Jone:
---
Tres:
---
W:
Onko niitä olemassa ihan tosiaan sit jotain kamalan hyödyllisiä Irc-kanavia.....kuten irc-galleriat? *hahjust*
---
Tää lause ei nyt ihan auennut.
---
Älä nyt, se on IT-alan ammattilainen. Jos et ymmärrä niin se on susta kiinni.
JEP
...ja sitten, tietysti tarkoitin että hyödytön MIELESTÄNI on sekä koko irc että nuo irc-galleriat. En niin että galleriat olisi yksi oma kanavansa....vaikka periaatteessa ovatkin, nimittäin vonkauskanava ja "lääh puuh aahh" tekstien vaihtokanava...moni kun ei edes irc-gallerioita muuhun käsittääkseni käytä, paitsi etsiessään seuraa/irtopisteitä omilla kuvillaan? Eli hyödyllinen tuo toiminto on MIELESTÄNI ennenkaikkea 14 vuotiaille sinkuille, sekä niille jotka kaipaavat kuvilleen tunnustusta. Ei siis ihme että irc-gallerian keski-ikä on niinkin alhainen kuin jotain 18v. Toki osa sitten haluaa myös jakaa esimerkiksi yhteisiä muistoja tapahtuneista asioista ystäviensä kanssa gallerioissaan.
Itse jutellessani kavereitteni kanssa suosin mielummin ihan vain tuota perinteistä messangeria. Silti mielestäni jokainen saa ihan omassa rauhassa että omalla harkinnallaan käyttää vaikka rautasahaa taikka porakonetta omien sosiaallisen suhteidensa ylläpitoon.
Kirjoitan saman tien tähän etten pidä julkisista chat-huoneistakaan ja jottei taas syntyisi väärinkäsityksiä, tämä oli siis minun mielipiteeni, minun. Ennenkaikkea tuo kammoni niitä kohtaan on syntynyt niissä ainaisesti täysin typeriä/ei kiinnostavia asioita suureen ääneen toitottavista käyttäjistä.
Saattaa siis hyvinkin olla etten vain ole keksinyt esimerkiksi irc:n teille tuttuja, turvallisia ja käytännöllisiä puolia, mutta enpä usko nyt niitä koskaan sen suuremmin tarvitsevanikaan, sillä minulle kun riittää vallan mainiosti messanger, live(tapaamiset), sekä puhelin.....tjaa, sähköposti lisättekööt viellä tuohon listaani.
Mikä tulee täysin turhanpäiväiseen ivalliseen huomautukseen ammatistani, pitääkö kaikkien it-alan työntekijöiden olla sitten irc-nörttejä muun nördismin lisäksi, sekä rakentaa aina virheettömällä suomen kielellä lauseensa jotta muut varmasti ymmärtäisivät puhekielisten lauseiden tarkoituksen? minusta kun tuo lause oli aivan selvää...tuntuu että verbaalinenkin älykkyys on sitten näköjään kiinni juuri äidinkielisesti oikein muodostetuista lauseista, tai sitten eräät käyttäjät turhamaisuuttaan hierovat TAAS pilkkua. Noh, minulla kuluu aikaa jo niin monen muun asian parissa, ettei enää mahdu uusia "harrastuksia" joukkoon, joten irc on out, sekä älytön selittely että varmasti jokainen ymmärtää tarkoitukseni...aivan samantekevää, eikä yksinkertaisesti riitä enää energiaa sellaiseen.
Irc:n valtavan suosion ei siis tarvitse mielestäni kuroa jokaista tietokoneen aktiivikäyttäjää ympärilleen, vaan maailmassa voi myös olla itsenäisiä, oman tien tallaajia, joita ikiaikaiset, atk-alan aktiiviharrastelijoiden omaksumat tiedonvaihtokanavat eivät saa pauloihinsa.
En myöskään juo suuria määriä kolajuomia, enkä pelaa roolipelejä, enkä edes harrastelija mielessä tehtaile nettisivuja (
)
Mielenkiintoista on tosin se, kuinka tarkkaa on joutunut lukemaan kaikki mahdolliset postaukseni jotta on selvinnyt että minä työskentelen it-alalla? Minullahan taitaa olla faneja täällä....*hahjust*
Ps. Seuraavaan viestiini täytyy varmaan alkaa lisäilemään näitä jotta pisteet nousisi:
http://www.unessa.net/irc/sanasto.html
*muhaha*