Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,483,246 views

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#1401 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

climate:
Mä olen ollut todistettavasti 20.7.2004 13:34 liian väsynyt.
Oikeestaan mä oon aina väsynyt *hih*



Sen haluaisin nähdä, miten TODISTAISIT että olet ollut väsynyt...

Sellastahan on mahdotonta todistaa...

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Avatar
#1402 • • Julius Guest
Mikä on elämän tarkoitus???*hmph*
Avatar
#1403 • • astaroth Guest

Kolibriscope:
Tiedetään että anqqa on #1 rekisteröityny klubbaris...

mutta kuka on #2-#10 rekisteröityny??? *ding**nauru*


Olen itse metsästellyt välillä noita anqqa:n jälkeen rekisteröityneitä henkilöitä. Haluaisin itsekin tietää.
S-T

Posts: 1,195

#1404 • • S-T Pieni

Jone:
Oon naureskellut tota ihan samaa. Ymmärrän kyllä sen jos joku omistaa jonkun laajamittaisen luovan työn tuloksen (kirjan, maalauksen, biisin, valokuvanäyttelyn...) jollekin tietylle henkilölle, mutta se ei oikein enää mene jakeluun et tepit omistelevat kamerakänny- tai webbikameraräpsyjä jollekin. No, tepeillä nyt ei ylipäätään ole oikein homma handussa. *nauru*



Jep.. sen lisäksi ne ei oikeen handlaa englannin iki-ihanaa kieltä - omistettu, ommattu, ownattu, owned to.. hetkinen? ”owned to” wtf? *hahjust*

[muokattu 20.7.2004 22:36]

--
Pieni on kaunista.

Avatar
#1405 • • fanatic Guest
onko tulevaisuudessa lentäviä autoja *ding*
Radar

Posts: 11

#1406 • • Radar biomekanisoija
Onko hyvien, vielä keksimättömien, melodioiden ja sävellysten lukumäärä ääretön?

Vai väheneekö jäljelle jäävien määrä aina yhdellä, kun joku kehittää uuden?
Epailija

Posts: 5,636

#1407 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Radar:
Onko hyvien, vielä keksimättömien, melodioiden ja sävellysten lukumäärä ääretön?

Vai väheneekö jäljelle jäävien määrä aina yhdellä, kun joku kehittää uuden?



Käytännössä. Mahdollisia sävellyksiä on kyllä loputon määrä, mutta suurin osa niistä on vain variaatioita (poikkeavat esim. vain yhden nuotin verran) toisistaan. Ja näin pelkkiä nuotteja ajatellen.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

terraluna

Posts: 1,270

#1408 • • terraluna Agentti
Miksi DJ:t ei yleensä tanssi? (Siis silloin kun eivät itse soita.)

Miksi en ikinä uskalla/kehtaa mennä kiittämään DJ:tä hyvän setin jälkeen?

^ Itseasiassa olenpas joskus kiittänytkin puolituttua soittajaa, mutta vasta kahden kesken myöhemmin. Jostain syystä tulee sellainen perseennuoleskelufiilis mennä heti keikan jälkeen siihen kättely-/nimmarinpyytäjä-/teini-ihailija-/whatever-jonon jatkoksi.. Mä sitten kiittelen jossain netissä foorumeissa tai sähköpostitse! *blush**justjoo*

Uskoisin että moni DJ ei tanssi, koska seuraa mieluummin, mitä muut soittajat puuhaavat levyjensä kanssa. Toinen voisi olla se, että paljon musiikkia kuulleina DJ:den maku on muuttunut niin vaativaksi, ettei mikä tahansa randomkilinä enää sytytä saati saa tanssimaan. Muita teorioita?

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

terraluna

Posts: 1,270

#1409 • • terraluna Agentti

Wert:
oonko erilainen nuori ku en oo lukenu pienenä aku ankkaa? *ding*



Mitä todennäköisimmin, mutta älä pelkää, et ole yksin.*vink*

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Apo

Posts: 1,574

#1410 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

fanatic:
onko tulevaisuudessa lentäviä autoja *ding*



Toivottavasti, ainakin toimivia prototyyppejä on jo olemassa.

terraluna:
Miksi DJ:t ei yleensä tanssi? (Siis silloin kun eivät itse soita.)
...
Uskoisin että moni DJ ei tanssi, koska seuraa mieluummin, mitä muut soittajat puuhaavat levyjensä kanssa. Toinen voisi olla se, että paljon musiikkia kuulleina DJ:den maku on muuttunut niin vaativaksi, ettei mikä tahansa randomkilinä enää sytytä saati saa tanssimaan.



Tanssiessa pystyy seuraamaan hyvin mitä dj tekee kunhan löytää hyvän tanssipaikan. Toisen teorian suhteen olen kyllä samaa mieltä kunhan ei yleistä liikaa, kyllä tanssilattiolta ja muualtakin on bongattu monta tanssivaa DJ:tä *nauru*
Epailija

Posts: 5,636

#1411 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Apo:
Toivottavasti, ainakin toimivia prototyyppejä on jo olemassa.



Itse asiassa toivottavasti nuo eivät koskaan tule yleistymään. Lentäminen vaatii huomattavasti enemmän energiaa kuin pyörillä liikkuminen, eikä se mielestäni ole muutenkaan järkevä ratkaisu tulevaisuuden liikenneongelmiin. Hyvällä kaupunkisuunnittelulla ja toimivalla julkisella liikenteellä sen sijaan saisi paljon hyvää aikaan.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#1412 • • niomic Guest

Epailija:

Itse asiassa toivottavasti nuo eivät koskaan tule yleistymään. Lentäminen vaatii huomattavasti enemmän energiaa...



Itse ainakin muistelisin, että lupaavimpien prototyyppien energiankulutus on aika pieni ja kun otetaan huomioon, että voidaan mennä ”linnuntietä”, niin matkatkin ovat lyhyempiä.
Epailija

Posts: 5,636

#1413 • • Epailija Physicist, 2nd class.

niomic:
Itse ainakin muistelisin, että lupaavimpien prototyyppien energiankulutus on aika pieni ja kun otetaan huomioon, että voidaan mennä ”linnuntietä”, niin matkatkin ovat lyhyempiä.



Ilmassa ollessaan koneet joutuvat jatkuvasti taistelemaan painovoimaa vastaan sen lisäksi, että niiden täytyy päästä eteenpäin. Esimerkiksi Cessna 152 Aerobat kuluttaa noin 22 litraa tunnissa matkalentonopeudella (185km/h) ja pystyy kuljettamaan vain kaksi henkilöä kerrallaan. Pitkillä matkoilla kulutus per nuppi on ihan kohtalaisella tasolla ainakin matka-aikaan nähden, mutta kaupunkiliikenteeseen tuollainen ei oikein sovellu. Yksityishenkilö liikkuu kaupunkialueella energiataloudellisimmin hybridiautolla tai pienen dieselkoneen vauhdittamalla pelillä, kun ei noista sähköautoistakaan olla vielä saatu kilpailukykyistä ratkaisua.

Kaiken muun hyvän lisäksi ruuhkan siirtäminen taivaalle vaatii paljon lennonjohtojärjestelmältä ja tarjoaa ihan uusia mahdollisuuksia katastrofaalisille liikenneonnettomuuksille. Luulisi, että ainakaan jenkeissä tämä projekti ei enää saa tuulta siipiensä alle...

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

innae

Posts: 1,377

#1414 • • innae PaskaJätkä
Miksi ihmiset hätäilevät päätöksissä jotka koskevat suhdetta?

Ja miksi silloin kun vituttaa haluaa olla yksin?

Miksi käytän ja-sana nykyään paljon?

[muokattu 26.7.2004 00:30]

--
PaskaJätkä

lohikarme

Posts: 1,730

#1415 • • lohikarme RitariVittupää

innae:
Miksi ihmiset hätäilevät päätöksissä jotka koskevat suhdetta?

Ja miksi silloin kun vituttaa haluaa olla yksin?

Miksi käytän ja-sana nykyään paljon?

[muokattu 26.7.2004 00:30]



1. Minkätyyppistä hätäilyä tarkoitat?

2. Monet ihmiset haluaa miettiä asiat rauhassa...toisen läsnäolo vaan häiritsee *hymy*

3.Ja on täytesana.....ehkei sinulla olekaan niin paljon asiaa kun annat ymmärtää *vink*

--
Qualis artifex pereo

innae

Posts: 1,377

#1416 • • innae PaskaJätkä

lohikarme:
---
innae:


3.Ja on täytesana.....ehkei sinulla olekaan niin paljon asiaa kun annat ymmärtää *vink*



Tai sitten vain kaiken laiset asiat tulevat mieleen myöhemmin...?

--
PaskaJätkä

-P

Posts: 4,972

#1417 • • -P

Apo:
---
fanatic:
Toisen teorian suhteen olen kyllä samaa mieltä kunhan ei yleistä liikaa, kyllä tanssilattiolta ja muualtakin on bongattu monta tanssivaa DJ:tä *nauru*




esim. Apo [reiv:]eissä ;)

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Apo

Posts: 1,574

#1418 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Epailija:
Ilmassa ollessaan koneet joutuvat jatkuvasti taistelemaan painovoimaa vastaan sen lisäksi, että niiden täytyy päästä eteenpäin. Esimerkiksi Cessna 152 Aerobat kuluttaa noin 22 litraa tunnissa matkalentonopeudella (185km/h) ja pystyy kuljettamaan vain kaksi henkilöä kerrallaan.



Laskeskelin skycar:n sivulla olevien tietojen perusteella että polttoaineen kulutus on samaa luokkaa kuin Cessnalla, mutta lentonopeus on melkein kolminkertainen. Matkustajia menee kerralla 4kpl ja polttoaineena skycarissa käytetään puhtaammin palavaa etanolia.

Kauppareissuilla tuollaisesta ei tosiaan pahemmin ole hyötyä, mutta tuolla lentäisi Helsingistä Tallinnaan kymmenessä minuutissa, Helsingistä Ouluun vähän päälle tunnissa ja Helsingistä Tukholmaan 45min. Jos laite joskus päätyy markkinoille niin sillä on hyvät mahdolisuudet mullistaa rivikansalaisen matkailutottumukset. Ja jos lentoturvallisuus saadaan tarpeeksi korkeaksi niin toi on kyllä omalla ostoslistalla *vink*

[muokattu 26.7.2004 12:23]
lohikarme

Posts: 1,730

#1419 • • lohikarme RitariVittupää

innae:
---
lohikarme:
---
innae:


3.Ja on täytesana.....ehkei sinulla olekaan niin paljon asiaa kun annat ymmärtää *vink*

---


Tai sitten vain kaiken laiset asiat tulevat mieleen myöhemmin...?



Tuo tietenkin on myös yksi selitys asialle *nauru*

--
Qualis artifex pereo

Avatar
#1420 • • Galadhan Guest

Apo:
Jos laite joskus päätyy markkinoille niin sillä on hyvät mahdolisuudet mullistaa rivikansalaisen matkailutottumukset. Ja jos lentoturvallisuus saadaan tarpeeksi korkeaksi niin toi on kyllä omalla ostoslistalla *vink*



Tuon laitteen hinnan putoaminen rivikansalaisten ulottuville vaatii vielä melkoisia harppauksia eteenpäin. Tämän hetkiset varaukset ovat ainakin aika suolaisia, vaikkei todellisista tuotantohinnoista tietenkään vielä voida puhua. Erittäin mielenkiintoinen idea silti, mikäli ilmailualan säädökset ja vekottimen hintataso tuon käyttöidean toteuttamisen joskus sallii siinä mittakaavassa mihin sitä on kaavaitu.