Oletko koskaan itse koittanut tehdä tai miksata biisejä?

54 posts, 3 pages, 16,392 views

Avatar
#21 • • GoA Guest
Ei tämän musikaalisilla kyvyillä. *hih*

HUOM: 1000 VIESTIÄ:
micqo

Posts: 1,094

#22 • • micqo
Every day all the time *iihhih**iihhih**iihhih*
Yoni

Posts: 440

#23 • • Yoni Tyhmä Vartija!
Biisejä: Scream Tracker, Impulse Tracker, Modplug Tracker
Techno, Drum 'n Bass, Ambient, Metal, Industrial & Breakbeat...
Ja yhtäkään en julkaise...

Mixit: No...joo... Acoustica MP3 Mixer... Yksi dance mixi ja kaksi trancee...
Kunnon ”huijaus”ohjelma...
Ku ois vaan rahaa ja kärsivällisyyttä opetella mixaa deckeillä...

[muokattu 25.12.2003 02:26]
Avatar
#24 • • Injektio Guest
Kumpaaki tullu harrastettua *justjoo*

Biisejä on tullu syljettyä vaihtelevalla menestyksellä mikseri.netissä. Mielenkiintoa alaan olis mutta tuo raha taitaa olla este.. *uuh* Pitäis ostaa kaiken näköstä hardislaitetta menestyäkseen (Access Virus C..) *hih*
Genrejä: Drum\'n\'bass, Jungle, Techno, Trance, Hardcore.. jne jne (Hip hop.. never again!)
Biisit löytyypi täältä

Miksaamista oon tehny vaan ja ainoastaan tietokoneella (AtomixMP3) ja joskus tehny jotain nettiradio lähetyksiä *blush* et eipä pahemmin mikskään Dj:ks voi itseään kutsua *hymy* mutta tämäkin kiinnostais *joo*

Ehkä sit isona ja rikkaana *hih* (eli ei koskaan)
Mr. Sinner

Posts: 408

#26 • • Mr. Sinner enimmäkseen harmiton
Oon tehny joskus vuosii sitten ala-aste aikoihin scream tracker 3:lla ja fast tracker 2:lla omaa kamaa. Täyttä skeidaa tosin*nauru* Nyt viimeaikoina on taas tehny ihan sairaasti mieli alkaa jotain kiksuu vääntää, mut toi pirun reason ei nyt oo suostunu toimii. Pitäis kai alkaa tarkemmin kattelee mikä siin on vikana, mut ei oo vaan jaksanu.
Remixei ei oo koskaan tullu ees yritettyy, mut miksattuu tulee lähes päivittäin. Omat taidot tosin on viel sen verran surkeet et ei täs varmaan viel pitkään aikaan uskalla omii miksauksia mihinkään lähetellä.

--
We all need mirrors to remind ourselves who we are.

Vexe

Posts: 1,016

#27 • • Vexe
Scream tracker 3 ja Impulse tracker oli joskus softina. Kauheeta sontaa on tullut tehtyä. Nyt sit VST:t soi, mut ei kyllä laatu ole parantunut yhtään. Ei sille voi mitään, ettei ole musiikillista korvaa.
Softamixereillä on tullut leikittyä vähän aikaa. Kyllähän niillä soitelee kivasti mp3:sia sopivalla laukalla.
pinkki

Posts: 308

#28 • • pinkki säätö et co.
pianolla on tullu sävellettyy todella paljon ihan natiaisesta asti, niiden työstäminen sähköseen muotoon on vaan aina pykiny. ..harmi sinäänsä, niitä katoilee mustiin aukkoihin ajan myötä kun ei ole ylhäällä missään.
fasttrackerilla sun muilla tuli joskus nuorempana leikittyä, kasa matskua tuhoutu vaan ikävästi faijapuolen hajottaessa koneen aika tehokkaasti, mikä pisti moneks vuodeks stopin siihen touhuun. pieniä uudempia samplepätkiä tosin ruvennu taas lojuu koneella, niistä vois saada jotain säällistäkin aikaseks kun vaan ottais ja tulis inspiraatio jostain :)
xybo

Posts: 1,100

#29 • • xybo meeple!
Yritetty on pirun kauan. Eniten kynnyksenä on itsekriittisyys.
Eka levy tulii ulos 1999.. biisit siinä on vuodelta 97-98.. niitäkään
ei ehkä ois pitäny julkasta.. vuonna 2000 tuli seuraava joka
oli jo selkeesti parempaa. Ainoo miksi noikin on tullu julkasutua
oli se, että ne oli mielestämme parempia kun se keskivertokama
mitä siihen aikaan tuli.

Genre oli noissa hardcore/speedcore. Kun ekan levyn sai käteen
se oli hieno jutska, toinen levy ei oikeastaan tuntunu enää
miltään. Nyt on about 4v:tta kun on saanut oikeastaan mitään
matskua valmiiksi jonka kehtais julkasta 2v:tta sitten oltiin
jo pisteessä että levy ulos. Mutta aina sanoin ei.

Teen edelleen träkkereillä. Renoise oikeastaan toi takaisin musantekemisen
ilon. 24bit 48hkz Stereo on hieman eri kun FT2:lla 44khz (monosamplet / stereo).
Noi kaks ekaa levyä oli tehty pelkästään ft2:lla siis.
(tosin ne .xm:t oli kooltaan jotain 20-40mb/biisi) loppullisessa
vaiheessa.

Vinyyli kuitenkin tekee masterointineen niin ihmeellistä äänelle. =)

Mitä tulee esim omien levyjen mixaamiseen dj:nä, se ei oikein
onnistu. Biisit kun ei kuulosta omaan korvaan hyvältä kuin vain sillä
yhdellä nopeudella, joilla niitä on hionut. Tavallaan siis ymmärtää
miksi moni tuottaja/dj ei paljoo biisejä pitchaile.

Suomessa on tullut kuultua omia biisejä dj:tten soittamana..
Proteus taitaa ollakkin soittanut niitä eniten ;)

Fuckparadessa saksassa tuli myös kuultua, se oli ihan kiva fiilis,
Muutamassa hc mixauksessa oon myös törmänny.

Olen tän monesti sanonu, mut sanotaan nyt vielä kerran.
Aina kannattaa koittaa tehdä parempaa kun muut, jos ite on täysin
tyytyväinen matskuun, vasta sitten kannattaa jullkasta, muita
kannattaa kuunnelle mielipiteissä tiettyyn pisteeseen asti,
mutta kaikella on rajansa, kyse on kuitenkin omasta näkemyksestä.

Ois kyl hienoo joku päivä oppia tekee ns. ”hyvää soundia”.
Pikkuhiljaa sitä on oppintut, miitä enemmän vaan oppii sitä enemmän
haluis laitteita ja kunnonrautaa ;)

Nyt olen tosin ristiriitaisessa tilanteessa tehdäkkö;

a) speedcore / hc:ta (pirun hankala genre)
b) häröelectro/techno (suhthelppoa, mutta työlästä)
c) acid kaikissa muodoissa (koita nyt keksiä jotain mitä ei oo tehty) ;)'
d) old school breakbiittiä (hankala saada wanhaa soundia)

ei o helppoo ei ;)

-- xybo
Avatar
#30 • • guvnor Guest
eipä ole omia kokemuksia, mutta kaverille kävi tylysti.
oltiin ala-asteella ehkä 5. luokalla ja jengi huumas jotain italodisco levyjä. no, kaveri sitten tulevan dj-tähden kiilto silmissään esitteli kykyjään kavereilleen ja vastaanotto oli tyrmäävä. tapauksesta jäi muistoksi lentävälause, joka vielä tänäkin päivänä saattaa nostaa päätään nostalgian kyllästämissä keskusteluissa:

viu vau viu vau.
”mitä sä teet?”
”mä miksaan...”

lapset on julmia... *blush*
teemut

Posts: 40

#31 • • teemut
Pari-kolme vuotta on tullu Reasonilla leikittyä, vähitellen rupee saamaan sellasta jälkeä että itse voi olla tyytyväinen.
Avatar
#32 • • Injektio Guest

djuan:
Itse olen tehnyt musiikkia 3 vuotta, ja kyllä tulee aika kauheeta PEETÄ...*justjoo*



Sinäkin?!
Oho en mä ookkaan ainut *poks*
blender

Posts: 2,552

#33 • • blender Arcade | KAIKU
Nyt taitaa olla koht 3 vuotta täynnä.... Keikkaa pukkaa juuri sopivalla hetkellä..

Paljonki tullu sharetettua noita ja hyvän palautteen ansiosta saundi on kehittynyt, parasta saundia tai semmosta ”julkaisukelpoista” oikeestaa on tullu vast viimenen 2vk kun on oikeesti panostanut hommaan... kun alkaa itse olla tyytyväinen ni ei tarvii sillai enää jakaa kun ei enää haluu muuttaakkaa esim uusinta biisii... ehkä sit myöhemmin on varaa muitten kommenteille mut on kiva pitää yllätys päällä mitä 2kk tuo tullessaan kun on pelkkää aikaa keskittyä esim säteen ja locon keikoille... *hymy*
dear pepin

Posts: 122

#34 • • dear pepin Mierda pura 100% del disco!
Träkkereillä tuli touhuttua ihan liian kauan aivan liian huonoila sämpleiilä vuosina 96-99. Siitä sitten yritettiin loikkausta hardiksen puolelle Rolandin Groovebox 303:lla kamalan huonolla menestyksellä. *eiei*.

Nyt kaikki toimii taas bittimuodossa Cubase SX - VSTi - Reason setupilla. Ongelma taitaakin olla nykyään siinä että on koneella ihan liikaa plugaria, softaa ja sämpleä mistä valita. Aina kun on jotain käypää löytänyt, tulee uutta, parempaa ja kiiltävämpää tilalle. *justjoo* Olo on kuin miljonäärillä karkkikaupassa.

Saamani palautteen mukaan tiedän suunnilleen mitä teen. Parempi niin. Minusta pitäisi tulla isona ääniteknikko. *blush*

--
This is where the magic happens *

anthocyan

Posts: 1,511

#35 • • anthocyan Kohti valoa...
On tullu miksaamista koiteltuu erinäiset kerrat levareil ja jäin HETI koukkuun! *plur*
On niin mahtavaa soitella!!! Ja hitto et ois hienoo soittaa viel suurelle ihmisjoukolle! Se on mun yks haave/ unelma... *sydän*

--
"If we open a quarrel between the past and the present, we shall find that we have lost the future." -Winston Churchill-

Juhgu

Posts: 7,921

#36 • • Juhgu Virnistelijä
Teoriassa olen aloittanut fasttrackerilla leikkimisen jo ala-asteella, mutta välissä on ollut niitä muutaman vuoden taukoja. Omaksi ilokseni lähinnä väsäilen biisintynkiä ennen kuin poistan ne, harvoin saan mitään valmiiksi asti.

Nyt touhu jumittaa taas, kun pitäisi löytyä jotain muutakin kuin 8-bittisiä sampleja, ja pitäisi opetella käyttämään jotain pätevää softaa. Buzz oli ihan jees, mutta meni hermot siihen jatkuvaan bugaamiseen.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

fantazia

Posts: 329

#37 • • fantazia
Tullu tehtyä joku 6vuotta musaa. Aloitin ft2:lla ja täl hetkel on käytös renoise. Olen erittäin itsekriittinen, mutta on tullut julkaistuakin jotain. Dj hommia tullu tehtyy joku 4v. Genreinä molemmis oldskool breakbeat, rave, nu-gabber ja hc. Täl hetkel oon intis joten jääny tekeminen vähä vähemmälle. Intin jälkee sit viim. tulos jakoon jotai uusia livesettei ja djsettei.

[muokattu 14.4.2004 19:40]
Avatar
#38 • • sakk303 Guest
Vuodesta 1995 on tullut tehtyä enemmän ja vähemmän musiikkia.. tässäpä tarinani kaikessa lyhykäisyydessään konemusiikin ”tuottajana”...

- - - - - - - - - - - -

marraskuu 1995: Ensitapaaminen FastTracker 2.05 :sen kanssa

joulukuu 1995: Välitön rakkaussuhde ko. träkkeriin.

1996 - sain kotiin ikioman koneen : p166Mhz+ Awe32 jylläs, ja
ensimmäiset YLI 30:n sekunnin pilipalipaukkeet näkivät päivänvalonsa!!!

1997 - armotonta vääntöä, biisejä syntyy ja nautin räpeltämisestä suunnattomasti
Syntyy ensimmäinen artistinimeni -> Dj Redbass (tiedä häntä, mistä se syntyi, mutta olipahan vaan) tuolla nimellä julkaistuja biisejä tuskin monta enää löytyy netistä, mutta poikkea http://www.modarchive.com ja etsi sieltä ”dj redbass”.. sieltä jokunen iänvanha jytkytys xm-formaatissa pitäis löytyä..(mjamm, nostalgiaa ;)

1998 - ekat biisit xm-formaatissa nettiin (mm. modarchiven ja traxinspace:in sivuille) ->
lokakuu 1998 -> hollantilainen tracker-kommuuni otti yhteyttä, liityin ”dreamhill”-nimiseen koneteknonvääntöjengiin, johon kuului toistakymmentä hemmoa, ja jonka päämaja oli Rotterdamissa.

1999 - vääntöä ja yhteistötä ”dreamhill”:in kanssa. FT2 edelleen käytössä/ tuhannen downloadin raja biiseissä rikkoutuu
loppuvuodesta 1999 yhteistyö Hollantiin lopahtaa, kun perustaja/moderaattori ryhtyy opiskelemaan ja muutenkaan ryhmän sisällä ei saada ns. isoja rattaita pyörimään-> jumimista vaan
Artistinimi vaihtuu-> Tranceuphoria sekä Sub-Urban Substance
(noilla nimillä voi hakea hakukoneelta jos netistä jotain matskua vielä löytyy..)

toukokuu 2000 - Eka ”keikka”, jossa soitan omia biisejäni parille sadalle HEVIMUSIIKIN!! ystävälle (eli katastrofaalinen tilanne soittaa em. tyypeille amatöörin konekolistelua!!!)

syksyllä 2000 - FT2 ottaa päähän ja haluttais ottaa jotain pikkusen laadukkaampaa tuotetta käyttöön -> opintolaina -> joulukuu 2000 ostin Yamahan rm1X:n (ihan perus-sekvensseri, ei kummoinen mutta opetti hardwarepuolen saloja ja antoi esimakua siitä miten rauta taipuu livenä)
Uusi artistinimeni vaihtuu-> Unik Project http://www.mp3.com/unikproject

kevät 2001 - Yamaha käytössä - biisejä syntyy, koulu tahtoo kärsiä, kuitenkin yo-lakki päähän kesäkuussa -01. nettiin en ole tässä vaiheessa enää biisejä tyrkkinyt (jotenkin tuntui että ihmiset jotka imuttivat biisejäni, olivat ns. wannabeetä ja perusammareita, jotka sitten arvostelivat biisini lyttyyn kun ne yrittivät olla vähän tavallista ”solid base”:a kompleksimpia tuotoksia.
syksy 2001 -6.10. eka livekeikka rovaniemellä reiveissä. Vaahtobileet ja 45min. setti yli 600:n bilettäjän edessä (meni ihan kivasti)

tammikuu 2002 - asepalvelukseen, inttiin, armeijaan prkl! Eli puoli vuotta lähes täydellistä hiljaiseloa musiikin saralla. Vain ryynäämistä ryynäämistä ja ryynäämistä (ja lomilla ryyppäämistä..) . Lomat sain kuitenkin Toukokuun alussa, jolloin kävin hyvin menneen ed. keikan ansiosta toisen kerran Rollossa soittamassa kaksissa eri bileissä. Hyvinpä kai meni nekin. Populaa vain vähän vähemmän..

Marraskuu 2002 - myin Yamahan sekvensserin pois kohtuuhinnalla - ostin uuden myllyn ja potkaisin vanhan louskun p166mhz kettunvi**uun. Nyt loukossani hyrrää 1,7amd Athlon 256ddr:llä, 60g kovolla ja äänikorttina soundblaster Audigy. Fruity Loops on softa, joka miellyttää, toki koneelta Reason2.0 löytyy sekä n. 7gigaa sampleja/pluginnejä.
Olen vasta aloittelija tuon Fruityn ja muutenkin tämän uudemman softasekvensserisukupolven kohdalla, sillä ft2, liian hidas ja vanha tietokone ja Yamahan rm1x ovat vieneet kaiken huomion tältä, mitä nyt omistan(ja olen äärettömän onnellinen saatuani tämän uuden kokoonpanon)

joulukuu2002 - opettelen fruityn perusteita ja väsään siinä sivussa muikeaa psytrancea ja synkeämmänpuoleista d'n'b:tä ja letkeää housea (tyylilajit joita tykkään säveltää sekä kuunnella..tosin olen todella kaikkiruokainen musiikinKUUNTELIJA). Toivottavasti saan ensimmäisen biisini tässä kohta sitten kokonaisuudessaan siihen muotoon, että voin sen tänne pistää. Ai niin, ja tästä lähin otin asiaksi vaihtaa myös vanhentuneen ja ft2/yamaha-ajoista muistuttaneen artistinimeni. Tätä nykyä syntyi nimi ”conaysto”.. tämän nickin tarina EI ole niin koneisto-festareiden sävyttämä, mitä porukka voisi kuvitella, ehei..se on vain eräs kavereiden kehittelemä läppä minusta. että se siitä.

Tammikuu 2003 - Julkaisin ensimmäisen fruityllä tehdyn ”kunnollisen” biisini ”Killing Temperatures”.. muuten ei mitään uutta auringon(lue kolean ja pakkasen) alla.

Helmikuu 2003 - Karmea inspiraatiotukos. Mitään kunnollista ei ole syntynyt, vain muutamia hajanaisia patterneja sitä sun tätä.. ei tunnu oikein keksivän minkäTYYLISTÄ musiikkia haluaisi säveltää.. noh, olkoon tämä Helmikuu sitten sellainen varastointikuukausi.. uutta matskua odotellessa.. :)

Syyskuu 2003 - KESÄ OLI JA MENI! MUSAA EN JUURIKAAN TEHNYT. Inspiraatioaallon pohjalla on tosiaan tullut oltua aika lailla tasaisesti ihan tuolta Helmikuusta asti. jos nyt ei hajanaisia patterneita lasketa :)

Tammikuu 2004 - Jees meininki. Uutta matskua ois luvassa noin 3-4 biisin verran. Soda Popinski lienee eloisin projekti tällä hetkellä, johon nuo julkaisut mitä todennäköisimmin tuupataan. Conaysto-projektin alaisuuteen ei siis ole kamalasti näillä näkymin tulossa matskua. Mutta kuka tietää..pysken ym. häröilyn väsäily on vain jäänyt vähän vähemmälle. Jotain hieman kansantajuisempaa, joskin rankahkoa tuoretta matskua löytyy täältä .

Huhtikuu 2004 : tässä ollaan nyt, sen verran tuosta nykyisestä softapolitiikasta, että FL Studio vaihtui Renoiseen, ja sillä olen saanut huomattavasti enemmän inspiraatioita aikaan, sillä ohjelman interface miellyttää minua enemmän. Makuasioitahan nämä ovat hyvin pitkälle. Lisäksi olen hankkinut kaikki wavesin ja ultrafunkin plugarit, joten miksaus ja eq:kin hoituu entistä tyylikkäämmin.

- - - - - - - - - - - -

Tämä oli hieman muokattu katkelma mikseri.netin sivuilla pitämästäni taustatarinastani.

Eli ensi vuonna olisi musanvääntämisen 10-vuotisjuhlat *sydän* ja tähän päivään mennessä olen tehnyt arviolta 100 valmista biisiä, siihen ottaen päälle vielä kaikki biisintyngät ja hajanaiset patternit, niin voi kyllä sanoa, että olen joskus yrittänyt tehdä ja miksata omia biisejä *nauru* Viime aikoina on sitten tullut miksailtua jonkin verran ja tehtyä muutamia mixtapeja, saas nähdä mihin tää tästä kehittyy. Eihän tässä vielä mitään menestystä ole sadellut, mutta eipä siihen ole aivan yltiöpäisesti pyrittykään. Josko vaikka pian tapahtuisi jotain *joopajoo*

kaikki esillä olevat biisit ja projektini löytyvät siis täältä.
seilori

Posts: 482

#39 • • seilori
Ensimmäisen äänikorttini sain vuoden yläasteikäisenä \'94 kieppeillä (SB AWE32), siitä sitten ensin Cakewalkilla ja sitten Scream Tracker 3:lla aloitettiin harjoittelut. Tallensin lähes kaiken, \?biisejä\? kertyi hurjaa tahtia. Musiikin teoriasta en tiennyt mitään, enkä vieläkään paljoa.

Genreihin en ole koskaan sitoutunut, vaan joka sorttia löytyy. Silloin kun polkka oli eniten pop, tein enimmikseen sitä. Nyttemmin sitten enemmän progempaa tai teknompaa. \'99 soitin pienen \?träkkeriliven\? bileissä, silloin lähinnä filtteri-housea. Olin täysin fiksaantunut Impulse Trackeriin, jolla musaa teki melkein real timenä (oma tuttu samplekokoelma, aina samat kujeet :)

Äänikortit AWE32:n jälkeen Terratec EWS64 ja nyt Hoontech/StAudio DSP2000. Pitkään selvisin 50Mhz 486:lla ja Impulse Trackerin tukemilla AWE32-hardwaren laskemilla filttereillä. Hardista oli hieman, mutta muut kuin koskettimiston (AN1x) olen myynyt pois. Olen myös huomannut, että äänikortikseni riittäisi pelkästään varsin toimiva piirisarja (nForce2) ASIO-ajurilla eikä erillinen äänikortti ole edes välttämättömyys.. mutta tämä vasta viimekuukausien uusien (toimivampien) ajureiden myötä. MIDI-koskettimisto on tietty kiva, vaikken kunnolla osaa soittaakaan.

Uuden vuosituhannen alku on mennyt opetellessa träkkereistä irti ja haikaillessa nuoruuden loputonta inspiraatiota sekä freshiä asennetta. Tai sitten se oli vain tiedon ja itsekritiikin puutetta. Olisipa muuten vakavasti otettavia Windows-träkkereitä ollut jo muutama vuosi sitten. Mitään ihmeempiä en ole julkaissut muualle kuin kavereille, tuossa kiinnostuneille kivillekin trancempi näyte noin vuoden takaa ogg-formaatissa: v - progress.
Pablo

Posts: 1,875

#40 • • Pablo

tony_e:
---
LAZ:
Ei muuta kun treeniä treeniä ja paljoooon kärsivällisyyttä! Tosin tässä hommassa ei koskaan tunne olevansa valmis. *vink*

---


Näin on! En tarkalleen muista, milloin itse olen aloittanut. Suunnileen 10v sitte ja vieläkin törmäilee uusiin asioihin. Koko ajan oppii uutta.*iloinen*



Jeh. Mä aloin itse 14 vuotta sitten Amigan Protrackerillä väsäämään kaikenlaista sontaa. Sit siinä oli jossain vaiheessa 5 vuotta välissä ilman mitään musikaalista toimintaa ennenkuin latasin Impulse trackerin mutsin ja faijan pc:lle ja sit innostusaste räjähti. Nyt 4 vuotta sitten siirtynyt träkkereistä ihan toisiin ohjelmiin ja ympäristöihin. Aikaa ja opettelemista siihen vaaditaan niin pirusti että saa edes teknisesti jonkintasoisen valmiin biisin aikaan. :)