Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,388,850 views

kinderi

Posts: 1,783

#14981 • • kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

HaTeFiNgEr, 22.3.2010 21:12:
miten vetästä kännit mahdollisimman terveellisesti, ettei lihota??



Jos alkossa käyt ostoksilla, niin kattele niitä hintalappuja, niissä on jokaisessa mainittu kuinka monta grammaa sokeria juoma sisältää per litra :)

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

m1kk3

Posts: 5,560

#14982 • • Edited m1kk3 no-life

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

sativa, 22.3.2010 21:32:
Ei se laihduttaminen niin monimutkasta ole. :)


Joo, eihän se. Toi nyt vaan sattuu olemaan tosi pitkälle yksilökohtaista, miten alkoholi vaikuttaa painonpudotukseen, juuri riippuen siitä, miten paljon liikkuu, paljonko syö jne. Mitä vähemmän alkoholia painonpudotusvaiheessa, sen parempi, vois kai sanoo noin nyrkkisääntönä. Ei alkoholissa oo pelkästään ne kalorit, monilla alkoholi aiheuttaa turvotusta ja nesteen kertymistä elimistöön, morkkiksia (jotka saattaa pistää sitte syömään seuraavina päivinä mitä käsiin sattuu osumaan ja jättämään liikkumiset väliin) jne. Noilla se laihdutus ei ainakaan helpommaksi tuu. Joillain onnistuu painonpudotus ihan jokaviikonloppuisesta dokaamisesta huolimatta, toisilla se pilaa kaiken. Riippuen toki, mitkä on tavoitteet ja kuinka nopeasti niihin haluaa päästä. Ja yks mikä siitä tekee haastavan on just noi krapulasetit, itellä ainakaan muuten ei oo mitään vaikeuksia muulloin jättää kepappia ja pizzaa ja mässyjä syömättä mut krapulassa ei vaan pysty vastustamaan :D Tokihan mä tiedän että kyllä sitä useimpien ihmisten tarttee joskus nollata, itse teen myös niin joskus, ja mahdollisimman vähäkalorisesti tietenkin. Tähän asti se ei oo mitään pilannut, mutta voin sanoa että jos tosissaan yrittää pudottaa painoa niin ei se siitä helpompaa tee. Päinvastoin. Kyllä se onnistuu siitä huolimatta, mut itelleni ainakin on parempi mitä vähemmän juon.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

m1kk3

Posts: 5,560

#14983 • • m1kk3 no-life

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Zenni, 22.3.2010 21:38:
---
mikke, 22.3.2010 21:27:
---
Zenni, 22.3.2010 21:24:
---
HaTeFiNgEr, 22.3.2010 21:12:
miten vetästä kännit mahdollisimman terveellisesti, ettei lihota?? bissen ja siiderin juonnin voin siis unohtaa mut tietääkö kukaan lihottaako esim punaviini?? tai kossu snapsit??

---


Gin tonic!

---

aika paljo sokruu niissäkin monissa ;) esim. http://www.sinebrychoff.fi/page.php?page_id=120&id=139

---


Mut baarijuomaks yllättävän vähän :p


no jos esim kokiksessa on 11g litrassa sokrua ni emmä sanois et toi on kauheen vähän :P

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Avatar
#14984 • • astaroth Guest

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

HaTeFiNgEr, 22.3.2010 21:12:
jätkät on vähän vihjaillut meitsille siihen suuntaan et mun pakki on kasvanut.no eipä siinä mitään lopetin roskaruuan syömisen..mut nyt itse asiaan. miten vetästä kännit mahdollisimman terveellisesti, ettei lihota?? bissen ja siiderin juonnin voin siis unohtaa mut tietääkö kukaan lihottaako esim punaviini?? tai kossu snapsit??


väittäisin melkein, että eipä tuohon mitään vippaskonstia oikein ole, jos aiot pitää elämäntapasi muuten täysin samoina. kuitenkin mulla on se tuntuma, että juomistottumuksesi ovat suomalaiselle hyvin stereotyyppiset, eli vähintään mäyräkoira alkupalaksi ja baarissa niin paljon kuin napa vetää (tietenkin voi sanoa, jos olen väärässä olettamukseni suhteen). siinä vaiheessa on aivan yks hailee mitä litkua koneeseen kaataa. ajatus on yhtä tekopyhä kuin vetäisi ison mega-aterian tuplamajoneesilla, mutta ottaisi diettikokiksen juomaksi.

maalaisjärjellä sanoisin, että paras tapa kontrolloida alkoholin aiheuttamaa pöhöttymistä on lisätä suhteessa liikuntaa ja syödä fiksummin (jonka oletkin ilmeisesti jo aloittanut). kyllä sitten itselläni on esim. kaveri, joka joululoman aikana tiputti painoaan vajaa kymmenen kiloa pelkästään dokaamalla (kiinteän ravinnon saanti hyvin vähäistä), mutta siinä vaiheessa voi heittää mäkeen käsitteen "terveellinen"
Avatar
#14985 • • gnomex Guest

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

HaTeFiNgEr, 22.3.2010 21:12:
jätkät on vähän vihjaillut meitsille siihen suuntaan et mun pakki on kasvanut.no eipä siinä mitään lopetin roskaruuan syömisen..mut nyt itse asiaan. miten vetästä kännit mahdollisimman terveellisesti, ettei lihota?? bissen ja siiderin juonnin voin siis unohtaa mut tietääkö kukaan lihottaako esim punaviini?? tai kossu snapsit??


Siirry laittibisseen. Jopa hc-karppaajat (alle 16g hiilaria / vrk) voi juoda näistä kunnon lärvit :)

Eli kato niitä hiilareita.
m1kk3

Posts: 5,560

#14986 • • Edited m1kk3 no-life

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

astaroth, 22.3.2010 21:48:
-klip-


Ihan fiksua tekstiä. Mut siitä olen eri mieltä, että kyllä aika jättimäisen eron dokausillan kalorimääriin saa jättämällä sokeripitoiset litkut (ja oluen, ei toki niin paha ku sokerilitkut) väliin, ja juomalla jotain mis hiilareita ei oo, huomattavasti isomman ku mitä jättämällä mäkkiateriasta normikokiksen pois. Mä sanoisin että kyllä siinä avainkysymys on se, kuinka usein meinaa dokaamista harrastaa. Jokaviikonloppuinen dokaaminen ei kyllä mun mielestä oikein sovi tosimielellä tehtävään painonpudotukseen (ja kyllä, joillakin ihmisillä se sopii, ja onhan spurgutkin aika usein laihoja vaikkei tee muuta ku dokaa). Jos haluat tuloksia nopeasti, niin suosittelen vähentämään sitä dokaamista, etenkin jos se on ollu jokaviikonloppuista, teet painonpudotuksen itelles huomattavasti helpommaksi. Jos et haluu/jaksa/viitti sitä tehdä, ni varaudu sit siihen että se on hitaampaa, ja vaivalloisempaa. Ellet sitte kuulu siihen ryhmään ihmisiä jotka pystyy dokailemaan jatkuvalla syötöllä ja laihtuu siitä huolimatta ja joille laihtumiseen riittää jo pelkästään se, et jättää tyyliin karkit pois. Jos näin on, niin onneksi olkoon.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

m1kk3

Posts: 5,560

#14987 • • Edited m1kk3 no-life

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

gnomex, 22.3.2010 21:54:
---
HaTeFiNgEr, 22.3.2010 21:12:
jätkät on vähän vihjaillut meitsille siihen suuntaan et mun pakki on kasvanut.no eipä siinä mitään lopetin roskaruuan syömisen..mut nyt itse asiaan. miten vetästä kännit mahdollisimman terveellisesti, ettei lihota?? bissen ja siiderin juonnin voin siis unohtaa mut tietääkö kukaan lihottaako esim punaviini?? tai kossu snapsit??

---

Siirry laittibisseen. Jopa hc-karppaajat (alle 16g hiilaria / vrk) voi juoda näistä kunnon lärvit :)

Eli kato niitä hiilareita.


Laittibisse on perkeleen kallista (siis verrattuna halvimpiin) eikä kyl oikeen kunnon oluen makustakaan :) Mut jos tykkää ni hyvä vaihtoehto.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

kinderi

Posts: 1,783

#14988 • • Edited kinderi Poikkeava Kannibaaliperuna
Mistähän mahtaa johtua ihan tajuton pahoinvointi aamulla jos juo vettä heti kun on noussu?
Sama tapahtuu jos menen syömään jotain aamun aikana..?

Kahvihan ei aiheuta samaa, ja sitä voin vetää kuppitolkulla heti aamusta.

*ding*
(edit joo, raskaudesta ei kuitenkaan ole kyse :DD)

--
Kinderi on kyllä siitä jännä, et se on aika perseestä, mut silti yks parhaista ämmistä ikinä -kaveri illanistujaisissa *justjoo*

Freja

Posts: 8,774

#14990 • • Freja Sihteeri
Missä ois vika, kun aika useinkin messengerissä osa kavereista näkyy mulle offline (vaikka oikeasti ovat online), eikä uudelleen kirjautuminen auta tilanteeseen?
Näin käy riippumatta mesestä (perus hotmailin kautta avattava live messenger, ebuddy, meebo tai normimese jonka versiolla ei väliä).

Halp?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Yallu

Posts: 1,910

#14991 • • Edited Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Freja, 23.3.2010 08:44:
Missä ois vika, kun aika useinkin messengerissä osa kavereista näkyy mulle offline (vaikka oikeasti ovat online), eikä uudelleen kirjautuminen auta tilanteeseen?
Näin käy riippumatta mesestä (perus hotmailin kautta avattava live messenger, ebuddy, meebo tai normimese jonka versiolla ei väliä).

Halp?


Ne on merkinneet itsensä offline, taikka sitten eivät ole näpränneet meseä vähään aikaan, joten mese merkitsee automagic offline..

edit.
Tai sitten olet noressa.. *pepsodent*
Freja

Posts: 8,774

#14992 • • Freja Sihteeri

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Yallu, 23.3.2010 08:49:
Ne on merkinneet itsensä offline, taikka sitten eivät ole näpränneet meseä vähään aikaan, joten mese merkitsee automagic offline..

edit.
Tai sitten olet noressa.. *pepsodent*



Eiku se täs just on, he ovat online, eivät ole merkinneet offlineksi, puhuvat minulle ihan normaalisti jne. Eli selkeestikin joku bugi, mut rasittava sellanen, joten ... niin.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Yallu

Posts: 1,910

#14993 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Freja, 23.3.2010 09:06:
---
Yallu, 23.3.2010 08:49:
Ne on merkinneet itsensä offline, taikka sitten eivät ole näpränneet meseä vähään aikaan, joten mese merkitsee automagic offline..

edit.
Tai sitten olet noressa.. *pepsodent*

---


Eiku se täs just on, he ovat online, eivät ole merkinneet offlineksi, puhuvat minulle ihan normaalisti jne. Eli selkeestikin joku bugi, mut rasittava sellanen, joten ... niin.


Vanhassa mesessä törmäsin samanlaiseen ongelmaan, mut nyt en ole meseä käyttänyt moneen vuoteen.. En ihmettelis vaikkei olis korjattu..
Ergilion

Posts: 751

#14994 • • Edited Ergilion

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Freja, 23.3.2010 08:44:
Missä ois vika, kun aika useinkin messengerissä osa kavereista näkyy mulle offline (vaikka oikeasti ovat online), eikä uudelleen kirjautuminen auta tilanteeseen?
Näin käy riippumatta mesestä (perus hotmailin kautta avattava live messenger, ebuddy, meebo tai normimese jonka versiolla ei väliä).

Halp?



heh, mulla on just toistepäin, että kaverit näkee mut offlinessa vaikka oikeesti oon online xD

ja ite nään kaverit ihan normaalisti

--
We´re going to hell so bring your sunblock!

Freja

Posts: 8,774

#14995 • • Freja Sihteeri

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Ergilion, 23.3.2010 18:23:
heh, mulla on just toistepäin, että kaverit näkee mut offlinessa vaikka oikeesti oon online xD

ja ite nään kaverit ihan normaalisti



Eli sun kavereillas sama bugi ku mulla. Hmh.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

NiMo

Posts: 483

#14996 • • NiMo PolkkaPuppe

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

Freja, 23.3.2010 18:36:
---
Ergilion, 23.3.2010 18:23:
heh, mulla on just toistepäin, että kaverit näkee mut offlinessa vaikka oikeesti oon online xD

ja ite nään kaverit ihan normaalisti

---


Eli sun kavereillas sama bugi ku mulla. Hmh.



Itsellä sama ongelma mutta kaverit näkee mut offlinessa vaikka kirjautunu sisälle, enkä ite nää muita ollenkaan.. *igor*

--
*pahis* Do not attempt to leave the dancefloor *pahis*

Freja

Posts: 8,774

#14997 • • Freja Sihteeri
NOnni, en oo ainoo kellä tätä meseongelmaa ilmenee - kuka tän si ratkaisis? :D

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Jokke L

Posts: 1,203

#14998 • • Jokke L [GoodMusic]
Jos virustorjuntaohjelma löytää troijalaisen ja asettaa sen karanteeniin, onko se riittävä toimenpide? Siis troijalainen on karanteenissa täysin toimintakyvytön? Ja jos siitä haluaa kokonaan eroon, niin onko ohjelmat asennettava uudelleen?

--
Are you an angel? Never heard of angels before. They are the most beautiful creatures in the universe. You must be one, maybe you just don`t know it.

juu-zo

Posts: 577

#14999 • • juu-zo *KoneHuone*

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

jokke_, 26.3.2010 21:09:
Jos virustorjuntaohjelma löytää troijalaisen ja asettaa sen karanteeniin, onko se riittävä toimenpide? Siis troijalainen on karanteenissa täysin toimintakyvytön? Ja jos siitä haluaa kokonaan eroon, niin onko ohjelmat asennettava uudelleen?



Yleensä virustentorjunta ohjelmassa on vaihtoehto tuhota troijalainenkin kokonaan. Aja virustentorjunta tarkistus ja katso mitä vaihtoehtoja se antaa löydetyille viruksille.

--
Respect is not given, it is taken

turquoise

Posts: 732

#15000 • • Edited turquoise e-ra2co

Replying to Virallinen "kysy tyhmiä"-thread:

sativa, 22.3.2010 21:32:

---
HaTeFiNgEr, 22.3.2010 21:12:
miten vetästä kännit mahdollisimman terveellisesti, ettei lihota?? bissen ja siiderin juonnin voin siis unohtaa mut tietääkö kukaan lihottaako esim punaviini?? tai kossu snapsit??



Lisäksi ryyppyreissu kuluttaa kohtuullisen paljon kaloreita. Ihminen liikkuu, on aktiivinen, ehkä jopa tanssii tai kävelee, vähintään konttaa. Jo sen alkoholin polttaminen kuluttaa kaloreita. En oo kyllä mistään ikinä lukenut, että kuinka paljon. Ei se laihduttaminen niin monimutkasta ole. :)



Sit vielä tämmönen tieto löyty KTL:n sivuilta:

"Alkoholi kiihdyttää suolen ns. peristalttista supistelua, joka kuljettaa eteenpäin suolen sisältöä. Siten suolen sisältö kulkeutuu suolen läpi normaalia nopeammin, mistä seuraa ripuli. Tämä heikentää osaltaan ravintoaineiden imeytymistä, joka on eräs syy alkoholistien aliravitsemukseen."

Ehkä tääkin voi vaikuttaa vähemmän haitallisesti yhdistelmään laihduttaminen + juominen.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.