Millä Ohjelmilla teette musiikkia?? [gallup lisätty]

488 posts, 25 pages, 175,900 views

CM

Posts: 1,507

#301 • • CM

Manfred Macx, 20.6.2005 23:46:
...
Jees, EI keyboard-soittoa eikä likaista MIDI-teknologiaa :-)



Äijällä on näköjään se legendaarinen yhden nappulan hittikone :)
Karski

Posts: 6,049

#302 • • Karski Pomon kätyri

Ana-5000, 14.5.2005 12:48:
En mä tee vaan yhellä ohjelmalla :( miksei gallup oo monivalinta?



Saax täällä tehyä monivalintagallupejakin *ding*

Suurin osa ihmisistä kuitenkin käyttää yhtä softaa
enemmän kuin muita.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Funktion

Posts: 1,720

#303 • • Funktion over 9000

Manfred Macx, 20.6.2005 23:46:
Mä käytän yksinomaan Reaktoria, systeemi on itse rakennettu. Koostuu hierarkisesta analogiasekvensseriverkostosta, joka ohjaa 2-oskillaattorisia monofonisia retrosyntikoita, joihin tein Moog-, Korg-, Yamaha- ja Arp-emulaation. Mukana on myös analoginen rumpuyksikkö (early Kraftwerk, obviously), perkussioyksikkö (resampler-pohjainen teollisuusmetelikone), 100-kanavainen polyfoninen vokooderi (synteettinen moniääninen laulukone), efektit (eq, reverb, phaser, flanger, delay automaattisella tempoadaptaatiolla ja 6 särölajia), plus varsin perinteinen mikseri/masterointikompressori.

Edistyksellisempiä ominaisuuksia ovat 4-ääninen Mellotron, joka sisältää pulssiohjatun sovituskoneen sointukäännösautomaatiolla (automaattiset Beatles-tyyppiset sovitukset), ja kvantisoituun kokonaislukuohjattuun Fourier-synteesiin perustuvan arpeggiaattori (very trippy). Rytmiohjaus kaikille instrumenteille voidaan tehdä joko käsin tai hyödyntämällä rytmipankkia (house, techno, afro, disco, rap).

Sekvenssien ohjaus tapahtuu kaksitasoisella transponointimallilla, jossa ohjaus tapahtuu joko kromaattisesti tai noudattaen sointujen juurisäveliä. Sointunotaatio mukailee standardia ja sisältää terssi- ja kvinttikäännökset sekä haja- ja muunnesävelet. Instrumentit saa toimimaan itsenäisesti tai slave-moodissa toisiaan seuraten (erilliset trigger ja kontrollijännitteet).

Syntikoiden ahdsr-vaipoissa voi käyttää modulaattoreina muiden instrumenttien rytmejä, jolla voidaan simuloida käsisoiton rytmisiä potikkasäätönyansseja. Käytössä on myös sormisoiton virhesimulaatio. Lisäominaisuutena on soundien, efektien ja mikseriasetusten morffaus.

Koneena mä käytän Athlon +3700 läppäriä, ja systeemi vie noin 90 prosenttia kokonaistehosta 44.1 khz sämpletaajuudella 800 hz kontrolleriresoluutiolla. Aluks mulla oli paljon taistelua konetehon kanssa ja biisissä pystyi oleen vaan 4 eri syntikkaa ja 4 sekvensseriä, mut sit mä optimoin kytkentäkaaviota ja kehitin hallintajärjestelmän, joka mahdollistaa 1024 syntikkaa ja 256 sekvensseriä samassa biisissä.

Jees, EI keyboard-soittoa eikä likaista MIDI-teknologiaa :-)



Hienoisesti ohi meikäläiseltä.... *hih*

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

gerry

Posts: 979

#304 • • gerry

Funktion, 22.6.2005 22:06:
---
Manfred Macx, 20.6.2005 23:46:
Mä käytän yksinomaan Reaktoria, systeemi on itse rakennettu. Koostuu hierarkisesta analogiasekvensseriverkostosta, joka ohjaa 2-oskillaattorisia monofonisia retrosyntikoita, joihin tein Moog-, Korg-, Yamaha- ja Arp-emulaation. Mukana on myös analoginen rumpuyksikkö (early Kraftwerk, obviously), perkussioyksikkö (resampler-pohjainen teollisuusmetelikone), 100-kanavainen polyfoninen vokooderi (synteettinen moniääninen laulukone), efektit (eq, reverb, phaser, flanger, delay automaattisella tempoadaptaatiolla ja 6 särölajia), plus varsin perinteinen mikseri/masterointikompressori.

Edistyksellisempiä ominaisuuksia ovat 4-ääninen Mellotron, joka sisältää pulssiohjatun sovituskoneen sointukäännösautomaatiolla (automaattiset Beatles-tyyppiset sovitukset), ja kvantisoituun kokonaislukuohjattuun Fourier-synteesiin perustuvan arpeggiaattori (very trippy). Rytmiohjaus kaikille instrumenteille voidaan tehdä joko käsin tai hyödyntämällä rytmipankkia (house, techno, afro, disco, rap).

Sekvenssien ohjaus tapahtuu kaksitasoisella transponointimallilla, jossa ohjaus tapahtuu joko kromaattisesti tai noudattaen sointujen juurisäveliä. Sointunotaatio mukailee standardia ja sisältää terssi- ja kvinttikäännökset sekä haja- ja muunnesävelet. Instrumentit saa toimimaan itsenäisesti tai slave-moodissa toisiaan seuraten (erilliset trigger ja kontrollijännitteet).

Syntikoiden ahdsr-vaipoissa voi käyttää modulaattoreina muiden instrumenttien rytmejä, jolla voidaan simuloida käsisoiton rytmisiä potikkasäätönyansseja. Käytössä on myös sormisoiton virhesimulaatio. Lisäominaisuutena on soundien, efektien ja mikseriasetusten morffaus.

Koneena mä käytän Athlon +3700 läppäriä, ja systeemi vie noin 90 prosenttia kokonaistehosta 44.1 khz sämpletaajuudella 800 hz kontrolleriresoluutiolla. Aluks mulla oli paljon taistelua konetehon kanssa ja biisissä pystyi oleen vaan 4 eri syntikkaa ja 4 sekvensseriä, mut sit mä optimoin kytkentäkaaviota ja kehitin hallintajärjestelmän, joka mahdollistaa 1024 syntikkaa ja 256 sekvensseriä samassa biisissä.

Jees, EI keyboard-soittoa eikä likaista MIDI-teknologiaa :-)

---


Hienoisesti ohi meikäläiseltä.... *hih*




Juu, sama täällä, ainakin kauheelta säätämiseltä kuulostaa kun pitäisi yksi biisi saata valmiix=)

Meikä on taas pikkuhilja ruvennu lämpenemään Reasonille...:) Muutama päivä sillä jamitellu ja sen nopeus sekä helppokäyttöisyys ovat todella ihastuttavia... Mitä ny muutamia typeria yksityiskohtia ei lasketa kuten vaikka yksittäisten nuottien mutetus joka ei onnistu ja johon on muis softis tottunut....

Myös hardiksen käyttö on hel*etin hankala.... Kaiken joutuu samplaa....

Mut muuten loistava jamittelusofta *sydän*

--
by B.C.S

bad loop

Posts: 108

#305 • • bad loop .idm setä

Manfred Macx, 20.6.2005 23:46:
Mä käytän yksinomaan Reaktoria



*hi-fives Manfred Macx* *aplodit* noin sitä pitää! suurinpiirtein 90% "Luo" ep:stäni on reaktoria. jonkin verran valmiita ensemblejä, enemmän modattuja, ja osa omia viritelmiä, että ei ihan noin low level meininkii. mahtava meininki tuo reaktori .. varsinkin nyt kun tuo femma versio käyttää järkevästi prossuu ja kuulostaa mitä muikeimmalta.
GrimsouL

Posts: 468

#306 • • GrimsouL Hybridize, Fury, Electronica Exposed

Manfred Macx, 20.6.2005 23:46:
"Avaruus läppää"



Hah, tossa taitaakin olla syy miks Fruity / Riisoni on suosituimmat. Jää "pikkasen" vähemmälle toi ohjelmointi. Itse joskus kokeilin Buzzilla vääntää ja siinäki oli tota laitteiden kanssa kikkailua ihan liikaa. Mutta pointsit niille jotka noita jaksaa säädellä.
MADDS

Posts: 294

#307 • • MADDS T.P.B.Trailer Park Boys(etana)DGGErecs,ZB
ny on reason3.0 .. on ihan hyvä kyl o/

--
I ´m insane madass Technomotherfuc***' DJ and I will ..

suckmydeck

Lnn Sika

Posts: 2,848

#308 • • Lnn Sika
reasonilla tulee sählättyä jotai häiriöääniä ja luuppeja
pinza

Posts: 85

#309 • • pinza

Manfred Macx, 25.6.2005 15:15:
toihan on helvetin hyvää kamaa, enpä sais aikaan parempaa tolla genrella, mä itse teen ortodoksisesti reducatulla setillä 3-4 minuutin biisejä perinteisellä biisirakenttella, siis tässä nykyprojektissa, aiemmin mä tein protoolsia macilla ja äänimaalaustekniikkaa mut sit mä rupesin käyttää pc:tä ja reaktoria kun siitä saa samalla rahalla enemmä tehoa

r5 on mulla upgreidauksessa parin viikon sisään, siinon kuulemma jotain käyttisparannuksia ja jos sais lisää tehoo irti vois taas lisätä studioon uusia instrumentteja, no, se on kesän projekti tutkia, viime kesän mä käytin analogiafiltterien kehitykseen, kuuntelin yhtä ja samaa bassoriffiä ja säädin filtterien sisäisiä kytkentöjä, joo se kertoo mun tehokkuudesta tehdä BIISEJÄ :-)

laulu on kaikkein vaikeinta, siis sanat, kun mä teen vokooderibiisejä suomeks, nääs, löytää hyviä idiksiä missä on sekä 1. fiilis, 2. konsepti, 3. soundi, 4. loppusoinnut ja sit et se koko biisi mätchää, plus sit se et kaikki pitää realisoida ton analogiasimulaattorin sisällä huomioiden sen rajat. Midissähän ei oo rajoja, mut jos sä teet biisejä mun max 16-askeleen analogiasekvenssereillä missä melodiat säädetään potikoilla, niin jos sä saat aikaan jotain älykästä, niin sä oot läpäissyt turing-testin



Näitä ku lukee ni alkaa oikeesti uskomaan että oot joku posthuman. Aika käsittämätöntä jos oikeesti jaksat säätää noin jumalattomasti jonku luovuuden eteen. :)
evvk

Posts: 1,918

#310 • • evvk
FT2
boreal

Posts: 24

#311 • • boreal
? tuota, tuutko kaymaan meilla...ma voin keittaa teeta ja leipoa pipareita jos kerrot mulle vahan kaapeliteoriaa. Itellakun malstromin piuhat roikkuu ihan missa sattuu.
gerry

Posts: 979

#312 • • gerry
Logic on vaihtunut Cubasee taas....:)


Ainiin... ja ihan alkuperäiseen, pakko hehkuttaa=))

--
by B.C.S

Valovoima

Posts: 528

#313 • • Valovoima teknohippi
Linuxin käyttäjiä? Mitä musaohjelmia käytätte ja mitä löytyy? Vaihdoin just Gentoon kehnon Mandraken sijalle ja hyvin toimii.
Troll

Posts: 84

#314 • • Troll ---Troll You´r Life---
Edelleen Logic Pro. Versio5 ja 7, vitonen PC versio, ja MacLäppäris 7. Parempaa en ole löytänyt: Helppo, nopea ja hyvä äänenlaatu. Paras, piste.

--
---18.04---

HS

Posts: 162

#315 • • HS

gerry, 10.7.2005 11:52:
Logic on vaihtunut Cubasee taas....:)


Ainiin... ja ihan alkuperäiseen, pakko hehkuttaa=))




ASIAA!!!!!!!!!
pietari

Posts: 337

#316 • • pietari -..-
ScreamTrackerin jälkeen mikään ei ole tuntunut miltään *hih*
(johtunee varmaan omista taidoistani *nauru**nauru* )

--
...umdah...

gerry

Posts: 979

#317 • • gerry

Troll, 2.8.2005 09:26:
Edelleen Logic Pro. Versio5 ja 7, vitonen PC versio, ja MacLäppäris 7. Parempaa en ole löytänyt: Helppo, nopea ja hyvä äänenlaatu. Paras, piste.



Joo, kyllä se on edelleen markkinoitten ylivoimaisin softa! Hemmetin nopea, helppo tehdä omia virityksiä, loistavat synat /efut, vitun hyvin koodailtu koneelle, jnejnejne....


Kyl toki muillakin softilla saa samat jutut hoitettua tosin joitakin asioita pienen mutkan kautta mutta silti...

Cubases vituttaa kun joka päivityksen myöten se käy aina vaan raskaammaksi ja raskaammaksi....

--
by B.C.S

Leif

Posts: 9

#318 • • Leif Leppävaaran Random
Mä käytän ableton livee ja fruityä lähinnä. Livellä kun niin mukava kasaa rakenteet jne muutkin "livenä". Mutta aika harva tuntuu ainaki täällä kotomaassa käyttävän ohjelmaa? *ding*
gerry

Posts: 979

#319 • • gerry

HukkaTahti, 4.8.2005 18:50:
Mä käytän ableton livee ja fruityä lähinnä. Livellä kun niin mukava kasaa rakenteet jne muutkin "livenä". Mutta aika harva tuntuu ainaki täällä kotomaassa käyttävän ohjelmaa? *ding*



Kyyllähän liveä käytetään aika paljonkin;) Ja varsinkin juuri liveen.... Äkkiseltään tulee mieleen Avannon pojat sekä Kuisman Miika...

Melkein kaikki keikkailevat konemuusikot käyttävät/ovat käyttäny liveä...

--
by B.C.S

juGis

Posts: 563

#320 • • juGis

pietari, 2.8.2005 14:50:
ScreamTrackerin jälkeen mikään ei ole tuntunut miltään *hih*
(johtunee varmaan omista taidoistani *nauru**nauru* )



ScreamTracker III rulas *nauru* Et siis innostunu FastTrackerista? Sehän se kunkku vasta oli *vink*

Btw. tosta gallupista puuttuu kohta "En käytä softia, vaan hardista." *hih*