Offtopicia kuvista vielä lyhyesti:
Yleiskuvia ei yleisesti ottaen mun ottaminani ole sen takia, että...
a) Kamerani antaa sellaisten ottamiseen mielestäni vähän turhan huonosti myöten, enkä halua julkaista paskaa
b) Taitoni antaa sellaisten ottamiseen vähän turhan huonosti myöten, enkä halua julkaista paskaa
c) Kiinnostukseni sellaisten ottamiseen on pientä (Olenhan moneen otteeseen jo ilmaissutkin, että pääsääntöinen kiinnostuksen kohteeni bilekuvaukseen liittyen on yksilöiden ja näiden emootioiden ilmentäminen kuvissani)
Suurin osa muualla julkaistavista bilekuvista ei liene ihmiskuvia samoista motiiveista johtuen, vaan siitä yksinkertaisesta syystä, että vähemmän vakavissaan bileräpsimistä harjoittavat ihmiset ottavat kuvia lähinnä ystävistään, tutuistaan ja kavereistaan. Itse pyrin ottamaan kuvia mahdollisimman tehokkaasti painottaen
mielenkiintoisen näköisiin yksilöihin (...joka toki on hyvin subjektiivista) ja pitämään kaverikuvien & poseerausotosten määrän kohtuullisena.
Toisinaan tuntuu että yleisön odotukset muutamien bilekuvaajien kuvia kohtaan ovat hieman epärealistisella pohjalla. Totuushan on kuitenkin se, että teemme työtämme pääsääntöisesti täysin ilmaiseksi ja olemme siitä huolimatta panostaneet laitteistoihin useita kiloeuroja. Itsekin pääsin taas Pacifiquessa toteamaan kunnioituksen puutteen tätä suhteellisen suurta panostusta kohtaan siten, että joku tuntemattomaksi jäänyt humoristi kahteen otteeseen tarkoituksella kasteli kamerani huomattavalla vesimäärällä ja olin rehellisesti sanoen varma, että siitä tulisi tämän johdosta entinen kamera ja minusta entinen bilekuvaaja. Et terkkuja vaan siihen suuntaan, jos tunnistat itsesi ja haluat joko yksityisesti ja julkisesti selittää huumoriasi, niin kuuntelen mielelläni.
Pyrin vastaisuudessakin ottamaan omieni resurssieni ja taitojeni (joista kumpiakin kehitetään tulevaisuudessa) mukaan kuvia bileissä. Toivottavasti pidätte ja muistattehan että me kuvaajatkin olemme vain ihmisiä, emmekä niin kauheasti perusta kohtaamastamme vaihtelevantyylisestä painostuksesta.
Aini, sanotaan nyt vielä se, että SESSIONS2:n käytössä oleva kamera-arsenaali sai toissapäivänä lisäyksekseen
Sonyn DCR-IP55:n, joten jollain aikavälillä myöskin suhteellisen siedettävän laatuista liikkuvaa kuvaa on tiedossa ainakin isommista bileistä.