JussiS - Essence (trance)

16 posts, 1 page, 3,299 views

Jussi Soro

Posts: 6,385

#1 • • Jussi Soro choon!
Hiukan pätkitty previkka mun ja Miikkan biisistä. Tällä kertaa tuotanto on Leinosen käsialaa, ja mä oon ns. ”taustalla”

http://ota.tr.spt.fi/~jsoro/essence_preview.mp3

Alusta ja lopusta pätkitty, mutta jos joku haluaa koko version soittoon, niin kyselyä multa :)

[muokattu 31.5.2004 13:04]
Lost-Soul

Posts: 3,107

#2 • • Lost-Soul los pallos
No ei toi mikään huonokaan ollu, mut ei kyl mikään hirveen hyväkään. Mut kai se aina vähän niin menee, kun neitsyyden menettää. Alku vaikutti vielä lupaavalta, mutta loppuakohden toi muuttu jotenkin tylsäksi.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Jussi Soro

Posts: 6,385

#3 • • Jussi Soro choon!

Lost-Soul:
No ei toi mikään huonokaan ollu, mut ei kyl mikään hirveen hyväkään. Mut kai se aina vähän niin menee, kun neitsyyden menettää. Alku vaikutti vielä lupaavalta, mutta loppuakohden toi muuttu jotenkin tylsäksi.


Jeps, ideat on hiukka vähissä tossa joo, mut miltä toi tuotantopuoli kuulostaa?
NegaPose

Posts: 151

#4 • • NegaPose Tonton
Imho hivenen vois olla nopeempi ja erilainen bassline, tai sitten psykebasarin tilalle joku muunlainen (kuulostaa vähän tussulta näin)..

Tuotantopuolesta...
Toi 808-hihat tms. kuulostaa vähän ponnettomalta, ja ehkä vois buustata yläpäätä jostain 10-16khz hieman.
Potku ja bassolinja pitäs saada jotenkin paremmin sulamaan toisiinsa, mutta niin etteivät ne peitä toisiaan liikaa. Reasonilla ei kai niin helppo toteuttaa ellei exporttaa jokasta instrumenttiraitaa erikseen johonkin muuhun softaan :(

Siel taustalla on joku breikkaava luuppi vissiin? sillä vois koittaa tuoda leveyttä korostamalla siitä keskitaajuuksia... ehkä

Toivottavasti mun 5-senttisestä oli jotain apua :)
Zwek

Posts: 1,701

#5 • • Zwek
Tää kuunteluun! Kommentit myöhemmin...
Jussi Soro

Posts: 6,385

#6 • • Jussi Soro choon!

tweeek:
Imho hivenen vois olla nopeempi ja erilainen bassline, tai sitten psykebasarin tilalle joku muunlainen (kuulostaa vähän tussulta näin)..

Tuotantopuolesta...
Toi 808-hihat tms. kuulostaa vähän ponnettomalta, ja ehkä vois buustata yläpäätä jostain 10-16khz hieman.
Potku ja bassolinja pitäs saada jotenkin paremmin sulamaan toisiinsa, mutta niin etteivät ne peitä toisiaan liikaa. Reasonilla ei kai niin helppo toteuttaa ellei exporttaa jokasta instrumenttiraitaa erikseen johonkin muuhun softaan :(

Siel taustalla on joku breikkaava luuppi vissiin? sillä vois koittaa tuoda leveyttä korostamalla siitä keskitaajuuksia... ehkä

Toivottavasti mun 5-senttisestä oli jotain apua :)



Basari menee vaihtoon, siitä on muutkin valittaneet. Haitsupuoltakin täytyy korostaa joo. Exporttaan noi raidat nyt hiukka tarkemmin Cubaseen, ja koitan saada erityisesti bassolinjaan enemmän munaa, nykyisen keskiäänipuuroon verrattuna. Reasonin soundit kun on mitä on :/

Tota looppia käytetään vaan breikissä, mut sitäkin tarvii varmaan equttaa aika rankasti ennen kuin se toimii kunnolla. Muuten kaikki soundit on ihan ”omin käsin” väännetty.
noena

Posts: 3,138

#7 • • noena first breath after coma
_o/
Mä kyllä tykkäsin tosta ihan tollasenakin ja playlistille se jäi, mutta lisää vaan peliin! *hymy*

[muokattu 23.3.2004 16:20]

--
TwistedLife™ Amusement Park

Arctic Mystery

Posts: 80

#8 • • Arctic Mystery
joo...tota biisissä on makeita juttuja joita olisin itse ehkä käyttänyt toisella lailla,mut toimii se noinkin tietysti....ehkä hieman tylsän oloinen ja jää junnaa jotenkin paikalleen mut neitsyt biisiksi ei hassumpi...*aplodit*
itse vaihtaisin kans kickin sekä bassolinjan(Saundi)...on jotenkin kevyen oloinen.
Pieni vinkki eq:n suhteen...jos ihan hirveesti käytät eq:ta lähinnä nostelet rajusti jotain tiettyä aluetta niin saundi saattaa muuttuu alkuperäisestä aika lailla...itse en esim.käytä eq:ta jos haluan muhkeen siitä bassosta...lähinnä leikkaan joko kokonaan 0-40hertsistä kaiken tai sit pieniä leikkauksia sinne tänne... korostan max.4db:tä jotain aluetta jos tarvii...

Kyl se siitä...lisää vaan...kuulostaa hyvältä.*jiihaa**iloinen*
Juhgu

Posts: 7,921

#9 • • Juhgu Virnistelijä
Minä kyllä tykkäsin näistä soundeista, ja paljon. Erikoismaininta ~3:20 - kohdalla kuuluvalle mehukkaalle murinalle. Muutenkin menee kyllä trance-playlistilleni.

Jos jotain parannusehdotuksia, niin biisin rakenteesta. Junnaa vähän paikallaan ja tuo koko ajan samalla lailla menevä korkea instru vielä korostaa toistoa. Mutta hyvä biisi kaiken kaikkiaan, siis.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

typ0

Posts: 1,892

#10 • • typ0 syntax error
tää on mouhee biisi *nauru* jussilt on aina kiva ottaa settei tai muuta ku silt tulee aina nii hyvää soundii *nauru*

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Pablo

Posts: 1,875

#11 • • Pablo
Joo ensimmäiseksi biisiksi todella hyvä :)

Tosiaan hyviä ideoita ja soundeja - eli sitten vain keskittymään enemmän variaatiopuoleen ja rakenteeseen.
dear pepin

Posts: 122

#12 • • dear pepin Mierda pura 100% del disco!
+Ei ollenkaan paha neitsytbiisiksi *hymy*
+Soundivalinnat suht onnistuneita jo edellä mainittua basaria lukuunottamatta.

- Melodia saisi varioida rohkeammin. Nyt alkaa tympimään jo 3:00 tienoilla..
- 01:26 alkava ja siitä koko biisin jatkuva leadi on liian kovalla muihin elementteihin nähden. Välillä tuntuu että biisi voisi kantaa peräti paremmin ilman sitä. Jotain sille nyt kuitenkin täytyis tehä. Vaikka arpeggio. *ding* Tympii pikkusen.
- Kaiken kaikkiaan keskinäisien balanssien lisäksi kannattaa kiinnittää huomio siihen että koko biisi kuullostaa yhtenäiseltä, eikä mikään elementti tunnu irralliselta. Varsinkin basari-basso-”sidos” kannattaa miettiä tarkasti. Se on hyvä pohja, jonka päälle on helppo kasata muut elementit.

No nyt riittää isälliset neuvot. *justjoo* Jatka ihmeessä valitsemallasi tiellä. Lupaavalta kuullostaa. *aplodit*

--
This is where the magic happens *

Jussi Soro

Posts: 6,385

#13 • • Jussi Soro choon!
Uusittu versio nyt tarjolla ekassa postauksessa...
Homegrove

Posts: 2,102

#14 • • Homegrove Further
Tää on kyllä aika vitun mainio trance, menee varmaan itsellekin soittoon jos jotain sellaisia soittoaikoja joskus tulee mihin tämä sopii. :)

--
Forward thinking house music

kaaputin

Posts: 610

#15 • • kaaputin pällikääliö
menevä toimiva pohja, mutta jotain jäin vielä odottamaan. lisää elementtejä mukaan niin luulen että tulee vieläkin parempi

--
elämä on <3

Nemes

Posts: 2,099

#16 • • Nemes Balearium
kuuntelin tän pari kertaa läpi.. oikein maistuvaa matskua... mä kyl tykkäsin tästä tosi paljo... harvi vaan ku ei ollu kokonainen ;)