi.*täh*
Jos tuo pummaaminen loppuisi, niin olisi varmaan myös mahdollista laskea lippujen hintoja, en tiedä...

[muokattu 4.4.2004 19:33]
Avatar
#4 • • astaroth Guest

Hyzenthlay:
ilmanen joukkoliikenne verorahoilla tjsp olis paras *plur*


Aivan, mutta HLK:n ja VR:n budjettia ajatellen se ei ole mahdollista...*uuh* Itse en käytä enää joukkoliikennettä hirveästi, mutta kuljen aina pummilla kun on mahdollista. Bussissakin se onnistuu helposti, kun vaan jonossa vilauttaa sitä korttia masiinaan. Ja jos alkaa laskelmoimaan kuluja, niin voi jäädäkin muutaman kerran tarkastajille nalkkiin, ja silti menee vähemmän rahaa, jos ostaisin lipun joka kerta.

En millään pysty sulattamaan sitä, että minun pitäisi maksaa 3e siitä, että menen yhden pysäkin junalla Vantaan suuntaa. Sairas taksa...*igor*
Avatar
#5 • • yana Guest

Hyzenthlay:
Tuo matkakorttijärjestelmä syrjii aika pahasti niitä, jotka eivät asu alueella hki-espoo-vantaa, ja se on totaalisen perseestä.



miten se muka syrjii?
Individual

Posts: 10,942

#6 • • Individual HYPNO!
Näiltä ”idealisteilta” unohtuu aina se, että joku kaiken kuitenkin kustantaa. Joten käännetäänpä tämä kysymys näinpäin, että miksi heidän pitäisi saada matkustaa ilmaiseksi, jos muut siitä maksaa?

[muokattu 4.4.2004 19:45]
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#7 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

yana:
miten se muka syrjii?



Ne, jotka asuvat helsinki-espoo-vantaan ulkopuolella, voivat valita vain sen haltijakohtaisen kortin (ei siis henkilökohtaista, mikä on useimmilla ja mikä on halvin). Hkl:n hinnastosta selviää, että 14pv henkilökohtainen norm. hintainen kortti on 20.50, kun taas haltijakohtainen 33.80.

joo, muistuu aika elävästi mieleen se päivä kun juoksin kilometrin verran maistraatille töiden jälkeen vain todetakseni että se meni minuutti sitten kiinni, ja joudun ostamaan lisää sitä ylikallista arvopaskaa *dissaa* ja se, kun leimasin sen kortin vahingossa 2 kertaa enkä saanut korvausta. Noh, seuraavan bussimatkan menin ilmaiseksi vaikka kuski yrittikin huudella perään, että ”sun lippu on vanha” *nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#8 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Individual:
Joten käännetäänpä tämä kysymys näinpäin, että miksi heidän pitäisi saada matkustaa ilmaiseksi, jos muut siitä maksaa?



no verorahoja maksavat kuitenkin kaikki, myös pienituloiset.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

sts

Posts: 7,969

#9 • • sts Sama pyynti aitta!

Hyzenthlay:
---
yana:
miten se muka syrjii?

---


Ne, jotka asuvat helsinki-espoo-vantaan ulkopuolella, voivat valita vain sen haltijakohtaisen kortin (ei siis henkilökohtaista, mikä on useimmilla ja mikä on halvin). Hkl:n hinnastosta selviää, että 14pv henkilökohtainen norm. hintainen kortti on 20.50, kun taas haltijakohtainen 33.80.



Hei se on PAIKALLISLIIKENNE, turha itkee, lohjalla paikallis linjoja ajaa pitkänmatkanbussit ja minimi taksa on se 3e joka sisältää sen 6km matkaa eikä vaihtoa.
Individual

Posts: 10,942

#10 • • Individual HYPNO!

Hyzenthlay:
---
Individual:
Joten käännetäänpä tämä kysymys näinpäin, että miksi heidän pitäisi saada matkustaa ilmaiseksi, jos muut siitä maksaa?

---


no verorahoja maksavat kuitenkin kaikki, myös pienituloiset.



Puhutaanko nyt palkansaajista?
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#11 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

sts:
---
Hyzenthlay:
---
yana:
miten se muka syrjii?

---


Ne, jotka asuvat helsinki-espoo-vantaan ulkopuolella, voivat valita vain sen haltijakohtaisen kortin (ei siis henkilökohtaista, mikä on useimmilla ja mikä on halvin). Hkl:n hinnastosta selviää, että 14pv henkilökohtainen norm. hintainen kortti on 20.50, kun taas haltijakohtainen 33.80.


---


Hei se on PAIKALLISLIIKENNE, turha itkee, lohjalla paikallis linjoja ajaa pitkänmatkanbussit ja minimi taksa on se 3e joka sisältää sen 6km matkaa eikä vaihtoa.



siis puhuin helsingin sisäisistä. Jos vaikka nurmijärveläisenä menisin joka päivä metrolla/bussilla/ratikalla helsingissä, maksaisin siitä enemmän.

Puhutaanko nyt palkansaajista?



no muistakin, kyllä mun opintorahasta ainakin veroja lähtee.

[muokattu 4.4.2004 20:08]

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

zari

Posts: 716

#12 • • zari Team Tamppaajat
Ei oo tullu kuljettua

--
it`s nice to be important,but it`s more important to be nice

[Nuclear]

Posts: 5,855

#13 • • [Nuclear] el aprendiz
Kirveellä otsaan kaikkia, jotka matkustavat pummilla säännöllisesti ja suunnitelmallisesti.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

henkkat

Posts: 528

#14 • • henkkat
aika vaikee ainakii tääälä ajela pummilla..paitti juoksu taksia on joutunu muutaman kerran hädässä käyttämään..*nauru*
Ozie

Posts: 1,389

#15 • • Ozie
Yleensä maksan aina. Espoon opiskelijat kun saa -50% ni ei oo enää hirveen paha hinta (0,79e sisäinen ja 1,30e seutu).
Avatar
#16 • • HRDance Guest
Kyllä se vituttaa kun porukat kulkee säännöllisesti pummilla. Sitten ne jotka maksaa kiltisti matkoistansa kärsivät jatkuvasti lippujen hintojen korotuksesta. Pummilla matkustajat *grr*

Edit: typo

[muokattu 8.8.2004 17:02]
Juhgu

Posts: 7,921

#17 • • Juhgu Virnistelijä
Nuo pummit.org:in ihmiset voisivat vähän tutustua tosielämään. *taputapu*

Täällä on jo töissäkäyvillä ihan tarpeeksi rankka verotus että siihen pitäisi lisätä vielä koko suomen joukkoliikenne.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Avatar
#18 • • GoA Guest
kyllä itse ainakin lippuni maksan. kun ottaa seutua tuohon matkakorttiin niin voi matkustella käytännössä niin paljon kuin huvittaa ja tulee silti halvemmaksi kuin yhden tarkastusmaksun maksaminen. Omalla kohdalla olisi siis todella typerää martkustaa pummilla.

Jos joku joskus harvoin sen tekee sen ymmärrän mutta säännöllistä pummausta en hyväksy. Prkl pitää meidän nyt jostakin palveluksesta maksaa, ei sitä kuitenkaan kaikkea voi ilmaseks saada. ja juu joukkoliikenne ilmaseks, mistähän moiset rahat repästään?
kiiki

Posts: 491

#19 • • kiiki hankala

GoA:
ja juu joukkoliikenne ilmaseks, mistähän moiset rahat repästään?



duunareiden selkänahasta... *hahjust*
Avatar
#20 • • HRDance Guest

GoA:
Prkl pitää meidän nyt jostakin palveluksesta maksaa, ei sitä kuitenkaan kaikkea voi ilmaseks saada.


Yhdyn puheeseen *joo*