Uudesta dj-, promoottori-, valokuvaaja-, tuottaja-ominaisuudesta

55 posts, 3 pages, 16,896 views

Jone

Posts: 8,258

#1 • • Jone Archibald Haddock
Koin tarvetta lyhyesti aloittaa keskustelun uuden forumin ominaisuuden käytöstä, jolla ihmiset voivat määritellä olevansa joko tuottajia, dj:itä, valokuvaajia tai promoottoreita.

Mikä tekee tuottajan? Jos tuottaja on ihminen, joka tuottaa ihmisille jotain palvelua ja sisältöä siihen, minäkin olen sellainen.

Mikä tekee dj:n? Jos dj on ihminen, joka elämässään vähintään kerran soittanut yleisölle plattoja, minäkin olen sellainen.

Mikä tekee valokuvaajan? Jos valokuvaajia ovat kaikki, jotka ovat joskus ottaneet muutaman kuvan (bileissä), suurin osa meistä on sellaisia.

Mikä tekee promoottorin? Jos promoottori on ihminen, joka on vähintään kerran elämässään järjestänyt bileet, minäkin olen sellainen.

Tapani mukaisesti otan siis jälleen kerran asioita vakavissani, koska käsitykseni mukaisesti uuden ominaisuuden potentiaaliset hyödyt mitätöityvät, jos kaikki käyttäjät alkavat julistaa kuuluvansa edellämainittuihin kategorioihin hyvinkin köykäisin perustein.

...ja ei, en katso olevani sen paremmin tuottaja, dj kuin promoottorikaan.
-xx-

Posts: 5,001

#2 • • -xx- Dr. -xx-, PhD
sulta puuttuu vaihtoehto 'en ole dj/promoottori/valokuvaaja/tuottaja hyvin perustein, mutta laitoin jonkun noista silti profiiliini'

[muokattu 25.11.2003 11:47]

--
kiitos ja anteeksi ^^

Jussi Soro

Posts: 6,385

#3 • • Jussi Soro choon!
disautetaan julkisesti kaikkia jotka pistää noita rukseja turhin perustein?
DJ Rx

Posts: 2,527

#4 • • DJ Rx FINRG Recordings
no hoidetaan homma niin että dj:tä ei voi valita ennen kun dj-tutkalla löytyy klubituksesta >500 keikkaa... ... ja tuottajat voi sitten lähettää vaik skannattuja levytys-sopimuksia ylläpitäjälle saadakseen tuon tuottajan tittelin... *possu*

[muokattu 25.11.2003 11:55]

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

typ0

Posts: 1,892

#5 • • typ0 syntax error

Rx:
no hoidetaan homma niin että dj:tä ei voi valita ennen kun dj-tutkalla löytyy klubituksesta >500 keikkaa... *possu*



et sä voi noin sanoo =P
mä väitän olevani dj vaikkei tutkal must löydykkää ku 1 tai 2 osumaa.. *iloinen*

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

Lost-Soul

Posts: 3,107

#6 • • Lost-Soul los pallos
Omasta mielestä kerta ei riitä. Eli pitää tehdä sitä juttuu aktiivisesti, jolloin voi sanoa itseään esim dj:ksi.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

typ0

Posts: 1,892

#7 • • typ0 syntax error

Lost-Soul:
Omasta mielestä kerta ei riitä. Eli pitää tehdä sitä juttuu aktiivisesti, jolloin voi sanoa itseään esim dj:ksi.



no olen toiminu viimiset 5 vuotta djinä tosin en tässä scenessä mutta keikkoja tehnyt baari puolella ihan tarpeeks

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

hallucinogen

Posts: 8,190

#8 • • hallucinogen Edain
Mun mielestä kyse on enemmän aktiivitoiminnasta et ei se riitä jos kerran tai pari soitellu levyjä,ottanu kuvia, tehny yhen biisin tai ollu apuna järkkäämässä pari kertaa bileit niin ei se viel riitä.

Mun mielestä tolla ominaisuudella ei ole oikeestaan mitään tekoa.

--
pikku-*possu*

Karski

Posts: 6,049

#9 • • Karski Pomon kätyri
Siirsin tämän tänne klubitus.org -forumin
puolelle, koska käsittelee klubituksen
kehitystä ja ominaisuuksia.

Oletan että anqalla on suunnitteilla jotain
raportointiominaisuuksia DJ:stä/promoottoreista/
yms. klubituksessa, muutenhan koko
toiminnolla ei ole juuri mitään funktiota.

Mitä tulee siihen, miten nuo nimikkeet määritellään
niin ainakin itse koen voivani luottaa kyllin
ihmisten omaan harkintakykyyn, suurimmalla
osalla on tuskin ongelmia hahmottaa onko
DJ vai ei, ja yksittäiset keulijat ovat niin pieni
marginaalijoukko ettei heitä kannata/tarvitse noteerata.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Jone

Posts: 8,258

#10 • • Jone Archibald Haddock

?:
Siirsin tämän tänne klubitus.org -forumin
puolelle, koska käsittelee klubituksen
kehitystä ja ominaisuuksia.



Kelasin itsekin mihin tämä topic kuuluu, mutta mielestäni se kuului yleiseen keskusteluun, koska vähintään yhtä paljon kun se käsittelee ko. uutta ominaisuutta se käsittelee sitä, mikä tekee yksilöstä yhden tai useammista noista nimikkeistä alle kuuluvaksi. Kyse on siis jopa pääasiallisesti käsitekeskustelusta, tai ainakin sellaiseksi se oli tarkoitettu.

*piis*

PS. Aini, tohon ominaisuuteen pitää pultata mukaan ”Administrator” ja ”Moderator.” *nauru*

[muokattu 25.11.2003 12:24]
anqqa

Posts: 4,032

#11 • • anqqa tirehtööri

Jone:
Mikä tekee tuottajan? Jos tuottaja on ihminen, joka tuottaa ihmisille jotain palvelua ja sisältöä siihen, minäkin olen sellainen.



tuottajalla tarkoitetaan tässä tapauksessa lähinnä niitä, ketkä tekee omaakin musiikkia. yllättävän hankala löytää yleisselitteinen yksisanainen termi. säveltäjä? muusikko? artisti?

keksikääs myös parempi kuva promoottorille ku kinder kruunu :D

?:
Oletan että anqalla on suunnitteilla jotain
raportointiominaisuuksia DJ:stä/promoottoreista/
yms. klubituksessa, muutenhan koko
toiminnolla ei ole juuri mitään funktiota.



jep, ko. ominaisuus on vasta vain hyvin alkuvaiheissa.. tulossa liitoksia kalenteriin, bilekuviin yms, sekä tiettyjä ominaisuuksia tietyille 'luokille', esim promoottoreille mahdollisuus lisätä banneri ja nähdä sen tilastoja, kuvaajille linkitysmahdollisuus omiin kuvastoihin, dj:lle setteihinsä biisilistoineen jnejne.

samoin kun tuo sijainti on vasta hyvin ensiaskeleilla.

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Jone

Posts: 8,258

#12 • • Jone Archibald Haddock

anqqa:
keksikääs myös parempi kuva promoottorille ku kinder kruunu :D



Potkurin kuva viitaten väännökseen ”perämoottori.” *vink*
Viltsu

Posts: 2,010

#13 • • Viltsu noname
anqqa: keksis uus nimitys klubituksellekin, kun noiden luettelemasi ominaisuuksien jälkeen Masssivvvvee!! ei ole kyllä enää riittävä *hymy*

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

Jussi Soro

Posts: 6,385

#14 • • Jussi Soro choon!

anqqa:

keksikääs myös parempi kuva promoottorille ku kinder kruunu :D


Täh, miks muka pitäis, sehän kuvaa promoottorin elämää paremmin kun mikään. Ehkä tukku dollareita, sikari ja kultaketjut olis viel lähempänä totuutta, mut ne on aika vaikee piirtää noin pieneen tilaan *iloinen*
Vivo

Posts: 178

#15 • • Vivo

JussiS:
Täh, miks muka pitäis, sehän kuvaa promoottorin elämää paremmin kun mikään. Ehkä tukku dollareita, sikari ja kultaketjut olis viel lähempänä totuutta, mut ne on aika vaikee piirtää noin pieneen tilaan *iloinen*



Tost puuttuu vielä ne puolalastomat naiset ja komee auto.

Toho vois laittaa myös sellasen vaihtoehdon et jos on muuten vaan niin tajuttoman skene ni sillo vois laittaa kans rastin ruttuun*nauru*

[muokattu 25.11.2003 14:04]

--
one foot in the rave

Progress

Posts: 955

#16 • • Progress
älkääs ny ihmiset ottako tota juttuu liian vakavasti... *nauru*

Kyllä tuottaja voi olla sellainenki, jolla ei ole vielä sopimuxia, tai ei edes halua tehdä sopimusta. Eli ei halua kaupallistaa omaa tuotantoaan.
Mullaki on valokuvaaja ja tuottaja- merkit tuol sivullani.
Koen olevani valokuvaaja, koska otan kuvia omista bileistämme ja toimitan ne eteenpäin julkaisua varten.
Tuottaja olen sixi, että teen musaa. Mun musa tosin ei tule koskaan päätymään minnekään sopimuxeen, vaikkakin se on hyvää(myös monien muitten mielestä).
Omax ja kavereitten huvix teen matskuu.*hymy*

Mut i-h-a-n miten vaan haluatte ajatella tän asian...*joo*
En mä ainakaa jaxa kiukuta/stressata siitä, et jos joku laittaa ”väärin perustein” itsellensä esim. tuottajan ”arvon”.

*hali*
*piis*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

Jone

Posts: 8,258

#17 • • Jone Archibald Haddock

Progress:
Mut i-h-a-n miten vaan haluatte ajatella tän asian...*joo*
En mä ainakaa jaxa kiukuta/stressata siitä, et jos joku laittaa ”väärin perustein” itsellensä esim. tuottajan ”arvon”.

*hali*
*piis*



Ei kyse ole kiukustumisesta tai stressaamisesta, vaan siitä että ainakin mä näen tolle ominaisuudelle monia hyödyllisiäkin käyttätarkoituksia, jotka voidaan ainakin osin tuhota siten että kaikki ilmaisevat olevansa olevansa jotain jota eivät oikeasti vakavasti otettavasti ole.
anqqa

Posts: 4,032

#18 • • anqqa tirehtööri
hmm, kun en vielä noita laittanu forumin puolelle näkymään 'kiireistäni' johtuen, voiski hieman udella ollaanko siitä puolesta vai vastaan? vai teenkö kuten aiemminki eli mitä huvittaa koska kumminki osa on puolesta ja osa vastaan :D

yli puolet on enemmistön kannalla.

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Blues

Posts: 5,414

#19 • • Blues Koning van Afrika

Jone:
Mikä tekee valokuvaajan? Jos valokuvaajia ovat kaikki, jotka ovat joskus ottaneet muutaman kuvan (bileissä), suurin osa meistä on sellaisia.



Pistin ainakin tuon valokuvaajan sen takia kun on kamera nykyään aina mukana bileissä ja tulee niitä kuvia otettua 100-300 illan aikana. En pidä itseäni minään hyvänä kuvaajana mutta on niitä kiva napsia *hymy*
Aamulla kuitenkin kiroaa kun vain harva onnistui..

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Blues

Posts: 5,414

#20 • • Blues Koning van Afrika

anqqa:
hmm, kun en vielä noita laittanu forumin puolelle näkymään 'kiireistäni' johtuen, voiski hieman udella ollaanko siitä puolesta vai vastaan? vai teenkö kuten aiemminki eli mitä huvittaa koska kumminki osa on puolesta ja osa vastaan :D

yli puolet on enemmistön kannalla.



Ei mun mielestä tarvitse olla forum-puolella koska ne näkyvät kuitenkin profiilissa.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe