roskien lajittelu

54 posts, 3 pages, 16,145 views

0000000

Posts: 1,106

#1 • • Edited 0000000
.
S-T

Posts: 1,195

#2 • • S-T Pieni
Mulla on fiksaatio biojätteiden lajitteluun - nypin aina avomiehenkin väärään roskikseen laittamat biojätteet oikeaan sankoon *blush* Nyt se on kyllä jo oppinut aika hyvin tavoille..

Pullot vien toki kauppaan ja lehdet ja paperi omaan laatikkoonsa ja tyhjät lasitölkit vien keräyssäiliöön.. voisin lajitella enemmänkin ihan hyvin, mutta olen joko puusilmä, tai sitten meidän seudulta puuttuu mm. metallisäiliö *täh*

--
Pieni on kaunista.

Lauruska

Posts: 821

#3 • • Lauruska nihkee
meil ei täs taloyhtiös oo mitään muuta ku sekajäte ja mainoksille oma roskis.

Esim pahvi metalli ja biojäte ei mitää mahollisuutta kierrättää, ellei lähe kiertelee tuonne jonnekki kauas yleisille paikoille.

Patterit vien yhteen omaan paikkaansa.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#4 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
meinasinpa jo sanoa, etten mä mitään lajittele, mutta tarkemmin ajateltuna kyllähän sitä tulee tehtyä melkein huomaamattaan. Pullot palautan aina kauppaan, tosin lähinnä siitä syystä, että siitä saa rahaa. Ruskea pahvi ja hesarit päätyvät myös omiin roskiksiinsa. Biojätteitä en erottele muusta roskasta, menee jo liian hankalaksi. Tuskinpa ihan kauhea ekoterroristi olen...

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

-P

Posts: 4,972

#5 • • -P
Olen ajatellut laskea itseni roskaksi kun mua nähtävästi pidetään sellaisena hauskana esineenä, jonka voi kyllästymisen tai jonkun muun syyn takia viskasta ihan mihin tahansa. veikkaisin että olen ongelmajäte

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#6 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
olishan tietysti paras lajitella kaikki, ihan kestävän kehityksen kannalta (*justjoo*) mutta mulla on huonoja kokemuksia biojätteistä ja niistä pusseista.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Blues

Posts: 5,414

#7 • • Blues Koning van Afrika
Lajittelu on kaiken a ja o *hymy*
Pullot, tölkit jne menee kauppaan tai lasikeräykseen, paperit paperikeräykseen, lääkkeet apteekkiin, patterit patterikeräykseen, isot metallijätteet metallikeräykseen ja muut menee yleensä sekajätteisiin. Veikkaisin että jos jokaiseen talonyhtiöön saisi hyvät lajitteluroskakatokset tms, monet näkisivät jo pikkasen vaivaa roskien lajittelussa.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

DiamonDie

Posts: 676

#8 • • DiamonDie mediahippi
Tässä seitsemän asunnon taloyhtiössä ei valitettavasti biojäteastiaa ole, joten ne joutuu pistämään sekajätteeseen. Tölkit ja pullot palautan tietysti kauppaan, paperin vien keräyslaatikkoon ja pahvitölkit sekä metallitölkit omiin keräyslaatikkoihinsa ja patterit omaansa. Lääkkeet veisin apteekkiin jos niitä koskaan menisi vanhaksi.

Valitettavasti hyödyntämiskelpoistakin materiaalia menee roskikseen kun sille ei ole erillistä kierrätystä. Tosin vielä tyhmempää on se, että sellaisenaan käyttökelpoista materiaalia lentää roskikseen, kuten syömäkelpoista ruokaa, vaatteita jne. Kerran löysin oman taloni roskiksesta itselleni juuri sellaiset kengät, kuin joita olin pitkään etsinyt ja omaa kokoani. Paperinkeräyslaatikon sijasta monet aikakauslehdet voisi lahjoittaa eteenpäin, vaikkapa ”köyhille opiskelijoille”.
zaler

Posts: 1,545

#9 • • zaler e h k i s

DiamonDie:
Kerran löysin oman taloni roskiksesta itselleni juuri sellaiset kengät, kuin joita olin pitkään etsinyt ja omaa kokoani.


kaivelet siis roskiksia *nauru*

--
let´s eat to the beat!

Fyrisch

Posts: 4,525

#10 • • Fyrisch
bio-jätteet ja tavalliset roskat voi pistää samaan pussii koska kesäduunis ku vietii bio-jätteet bio-roskiksee nii roskakuski sano: ”teette helvetin hienoo hommaa ku lajittelette noit roskii mut ihan turhaa, ne menee kaikki samaan kasaa sinne minne mä ajan ne”
*sars*
MaSari

Posts: 1,986

#11 • • MaSari space jammer
Musta on kauheen ankeeta nähdä kuinka valtavia määriä täältä sairaalastakin lähtee kaatopaikalle roskaa päivittäin, vaikka suuri osa niistä onkin energia- ja biojätettä. Mun mielestä koteihinkin pitäis ottaa käyttöön noi energiajätepussit, mihinkä siis menee mm. paperit, nenäliinat, kaikki pussit yms yms. Miten paljon siitä jo säästyykään luontoa ja koko sitä elinympäristöä missä me eletään. *ding*

Edit:typot

[muokattu 2.3.2004 08:27]

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

Avatar
#12 • • GoA Guest
Tungen kaikki samaan roskikseen, jopa pullot melkein aina kun ei jaksa niitä kauppaan raahata euroa takia. Sanokaa vaan ekoterroristiksi, ei kiinnosta.
POSER

Posts: 800

#13 • • POSER Wimp and Poser

GoA:
Tungen kaikki samaan roskikseen, jopa pullot melkein aina kun ei jaksa niitä kauppaan raahata euroa takia. Sanokaa vaan ekoterroristiksi, ei kiinnosta.



Hyvä että paljastit, jos oisist muuta väittänyt, olisin välittömästi sut ilmiantanut.
Niin samoilla linjoilla ollaan GoAn kanssa tässä lajittelu jutussa.

--
Keppiä Jehoville!

UnityF

Posts: 15,721

#14 • • UnityF joo just se
Kotona:
Pullot lähtee aina kauppaan... *joo*
sit lajittelen lehdet erikseen koska teen paperimassa töitä niin lehdet harvemmin päättyy edes roskikseen.. *hih*
Loput menee sekajätteenä... *blush*
tai no maalii en suostu laittaa sekikseen enkä elekroniikkaa enkä pattereita.. niillä on meijän roskiksessa omat astiat..sohvia , telkkareita ym voi meidän rorskiksessa jättää yhelle hyllylle josta joku voi ottaa ittelleen jos tykkää. Ja keväisin meille tulee avolava pihalle pariksi päiväksi joten sinnekkin tulee heitettyy vanhoja kamoja pois.

se mitä mä kaipaan niin olisi UFF:n vatekeräys boxin tänne mikkolaan... täälä on mutta se on rikki ollu jo pari vuotta niin sinne on vaikee viedä mitään *hmph*
Mikkolassa on myös lasinkeräyspiste ja tyhjille tölekeille ja alumiinille omat pisteet joten homma pelaa aika hyvin.. *joo*




Töissä:
Me kierätetään kaikki mahollinen. Meidän päiväkodissa homma pelaa oikeen hyvin mun mielestä. on biojäte ja on sekajäte ja on paperinkeräystä. lasit ja metalli ja alumiinni ja maito/ jugurti tölkit.. patterit ym ym kaikki päätyy omiin pisteisiin.. Vaatteita korjaillaan ja kierätellään ja lopuksi ne viedään jononkin avustus paikaan esim punaiselle ristille.



*piis**hymy**piis*
Avatar
#15 • • GoA Guest

POSER:
---
GoA:
Tungen kaikki samaan roskikseen, jopa pullot melkein aina kun ei jaksa niitä kauppaan raahata euroa takia. Sanokaa vaan ekoterroristiksi, ei kiinnosta.

---


Hyvä että paljastit, jos oisist muuta väittänyt, olisin välittömästi sut ilmiantanut.
Niin samoilla linjoilla ollaan GoAn kanssa tässä lajittelu jutussa.



Täytyykin tarkkaan harkita mitä kirjoittaa kun soot ainoa joka täällä paljastaa mun todellisen minäni. *Nauru*
POSER

Posts: 800

#16 • • POSER Wimp and Poser

GoA:
Täytyykin tarkkaan harkita mitä kirjoittaa kun soot ainoa joka täällä paljastaa mun todellisen minäni. *Nauru*



Pitäähän sitä nyt joku roti sentään pysyä, ettei ihan palturia mennä puhumaan *nauru*

--
Keppiä Jehoville!

UnityF

Posts: 15,721

#17 • • UnityF joo just se

UnityF:

se mitä mä kaipaan niin olisi UFF:n vatekeräys boxin tänne mikkolaan... täälä on mutta se on rikki ollu jo pari vuotta niin sinne on vaikee viedä mitään *hmph*
Mikkolassa on myös lasinkeräyspiste ja tyhjille tölekeille ja alumiinille omat pisteet joten homma pelaa aika hyvin.. *joo*



keväällä soitin 2 kertaa ja kesällä kerran UFF:iin ja kerroin että toi mikkolan pisteessä oleva lava on rikki ja sinne ei pysty jättää vaatteita ilmeisesti se ei kiinnosta niitä yhtään koska lavalle ei ole tehty mitään.. vai miksi sitä kutsutaan sitä boxii johon ne vaatteet voi jättää.. *ding*

mä hokasin että meillä pystyy nykyään kirjastossakin tekee sillee että voi viedä oman vanhan kirjan yhteen hyllyyn ja ottaa hyllystä tilalle toinen kirja mikä on aika kätevää mun mielestä niin niin tulee kierätettyy kirjojakin hyvin. (en tiiä kauan tää homma on ollu mut minä puusilmä huomasin sen vähän aikaa sitten) *hymy*
Garo

Posts: 446

#18 • • Garo #jake
Sekajätettä ei juuri tule sen kummemmin lajiteltua, pullot ja tölkit kauppaan ja lehdet lehtikeräykseen, mutta muut lasitölkit ja pullot (ei juomapullot vaan jotkut erikoisemmat, kuten lidlin appelssiinimehupullot) olisi kiva saada johonkin laitettua, ei vain ole missään lähellä lasinkeräyspisteitä :(

- Garo
zari

Posts: 716

#19 • • zari Team Tamppaajat
Pullot ja tölkit kauppaan.... kaikki muu todellakin menee samaan jäteastiaan keskenään paitsi paperi.

--
it`s nice to be important,but it`s more important to be nice

Juhgu

Posts: 7,921

#20 • • Juhgu Virnistelijä
Täällä ei ole pahvi- eikä energiajätteen keräysastioita. Käyttäisin kyllä jos olisi.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)