[Nuclear]:
No joo, sovelsin hieman... välillä kun tuntuu, että Jone on lähes yksiselitteisesti yleisiä kauneusihanteita vastaan ja jos ihminen on kaunis -> kuva ei oo taiteellinen.
OT jatkoa:
En mä nyt niin paljon itseäni ylennä, että pitäisin bilekuviani suurena taiteena, eikä kuvien taiteellisuus ole juuri edes tavoitteeni. Jos haluaisin taidekuvia ottaa, niin kuvaisin varmaan pääsääntöisesti muualla kuin bileissä ja pääsääntöisesti muuta kuin ihmisiä. Henkilökuvien ottaminen taasen tuskin ainakaan ihan lähiaikoina lakkaa kiinnostamasta mua (itseasiassa virittelen kaikenlaisia projekteja siihen liittyen), koska vaikka kuinka saatan antaa itsestäni ihmisvihamielisen kuvan, niin ihmiset yksilötasolla kiehtovat mua hyvin suurissa määrin.
Mitä tulee kauneusihanteisiin ja niistä esittämiini näkökulmiin, niin lyhykäisyydessään pidän korkeammassa arvossa ihmisten persoonallisuuden ja diversiteetin korostamista kuin sitä, että tiettyyn stereotypisen kauniin ihmisen-muottiin laitetut kiiltokuvapojat ja Barbie-tytöt nostetaan esille kiinnostavina yli muiden. Siksi musta on paljon mielenkiintoisempaa koittaa keskittyä kuvissani mahdollisimman erilaisten ihmisten (joka on kyllä joskus haastavaa tietyntyylisten bileiden melko homogeenisen yleisöaineksen vuoksi) esittämiseen kuin kuvata kerrasta toiseen tietyllä tavalla samannäköisiä ihmisiä. Yksilöiden erilaisuuden estetiikka on lähellä sydäntäni siis.
Vastasiko kysymykseen?
[muokattu 16.12.2003 18:23]