mikä vetää ihmiset bileisiin / mikä on se mistä saat parhaat kiksit siellä?

180 posts, 9 pages, 50,754 views

Milo80

Posts: 22

#141 • • Milo80
Miten on mahdollista et kaikkein tärkein puuttuu:

eli tunnelma. Tai ajatuksien nollaaminen. Eläminen vain siinä hetkessä.
m1kk3

Posts: 5,560

#142 • • m1kk3 no-life

Milo80, 18.12.2005 14:03:
Miten on mahdollista et kaikkein tärkein puuttuu:

eli tunnelma. Tai ajatuksien nollaaminen. Eläminen vain siinä hetkessä.



hmm...

tarkemmin ajateltuna toi on kyllä yksi syy minkä takia meikäläinenkin käy bileissä. Se että saa unohtaa kaiken turhan, elää vain siinä hetkessä, keskittyä vain musiikkiin ja siihen rytmiin... todellakin! *pihkassa*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Bio

Posts: 4,429

#143 • • Bio The Bullies / Pinky

Juhgu, 15.12.2005 23:28:
Heh, kaikki ovat oppineet oikean vastauksen, eli kysyttäessä pitää aina sanoa "musiikki". Aina. Hyvä hyvä, nyt olette kaikkien silmissä siistejä biletyyppejä.

Vaan taitaapa sellainen yleinen sosialisointikin olla aika isossa osassa, ja harmittavan usein tarvitaan jonkun kuuluisan DJ:n / artistin vetovoima, että saadaan ihmiset paikalle, eikä muutama promillekaan näytä olevan lainkaan pahitteeksi. Ai ei alkoholitarjoilua? Fuck it, kuuleehan sitä musaa kotonakin.



Joo, osa tosta on ihan totta. :)

Ite uskaltauduin ainoana kaveriporukasta menemään bileisiin ja jäin koukkuun saman tien. Silloin en tuntenu ketään sieltä, mutta kuitenkin halu mennä eri paikkaan, jossa soi pelkkää konemusaa, oli valtava. Tietty piti muutama rohkaisuryyppy ottaa, mutta ei uskaltanu kännejä vetää. Silloin tuli käytyä pelkästään musiikin takia, tai kuten Milo80 mainitsi niin sen tunnelman takia.
Nykyään on myös kiva mennä morjestamaan kavereita ja (välillä) juopotella. Mut jos ne kaverit alkais käymään normibaareissa niin en mä lopettais bileissä käymistä. Lisäks yks intresseistä bileisiin on myös se, et joku kuuluisa DJ/artisti on siel soittamassa, mut se ei kuitenkaan ole mulle pääpointti. Turussa järjestetään silloin tällöin turunskene-open decks-iltoja ja olen jokaikisessä käynyt kuuntelemassa uusia kykyjä, joista osa on ollut tosi hyviä.
Milo80

Posts: 22

#145 • • Edited Milo80

Individual, 19.12.2005 20:09:
---
Milo80, 18.12.2005 14:03:
Miten on mahdollista et kaikkein tärkein puuttuu:

eli tunnelma. Tai ajatuksien nollaaminen. Eläminen vain siinä hetkessä.

---

No tää on kyl yks aika helvetin tärkeä juttu, ainakin mulle.

Niin ja konemusaa mä kuuntelen kotona lähinnä assoisioidakseni noita tilanteita ja sitä oloa. Pääsee hetkeksi pois, vaikka on kotona. Onhan tottakai olemassa helvetin nättiä tekniikkaa ja upeaa vokaalia, uskomatonta biittiä, mut silti. Se tunnelma, se on ainakin mun kohdalla SE juttu.

En mä tiedä kuuntelisinko konemusaa jos en ikinä olisi käynyt klubbaamassa tai en klubbaisi säännöllisesti.
Lincra

Posts: 181

#146 • • Lincra Se Baarimikotar
ehdottomasti musiikki. *sydän* on se kyl kiva nähä kavereitakin, mut kyllä musiikki menee näissä bileissä niiden edelle. näkeehän niitä muulloinkin... *tirsk*

--
Kyllä minä nimiä muistan, mutta en kenen ne on

¡ Previous post about a year ago !
johnnytys

Posts: 489

#147 • • johnnytys idän pikajuna
kyl se musiikki saa mut tulemaan paikalle*jiihaa**tanssittel*

--
Fire is what i am
Fire is what i breath
The heat is what I bring

Syntse

Posts: 1,652

#148 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ
Musiikki, kaverit, pääsee riehumaan tanssilattialla ja tietysti itse soittajat/artistit

Musiikista mukava kuulla lujalla yleensä lempi musiikkia, tuttuja ralleja ja tietysti kuulla uusia joihin voi tykästyä. Ja sitten näitä pääsee vielä tamppaamaan oikeen olan takaa. Ulkomaisia DJ:tä sekä musiikin tekijöitä on kiva päästä myös katsomaan ja tottakai kotimaisia. Ja kyllähän sitä pari alkoholipitoistakin tulee otettua janojuomaksi.
Karski

Posts: 6,049

#149 • • Edited Karski Pomon kätyri
Musiikki, vaikka se nykyään näköjään
onkin joidenkin mielestä HUONO VASTAUS :P

Tästä se kuitenkin lähti ja tässä sitä ollaan. Alunperin
(silloin 90-luvun alussa kun itse kävin ensimmäistä kertaa)
sitä musiikkia, jota bileissä soitettiin,
ei yksinkertaisesti KUULLUT missään muualla:
ei ollut radio-ohjelmia jotka soittaisivat mitään
edes etäisesti konemusiikin tyyppistä, ei
intternettiä josta imutella biisejä, levykaupoista
ei saanut konemusiikkia. Jos halusi kuulla
konemusiikkia, piti käydä konemusiikkibileissä.

Toki tanssiminen yhdessä muiden kanssa -
musiikkikokemuksen (ja mahdollisesti tukevan
humalatilan) kokeminen muiden kanssa ovat osa
sitä bilekokonaisuutta jota nykyään haen, mutta
edelleen käyn bileissä kuuntelemassa musiikkia
jota en muuten kuulisi. Valitettavasti suuri osa
nykydj:stä on varsin laiskoja etsimään mitään
aidosti uutta pakkiinsa.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Birgie

Posts: 1,311

#150 • • Birgie Kikati
Tällä hetkellä ei mikään, mut siks onki tauon paikka. *justjoo*

--
Elämä ei ole täydellistä, kuolema on täydellistä.

Avatar
#151 • • Norb Guest
Vahingossa aina eksyn *nauru*
remotion

Posts: 5,283

#152 • • remotion nostatus guru
tuntuu et bileistä saa parhaiten melkeen irti ku on selvinpäin ja ei ehkä yksin paikalla mutta saa tanssia rauhassa. tietysti jaettu ilo on kaksinkertainen ilo ja fiilsi tulee myös siitä ku näkee et dj on messissä täysillä ja yleisö myös.
Anselmi

Posts: 2,578

#153 • • Anselmi And sell me
Ehdottomasti ihmiset, mutta soittajasta riippuen, melkein aina myös musiikki.

--
sen pituinen se

Kolera

Posts: 4,256

#154 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää
päisään se mussiikki ja muu yleinen tohina siin sivussa. Harvemmin missään oikeen enää mitään todella päräyttävää tulee niin pitää vetää naula päähän niin basso riittää =P

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Ulrike

Posts: 42

#155 • • Ulrike
No ilman muuta musiikki mutta en väheksyisi yhtään myös kanssabilettäjien vaikutusta. Kemuissa jaksaa jotenkin aina vaan yllättyä kerta toisensa jälkeen sitä mukavaa avointa meininkiä josta ei ole muissa piireissä tietoakaan.. Vaikka jotkut kemut eivät musiikilliselta anniltaan olisi ollenkaan sellaista konebiittiä mitä itse eniten digaan niin kyllä minä sinne kemuihin silti tungen ja siellä se alkaa kummasti kuulostaa hyvälle vaikka kotioloissa en juuri senlaista musaa edes kuuntelisi. Kyllä kyse on kuitenkin yhtä asiaa suuremmasta kokonaisuudesta mitä tässä hommassa rakastan. Sitten kotioloissa olen heti nirsompi ja fakkiintuneempi kaiken suhteen..

Mutta siis tuolta sillisalaatista se vastaus nro. 1 on musiikki.

--
Go For It!

plink

Posts: 1,405

#156 • • plink team paska
mä käyn mm:

- kuuntelemassa musaa
- viettämässä iltaa kavereiden kanssa
- tapaamassa muitakin kavereita
- tutustumassa tuleviin kavereihin
- tutustumassa tuleviin vaimoihin
- juomassa kaljaa

eli kokonaisuushan se sen tekee. yksin ei oikein mihinkään bileisiin huvita mennä, vaikka kuinka hyvää musaa olisikin, mutta vastaavasti paskaa musaakaan ei aina mielellään jaksa kuunnella, vaikka mestassa pari tuttua olisikin. mut kaipa se musiikki kuitenkin se tärkein ja "yhdistävä" tekijä lienee.

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Strobocop

Posts: 161

#157 • • Strobocop Skenepoliisi
Muzakki ilman muuta. Jos ei ole hyvää niin yleensä koko ilta menee päin helvettiä.

--
Three strikes and you are out!

Caro²

Posts: 5,301

#158 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Se mitä bileistä saa irti, on muuttunut vuosien varrella hurjasti.

Alkuun sai paljonkin irti, kun sai olla jollain tapaa mukana järjestelyissä. Melko usein toimitin jollain tapaa kuskin virkaa, muutamia kertoja rakennettiin isobroidin kanssa äänentoistoa ja sen sellasta.

Visuaalisesta ilmeestä en aikoinaan saanut mitään irti. Musiikista sitäkin enemmän. Bileet oli jees, ja niissä näki kavereita. Tanssilattiallakin tuli viihdyttyä melko usein - yleensä tosin vain, jos musiikkina oli enemmän "kriss"-pohjaista tavaraa, taagia taloahan se Tero aikoinaan veivasi *sydän*

Sitten astui mukaan kekkereissä levyjen veivaaminen ja alkoi saada enemmän irti siitä, että porukka (joskin hyvin pieni porukka) diggasi kuunnella sitä musaa mitä itse soitti.

Mitä enemmän "vuosia kertyi", sitä enemmän alkoi taas arvostamaan "rauhallisempia" kemuja, joissa voi vaan istuskella ja nauttia niin kavereista, musiikista, kuin visuaalisesta ilmeestä. Se "bilettäminen" ei ollut enää se juttu, eikä ole nykyisinkään - silloin tällöin tulee tanssilattialla piipahdettua, yleensä helvetin hyvän housen aikaansaattelemana (tai klassikoiden).

Nykyisin saan melko paljon irti bileistä nimenomaan linssin paremmalta puolelta, kuvaamalla. Bileistä nauttivia ihmisiä on kiva kuvata ja tekotaiteellisten taidekuvien ottaminen on myös vallan hauskaa, vaikkei ne bileistä pahemmin juuri mitään kerrokkaan (paitsi kuvien fiiliksen pohjalta). Kukin nauttii mistä nauttii.

Joten vastauksena kysymykseen, tiivistetysti: Bilekuvaaminen tai levyjensoittaminen on ne joista saan parhaat kiksit bileissä :)
RiD

Posts: 2,817

#159 • • RiD Nukemi
Alkoholitarjonta, seura pääosasesti, sisältö.

--
*super* *possu*

remotion

Posts: 5,283

#160 • • remotion nostatus guru
nojoo, kyllähän se soittaminen ja että voi antaa palan itsestään ja sydämmestään yleisölle on kaikkein parasta liittyen bileisiin. mutta muuten sitten sitä kunnon liekitystä tanssilattialla.