BILEIDEN RAHOITUS

66 posts, 4 pages, 24,520 views

Avatar
#1 • • haluu tietää!! Guest
Eli miten toi bileiden järkkääminen yleisesti ottaen onnistuu?? Kuinka ne saadaan alkuun ja kenen rahoilla? Paljon ulkomaalainen vieras saa yhdestä illasta euroja?? Tuottaako vai tuleeko miinusta??

*possu*
Avatar
#2 • • yana Guest
järkkäreiden omasta säästöpossusta siihen asti kunnes ennakkolipuista on saanut massia. loput kassasta ovelta.

artistin kustannukset vaihtelee 0-> riippuen minkä kontaktien kautta sen hoitaa ja kuka on kyseessä.

ei bileitten järjestämisellä oikein tuntipalkoille pääse. varsinkin kun on riski ottaa satoja euroja tappiotakin (tai tuhansia riippuu ihan budjetista)

[muokattu 10.12.2002 10:30]
Karski

Posts: 6,049

#4 • • Karski Pomon kätyri
haluu tietää!!:

Eli miten toi bileiden järkkääminen yleisesti ottaen onnistuu?? Kuinka ne saadaan alkuun ja kenen rahoilla? Paljon ulkomaalainen vieras saa yhdestä illasta euroja?? Tuottaako vai tuleeko miinusta??



Olen ollut bileiden menestyksestä tänä vuonna erityisen
kiinnostunut, ja muistan tähän hätään vain kahdet
bileet joiden jälkeen järjestäjät ovat voineet huokaista
helpotuksesta jäätyään yksiselitteisesti voitolle - noillakin
kerroilla kyse on ollut alle sadan euron marginaalisista
voitoista, jotka joka tapauksessa ovat menneet seuraavien
bileiden järjestämiseen. Näitä paria 'voitollista' tapahtumaa
vastaan on sitten kymmeniä muita tapahtumia joista
järjestäjä on ottanut pahimmillaan takkiin useita tuhansia
euroja.

Ne rahat kun tulevat tosiaan järjestäjien (ja heidän
ystäviensä ja sukulaistensa) pusseista, niin muutama
henkilö on ajautunut pahoihin henkilökohtaisiin raha-
ongelmiin pelkästään järjestämällä bileitä.
Sopivia sponsoreita kun ei varsinkaan keskisuurille
tapahtumille juuri löydy, ja jos löytyy niin sponssirahoitus
kattaa yleensä juuri ja juuri flabapainatukset eikä mitään
muuta.

Mitä ulkomaisten artistien palkkioihin tulee, niin nimettömämpikin
DJ olettaa saavansa lennot ja majoituksen järjestäjien
piikkiin, ja tämän päälle sitten varsinainen keikkapalkkio,
joka, kuten yana666 jo totesi, riippuu lähinnä suhteista
ja tinkimisen taidosta. Jos DJ X:n manageri pyytää kättelyssä
Teppo Tuntemattomalta 5 000 parin tunnin setistä,
niin itsekin ulkomailla soitellut DJ B voi saada yhdellä puhelinsoitolla
saman hemmon Suomeen tonnilla koko illaksi.

Eli jos kelailit uraa bilemogulina suomessa, niin mietipä
uudelleen. Fakta: kukaan ei tällä hetkellä elätä itseään
bileitä järjestämällä suomessa. Koneiston tyypit ovat
yrittäneet, ja jos mietitte sitä yhtä pk-seudun promoottoria
niin avainsana on laitevuokraus - ei bileiden järjestäminen.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Avatar
#5 • • tuntematon Guest
näin on ja on myös niitä ketkä AINA haluu nimensä listaan vaik ei olis ollu edes järjestelyissä auttamassa*dissaa**dissaa*

fiksuimmat tietää et bileiden järjestäminen ei ole ilmaista ja ostaa sen lipun ja tukee samalla bileitä tulevaisuudessa.
Avatar
#6 • • tuntematon Guest
tuntematon:

näin on ja on myös niitä ketkä AINA haluu nimensä listaan vaik ei olis ollu edes järjestelyissä auttamassa*dissaa**dissaa*

fiksuimmat tietää et bileiden järjestäminen ei ole ilmaista ja ostaa sen lipun ja tukee samalla bileitä tulevaisuudessa.



totta!!! Vituttaa semmoiset ihmiset jotka vaan kinuu nimeä listaan et pääsee ilmatteeks. Noita löytyy varsinkin naisista jotka tuntee esim jonkun poken ja SEN TAKIA pääsee ilmaitteeks!! mä ainakin maksan ja tuen bileitten järkkääjiä!
akir0

Posts: 2,554

#7 • • akir0 idleRPG champion 2009
haluu tietää!!:

Eli miten toi bileiden järkkääminen yleisesti ottaen onnistuu?? Kuinka ne saadaan alkuun ja kenen rahoilla? Paljon ulkomaalainen vieras saa yhdestä illasta euroja?? Tuottaako vai tuleeko miinusta??

*possu*



Keskimäärin se onnistuu melko tappiollisesti. Eipä se raha onneksi olekkaan suurin syy miksi bileitä jaksetaan järjestää.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#8 • • Jussi Soro choon!
haluu tietää!!:

Eli miten toi bileiden järkkääminen yleisesti ottaen onnistuu?? Kuinka ne saadaan alkuun ja kenen rahoilla? Paljon ulkomaalainen vieras saa yhdestä illasta euroja?? Tuottaako vai tuleeko miinusta??



Mä olen itseasiassa ottanut vain kerran bileistä takkiin, mutta yleensä ollaan jääty nollille, ja muutaman kerran oon saanu jopa hiukan voittoa. Työmäärään nähden voitto on naurettavan pieni, en viitsisi oikeita töitä kyllä kyseisellä tuntipalkalla tehdä. Joskus itseasiassa laskeskelin, että mulle jää enemmän käteen pelkästä keikasta, kun bileitten järkkäyksestä.

Eipä tätä ainakaan rahan takia tehdä :)
Andy Braun

Posts: 646

#9 • • Andy Braun housebase
hyvä työpaikka (paljon liksaa) auttaa kyllä mukavasti pileitten järjestelyssä, silloin ei niin noi tappiotkaan tunnu niin pahalta.
mut viisaampaa on laittaa viimeiset rahansa lottoon kuin pileitten järkkäilyyn, lotossakin on nimittäin helpompi voittaa!! *nauraa*
Janne

Posts: 1,330

#10 • • Janne kipee ukkeli
Andy Braun:


mut viisaampaa on laittaa viimeiset rahansa lottoon kuin pileitten järkkäilyyn, lotossakin on nimittäin helpompi voittaa!! *nauraa*




Ilmankos kävinkin juuri kestolottoa... Vielä ei oo kyllä pallo siinäkään kovin kummoisesti pomppinut. *eiei*
Jarsseli

Posts: 356

#11 • • Jarsseli
tekemällä duunia saa rahaa, rahalla saa bileittää ja ostaa kaikkee kivaa. Tulee tehtyä 6pv viikossa duunia,elämä on ihmisen parasta aikaa MATTI NYKÄSTÄ LAINATEN
r0n

Posts: 2,258

#12 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
Kyllä mä itseasiassa luulen et Screen:in sällit saattaa jonku verran voittoa tehdä. Toki varmasti takkiinkin tullut joskus, mut ei nyt sentään viittä vuotta.

--
6er reihe

Jone

Posts: 8,258

#13 • • Jone Archibald Haddock
clubculture:

Kyllä mä itseasiassa luulen et Screen:in sällit saattaa jonku verran voittoa tehdä. Toki varmasti takkiinkin tullut joskus, mut ei nyt sentään viittä vuotta.



...ja Screen on paras mahdollinen esimerkki sen havainnollistamiseen, miten klubitoiminta Suomessa yleisesti ottaen kannattaa?

*nauraa*
Roger Roger

Posts: 3,372

#14 • • Roger Roger Kentti
Andy Braun:

mut viisaampaa on laittaa viimeiset rahansa lottoon kuin pileitten järkkäilyyn, lotossakin on nimittäin helpompi voittaa!! *nauraa*


Ajattele, jos kaikki järjestäjät alkaisivat ajattelemaan "viisaammin". Mihin ne bileet jäisivät? Tuota kun ajattelee enemmän, niin voi antaa vain ison KIITOKSEN bileiden järjestäjille ja kehoittaa niitä ikuisia nurisioita (lippujen hinnoista siis) lopettamaan sen nurinan.
Kai se on jokin "kutsumus", joka saa ihmiset riskeeraamaan oman varallisuuden/ vastaavan bileiden takia.


Edit: Enkä ýllä saarnaa sulle, ties vaikka itse olisit suuri bilejärkkäri. Tuli vain mieleen tosta "viisammin" ajattelusta ja ajattelin (viisauttaniko? tuskin...) huvikseen kirjoitella.

[muokattu 8.1.2003 16:21]

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

r0n

Posts: 2,258

#15 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
Jone:



...ja Screen on paras mahdollinen esimerkki sen havainnollistamiseen, miten klubitoiminta Suomessa yleisesti ottaen kannattaa?

*nauraa*




Ihan miten vaan. Anteeksi että osallistuin keskusteluun.

--
6er reihe

Jone

Posts: 8,258

#16 • • Jone Archibald Haddock
clubculture:


Ihan miten vaan. Anteeksi että osallistuin keskusteluun.



Onko sulla krooninen taipumus ottaa itseesi kaikesta mitä ihmiset netissä leukailevat? Osallistu pois vain, mutta varmaan itsekin tunnustat että Suomen menestynein klubikonsepti (käsittääkseni) ei ole ihan oikea esimerkki siitä miten klubeilla Suomessa yleisesti ottaen menee.
r0n

Posts: 2,258

#17 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
Jone:



Onko sulla krooninen taipumus ottaa itseesi kaikesta mitä ihmiset netissä leukailevat? .



Ei ole. Taipumusta saatika kroonista sellaista.
Sama jos kysyisin sulta; "Onko sulla krooninen taipumus päteä kaikesta?"


Eikä Screen ole esimerkki. Lähinnä sen takia alunperin vastasin kun aiheen aloittaja kysyi mm. että; tuottaako?.
Screen mulla ensimmäisenä tuli mieleen, enkä sihen hätään muuta asiaan liittyvää keksinyt kirjoittaa.

Mut ei siinä mitään, no hard feelings.
Myönnän että aluksi oli hieman "what the fuck?"-fiilis, mutta väistämättähän näitä aina tulee.

*piis**uros**piis*

--
6er reihe

trikSain

Posts: 156

#18 • • trikSain
Joo mitä mäkin olen kuullut, niin ei pileiden järkkääminen tuottoisaa hommaa ole. Yleensä ennakoista saa vähän osviittaa, mut varmasti tietää vasta bileiden jälkeen jääkö plussalle vai miinukselle.

Toisten puheita siis tässä toistan, itse en ole koskaan bileitä järkännyt.

--
"The bass is so loud, disturb your neighbour."

User

Posts: 135

#19 • • User
Aikaisemmin bileitä järjestäneiltä pyytäisin vähän vinkkejä. Itse olen tulevaisuudessa järjestämässä jonkinlaiset bileet ja ois kiva kuulla kokemuksia/neuvoja bileiden järkkäämiseen.

Aloitin uuden topikin aiheesta ( http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=14682 ), mutta olikin jo vastaava. Joten siellä kysymyksiä aiheeseen liittyen.

[muokattu 15.9.2003 14:48]
akir0

Posts: 2,554

#20 • • akir0 idleRPG champion 2009

trikSain:
Joo mitä mäkin olen kuullut, niin ei pileiden järkkääminen tuottoisaa hommaa ole. Yleensä ennakoista saa vähän osviittaa, mut varmasti tietää vasta bileiden jälkeen jääkö plussalle vai miinukselle.


Normi-bileissä aikain pk-seudun ulkopuolella ennakot on vähä huono mittari. Ihmiset kun ostavat ne ennakot aina vasta viimeistä edellisenä päivänä..