Ibiza

1,979 posts, 99 pages, 1,296,634 views

yana

Posts: 877

#641 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

Mizfir, 23.8.2006 23:23:
---
*Anna*, 23.8.2006 21:16:
Maanantaina lähtö. Matkakuume on niin kova ettei pysty nukkumaan ja töissäkin on NIIIIN raskasta... Oisko kellään mitään selviytymisvinkkejä antaa viimeisille työpäiville??

*sydän* ...Edessä mahtavat 9 päivää unelmasaarella... *sydän*

---


Selviytymisvinkki: voit hyvillä mielin unelmoida ihanan aurinkoisesta säästä, koska meidän reissun ajalle ( 2.-9.8. ) sattui ilmeisesti ne kesän ainoat 3 päivää sadetta ja ukkosta*hmph*. Eli fiilistelymusat soimaan ja anna varpaiden täpistä :)



hyvalt nayttaa

http://www.weather.com/outlook/travel/businesstraveler/tenday/SPXX0044?from=search_10day

yleensa tosin jos weather.com ennustaa barnaan pilvista niin harvemmin taivaalla on nakynyt kuin pari haituvaa.

toissaviikonloppuna siella tais olla kanssa vahan pilvia. Balearien TV kanavalta tulee aina joka paiva 21:20 pilanpaiten (about ainoa tv ohjelma josta taalla tajuaa kaiken:) ja tulee viela illallisaikaan JA sita ennen just saatiedot saarilta niin ei siella ole oikein ikina nakynyt muuta kuin aurinkoa aurinkoa ja viela vahan lisaa aurinkoa.
Timce

Posts: 5,381

#642 • • Timce

uanaBalearien TV kanavalta tulee aina joka paiva 21:20 pilanpaiten (about ainoa tv ohjelma josta taalla tajuaa kaiken:) ja tulee viela illallisaikaan JA sita ennen just saatiedot saarilta niin ei siella ole oikein ikina nakynyt muuta kuin aurinkoa aurinkoa ja viela vahan lisaa aurinkoa.



Scorchio! :D

scorchio.jpg

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Mizfir

Posts: 2,472

#643 • • Mizfir pittuinen


Tuli muuten tosta mieleen, että kuivuutensa takia Ibizan luonto on kesällä äärimmäisen ruma ja karu.



Totta turiset, olin aika pettynyt itse saaren ns. ulkonäköön, odotukset oli vähän liian korkealla senkin suhteen. Mietin tuossa että eipä Ibiza ole sen kummoisempi paikka ilman bilemeininkejä. Ja tähän reissun persiilleen menoon liittyi vielä se että ne ainoat bileet, joihin oltais todella haluttu viikon aikana mennä, jäi väliin..joten sinällään saman ajan ois voinu viettää mieluummin vaikka Madeiralla jossa olisi voinut siitä luonnon vihreydestäkin nauttia. Noh, mutta tulipahan käytyä. Ehkä seuraava reissu suuntautuu jonnekin muualle ja mennään sit päiväksi-pariksi Ibizalle pelkästään bileilemään. Hyvä puoli oli se että saipahan nauttia kullan parhaasta seurasta viikon putkeen ilman katkoja*plur*

--
-Mannanen-

Kon-tiki

Posts: 1,936

#644 • • Kon-tiki The Unsinkable

Mizfir, 24.8.2006 12:08:
---

Tuli muuten tosta mieleen, että kuivuutensa takia Ibizan luonto on kesällä äärimmäisen ruma ja karu.

---


Totta turiset, olin aika pettynyt itse saaren ns. ulkonäköön, odotukset oli vähän liian korkealla senkin suhteen.



Herrajumala sentään, olenkohan mä kaikki nää vuodet käynyt ihan eri Ibizalla kuin te *igor* Joku Playa den Bossa tai San Antonio eivät toden totta päätä huimaa estetiikallaan, mutta ne ovatkin ihmisen rakentamia.

Jos sen sijaan käy yhtään ajelemassa saarta ympäri, löytää useita erilaisia paratiisirantoja, kuten Cala d'Hortin, josta on ai-van mie-let-tö-mät maisemat Es Vedran kalliolle *sydän* tai auringonlaskun rannan Benirraksen joka näin Thaimaan-kävijän näkökulmasta on ihan kuin paratiisiranta Thaimaassa. Paitsi että aallot eivät lyö siellä vaarallisesti eikä kookospähkinät ole vaarassa halkasita kalloa.

Naapurisaaresta Formenterasta, sen karunkauniista lämmöstä ja söpöistä sisiliskoista en edes ala hihkua tässä tän enempää.

Toisin kuin Suomessa, Välimerellä kasvit ovat sopeutuneet kuiviin kesiin. Mäntyjä kasvaa paljon mutta ruohoa vähän, mikä heinäallergikolle on todella hyvä uutinen. <hihhuli> Kaiken päätteeksi Ibizalla päivänvalo on kullanväristä eikä harmaata kuten Suomessa, joten kaikki näyttää paljon ihanammalta, itse näyttää nuoremmalta ja auringonlaskussa koko saari on kuin kultapölyn peittämä <hihhuli>
xybo

Posts: 1,100

#645 • • xybo meeple!
Hehee. Taidan olla niitä ainoita harvoja, jolle ibiza oli ihan ku mikä tahansa epsanjan mesta. Ei mitään maagista ja ylettömän erillaista/speciaalia. Varsinkaan klubit ei ole edes maailmanmittarilla mitenkään älyttömän ihmeelliset. Kauniita luontomestoja ja muita on ihan samanlai muuallakin. Viihdyin kyllä, mutta ei o mikään hinku uudestaan takas.

-- xybo
Mika Juhani

Posts: 275

#646 • • Mika Juhani

Mizfir, 24.8.2006 12:08:
---

Tuli muuten tosta mieleen, että kuivuutensa takia Ibizan luonto on kesällä äärimmäisen ruma ja karu.

---


Totta turiset, olin aika pettynyt itse saaren ns. ulkonäköön, odotukset oli vähän liian korkealla senkin suhteen. Mietin tuossa että eipä Ibiza ole sen kummoisempi paikka ilman bilemeininkejä. Ja tähän reissun persiilleen menoon liittyi vielä se että ne ainoat bileet, joihin oltais todella haluttu viikon aikana mennä, jäi väliin..joten sinällään saman ajan ois voinu viettää mieluummin vaikka Madeiralla jossa olisi voinut siitä luonnon vihreydestäkin nauttia. Noh, mutta tulipahan käytyä. Ehkä seuraava reissu suuntautuu jonnekin muualle ja mennään sit päiväksi-pariksi Ibizalle pelkästään bileilemään. Hyvä puoli oli se että saipahan nauttia kullan parhaasta seurasta viikon putkeen ilman katkoja*plur*



Jep jep

Neljä yötä vielä jouluun on ei kun Ibizalle... Juu viime kesään kun 14.9 aamulla laskeuduttii saarelle niin kyl mul ekaks hemmetti täähän näyttää surkeemmalt ku Ahvenanmaa. Tietty sit bileet jota odotettiin ehkä eniten eli Hedkandin closarit ni ylläri olikin aivan kauhee kaatosade ni eihän se El Divino tollasena iltana toimi? Oli niin täynnä et ainoo 1/2m x 1/2m tila jos ei ollu RYYSISTÄ oli jossain nurkas... Oli siin sit ihan läpimärkään kiva alotella bailaamist...Toiveeks jäi, ei muutakun takas villalle ja ryystää englantilaisten puliveivareiden suosimaa Strongbowta onnex oli scrable varattu messiin niin menihän se ilta/aamu silleenki ;)

Taas mahtavaa reissua siis odotellessa *sydän**sydän*

--
Toukka aka Mika Juhani

Kon-tiki

Posts: 1,936

#647 • • Kon-tiki The Unsinkable

xybo, 24.8.2006 12:27:
Varsinkaan klubit ei ole edes maailmanmittarilla mitenkään älyttömän ihmeelliset. Kauniita luontomestoja ja muita on ihan samanlai muuallakin.



Ei ne klubirakennukset vaan ne lineupit, kato.

Itselläkin on välillä käyny mielessä, pitäiskö Välimerellä joskus mennä muuallekin kuin Ibizalle aina vaan. Mutta itseni tuntien siinä vaan kävisi niin, että jossain Santorinilla haikailisi IBZalle (jos ei olis samana vuonna käyny tai menossa jo, eikä kaksi Välimeren reissua per vuosi ihan mahdu mun budjettiin). Ibizan kaipuuta olen todistettavasti tuntenut mm. Toscanan kukkuloilla, sillä loppupeleissä mitä sillä maisemalla tekee jos harrastusmahdollisuudet puuttuu *hymy*
xybo

Posts: 1,100

#648 • • xybo meeple!

Kon-tiki, 24.8.2006 12:47:
---
xybo, 24.8.2006 12:27:
Varsinkaan klubit ei ole edes maailmanmittarilla mitenkään älyttömän ihmeelliset. Kauniita luontomestoja ja muita on ihan samanlai muuallakin.
---


Ei ne klubirakennukset vaan ne lineupit, kato.

Itselläkin on välillä käyny mielessä, pitäiskö Välimerellä joskus mennä muuallekin kuin Ibizalle aina vaan. Mutta itseni tuntien siinä vaan kävisi niin, että jossain Santorinilla haikailisi IBZalle (jos ei olis samana vuonna käyny tai menossa jo, eikä kaksi Välimeren reissua per vuosi ihan mahdu mun budjettiin). Ibizan kaipuuta olen todistettavasti tuntenut mm. Toscanan kukkuloilla, sillä loppupeleissä mitä sillä maisemalla tekee jos harrastusmahdollisuudet puuttuu *hymy*



Joo. No tottahan se on, että lineupit on huomattavan suuria. Vuosienvarrella on kuitenkin tullut nähtyä iso osa noista "isoista nimistä" ja samoja levyjähän ne pyörittelee aika pitkälle mitä dj:t suomessakin. Tosiaankin jos ibizalle tulee vielä mentyä niin voisi vuokraa sen auton ja kiertää paikkoja kunnolla ja jättää se klubi/bile puoli vähemmälle. :)
annabel

Posts: 1,681

#649 • • annabel bändäri

Mizfir, 24.8.2006 12:08:
---

Tuli muuten tosta mieleen, että kuivuutensa takia Ibizan luonto on kesällä äärimmäisen ruma ja karu.

---


Totta turiset, olin aika pettynyt itse saaren ns. ulkonäköön, odotukset oli vähän liian korkealla senkin suhteen.



Kiinnostaisi tietää, missä päin saarta kävitte rannoilla?
Aivan kuten Mallorcan ja Formenteran saaret, on mielestäni Ibiza ainutlaatuisen kaunis saari, kun lähtee kiertelemään pienmmille rannoille kaupunkialueen ulkopuolelle. Näistä erityismaininnan saavat Cala Jondal ja Cala d'hort, sekä Las Salinas. Formenteran saari on sitten jo ihan omaa luokkaansa. Mutta joo, kauneushan on katsojan silmissä.
CM

Posts: 1,507

#650 • • Edited CM
Te puhutte vaan rannoista. Minä puhuin saaren kasvillisuudesta yleensä. Kaikista vihrein ja rehevin kohta, joka tuli nähtyä, oli villan ympäröimän betonimuurin takana kasvanut iso kannabispelto ;) Pitääpi ens kerralla kierrellä noita rantoja :)
Anselmi Kuusisto

Posts: 705

#651 • • Anselmi Kuusisto Fiilis//White Room//Deeptroit//Escape
Harmaus ja kuivuus tulee tosiaan vasta kesän puolivälin jälkeeen kun aurinko alkaa polttamaan oikein todenteolla. Ainakin silloin kun olen ollut kesäkuun puolivälissä, niin on ollut vielä vihreää ja kukat kukkinut jopa kaupungeissa.

--
Not Everyone Understands House Music. Its A Spiritual Thing, A Body Thing, A Soul Thing..

JR Ewing

Posts: 985

#652 • • JR Ewing The Oil Men´s Clubber

xybo, 24.8.2006 12:27:
..mutta ei o mikään hinku uudestaan takas.


Riittääpähän enemmän meikäläisille *vink**hih*
annabel

Posts: 1,681

#653 • • annabel bändäri

CM, 24.8.2006 13:26:
Te puhutte vaan rannoista. Minä puhuin saaren kasvillisuudesta yleensä. Kaikista vihrein ja rehevin kohta, joka tuli nähtyä, oli villan ympäröimän betonimuurin takana kasvanut iso kannabispelto ;) Pitääpi ens kerralla kierrellä noita rantoja :)



No minä taas näen Ibizan enemmänkin rantalomakohteena, jos ei nyt bileitä lasketa mukaan.

Jos vihreyttä ja rehevyyttä kaipaa niin suosittelen Amazonin sademetsää *hih*
e/v

Posts: 434

#654 • • e/v

Toukka, 24.8.2006 12:36:
Tietty sit bileet jota odotettiin ehkä eniten eli Hedkandin closarit ni ylläri olikin aivan kauhee kaatosade ni eihän se El Divino tollasena iltana toimi?
Oli niin täynnä et ainoo 1/2m x 1/2m tila jos ei ollu RYYSISTÄ oli jossain nurkas...


Huh. Hed Kandi closing party -05, ne oli kyl kemut *sydän* Ja vettä tuli enemmän kuin tarpeeksi kyseisenä iltana viime vuonna, mutta juuri rankkasateesta johtuen varmasti saari näytti seuraavana päivänä enemmän kuin vehreältä.

Löysimme vuokra-autolla seikkaillessamme monta upeaa pikkuruista rantaa ja monia upeita näkymiä. Paras neuvo ensikertalaiselle minkä itse voin antaa on, että kannattaa vuokrata auto tai edes skootteri ja suunnata pois isommista kylistä. Saarella on niin paljon tarjottavaa, sitä muutakin kuin niitä kemuja.
Mizfir

Posts: 2,472

#655 • • Mizfir pittuinen


Kiinnostaisi tietää, missä päin saarta kävitte rannoilla?
Aivan kuten Mallorcan ja Formenteran saaret, on mielestäni Ibiza ainutlaatuisen kaunis saari, kun lähtee kiertelemään pienmmille rannoille kaupunkialueen ulkopuolelle. Näistä erityismaininnan saavat Cala Jondal ja Cala d'hort, sekä Las Salinas. Formenteran saari on sitten jo ihan omaa luokkaansa. Mutta joo, kauneushan on katsojan silmissä.



Majailtiin Cala Llongassa, joka oli ihan kiva pieni kylä. Tais tosiaan jäädä sairastumisen vuoksi näkemättä sitten ne parhaimmat biitsit. Mietittiin vähän että varmaan jossain sivummalla voisi löytyäkin jotain kiinnostavaa. Eivissa ja San Antonio oli kyllä todella pettymyksiä, Santa Eularia oli ihan jees. Busseilla hurutellessa kaikki matkalla olleet maisemat olivat karuja, mikä varmaan johtui siitä järjettömästä kuumuudesta. Lentokentällä ulos mennessä tuntui kuin joku olisi lyönyt nyrkillä kasvoihin*nauru* ei Suomessa vois kuvitellakaan sellasta lämpöä. Tosin sitäkin ilman painavuutta pahensi päivän päästä tullut ukkosmyräkkä.

Mutta omasta mielestä noin paikkana tykkäsin enemmän esim. Costa del Sol:in seudusta. Ehkä vielä joskus tulevaisuudessa pääsee tsekkaamaan ne Ibizan kauniitkin paikat. :)

--
-Mannanen-

Anselmi Kuusisto

Posts: 705

#656 • • Edited Anselmi Kuusisto Fiilis//White Room//Deeptroit//Escape
n.23 tuntia koneen lähtöön..

--
Not Everyone Understands House Music. Its A Spiritual Thing, A Body Thing, A Soul Thing..

ville

Posts: 3,780

#657 • • ville olen oikeasti ujo
5 yötä *kuolaa*

Muutama kysymys veteraaneilta:

Onko kaupat kiinni sunnuntaina?

Onko bileiden aikatauluja mahdollista tietää mitenkään etukäteen?

Pääseekö bileistä pois ja takaisin? Erityisesti kiinnostaa space, kun soittamassa heti sunnuntaina sasha, tenaglia, zabiela ja lavelle .... näitä olisi kiva nähdä mutta bileiden pituuden takia pitäisi päästä näkemän soittoaikataulu aikaisin ja varmaan käydä jossain muualla välillä...

Onko muita mestoja kuin space, jonne ei saa kameraa viedä?
La Petite

Posts: 1,160

#658 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...

ville, 28.8.2006 08:52:

Onko kaupat kiinni sunnuntaina?

Pääseekö bileistä pois ja takaisin?

Onko muita mestoja kuin space, jonne ei saa kameraa viedä?



San Antoniossa 2 vuotta sitten oli muutama ruokakauppa auki 24h

Itse olen tullut "Discobussilla" hotellille Amnesiasta ja Priviledgestä, joka oli ilmainen (tai pari euroo, en muista *hihu* ) Discobus ajeli ees taas San Antonion ja bileiden väliä koko ajan mut jonot oli aika hirveet.

Amnesiaan ei muka saanu viedä kameraa, mut eipä ne katsoneet esim mun taskuja ollenkaan, eli *räpsynräpsyn*

Ai, niin en kyl oo veteraani, mut vastasinpa silti *hymy*

--
Rem tene, verba seqventur

annabel

Posts: 1,681

#659 • • annabel bändäri

ville
Pääseekö bileistä pois ja takaisin? Erityisesti kiinnostaa space, kun soittamassa heti sunnuntaina sasha, tenaglia, zabiela ja lavelle



Ollaan ainakin aikaisemmin oltu ensin päivällä/iltapäivällä Spacen terassilla, ja menty siitä sitten alkuillasta takaisin kämpille syömään, ja sitten taas takasin puolen yön jälkeen mestoille. Kaikki hoituu samalla rannekkeella!

Itselläni ollut kamera mukana ainakin Pachassa, ja taisi olla jopa sallittua (?).
Jone

Posts: 8,258

#660 • • Edited Jone Archibald Haddock

ville, 28.8.2006 08:52:
Onko muita mestoja kuin space, jonne ei saa kameraa viedä?



Käsittääkseni käytännössä kaikki isommat klubit ilman erillisiä hyvin perusteltuja lupahakemuksia. Kirjoittelin Karon reissua varten pitkät pätkät tällaisia ja ainoastaan yhdeltä klubilta on tullut tähän mennessä selkeästi myöntävä vastaus ja sekin edellyttää tapaamista ennen bileitä klubin edustajan kanssa ja kuvattavien asioiden suhteen on tosi selkeästi rajattu pois iso nippu juttuja joista kuvia ei saa mennä ottamaan.

annabel, 28.8.2006 09:38:
Itselläni ollut kamera mukana ainakin Pachassa, ja taisi olla jopa sallittua (?).



Pachaa varten kirjoitin ensin tiedustelumailin, johon sain vastaukseksi kiellon kuvaukselle yhdelle illalle ja 2 kpl pressilomakkeita täytettäväksi toista iltaa varten + kolmannen osapuolen sähköpostiosoitteen, josta pitää myös pyytää lupa.

Voihan se olla paljonkin iltakohtaista, mutta Pacha on tähän mennessä ainakin meidän suuntaan ollut tarkimmin kyselemässä lupa-asioista.