Rush - Pure Energy 10.4.2004 @ Helsinki

238 posts, 12 pages, 26,363 views

Displacer

Posts: 1,828

#201 • • Displacer
Sanotaan nyt sit jotain videosta ku se tuli ladattua: Kuten todettu ois tuon varmaan pienemmäksikin saanu pakkaamalla uudestaan, mutta mulle se on kyllä yks hailee. Mitä parempi laatu sitä tyytyväisempi olen.

Valitettavasti bileissä en ollut mutta kyllä tosta ihan hyvät fiilikset tuli silti. Ylipäätänsä sais kyllä tulla lisää videomatskua bileistä, varsinkin tälläistä hyvällä kuvanlaadulla varustettuja.

Se on kanssa ihan positiivista että tanssijoita on kuvattu paljon myös, en sit tiedä mitä he tästä tykkäävät...
Vice

Posts: 182

#202 • • Vice Känniääliö

Jone:
paree löytyä aikaa ja viitseliäisyyttä sanoa siitä pari sanaa vaikka se suht eka videoräpeltelyni onkin


Ihan jees video, joka bileistä kun ois tälläin *hymy*

Ainoo mikä pikkasen häiritsi oli se still jutut siinä alkuosassa. Jos ois ollu enemmän stillejä ni ne ois voinnu pistää nopeaan tahtiin vaikkapa musan tahtiin.

--
We are the Borg. Resistance is futile. Your culture will adapt to service ours. We will add your biological and technological distinctiveness to our own.

Jone

Posts: 8,258

#203 • • Jone Archibald Haddock

Displacer:
Sanotaan nyt sit jotain videosta ku se tuli ladattua: Kuten todettu ois tuon varmaan pienemmäksikin saanu pakkaamalla uudestaan, mutta mulle se on kyllä yks hailee. Mitä parempi laatu sitä tyytyväisempi olen.



Joo, pitää seuraavan videon kanssa vähän testailla tota pakkailua. Kuten sanottua, en ymmärrä siitä juuri mitään ja en halunnut rutata kuvanlaatua aivan täysin. Omalla koneellani oleva versio tosta vie kunnioitettavat 1,3 gigaa. :D

Displacer:
Valitettavasti bileissä en ollut mutta kyllä tosta ihan hyvät fiilikset tuli silti. Ylipäätänsä sais kyllä tulla lisää videomatskua bileistä, varsinkin tälläistä hyvällä kuvanlaadulla varustettuja.

Se on kanssa ihan positiivista että tanssijoita on kuvattu paljon myös, en sit tiedä mitä he tästä tykkäävät...



En usko, että videolla esiintyvät henkilöt siitä kyttyrää tykkäävät, koska kuvasin heitä täysin näkyvästi ja Rusheissa oli itseasissa paikalla 2 muutakin kuvaajaa videokameroiden (käytössäni olevaa parempien) kanssa kuvaamassa koko illan.

Vice:
Ihan jees video, joka bileistä kun ois tälläin *hymy*

Ainoo mikä pikkasen häiritsi oli se still jutut siinä alkuosassa. Jos ois ollu enemmän stillejä ni ne ois voinnu pistää nopeaan tahtiin vaikkapa musan tahtiin.



Kiitoksia jälleen ja hyvä että maistuu. *joo*

Stillkuvat ovat videossa lähinnä kokeilun vuoksi; en ollut aikaisemmin sellaisia testailuihini ympännyt, joten ajattelin koittaa miten natsaavat. Vastaus on itsellenikin nyt melko selvä - eivät ainakaan kauhean hyvin, elleivät jopa huonosti.

[muokattu 14.4.2004 23:57]
Pusu

Posts: 156

#204 • • Pusu Diiba-Daaba
Jone is the man with the masterplan!!! Hieno vilmi *joo* *joo*

--
Lepakot lentää, lehmät ei.

enrg

Posts: 2,040

#205 • • enrg
toi videohan oli mestariteos aina musiikeista lähtien.
Orfeus

Posts: 5,872

#206 • • Orfeus
Todella on vaikka täl duunikoneel ei musat pyöri mut pystyin kuvittelee ton piisin siihe*joo* Ten points!

[muokattu 15.4.2004 09:11]
NextAce

Posts: 2,505

#207 • • NextAce Alienated
Hyvä video oli kyllä..Huomaa että on nähty vähän vaivaa tuon kanssa..

[muokattu 15.4.2004 10:20]

--
-Alienation-

-----

Jone

Posts: 8,258

#208 • • Jone Archibald Haddock
Joskohan sitä näin torstaina ehtisi itsekin kirjoittamaan bilepalautteen kun oli kerran hyvät bileetkin. Vois aloittaa vaiks vastailemalla pojille:

alek száhala:
Nooh, ihmiset pitävät eri asioista. Tri. Mengele ompeli kaksosia yhteen ilman anestesiaa, toiset soittavat kaikki biisit 16% pitchillä naama hymyssä. Itse pidän siitä että musiikki nopeutuu pikkuhiljaa bileiden loppua kohti, mutta odotan myös sitä että biisit ovat hyviä, pelkkää neljän bassorummun looppia ei jaksa kuunnella kauaa.



Luonnollisesti pitävät ja hyvä niin. Pidän itsekin pääsääntöisesti suht rivakasta ja asenteella varustetusta musiikista, en kai mä nyt muuten säännönmukaisesti kävisi bileissä, joissa sellaista soitetaan illat pitkät? Mun näkökulmastani alkuperäistä biisiä ei vaan mitenkään paranna tai tee rankemmaksi se, että se soitetaan tikutakuna, vaan paremminkin sellaiset suoritukset pistävät ihmettelemään ja huvittamaan. Mentaliteetti tuntuu Suomen hardibileissä olevan yhä nousevammin se, että se joka ”uskaltaa” soittaa niin nopeaa musiikkia ettei sen tanssimisesta muulla kuin äärimmäisen epäluovalla tavalla tule yhtään mitään on rankin jätkä. Mulle rankkuus taas ei ole bpm:stä kiinni, vaikkapa nyt progehousebiiseistäkin löytyy niin äijää matskua, että siinä on oksat pois monesta kiksupolkkajoulukuusesta.

Orfeus:
Ei ollu todellakaa tarkotus antaa sitä viestii vaan lähinnä että kun suomessa nyt on totuttu etenki sätees rankkaan(ei välttis nopeeseen) kamaan niin tuskin yleisöön paljoo uppoo illan viimetteeks joku kikkelitrance vaikka kuinka ois kova julkkis? Kevinii en kuullut enkä siitä mitään kommentoi, varmasti osaa mies hommansa enemmän kuin hyvin enkä nyt tarkoita että pitäs vetää 500bpm että ois kowaa mutta en mä kyllä juustookaa jaksais kuunnella etenkää vikana ellei kysees sit oo tosiaa jokku tance pileet! En tiedä mitä kevin soitti enkä siihe siis tota kohdista vaan lähinnä olin siitä yhtä mieltä ettei dani sykäyttänyt locossa*eiei**piis*



Täytyy myöntää, että yleisesti ottaen mäkin suhtaudun UK-hemmojen bookkaamiseen Suomeen hyvin skeptisesti kun mielestäni hyvin harvat niistä osaavat antaa iltoihimme sellaista lisäarvoa, että siitä kannattaa ulkomaanstarbahintoja maksella. Näin ei kuitenkaan ole kaikkien kohdalla, joka mielestsäni tuli Kevinin kohdalla todistetuksi. En ollut kuullut mieheltä juuri mitään koskaan aikaisemmin (koska olen sivistymätön setätollukka), mutta sitä enemmän yllätys oli hieman nihkeiden ennakkoasenteideni jälkeen mitä suurimmissa määrin positiivinen.

sakin:
! HEP !

Orfeus puhu nopeudesta en minä, oon omasta mielestä päässyt jo ohi siitä ”jipii proteus on kurko mentaliteetistä” ja tällä viittaan siihen kun ko. mies tuli pinnalle niin vauhtia ja meininkiä riitti ! -->>> ”pitchi kaakkoon”

Kevin musat toimi paremmin kun D. mut jätkät soitti vaan alku illasta taas niin vitun hyvin, kun ne helvetin odotukset oli taas taivaassa niin jotenkin kesyltä toi tuntu, myönettäköön ett vlopun kilometrit oli jo tullut täyteeen.



Mut sithän sä oot päässyt eroon ainakin mun näkökulmasta ihan väärästä mentaliteetista? Kyllä ainakin mulle Proteus on edelleen kurkoin hard-puolen dj tästä maasta, enkä juuri näe sitä muuttumassa mihinkään suuntaan ainakaan mun oman näkökenttäni sallimissa ajanjaksoissa. Fanittaminen ei ehkä ole ihan mun juttuni, mutta jos joku hard-dj tästä maasta mun valintani perusteella pitäisi nostaa jalustalle, niin valinnasta ei olisi juurikaan epäselvyyksiä.

Toi nopeuskommentti ei muuten ollut mitenkään erityisesti kohdennettu sua vastaan, vaan ihan yleisellä tasolla ihmettelin asiaa, jota olen aikaisemminkin ihmetellyt ja tulen varmasti ihmettelemään vastaisuudessakin. Mitä taas tulee rankkuuteen ja yleiseen menoon, niin mun mielestäni on jotenkin yhtä aikaa surullista ja hupaisaa kuinka tämän maan ”polkkakansa” olisi suurimmalta osin ihan helvetin tyytyväistä kunhan joku laittaisi jukeboxiin joka viikonloppua varten samat 50 levyä, kehittäisi laitteeseen jonkunasteisen randomizerin ja automaattisen pitchinnostajan. Jengillä ei riitä joko ymmärrystä tai kiinnostusta kuulla ”suomipolkan valtavirrasta” poikkeavia juttuja ja mitä ilmeisemmin myös dj:n tekninen taitavuus on täysin toissijainen juttu.

Mulle Kevinin esiintyminen oli sellainen juttu, että vaikka se jätkä ei olisi soittanut kuin kaksi levyä, niin olisin silti kokenut sen tänne tuomisen hyvin perustelluksi ja hienoksi jutuksi. Se miksailu ja scrätchäily oli vaan kokemuksena jotain sellaista, että meinasin pudottaa alaleukani Aktia-salin lattialle useampaan otteeseen ja fiilistelin sitä yksikseni mielessäni kuin heikkopäinen.

-

Sitten muusta kuin Kevinistä:

Kaiken kaikkiaan ilta oli IMO aivan uskomattoman onnistunut ja en ainakaan heti saa päähäni Suomessa järjestettyjä tämän puolen bileitä, joissa olisi lähiaikoina ollut näin hauskaa. Kovasti mietin, että mitähän ilta pitää sisällään jos kerran E-NRG ja Proteus sen aloittavat ja kummatkin vielä vetivät peräjälkeen mun mielestäni todella onnistuneet setit. Proteus oli liekeissä aivan toisella tavalla kuin edellisenä iltana Impulseissa, joissa mies soitti Neonin kanssa sen verran perussetin, että en siitä juuri jaksanut innostua (humalalla oli osuutta asiaan).

Vaikka iltani menikin hyvin aktiivisesti kolmen eri kameran takana vuorotellen (...ja siitä huolimatta ehdin nauttimaan musiikista mielestäni oikein hyvin, tosin sieltä kameran takaa), oli illassa muutama hetki, jotka suorastaan pakottivat tanssilattialle. Ensimmäinen näistä oli Pain on Creationin Lushin raikuminen kaapeista E-NRG:n toimesta; eihän siihen prkl voinut mitään vaan oli ihan kylmiltään pakko vetää pienempää silmään ja kaasu pohjaan tanssilattialla. Proteuksen setissä vastaavia hetkiä olivat toinen Pain on Creation-biisi (enpä nyt muista tuliko V8 vai Second Death?) ja Epilimin biisi, joiden nimiä en juuri koskaan ole oppinut muistamaan. Näiden kolmen biisin aikana otettiin kyllä miehestä irti kaikki mitä lähti ja säästöön jäi ainoastaan jotain pientä Kevinin settiä varten. *vink*

Sebastianin ja Kris Kylvenin yhteistyönä vetämä setti oli myöskin aivan helvetillisen mielenkiintoinen, vaikka keskityinkin sen aikana kuvaamisen ohessa lähinnä ihailemaan kuinka luontevasti Kris niitä rumpujaan paukutteli. Miehen taitavuus oli varmasti sen ihailun arvoinen ja koko yhteistyönä vedetty setti yllätti kertakaikkisen positiivisesti. Toivottavasti näitä kuullaan lisääkin.

Aktia-sali oli laitettu hienomman näköiseksi kuin missään aikaisemmissa Rusheissa. Dekojen, valojen, screenin ja laserien kombo toimi oikein kivasti ja ainoastaan laserien & strobon asettelua hieman ihmettelin. Olin ajatellut kuvailla lasereita, mutta siitä ei valitettavasti sitten tullut oikein mitään. Ehkäpä ensi kerralla sitten. Viimeksi on kokonaisuutena ollut Rusheista yhtä hyvä fiilis silloin kun Captain Tinrib oli soittamassa Makasiineilla.

Täytyy sanoa vielä kaiken hehkutuksen lopuksi, että nämä bileet nostivat oman arvostukseni järjestävää organisaatiota kohtaan aivan uudelle tasolle. *sydän*

[muokattu 15.4.2004 11:01]
#~¤~.P.E.X.I.~¤~#

Posts: 299

#209 • • #~¤~.P.E.X.I.~¤~# ~¤~.W.H.I.C.H. .M.E.~¤~
oli ensimmäiset RUSH:it mut ensi kuussa uudestaan aivan varmasti.....

--
~¤~¤~¤~¤~¤~¤~Angel~¤~¤~¤~¤~¤~¤~

Anime

Posts: 1,939

#210 • • Anime Retrostööpeli
Jos vertaa joihinkin menneiden aikojen Rusheihin (vrt. Makasiinit jne) on kyl taso noussu niin pirusti et oksat pois. Pirun hyvännäkösii ihmisii, pirun hyvää musaa, pirun hyvä fiilis (vaikka ihan karsees kankkuses olinki *justjoo*), pirun hienot dekot, pirusti kameroita ja kuvaajia...

Pirun hyvä juttu, piru vie!! *aplodit*

--
-K

sasu

Posts: 192

#211 • • sasu
Aivan sairaan hyvä dvd pätkä Rushin bileistä! Musa, editointi... kaikki *aplodit*

--
- Silmäsi ymmärtävät minua, ne eivät
katso sormeani kun osoitan kuuta -

Zebir

Posts: 659

#212 • • Zebir
Hyvät bileet olivat. E-nrg aloitti hyvin ja vähän harmitti kun lattia oli alussa tyhjä, joka vähän harmitti kun heti olisi tehnyt mieli mennä tamppaamaan eikä uskaltanut olla ensimmäisenä siellä. *blush* Proteus ja Sebastian heitti myös hyvät setit, sääli ettei jalat pysyneet ihan vauhdissa mukana ja piti välillä pitää taukoa. *uuh* Krisin rummut toi aika jännän lisän, toivottavasti niitä kuulee lisää joskus.

Decot ja valot oli mahtavia, strobo olisi saanut olla korkeammalla ja niitä olisi voinut olla vaikka kaksi. Ihmisiäkin oli sopivasti, ei ollut liikaa että olisi ollut tungosta. Vessoja tosin olisi voinut olla enemmän mutta sille järkkärit tuskin mahtoivat mitään.

Video on tosi magee. Ehkä pienen pätkän chiks on dicks -showsta olisi kaivannut. Hyvä näinkin. Toivottavasti joskus tulevaisuudessa tulee lisää videoita. :)

--
On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo. -Nalle Puh-

Nikita

Posts: 61

#213 • • Nikita
Upean näköinen video enskertalaiselle, Jone!
Jatka samaa rataa :)

Meilläkin lavan toisella puolella meinas valopöytä kaatua pariin otteeseen kun jalka nous.. et kyllä ”wanhatkin papat” vielä jaksaa polkata! Oli mukava huomata miten jengi tykkäs paikan decoista & valaistuksesta ym. -kokonaisuus toimi tosi hyvin! Jos nämä oli mielestänne parhaat Rush:n bileet, niin odottakaa vaan seuraavia... stondista tiedossa... ;)

T. Nikita & Mikko
PuuhaOsku

Posts: 1,309

#214 • • PuuhaOsku Too strange to live, too rare to die...

Jone:
Proteuksen setissä vastaavia hetkiä olivat toinen Pain on Creation-biisi (enpä nyt muista tuliko V8 vai Second Death?)




Se oli V8
#~¤~.P.E.X.I.~¤~#

Posts: 299

#215 • • #~¤~.P.E.X.I.~¤~# ~¤~.W.H.I.C.H. .M.E.~¤~

Anime:
Pirun hyvännäkösii ihmisii, pirun hyvää musaa, pirun hyvä fiilis,pirun hienot dekot, pirusti kameroita ja kuvaajia...

Pirun hyvä juttu, piru vie!! *aplodit*



totta puhut....

oli aivan mahtava fiilis ja sen kyl huomas,ku meitsi paino eteenpäin ku veturi.

ja musa oli yhtä hyvää ku kerran kuussa turussa LOCO:n bileissä....

*yingyang**piis**enkeli**piis**yingyang*

--
~¤~¤~¤~¤~¤~¤~Angel~¤~¤~¤~¤~¤~¤~

Chare

Posts: 412

#216 • • Chare kiltti tyttö
jeps, aivan mahtavat bileet kyl!!! mullakin ekat rushit, mut uudestaan tullaan jos meno yhtää samanlaista!! kevin energyl tosi nami setti!!! ah.. *jiihaa* tuli tampattuu ihan kunnol taas ja sit reipas kävely lauttasaareen ja takas stadiin premin aamubileisiin.. jeejee... *iihhih* mut siis tosi ihanaa et niin monet ihmiset jaksaa nähä niin paljon vaivaa pukeutumisen eteen!! eikä se mitää halpaa puuhaa välttämättä oo..
anyway, hyvää musaa ja makeet dekot, ihanii ihmisii ja hyvä yleisfiilis jäi eli oli hyvät onnistuneet bileet! kiitos järjestäjille ja paikallla olleille.. *hymy*
juu ja jonelle iso kiitos videopätkästä!! pääs takas biletunnelmiin sen avulla.. *iloinen*

[muokattu 16.4.2004 17:26]

--
Ihmisen JOKAISEN teon takana on sama ensisijainen päämäärä: oman mielenrauhan ja henkisen mukavuuden varmistaminen. -mark twain

hakuna matata! -leijonakuningas

murhis

Posts: 152

#217 • • murhis team hullut
Iha jees clippi, kerranki vaivauduttu leikkaamaanki ja sen näki. *nauru* itekki vilahdin kahdesti ”tilteissä”! *aplodit* Yks asia mitä toi ois kaivannu, ni ois vähä sekaa nopeita leikkauksii enempi. Mut jos tosiaan toi oli ensimmäisiä tekeleitä, niin erittäin hyvä semmonen. *piis*
Kävelevä katastrofi

Posts: 665

#219 • • Kävelevä katastrofi tekevälle sattuu
[---


Rushin oma video tulee varmaan myöhemmin, mutta siihen saakka lohduttakaa itseänne tällä.
ja apuu punapukuinenlenkkeilijä ei saa näkyy sitä*nyyh*miksi??

--
TERKKUJA KAIKILLE IHAN HIRVEESTI!!!

Rocca

Posts: 3,064

#220 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew
Niinku VOI VITTU... tämmösii sit saa tehä lissään pileistä tää oli niin vitun siisti... TAHTOO LISÄÄÄ...

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!