Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,483,335 views

tiiplis

Posts: 1,043

#12961 • • tiiplis also available in sober

wiwi, 30.1.2009 20:16:
---
tiiplis, 30.1.2009 12:30:
---
wiwi, 30.1.2009 12:19:
Kuinka suuri unen tarve on normaali? Yleensä puhutaan abt 8 tunnista, mutta mulle se ei tunnu riittävän mitenkään. Jos vaan ois aikaa, nukkuisin varmasti 12 tuntia joka yö.

---

Unentarve saattaa lisääntyä pimeään aikaan eli talvella. Jos asia huolestuttaa niin kannattaa käydä lääkärissä. Tai sitten sulla on vaan univelkaa niin että jos nukkuisit sen 12 tuntia joka yö jonkin aikaa niin vähitellen vähempikin uni saattaisi riittää?

---

Kiitsa. Ei mulla kyllä ole univelkaa, oon viime aikoina saanu usein nukkua niin paljon ku nukuttaa. Jos yritän nousta aikasemmin, on pää ihan jumissa, voimat pois ja ankee olo. Tätä on kestäny viime alkusyksystä asti - en mä aikaisemmin ole nukkunut paljon. Vaikka toisaalta suuri unentarve selittäisi miks nukuin abt puolet yläaste- ja lukioajasta. :D



Luin muuten yhdestä akkainlehdestä että unen syvyys vaihtelisi 90 minuutin sykleissä eli aina 90 minuutin välein uni olisi ohuempaa ja herääminen siten helpompaa. Eli nukkumisajan tulisi olla esim. 9 tuntia tai 7,5 tuntia. Tai 10,5 tuntia. En tiedä sitten miten pitää paikansa.

--
italia litania nainati lailati

papana

Posts: 110

#12962 • • papana K-queen


papana, 29.1.2009 20:14:
Minkälaisia lämpötilaeroja tai siis miten pieniä sellaisia ihminen pystyy aistimaan?

Karski, 30.1.2009 13:29:

Ei kovin pieniä, ja riippuu hyvinkin paljon yksilöstä
ja aistivasta ruumiinosasta. Meidän elimistö on pikemminki
virittyny lämpötilaerojen kompensoimiseen kuin niiden
havaitsemiseen, minkä voi havainnollistaa aistimalla
ensin saunan kuumuutta, sen jälkeen käymällä avannossa
ja sitten taas saunomalla. Lisäksi on eroa siinä minkälaisen
kohteen lämpötilöeroja aistitaan. Ilman lämpötilaerojen
aistiminen on hankalampaa kuin esim. kahden eri nesteen
lämpötilaerojen aistiminen, mm. sen takia että pienetkin
ilmavirtaukset vääristävät lämmön kokemista. Virtaava
lämpimämpi ilma saattaa tuntua viileämmältä kuin tyyni
mutta viileämpi ilma. Tämä johtuu siitä että lämmön haihtuminen
iholta aiheuttaa lämpimän ilman kerroksen, jonka ilmavirtaus
hajottaa, mutta joka tyynellä vaikuttaa ilman lämpötilan kokemiseen
todellista lämpimämpänä.




Tuhannet kiitokset aivan mielettömän loistavasta ja tyhjentävästä vastauksesta! *hihu*
Olinkin pohdiskellut juuri noita ilmasta aistittavia lämpötilaeroja tuijotellessani kynttilöitä kotona, sellasta se on se elämä ilman tv:tä... *nauru*

--
life is trip and then you die...

onni3mk

Posts: 3,973

#12963 • • onni3mk Onni on.

wiwi, 30.1.2009 20:16:
Kiitsa. Ei mulla kyllä ole univelkaa, oon viime aikoina saanu usein nukkua niin paljon ku nukuttaa. Jos yritän nousta aikasemmin, on pää ihan jumissa, voimat pois ja ankee olo. Tätä on kestäny viime alkusyksystä asti - en mä aikaisemmin ole nukkunut paljon. Vaikka toisaalta suuri unentarve selittäisi miks nukuin abt puolet yläaste- ja lukioajasta. :D



Voi myös johtua siitä, että nukut liikaa. Tai ei mulla mitään tieteellistä näyttöä tähän oo, mut mua ainakin saattaa väsyttää vaan enemmän, jos nukun vaikka viikonkin joka yö joku 12h.

--
Onni on.

RainChild

Posts: 909

#12964 • • RainChild

onni3mk, 31.1.2009 23:33:
---
wiwi, 30.1.2009 20:16:
Kiitsa. Ei mulla kyllä ole univelkaa, oon viime aikoina saanu usein nukkua niin paljon ku nukuttaa. Jos yritän nousta aikasemmin, on pää ihan jumissa, voimat pois ja ankee olo. Tätä on kestäny viime alkusyksystä asti - en mä aikaisemmin ole nukkunut paljon. Vaikka toisaalta suuri unentarve selittäisi miks nukuin abt puolet yläaste- ja lukioajasta. :D

---


Voi myös johtua siitä, että nukut liikaa. Tai ei mulla mitään tieteellistä näyttöä tähän oo, mut mua ainakin saattaa väsyttää vaan enemmän, jos nukun vaikka viikonkin joka yö joku 12h.



Mul on sillee, et jos nukun liikaa ja erityisesti jos nukun pidempään kuin parina edellisenä päivänä, niin tulee tosi kamala olo. Päätä särkee, oksettaa ja yleisesti vaan blaah. Ei sovi liika nukkuminenkaan :S

--
Rainchild is back home

a-j

Posts: 785

#12965 • • a-j
saako mirkkiin samanlaisen nickcolor.pl scriptin kuin mitä irssiin saa?

irssailun jälkeen mirkki näyttää niin tylsän värittömältä :D

--
Joten vaikka niitä on paljon, niin meitä on enemmän.
Ne vaativat piikkilankaa, me vaadimme elämän.

Avatar
#12966 • • niomic Guest

a-j, 1.2.2009 23:47:
saako mirkkiin samanlaisen nickcolor.pl scriptin kuin mitä irssiin saa?

irssailun jälkeen mirkki näyttää niin tylsän värittömältä :D



Ota tilalle vaikka x-chat (muutenkin paljon parempi gui clientti), siinä on tuo ominaisuus suoraan. mIRCiinkin saa varmasti kohtuu helposti jos ei ole tuossa vakiossa mukana.

http://www.xchat.org/download/

Älä hairahdu käyttämään x-chat 2 nimellä olevaa versiota. Kyseessä on yhden henkilön shareware-tyyppinen projekti.
Takyon

Posts: 2,945

#12967 • • Takyon Möwkö
Miks pienessä nuhataudissa alkaa aina panettaa ihan pirusti *nauru*

Tosin ei sillä etteikö muutenkin panettais pirusti mut nuhataudissa vielä kahta kauheemmin

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

kotivalo

Posts: 190

#12968 • • kotivalo
No eikös se sanonta ole, että nuha lähtee nussimalla? *nauru*
papana

Posts: 110

#12969 • • Edited papana K-queen

Takyon, 4.2.2009 15:37:
Miks pienessä nuhataudissa alkaa aina panettaa ihan pirusti *nauru*

Tosin ei sillä etteikö muutenkin panettais pirusti mut nuhataudissa vielä kahta kauheemmin



Ehkä kipeänä on aikaa keskimääräistä enemmän ajatella seksiä? Ja nuhatauti ei ole mikään sängyn pohjalle totaalisesti rampauttava tauti... :)

Edit typo

--
life is trip and then you die...

nomic

Posts: 4,120

#12970 • • Edited nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

a-j, 1.2.2009 23:47:
irssailun jälkeen mirkki näyttää niin tylsän värittömältä :D



Miksi joku vaihtaisi irssistä mirkkiin? *ding*

Btw. paljon maksaa härpätin, että voi tallentaa vhs-kasetin digimuotoon (tietokoneelle)?
Takyon

Posts: 2,945

#12971 • • Takyon Möwkö

kotivalo, 4.2.2009 21:05:
No eikös se sanonta ole, että nuha lähtee nussimalla? *nauru*



Noniin ja sit jatkoa mun edelliseen kysymykseen. Onks täällä tyttöjä joilla olis myös nuha? *nauru*

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

larzizi

Posts: 1,661

#12972 • • larzizi

kotivalo, 4.2.2009 21:05:
No eikös se sanonta ole, että nuha lähtee nussimalla? *nauru*


Ollaan kaverin kanssa todettu, että ei kyllä edes lähde *uuh* Mut ei se kyllä ole nuhaa pahentanutkaan! *pepsodent*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Takyon

Posts: 2,945

#12973 • • Takyon Möwkö

nomic, 4.2.2009 21:14:
Miksi joku vaihtaisi irssistä mirkkiin? *ding*



Vaikka siks että rikki.fi:n ircnet-yhteydet on ollu jo poikki reilusti yli kuukauden *igor* En kyl vittu maksa noille enää senttiäkään..

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

KiimanenKurre

Posts: 791

#12974 • • KiimanenKurre **Epileptinenkonttaaja**
miksei kaikilla ihmisillä vois olla identtistä kaksosta? helpottais kaikessa asiassa...

--
*toktok*M.I.L.I.N.D.I.N.I*toktok*
Mulkullinen Ihra, Läski Itsari Notaari ja Dopingnuuskija sekä Itsestäänselvä Nopeaälyinen Ilmakitaranräpläri

Avatar
#12975 • • opmdevil Guest
Olen ihmetellyt minkä vuoksi joissain biiseissä täytyy olla about 90 sekunnin suvanto ja/tai nostatuskohtia? Siis jos biisi on jotain 8 minsaa pitkä ja alussa ja lopussa on pakolliset dj-ystävälliset biitit kumpiakin about minsa, niin sitten aktiivi biisi on 6 minsaa ja sen keskellä sitten jotain puolitoista minsaa jotain suvantoa. Että mikä idea tässä on? Prydan tuotanto muuten suhteellisen hyvää mutta usea biisi on pilattu tuollaisella. Lyhyen about 16 tai 32 biitin pituisen suvannon/nostatuksen ymmärrän mutta en oikein pitempää.

Ite olen audacityllä leikellyt turhat suvannot joistain biiseistä pois ja toimii paljon paremmin kuin ne alkuperäiset "KÄDET ILMAAN JEEJEE" biisit.

Joku fiksu vastatkoon jos kykenee. "Se kuulostaa hyvälle" ei ole validi vastaus koska se ei oikeasti kuulosta hyvälle.
ezzy

Posts: 8,060

#12976 • • ezzy Droid-pappa

opmdevil, 5.2.2009 10:43:
Joku fiksu vastatkoon jos kykenee. "Se kuulostaa hyvälle" ei ole validi vastaus koska se ei oikeasti kuulosta hyvälle.



Mielipideasioita, kuuntele '98-99 kiksua ja löydä parin minsan nostatukset *pepsodent*
Kon-tiki

Posts: 1,936

#12977 • • Kon-tiki The Unsinkable

opmdevil, 5.2.2009 10:43:
Olen ihmetellyt minkä vuoksi joissain biiseissä täytyy olla about 90 sekunnin suvanto ja/tai nostatuskohtia? Siis jos biisi on jotain 8 minsaa pitkä ja alussa ja lopussa on pakolliset dj-ystävälliset biitit kumpiakin about minsa, niin sitten aktiivi biisi on 6 minsaa ja sen keskellä sitten jotain puolitoista minsaa jotain suvantoa. Että mikä idea tässä on?



se idea, että se biisi on QIXXUA. Jos koko biisi on pelkkää suvantoa, silloin biisi on minimalia.
Kon-tiki

Posts: 1,936

#12978 • • Kon-tiki The Unsinkable

KiimanenKurre, 5.2.2009 10:28:
miksei kaikilla ihmisillä vois olla identtistä kaksosta? helpottais kaikessa asiassa...



niin helpottaiskin, paitsi sitten kun se kaksonen alkais nakittaa sua ikäviin tehtäviin ja viettää itse chilliä/jännittävää elämää.
curry

Posts: 474

#12979 • • curry ^mauste^

nomic, 4.2.2009 21:14:
Btw. paljon maksaa härpätin, että voi tallentaa vhs-kasetin digimuotoon (tietokoneelle)?



Noin 25 egestä ylöspäin maksaa tuollainen kaappaustikku; itse ostin tällaisen joku aika sitten:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3743
Perusmalli, mutta hyvin pelittänyt omiin tarpeisiin.

Vähän kalliimpi versio, sama idea:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=9717

--
Dance like no one´s watching and love like you´ve never been hurt....

Avatar
#12980 • • opmdevil Guest

Kon-tiki, 5.2.2009 10:59:
---
opmdevil, 5.2.2009 10:43:
Olen ihmetellyt minkä vuoksi joissain biiseissä täytyy olla about 90 sekunnin suvanto ja/tai nostatuskohtia? Siis jos biisi on jotain 8 minsaa pitkä ja alussa ja lopussa on pakolliset dj-ystävälliset biitit kumpiakin about minsa, niin sitten aktiivi biisi on 6 minsaa ja sen keskellä sitten jotain puolitoista minsaa jotain suvantoa. Että mikä idea tässä on?
---


se idea, että se biisi on QIXXUA. Jos koko biisi on pelkkää suvantoa, silloin biisi on minimalia.



Olen valitettavasti huomannut, että myös joitain hyviä housebiisejä on pilattu aivan samalla suvannoimalla.