UnityF:
ootsä halanu mun orjaa väärällä hetkellä? tuntuu kun tossa lauseessa olis kokemuksen häivää...
Kokemusta kyllä, mutta ei noorasta...
15,958 posts, 798 pages, 6,667,174 views
UnityF:
ootsä halanu mun orjaa väärällä hetkellä? tuntuu kun tossa lauseessa olis kokemuksen häivää...
Lene:
Mitäpä siitä aiemmin sanottiinkaan siitä siisteyden itseisarvosta? Et todellakaan voi tehdä yleistyksiä ja tehdä niistä jotain absoluuttisia päätelmiä, kun nämä asiathan nimenomaan olivat tietyn subjektin ja objektin välisiä.
Elikö siis, että jos mutaisuus ei ole välttämätön tai ainoa keino saada se raha niin silloin sillä ei ole subjektille välinearvoa? Mitäs jos ajattelisi asiaa niin, että tapahtumasarja on jo tapahtunut - oli se sitten miten järjetön tahansa.
---
Jos siis määritelmän mukaan välinearvo on jokin asia, jota tavoitellaan jotain muuta päämäärää varten, niin silloin sitä asiaa pitää myös tavoitella. Esimerkissä mutaisuus on asia, jota useimmat pyrkisivät välttämään rahaa tavoitellessaan.
---
Se, mitä useimmat tekisivät on mielestäni yksi hailee. Pitäisi ajatella asiaa sen näkökulmasta, joka on sinne mutaan jo pulahtanut.
Mielestäni haluat tulla mutaiseksi ei tarkoita, että ehdottomasti nauttii mutaiseksi tulemisesta. Henkilö mahdollisesti tuntee, että en halua tätä pulahtaessaan mutaan, mutta koska hän leikkiin ryhtyy niin hän sinänsä haluaa sitä, sallii sen sillä hetkellä tapahtuvan. Ehkä olisi parempi sanoa, että voit tulla mutaiseksi, ei haittaa, että tulet mutaiseksi.
Edelleen olisi parempi ajatella tilannetta, jossa tapahtumasarja on jo tapahtunut.
---
Ei. Mielihyvä on aina jonkin aiheuttamaa. Joihinkin asioihin sen voi joidenkin ihmisten kohdalla liittää pysyvästi, mutta ei sanojen merkityksiä voi silti korvata toisillaan. Siisteys tarkoittaa eri asiaa kuin mielihyvä, ne eivät siis ole samoja asioita edes niissä tapauksissa kun siisteys aina aiheuttaa mielihyvää.
---
Mutta eivätkös mielihyvän tuntemukset ole erilaisia? Ainakin mulla ovat.
Ja mun mielestäni tässä asiayhteydessä rakkaus on pilkottu ja pelkistetty pelkästään rakkaudeksi, rakkauden tunteeksi. Ainakin itse pystyn välittömästi tavoittamaan rakkauden tunteen ilman, että se kohdistuisi edes mihinkään.
Pointti ei ollutkaan siinä, että määritelmät olisi tehty nyt oikein. Pääasia olisi, että ymmärtäisi idean, voisi nousta niiden määritelmien yläpuolelle. Nähdä asiat vaikka ilman minkäänlaista määritelmiä.
Taidat itse puhua arvo-objektivismista? Joka edellyttäisi, että objektilla olisi subjektista riippumaton arvo? Olisiko sillä eroa, että käytettäisiin itseisarvon käsitettä niin, että objektin itseisarvo (jota ei siis mahdollisesti edes ole) viittaisi arvo-objektivismiin ja objektilla on itseisarvoa subjektille viittaisi arvo-subjektivismiin? Vaikuttaako se ajattelutapaan, kun kerran näyttää pääasiassa siltä, että väännetään kättä käsitteestä eikä ideasta?
---
Noup. Mielihyvä merkitsee jotain jollekin. Se on objekti subjektille, siis se on välinearvo.
---
Mielihyvä on väline... mielihyvälle?
Kun mielihyvää tavoitellaan sen takia, että kokee mielihyvää, sillä on tällöin itseisarvoa henkilölle. Kun mielihyvää tavoitellaan sen takia, että jaksaa päivästä toiseen, sillä on henkilölle välinearvoa. Vaikka mielihyvä aiheuttaisi sen, että jaksaa päivästä toiseen, mutta henkilö ei tämän takia tavoittele mielihyvää, ei tee siitä välinearvoa, vaikka se auttaisikin jaksamaan, koska henkilö ei sitä käytä välineenä sellaisen saavuttamiseksi.
Mielestäni sä olet liiaksi jäänyt jumittamaan arvo-objektivismin kaltaiseen itseisarvon käsitteeseen, etkä anna edes idealle myöden mitenkään. En itse ole missään vaiheessa edes väittänyt, ettäkö itseisarvoa jollain olisi ilman tiettyä subjektia.
innae:
Mikä on oikea halausvoimakkuus? Itse rutistan niin lujaa kun vaan kykenen, kun taas jotkut halaavat niin että hyvä jos toista koskevat*ding*
Pygmi:
Vrei sa pleci dar nu ma, nu ma iei,
Nu ma, nu ma iei, nu ma, nu ma, nu ma iei.
Chipul tau si dragostea din tei,
Mi-amintesc de ochii tai.
-Mitä kieltä tää värssy on?
Pygmi:
Vrei sa pleci dar nu ma, nu ma iei,
Nu ma, nu ma iei, nu ma, nu ma, nu ma iei.
Chipul tau si dragostea din tei,
Mi-amintesc de ochii tai.
-Mitä kieltä tää värssy on?
Dementation:
Muistaakseni tuo laulu oli jotain romaniaa tai jotain...
Saatan olla myös väärässä...
Avernian:
Miksi ihmisiä vituttaa? Eikö se ole lähestulkoon hyödytön tunne, kuitenkin?
Avernian:
Miksi ihmisiä vituttaa? Eikö se ole lähestulkoon hyödytön tunne, kuitenkin?
Avernian:
Oletko joutunut tossun alle, hyvä mies?
Dementation:
Mä luulen että klubbarilaisilla/bilettäjillä,
soi aina päässä joku hyvä biitti ja sen tahdissa ne
sitten antaa mennä, niin kieli liikkuu sykäyksissä ja vielä
useasti nopealla tempolla, jolloin nais-bilettäjän päässä soiva
biitti löytää nopeasti itselleen vastabiisin ja biitit alkaa soida samaa
tahtia joka parantaa tunnetta jonka oraaliseksi luo.
Ja kirjaa ei oo mulle asti ainakaan vielä tullut, mutta olis kiva lukea sitä.
Ps. aletaanko pojat kimpassa kierrättää sellaista kirjaa ja jokainen lisää aina oman vinkkinsä...?
Edit: typoja ja lisäyksiä
[muokattu 29.7.2004 20:41]