Onko ne alkon hinnat nyt kohdallaan?

34 posts, 2 pages, 7,533 views

Prime Number

Posts: 2,705

#1 • • Edited Prime Number UG-///
-

--
Repikää siitä

siveys

Posts: 2,492

#2 • • siveys lovely
Henkilökohtaisen mielipiteeni mukaan alkoholia saisi verottaa yli 1000% mikäli voitaisiin jollakin tapaa taata, että kaikki Suomen ilmaisen sairaanhoidon piiriin kuuluvat ostaisivat kaikki alkoholinsa virallisia teitä pitkin. Sama pätee luonnollisesti myös tupakkaan ja mielestäni myös lievemmät huumeet voitaisiin tuoda samankaltaisen käytännön piiriin. Samanlaisen veron saisi minun mielestäni laittaa myös saastuttaville teollisuuslaitoksille ja kannatan myös tiuhaan asuttujen seutujen oleellisimpien tieväylien käytön verotusta.

Toisaalta historia kuitenkin todistaa, että tällainen kontrollointi on mahdotonta nykyisessä globalisoituneessa maailmassa se on sitä vielä enemmän. Lisäksi kyseisellä kontrolloinnilla on yhteiskunnassamme todennäköisesti varsin ikäviä sivuvaikutuksia kuten rikollisuuden lisääntyminen ja ulos\”liputtaminen\”. *igor* Ei se silti tarkoita sitä, ettenkö saisi unelmoida. *heiii*
siveys

Posts: 2,492

#3 • • siveys lovely
Ainiin.. Verensokeria korkealle nostavia hiilihydraattejakin vois verottaa aika isolla kädellä - samoin karsinogeenejä ja tyydyttyneitä rasvoja *nauru* Ikävää tosin, että tällaisten valmistaminen kotikonstein ihan hyvistä ruoka-aineista on aika yksinkertaista *slurps*
Hupsu

Posts: 1,005

#4 • • Hupsu
Erikseen kaiken verottaminen tuntuu järjettömältä. Lisää byrokratiaa ja muuta päänvaivaa. Byrokratiaa alas, lisää tuloverotusta.

Katotaas kohta ku sillä kybällä irtoo kosanderi. Omista teiniajoista muistuu hyvin mieleen, että aina tuli ostettua sitä mitä halvimmalla sai. Mukava seurata sitte pissiksiä, joiden sidukka on vaihtunu tohon kosanderiin tai johonki muuhun halpisvotkaan ja amiskuninkaat riehuu viinapäissään kadulla pamppujen kanssa leikkimässä Ramboa. Muutenki tuo viina tuntuu aiheuttavan tota aggressiivisuutta meissä suomalaisissa.

Mitä vitun järkeä taas tiputtaa viinan verotusta, ois sen bissen hintaa voinnu tiputtaa. Bissellä kun tuota teinihirmua ei sekota niin helposti. Kapakatki ois ilosempia, ku jengi istuis ja jois sitä tuoppia. Ny jengi kiskasee viinapullon huiviin ennen yökerho/baari/kapakkaretkeä ja seuraukset on ... noh mitä juuri se suomalainen tekee kännispäissään.

Mut tietenki kaikki järjestyy, ku suomalainen ei istukkaan koko iltaa baarissa. Vanhasen holhouspolitiikan mukaanhan mestojen aukioloaikoja pitäs lyhentää. Eli kaikki rambot kadulle jo kahen maissa ja siitä jonottamaan niihin harvoihin mestoihin, jotka sattuu saamaan sen erikoisluvan neljään asti. Mahtaa olla mukavat jonot.

Ehkä pitäs ruveta täysin absolutistiks ja alkaa vastasuudessa itekki kantaa jotai patukkaa viikonloppusin kadulla.

--
Päivän mietelause?

Fyrisch

Posts: 4,525

#6 • • Fyrisch
ai joko puolikas kojo maksaa 10e *ding* mun mielest perjantaina oli ihan normaalit hinnat viel
Avatar
#7 • • tepsutin Guest
munkin mielestä ne hinnat putoaa vasta joskus maalis-huhtikuussa??? *täh*
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#8 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
joo, kaikkiin helposti ylipainoa aiheuttaviin ruokiin kunnon verotukset *piis*

[muokattu 18.1.2004 17:42]

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Hupsu

Posts: 1,005

#9 • • Hupsu
Putoo ensimmäinen maaliskuuta.

--
Päivän mietelause?

POSER

Posts: 800

#10 • • POSER Wimp and Poser
Hienoo, sen jälkeen mullakin on rahaa ruokaan *iloinen*

--
Keppiä Jehoville!

Avatar
#11 • • ~dream~peip. Guest
Jos jonkun tuotteiden hintoja piti yleensä alentaa, niin ois alentanu maidosta, leivästä ja ruuasta yleensä niin kaikki ois tyytyväisii, koska ne jotka ei dokaa on ilosii kun ruoka on halvempaa ja ne jotka dokaa niin ne rahat mitkä säästää ruuassa voi käyttää juomiin, eikö?*aplodit*
Avatar
#12 • • kelasin Guest
vinkut ois saanu halventua enemmän *dissaa*
Avatar
#13 • • ALIEN Guest
imo tupakan ja alkoholin hinnat saisivat nousta aika reilusti!
UnityF

Posts: 15,721

#14 • • UnityF joo just se

~dream~peip.:
Jos jonkun tuotteiden hintoja piti yleensä alentaa, niin ois alentanu maidosta, leivästä ja ruuasta yleensä niin kaikki ois tyytyväisii, koska ne jotka ei dokaa on ilosii kun ruoka on halvempaa ja ne jotka dokaa niin ne rahat mitkä säästää ruuassa voi käyttää juomiin, eikö?*aplodit*



kannatan! koska mä juon niin harvoin.. alkossa käyn ehkä 2-3 kertaa vuodessa.. *hymy* ruokakaupassa joka viikko.. *hih*
Fyrisch

Posts: 4,525

#15 • • Fyrisch
joo nyt on mun mielest hinnat kohillaan, ei tarvii enää juoda ryydyttävää olutta ku vanhan 12-pac.in hintaan saa ison pullon koskenkorvaa, ja jäljelle jää rahaa viel ostaa blandist! röökien hinnat sais nousta aika reippaasti nii vois lopettaa senki touhun kokonaan. *nni*
blender

Posts: 2,552

#16 • • blender Arcade | KAIKU
mulle toi pudotus sopi... ei haittaa ollenkaa... ei tuu kovin usein juotuu mut sillon ku juo ni turha niitä veroja o liikaa maksaa... muutenki ei toi vaikuta ollenkaa siihe mulla et miten paljon mä juon ku aina on sellanen itsesuojelu vaisto et krapula on enintään sellanen et se menee buranalla ohi *hymy*
nomic

Posts: 4,120

#17 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

UnityF:
---
kannatan! koska mä juon niin harvoin.. alkossa käyn ehkä 2-3 kertaa vuodessa.. *hymy* ruokakaupassa joka viikko.. *hih*


ja silloinkin kun käyt alkossa käyt mulle :) *justjoo* ... *igor*
hallucinogen

Posts: 8,190

#18 • • hallucinogen Edain
No eihän valtiovalta hyvää hyvyyttään noita hintoja laskenut vaan pakon edessä *vink*
Toisaalta on hyvä, että viina on halvempaa niin jää enemmän rahaa sitten muuhun.

--
pikku-*possu*

Fyrisch

Posts: 4,525

#19 • • Fyrisch

blender:
muutenki ei toi vaikuta ollenkaa siihe mulla et miten paljon mä juon


ei muhunkaa! oon vähentäny juomist, ja koht mä pidän mun tipattoman tammikuun *nauru*
ezzy

Posts: 8,060

#20 • • ezzy Droid-pappa
ruoan ja bensan hintaa saisivat pudottaa...prkl. viinalla o mitään virkaa.