Ostetaan opiskelumotivaatiota

193 posts, 10 pages, 42,378 views

kilobitti

#161 • • kilobitti 1-2-3 techno

colin, 25.9.2005 10:22:
Tosiaan mistä sitä saa ja paljonko maksaa? Jos joku tietää niin kertokoon heti! *grr*

Yksi mahdollisuus on etsiä tilastoa siitä, mikä on oman alan vastavalmistuneen lähtöpalkka. Auttaa ainakin mulle, kun tulot ei kata edes perusmenoja*joo*

nimim. 3000 pitäs saada

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

zaler

#162 • • zaler e h k i s
hmm.. kolme vuotta ja 15 kurssia takana eiran aikuislukiossa *igor*
vauhti on päätähuimaava

--
let´s eat to the beat!

Freja

#163 • • Freja Sihteeri
Motivaatiota olis. Printteriä, joka toimis kunnolla, että voisi printata hakupaperit, ei ole. *senkin*

Että missäs on joku paikka missä vois printtailla hieman? Kirjastot?

Terveisin nimimerkki Tietämätön

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Android

#164 • • Android
Montako grammaa tarvitte? Mulla olis kymppisäkki täs vieres...
UzU

#165 • • UzU [33100]
Mä tarviisin nyt kyllä kans jostain...
okiru

#166 • • okiru Outo Hervantalainen
Tenttiviikko tulossa ja lukuinto nolla. Doussii tänne kans kiitti.
minttu83

#167 • • minttu83
Mulla ei oo siina ongelmaa ettenko haluis oppia mut kun en millaan meinaa pysya hereilla luennoilla. Joudun kaymaan ylioistolla vaan kolme paivaa viikossa ja nukun hyvin...silti ei meinaa silmat millaan pysya auki.

--
Wake me up when September ends

embie

#169 • • embie Shwoopsie poo
Jep, tänne kans kottikärryllinen... Kiinnostava opinahjo ja ala muutenkin, mutta en tiedä johtuuko syksystä vai mistä, mut ei saa ainakaan itsestää oikein mitää irti... Jos tän päiväsestä tentistä (joka muuten meni yllättävänkin hyvin *ding*) saan kolmosen, nii en kyllä lue enää koskaan mihinkää tenttiin *nauru* (en siis lukenut oikeastaan ollenkaan...*blush*)
Baby-G

#170 • • Baby-G
mulla ei ois paljoo kursseja enää jäljellä mut jotenki tuntuu vaa nii ylitsepääsemättömältä tilanteelta, tai että oisin jumahtanu lopullisesti paikoilleni koulun suhteen ja koko into valmistumisesta ois sammunu. eli sitä motivaatiota vaan reilusti tähän suuntaan!
Gnizhak

#171 • • Gnizhak iku
Maisemanvaihto aina sillontällön tuntuu meikäläistä auttavan. Nyt reippaan kuukauden vaihto-opiskeluvuottani calgaryssä viettäneenä voin sanoa etten ois ikinä uskonu et istun koululla klo 9:30pm kirjottamassa raporttia, et saisin jotain aikaseks. Saati että oon lukenu kirjoja sitä mukaa kun ollaan edetty asiassa eikä niin että tenttiin sitten luen kaiken.
Tietty kaveriporukan jääminen suomeen on ehkä vaikuttanu jonkin verran, mut kyllä uusia kavereita täällä on tullu pikkuhiljaa. Ei tietenkään niin läheisiä joiden kanssa kehtais vielä hengata ylettömän paljon..
Myös tietty julkisen liikenteen yövuorojen puuttuminen on rajottanu jonkin verran ulkona käymistä. Klubeilla ei tuu ravattua niin paljoa kun pitää laskea et sisäänpääsyn lisäks taksi vähintään paluusuuntaan maksaa n. $16 (eli jotain reilun kympin, ei niin paljoa ku suomessa mut ei siihen ihan joka ilta varaa oo).
Vaan katotaan kun paluu kotimaan kamaralle iskee et kuin käy opiskelumotivaation.

--
Don't Just Stand There

random

#172 • • random
Pari juttua tulee mieleen:

1. "If you are going through hell, keep going" -Winston Churchill

Opiskelu on usein puuduttavaa, vastenmielistä ja pakkopullalta tuntuvaa, vaikka ala olisikin mielenkiintoinen. Siksi kannattaakin hoitaa kurssit ja suoritukset pois alta niin nopeasti kuin vain suinkin mahdollista. Armeijatermein: "mitä nopeammin, sitä nopeammin" :D

2. Vanha fraasi: "minkä taakseen jättää, sen edestään löytää".

Tämän voisi muotoilla niin, että opintojen keskeyttäminen ei saa missään nimessä olla vaihtoehto ellei sitten oikeasti aio vaihtaa johonkin toiseen alaan. Joka tapauksessa nykyään loppututkinto on lähestulkoon pakollinen, jos haluaa saada siedettävää palkkaa ja pysyvän työpaikan. Tunnen useampia tyyppejä, jotka ovat aikoinaan keskeyttäneet omat yliopisto/korkeakouluopintonsa ja katuvat sitä melkein joka päivä. Urakehitys ilman tutkintoa hankaloituu huomattavasti.

3. Opiskelu on useimmiten hyödyllistä.

Vaikka opiskeluaikana saattaakin tuntua siltä, että kursseja suoritetaan vain tutkinnon vuoksi, on useista opituista asioista myöhemmin hyötyä. Opiskelussa kannattaa keskittyä kokonaisuuksien hahmottamiseen, koska yksityiskohtia ei kukaan kuitenkaan muista ja ne kyllä terävöityvät sitten työelämässä. Mikäli mahdollista, koita kiteyttää kurssin sisältö ja keskeiset ajatukset lyhyeksi tiivistelmäksi ja säilytä se! Olen lukenut joitakin oppimispäiväkirjojani myöhemmin ja todennut ne todella hyödylliseksi ja hyväksi tavaksi palauttaa mieleen asioita. Eräs mentorini totesi: "ei ole olennaista muistaa kaikkia yksityiskohtia ulkoa, vaan muistaa mistä kirjasta/lähteestä asiaa lähtee etsimään, kun sitä tarvitsee".

4. Valmistumisen jälkeen seuraa autuus.

Opiskelu on kypsää ja lähes ympärivuorokautista touhua. Mitä pitempään ihminen vetkuttelee valmistumisensa kanssa, sitä pahemmin demonit alkavat häntä piinata päivin ja öin. Kun vihdoin saa raatamisen jälkeen paperit kouraan, kokee moni ihmeellisen tyhjyyden ja autuuden tunteen. Sen jälkeen riittää, kun hoitaa työnsä hyvin, lähtee kotiin ja nauttii vapaa-ajastaan parhaaksi katsomallaan tavalla. Stressi helpottaa ja elämän laatu paranee.

5. Kun valmistut, saavutat arvostusta.

Tämä saattaa kuulostaa typerältä mutta fakta on se, että työnantajasi, vanhempasi, ystäväsi ja työkaverisi varmasti arvostavat sitä, että olet saanut kunnialla tutkintosi suoritettua.

Tsemppiä kaikille opiskelijoille!
tintsu

#173 • • tintsu pikkuriiviö. ^_^
Motivaatiota löytyy kyllä koska valmistuminen häämöttää 8vkon päässä,
mutta _osaaminen_ multa näyttää puuttuvan!
Flash on tähän asti ollu ihan ookoo, mut nyt tuli seinä vastaan...

--
a Devil without the horns.

kml

#174 • • kml Keyhole Markup Language
Multa löytys tota opiskelumotivaatiota kun en oo koulussa tällä hetkellä...

Mutta mä en myy sitä, mä voin ainoastaan vaihtaa sen työmotivaatioon!

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

RainChild

#175 • • RainChild
Sama täällä, kyllä sitä opiskelumotivaatioo löytyis, kun en oo koulussa... melkeen kaikki muut kaverit pääsi siihen kouluun, minne halus, mut mä jäin niinkö nalli kalliol *nyyh*.. no ei hätä ole tämän näköinen, ens kevään uudestaan ja jos sillon pääsis, ni pitää sit muistaa näitä aikoja, kun motivaatio alkaa hiipuun *vink*

--
Rainchild is back home

typ0

#176 • • typ0 syntax error
joo tänää ois matikan tentti... en oo lukenu yhtää...eikä juur kiinnostakkaa....kaks uusintaa kuitenki ^^

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

CeNedra

#177 • • CeNedra
Ainut opiskelumotivaatio irtoaa oikeastaan siitä, että enää vajaa 40 ov. puuttuu. Että jos löytyy jostain edulliseen kilohintaan kompaktia koulumotivaatiota, kiinnostusta löytyy heti.
#178 • • hyperventilaatio Guest
Nyt olis kyllä todella motivaatio tarpeen. Edes sen verran että sais joskus itsensä väännettyä aamulla koululle. *igor*
#179 • • + Guest

hyperventilaatio, 31.10.2005 13:45:
Nyt olis kyllä todella motivaatio tarpeen. Edes sen verran että sais joskus itsensä väännettyä aamulla koululle. *igor*

En tiä onko se motivaation vai minkä puutetta ku se koululle lähteminen on aina niin hankalaa. Kun vaan kouluun pääsee, niin yleensä opiskelu maistuu :)
Juhgu

#180 • • Juhgu Virnistelijä
Ensimmäisen palautettavan työn (8-15 sivuinen tutkielma) deadline oli viime viikon maanantaina ja olen päässyt hädintuskin alkuun. Onneksi muissa kursseissa olen edes jollain tavalla aikatauluissa. *igor*

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)