DIAGNOSIS CHARITY TOUR 2004 :: TURKU :: LAHTI :: TAMPERE :: HELSINKI ::

48 posts, 3 pages, 7,247 views

Rels

Posts: 796

#41 • • Rels setämies
phiu.

turuus oli hyvä meininki., nyt odotellaan jo innolla lahden diagnosoimista. *joo* ..


.. kai lahteenkin jotain ekstraa keksii ? *ding* *vink*



*piis*

--
Alcohol - cause and solution to all life´s problems, Homer Simpson

Rels

Posts: 796

#42 • • Rels setämies
Diagnosis Lahti ....

... T - 2:30h ... *hikoil*



*jiihaa*

--
Alcohol - cause and solution to all life´s problems, Homer Simpson

Avatar
#43 • • DIAGNOSIS Guest
Vuosittain 1,5 prosenttia väestöstä sairastuu johonkin mielenterveyden häiriöön, ja joku häiriö on joka viidennellä suomalaisella.

Mielenterveyden häiriöt ilmenevät yleensä varhain: noin kolmannes nuoruuden häiriöistä on jatkoa lapsuudessa alkaneelle, ja moni mielen sairaus puhkeaa nuoruusiässä.

Koska moni sairastaa parhaassa työiässä, ei ole ihme, että nämä häiriöt ovat nousseet suurimmaksi eläköitymistä ja pitkäaikaista työkyvyttömyyttä aiheuttavaksi sairausryhmäksi. Myös uusista sairausvakuutuksen päivärahakausista ne aiheuttavat yli 60 prosenttia.

Mielenterveyden häiriöihin liittyy usein päihdeongelmia ja itsetuhoisuutta. Mielenterveyspotilaiden fyysiseen kuntoon ei kiinnitetä riittävästi huomiota.

Vaikeat häiriöt lisäävät myös ennenaikaisen kuoleman riskiä, ja eliniän odote on huomattavasti lyhyempi kuin muulla väestöllä. Ylikuolleisuus esimerkiksi skitsofreniaa sairastavilla on noin kaksinkertainen koko väestöön verrattuna.

Nyt ihmisiä vaivaavat eniten masennus ja eroihin ja menetyksiin liittyvät ahdistukset. Masennus rajoittaa toimintakykyä. Ahdistuneisuushäiriöt invalidisoivat usein eri tavoin vuorovaikutustilanteissa ja saavat jopa nuoret, hyvin koulutetut miehet hakemaan apua sosiaaliseen fobiaan, koska siitä on heille haittaa uralla.

Meiltä edellytetään yksilöllistymistä ja tietoista elämän suunnittelua ja hallintaa, mutta elämä ei anna kenellekään takuutodistuksia. Kuka tahansa voi sairastua.

Tärkeää on jatkuvasti toimia mielen sairauksiin yhä liittyvän epäluuloisuuden ja mystifioinnin vähentämiseksi.

Ne ovat vaikeita, mutta yhä paremmin hoidettavissa olevia monitekijäisiä tauteja, joiden taustalla on perinnöllisiä tekijöitä, lapsuuden vuorovaikutuksen myöhäisiä vaikutuksia ja jonkun verran persoonallisuustekijöitä.




lähde: www.mielenterveysseura.fi
Mielenterveyslehti
Pääkirjoitus 2 / 2004
Kristina Salonen
Rels

Posts: 796

#44 • • Rels setämies
onhan kaikilla kaikki kunnossa ?


*piis*

--
Alcohol - cause and solution to all life´s problems, Homer Simpson

drS

Posts: 1,939

#45 • • drS
mulla on varmaan krapula ainakin ton tampereen tapahtuman jälkeen *uuh*
Rels

Posts: 796

#46 • • Rels setämies

drS:
mulla on varmaan krapula ainakin ton tampereen tapahtuman jälkeen *uuh*



aijaa.. mulla ei enää edes tuu krapulaa.. *nyyh*

--
Alcohol - cause and solution to all life´s problems, Homer Simpson

serotonot

Posts: 3,137

#47 • • serotonot Paul Easy

renell:
---
drS:
mulla on varmaan krapula ainakin ton tampereen tapahtuman jälkeen *uuh*

---


aijaa.. mulla ei enää edes tuu krapulaa.. *nyyh*



nyt joutuu jätkä tosikouluun. katotaan jos kaivettais sitä yhteistuumin esiin.

vai johtuuko toi siitä että oot vihdoin oppinu juomaan vain krapulaan?
Rels

Posts: 796

#48 • • Rels setämies

serotonot:
---
renell:
---
drS:
mulla on varmaan krapula ainakin ton tampereen tapahtuman jälkeen *uuh*

---


aijaa.. mulla ei enää edes tuu krapulaa.. *nyyh*

---


nyt joutuu jätkä tosikouluun. katotaan jos kaivettais sitä yhteistuumin esiin.

vai johtuuko toi siitä että oot vihdoin oppinu juomaan vain krapulaan?



kaivetaan vaan. ja enhän mä voi juoda krapulaan ku mulle ei tuu krapulaa, tai sitten se ei vaan kerkee tulla. *ding*

toivottavasti yhteistyössä päästään yhteishenkiseen lopputulokseen!
...
nii ja helskuda bileet on NYT torstaina., juodaan vaikka kilpaa jos ei muuta keksitä! *justjoo*

*piis*

--
Alcohol - cause and solution to all life´s problems, Homer Simpson