päivän o_O

11,982 posts, 600 pages, 3,936,670 views

sapeli

Posts: 11,768

#7861 • • sapeli jokukukamikä?
:D On se hyvä että USA:ssa on useampi erilainen puolue josta valita...

http://politicalcompass.org/usprimaries2007

Tässä mun ja muutaman kaverin sijoitus (mä olen toi punainen täplä):

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

kinderi

Posts: 1,783

#7862 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna
Tiskasin tänään ja ilmeisesti sen takia on nyt sääriluut ihan pirun kipeenä *ding*
Ihanku olisin kävelly pitkän matkan huonosti istuvissa kengissä *ding*

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

zeuzz

Posts: 526

#7863 • • zeuzz digital punk
sitä huomaa olevansa tulossa vanhaksi, kun pitää oikein tarkistaa lähtiessä että on muistanut laittaa housut jalkaan.
Individual

Posts: 10,942

#7865 • • Edited Individual HYPNO!
Mielenkiintoinen käänne tuossa TEHY-kiistassa. Nyt sitten eivät irtisanoutuvat olekaan irtisanoutumassa ja TEHY on haastamassa työantajapuolta oikeuteen siitä, että he ovat laitaneet hakuun ne työtehtävät, mihin irtisanomiset ovat kohdistumassa.

"Järjestön mukaan työnantajilla ei ole perusteita julistaa työtehtäviä haettaviksi, koska joukkoirtisanoutuminen on työtaistelutoimi, jonka tarkoituksena ei ole lopettaa palvelusuhteita lopullisesti." -www.yle.fi

Eli mitähän hittoa tuossa nyt oikein meinataan? Uhataan, että irtisanoudutaan, joka nyt kaikella maalaisjärjellä tarkoittaa oman työsuhteen lopettamista ja sitten kun työnantajapuoli on valmistautumassa mahdollisiin joukkopakoihin yrittäen saada tilalle uusia työntekijöitä, se ei käykään. Kyllä minä ymmärrän sen, että tässä on mennyt sairaanhoitoväellä se kuuluisa kuppi nurin lopullisesti, mutta en oikein pysy enää kärryillä tässä touhussa. *igor*
Miika

Posts: 893

#7866 • • Miika
Mun kotona ei vuoteen ole ollut nettiyhteyttä, edes naapurin verkossa kiinni.
soturi

Posts: 194

#7868 • • soturi hypnotoad

Individual, 30.10.2007 19:32:
Mielenkiintoinen käänne tuossa TEHY-kiistassa. Nyt sitten eivät irtisanoutuvat olekaan irtisanoutumassa ja TEHY on haastamassa työantajapuolta oikeuteen siitä, että he ovat laitaneet hakuun ne työtehtävät, mihin irtisanomiset ovat kohdistumassa.

"Järjestön mukaan työnantajilla ei ole perusteita julistaa työtehtäviä haettaviksi, koska joukkoirtisanoutuminen on työtaistelutoimi, jonka tarkoituksena ei ole lopettaa palvelusuhteita lopullisesti." -www.yle.fi

Eli mitähän hittoa tuossa nyt oikein meinataan? Uhataan, että irtisanoudutaan, joka nyt kaikella maalaisjärjellä tarkoittaa oman työsuhteen lopettamista ja sitten kun työnantajapuoli on valmistautumassa mahdollisiin joukkopakoihin yrittäen saada tilalle uusia työntekijöitä, se ei käykään. Kyllä minä ymmärrän sen, että tässä on mennyt sairaanhoitoväellä se kuuluisa kuppi nurin lopullisesti, mutta en oikein pysy enää kärryillä tässä touhussa. *igor*



Tehy ei kyllä mun mielestä ole perunut joukkoirtisanoutumista, vaan työnantajat ovat ''ystävällisesti antaneet mahdollisuuden'' työntekijöille perua irtisanoutumisensa tuohon 29.10. mennessä. Ja osa (oisko ollu joku vajaa 300) työntekijöistä sen peruikin.

--
ALL GLORY TO THE HYPNOTOAD!

Individual

Posts: 10,942

#7869 • • Edited Individual HYPNO!

soturi, 30.10.2007 21:53:
---
Individual, 30.10.2007 19:32:
Mielenkiintoinen käänne tuossa TEHY-kiistassa. Nyt sitten eivät irtisanoutuvat olekaan irtisanoutumassa ja TEHY on haastamassa työantajapuolta oikeuteen siitä, että he ovat laitaneet hakuun ne työtehtävät, mihin irtisanomiset ovat kohdistumassa.

"Järjestön mukaan työnantajilla ei ole perusteita julistaa työtehtäviä haettaviksi, koska joukkoirtisanoutuminen on työtaistelutoimi, jonka tarkoituksena ei ole lopettaa palvelusuhteita lopullisesti." -www.yle.fi

Eli mitähän hittoa tuossa nyt oikein meinataan? Uhataan, että irtisanoudutaan, joka nyt kaikella maalaisjärjellä tarkoittaa oman työsuhteen lopettamista ja sitten kun työnantajapuoli on valmistautumassa mahdollisiin joukkopakoihin yrittäen saada tilalle uusia työntekijöitä, se ei käykään. Kyllä minä ymmärrän sen, että tässä on mennyt sairaanhoitoväellä se kuuluisa kuppi nurin lopullisesti, mutta en oikein pysy enää kärryillä tässä touhussa. *igor*

---


Tehy ei kyllä mun mielestä ole perunut joukkoirtisanoutumista, vaan työnantajat ovat ''ystävällisesti antaneet mahdollisuuden'' työntekijöille perua irtisanoutumisensa tuohon 29.10. mennessä. Ja osa (oisko ollu joku vajaa 300) työntekijöistä sen peruikin.



Kerro mulle millainen irtisanominen on se, jossa säilyy oikeus samaan työpaikkaan, vaikka sen irtisanomisen on tehnytkin? Eli sama jos sinä huomenna sanoisit itsesi irti työpaikasta x ja työnantaja ei saisi ottaa ketään siihen tilalle, koska sinä voit tulla takaisin. Sitä siis meinasin tuolla "peruttamisella", että jos nyt ollaan huolissaan siitä, että niille paikoille, jotka ollaan jättämässä, palkataan mahdollisesti muita ihmisiä, niin ei kai silloin oikeasti ollakaan irtisanoutumassa, ts. ei uskalleta pelata sitä peliä loppuun asti, mikä on aloitettu.
pupuankka

Posts: 869

#7870 • • pupuankka poly-wtf?!
Siis mitä hittoo. *ding* muhun ottaa fb:n kautta yhteyttä ihmiset jotka sanovat et ollaan oltu joskus kirjekavereita. Joitakin en todellakaan ees muista. Ihan ihme jengii, miks haluaisin liittää heidät kavereiksi jos olemme olleet kirjekavereita 80-luvulla. *justjoo*
soturi

Posts: 194

#7871 • • soturi hypnotoad

Individual, 30.10.2007 21:58:
---
soturi, 30.10.2007 21:53:
---
Individual, 30.10.2007 19:32:
Mielenkiintoinen käänne tuossa TEHY-kiistassa. Nyt sitten eivät irtisanoutuvat olekaan irtisanoutumassa ja TEHY on haastamassa työantajapuolta oikeuteen siitä, että he ovat laitaneet hakuun ne työtehtävät, mihin irtisanomiset ovat kohdistumassa.

"Järjestön mukaan työnantajilla ei ole perusteita julistaa työtehtäviä haettaviksi, koska joukkoirtisanoutuminen on työtaistelutoimi, jonka tarkoituksena ei ole lopettaa palvelusuhteita lopullisesti." -www.yle.fi

Eli mitähän hittoa tuossa nyt oikein meinataan? Uhataan, että irtisanoudutaan, joka nyt kaikella maalaisjärjellä tarkoittaa oman työsuhteen lopettamista ja sitten kun työnantajapuoli on valmistautumassa mahdollisiin joukkopakoihin yrittäen saada tilalle uusia työntekijöitä, se ei käykään. Kyllä minä ymmärrän sen, että tässä on mennyt sairaanhoitoväellä se kuuluisa kuppi nurin lopullisesti, mutta en oikein pysy enää kärryillä tässä touhussa. *igor*

---


Tehy ei kyllä mun mielestä ole perunut joukkoirtisanoutumista, vaan työnantajat ovat ''ystävällisesti antaneet mahdollisuuden'' työntekijöille perua irtisanoutumisensa tuohon 29.10. mennessä. Ja osa (oisko ollu joku vajaa 300) työntekijöistä sen peruikin.

---


Kerro mulle millainen irtisanominen on se, jossa säilyy oikeus samaan työpaikkaan, vaikka sen irtisanomisen on tehnytkin? Eli sama jos sinä huomenna sanoisit itsesi irti työpaikasta x ja työnantaja ei saisi ottaa ketään siihen tilalle, koska sinä voit tulla takaisin. Sitä siis meinasin tuolla "peruttamisella", että jos nyt ollaankin huolissaan siitä, että niille paikoille, jotka ollaan jättämässä, palkataankin mahdollisesti muita ihmisiä, niin ei kai silloin oikeasti ollakaan irtisanoutumassa, ts. ei uskalletakaan pelata sitä peliä loppuun asti, mikä on aloitettu.



No en mä tiiä. Siks kommentoinkin vaan siihen, että Tehy ei ole perunut joukkoirtisanoutumista, vaan pieni osa yksittäisistä työntekijöistä on perunut oman irtisanoutumisensa.

Mut jos nyt sit kuitenkin tartun myös tohon työnantajapuolen haastamiseen vaikken tunnekkaan lakia...
Ite oon ymmärtäny ton homman silleen et työtaistelutoimena toi joukkoirtisanominen on verrattavissa esim. lakkoon. Eikä lakossa olevien ihmisten työpaikkojakaan kait laiteta yleiseen työnhakuun. Eli juurikin niin kuin tossa aikasemmassa kursivoidussa tekstissä ennen Ylen linkkiä lukee.

Lakia tuntevat ihmiset saapi korjata*piis*

--
ALL GLORY TO THE HYPNOTOAD!

Individual

Posts: 10,942

#7872 • • Edited Individual HYPNO!

soturi, 30.10.2007 22:12:
No en mä tiiä. Siks kommentoinkin vaan siihen, että Tehy ei ole perunut joukkoirtisanoutumista, vaan pieni osa yksittäisistä työntekijöistä on perunut oman irtisanoutumisensa.


Joo no siinä tuli käytettyä vähän huonoa ilmaisua. Eivät siis ole tuota 300 hengen joukkoa lukuunottamatta, mutta siis kun itse tosiaan olin siinä uskossa, että jos irtisanoutuvat, irtisanoutuvat sitten lopullisesti ja kun nyt näin ei sitten haluta kuitenkaan käyvän ja mahdollisista irtisanoutumisista huolimatta vaaditaan, että työntekijät voivat sitten palata samoihin työpaikkoihin, on homma vähän niin kuin "peruutettaisiin". Eli kai sitten TEHY:n näkemys hommasta, niin kuin esille toitkin, on se, että hoitajat uhkaavat irtisanoutumisilla, jotka toteutuessaan lamauttaisivat sairaanhoidon, mutta koska kyse on työtaistelutoimesta, hoitajat ovat vain "irtisanomisen tilassa", eli ikäänkuin lakossa sillä erolla, että ovat oikeasti irtisanoutuneet sillä erolla, että eivät oikeasti olekaan. Ja nyt sitten väännetään peistä siitä, että mitä se irtisanominen oikeasti tarkoittaa työtaistelutoimenpiteenä.
kiiki

Posts: 491

#7873 • • kiiki hankala
Mun reppu on hävinnyt! Siis iso selkäreppu, ei mikään pieni käsväsky. Tiedän kantaneeni sen himaan päivällä ja nyt sitä ei ole _missään_, on katottu auto, piha, koko kämppä... *ding*

Pääsinpähän saksankirjasta mutta kalenterin tarttisin takaisin...
Snaggo

Posts: 1,147

#7874 • • Snaggo ;__;
Sain eilen kännykän huollosta, mut se oli edelleen rikki (!), ei mee päälle, jää jumiin jne.
tänään sitten taskussa se alkoi täysin yllättäin vibraamaan aivan saatanasti jonkun minuutin ajan, täysin syyttä jonka jälkeen se toimi. ainakin hetken o_O ...

nyt se on tosin jo mun entinen, palautus ja äiti sponssas uuden ^__^

--
bojoing.

Cloud

Posts: 2,162

#7875 • • Cloud Game Freak
Teeveelupatarkastaja kävi oventakana.

No ei mulla edes ole mitään mitä en voisi sille näyttää.

Mutta kun just saatiin pieni kisumisu. Joka on yber pelokas adoptio kisumisu. Ja ei voi päästää ketään sisään nyt muutamaan viikkoon muita ku meidät itsemme.

Kyllä mä sille sen kisun paperit lupasin näyttääkin. Mutta ei se niitä kuulemma halunnut nähdä.

Mut kaikesta siitä tuli vaan ittelle semmonen Oo fiilis. Että en kyllä tainnut olla kovin uskottava vaikka tämä on case ihan oikeastikin..

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Lyylikki

Posts: 2,975

#7876 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

pupuankka, 30.10.2007 22:10:
Siis mitä hittoo. *ding* muhun ottaa fb:n kautta yhteyttä ihmiset jotka sanovat et ollaan oltu joskus kirjekavereita. Joitakin en todellakaan ees muista. Ihan ihme jengii, miks haluaisin liittää heidät kavereiksi jos olemme olleet kirjekavereita 80-luvulla. *justjoo*



Koska se on kai niinku Facebookin alkuperäinen ajatus. Niin kuin suomessa koulukaverit.com (tai mikä se nyt oli se sivusto) eli kanava, jossa voi ottaa yhteyttä vanhoihin tuttuihin ja seurailla, mitä heidän elämään kuuluu.

Toki jos haluat pitää naamakirjan ihan vain sun juttuna, jossa haluat seurailla vain sun "oikeitten" kavereitten elämää, niin sitten ignore -nappi tiukkaan käyttöön.

Itselläni on kavereissa ihmisiä, joita olen esimerkiksi tavannut vain kerran tai joiden kanssa olen ollut samassa hoitopaikassa 20 vuotta sitten. Mun mielestäni se on ihan OK. Ei mulla tarvitse olla mitään sen suurempaa asiaa niille ihmisille, jotka siellä on mn kavereita.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#7877 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Cloud, 31.10.2007 18:43:
Teeveelupatarkastaja kävi oventakana.

No ei mulla edes ole mitään mitä en voisi sille näyttää.

Mutta kun just saatiin pieni kisumisu. Joka on yber pelokas adoptio kisumisu.



hui, mitä pupu tykkää? :)

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Cloud

Posts: 2,162

#7878 • • Cloud Game Freak

Hyzenthlay, 31.10.2007 20:13:
---
Cloud, 31.10.2007 18:43:
Teeveelupatarkastaja kävi oventakana.

No ei mulla edes ole mitään mitä en voisi sille näyttää.

Mutta kun just saatiin pieni kisumisu. Joka on yber pelokas adoptio kisumisu.

---


hui, mitä pupu tykkää? :)



No ne pidän kyllä vielä visusti erillään.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

Kit^

Posts: 798

#7879 • • Kit^ ihme höpöttäjä
postiluukusta kolahti uus Cosmon mieskalenteri. Odotin saavani silmäniloa 12 miehen verran, mutta pettymys oliki melkoinen. Ne jampat oli ihan naapurinpojan näkösiä!! Ei ne ollu ees kuumia!! En oo laittamassa seinälle. Hmph. *grr**hmph*

--
If you first dont succeed, dust yourself up and try again..

Viltsu

Posts: 2,010

#7880 • • Viltsu noname

Loopy, 30.10.2007 10:19:
DJ Mag top 100 2007 #3:
John Digweed

TUNE OF 2007:
Motivi Tuntematon ‘I Don’t Feel Good’

*piis*



kenen vuoden tune?

rokkaa <3<3<33<<3

fiilis: palata kesällä autoreissusta pohj. Suomesta ja kun tulee Basson kuuluvuusalueelle, toi on eka biisi mikä soi...back @ home ;)<3

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen