Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,502,379 views

Takyon

Posts: 2,945

#12621 • • Takyon Möwkö

crissy, 18.11.2008 11:58:
paljonko maksaa farmariauton takaluukun lukon ( ?) korjaaminen?

eli ei aukee enää koko luukku.

Joo tiedän et pitää soittaa korjaamolle mut jos täälä olis asiantuntijoita *iloinen*

vaikuttaako et se on kaukolukituksella toimiva?



Näiden hinnat voi vaihdella melko paljonkin merkkien ja mallien mukana joten kannattanee kysyä sieltä korjaamolta :D

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

crissy

Posts: 1,958

#12622 • • crissy

ezzy, 18.11.2008 12:30:
---
IInesAnkka, 17.11.2008 11:35:
Miten pääsee eroon tasapainohäiriöstä, joka vaivaa jo kolmatta päivää Tukholman risteilyn jälkeen? Keinuu jopa istuallaan, ei kivaa *poks*

---


Ettei olis korvatulehdus?


---
crissy, 18.11.2008 12:10:
---

---


Ootteko laittanu jotain crc:tä tms sinne?



ei oo laitettu mitään.. se se lukko-osa painuu kyllä pohjaan mutta ei aukee.. pitää varmaa koittaa crc:tä.
Viime talvena oli ongelmana et se luukku ei menny kiinni et sitä sai paukuttaa kauan. en tiedä onko tolla jotain kytköstä siihen et nyt se sitte hajos.
crissy

Posts: 1,958

#12623 • • crissy

Takyon, 18.11.2008 13:06:
---
crissy, 18.11.2008 11:58:
paljonko maksaa farmariauton takaluukun lukon ( ?) korjaaminen?

eli ei aukee enää koko luukku.

Joo tiedän et pitää soittaa korjaamolle mut jos täälä olis asiantuntijoita *iloinen*

vaikuttaako et se on kaukolukituksella toimiva?

---


Näiden hinnat voi vaihdella melko paljonkin merkkien ja mallien mukana joten kannattanee kysyä sieltä korjaamolta :D



joo tiedän :D pitää soittaa ja kysyä. Yleensä en selviä mistää huoltokeikoista alle 200e et siihen pitää varautua.
Avatar
#12624 • • Fuzzy Guest
Tilasin Saksasta vaatteita. En osaa maksaa niitä!
Eli mailiin tuli tällänen:
Please transfer the amount during 7 days to our bank account : Polltaex, Hoyler + Schumann, BIC (SWIFT-Code): FRSPDE66 , IBAN : DE62680501010010089451

Onko tossa tarvittavat tiedot sen maksamiseen?
Ja onko toi vika nrosarja tilinumero jonka pistän siihen "Tilille:" kohtaan??
Ja mikä toi toinen kirjainnumero yhdistelmä on?
hjälp! =)
Jussi Soro

Posts: 6,385

#12625 • • Edited Jussi Soro choon!

Fuzzy, 18.11.2008 14:23:
Tilasin Saksasta vaatteita. En osaa maksaa niitä!
Eli mailiin tuli tällänen:
Please transfer the amount during 7 days to our bank account : Polltaex, Hoyler + Schumann, BIC (SWIFT-Code): FRSPDE66 , IBAN : DE62680501010010089451

Onko tossa tarvittavat tiedot sen maksamiseen?
Ja onko toi vika nrosarja tilinumero jonka pistän siihen "Tilille:" kohtaan??
Ja mikä toi toinen kirjainnumero yhdistelmä on?
hjälp! =)


Nettipankista pitäisi löytyä erikseen ulkomaille maksamisen mahdollisuus. Sieltä pitäisi löytyä IBAN- ja SWIFT-kentät joihin nuo koodit syötetään. SWIFT on pankin kansainvälinen tunnus ja IBAN tilinumero kansainvälisessä muodossa.

edit: vittu väärinpäin tietty.
Avatar
#12626 • • Annakins Guest

Fuzzy, 18.11.2008 14:23:
Tilasin Saksasta vaatteita. En osaa maksaa niitä!
Eli mailiin tuli tällänen:
Please transfer the amount during 7 days to our bank account : Polltaex, Hoyler + Schumann, BIC (SWIFT-Code): FRSPDE66 , IBAN : DE62680501010010089451

Onko tossa tarvittavat tiedot sen maksamiseen?
Ja onko toi vika nrosarja tilinumero jonka pistän siihen "Tilille:" kohtaan??
Ja mikä toi toinen kirjainnumero yhdistelmä on?
hjälp! =)



Pitäis onnistua ulkomaanmaksuna. Tuo IBAN on siis kansainvälinen pankkitilinumero ja sen lisäksi tarvitset tuon SWIFT-koodin. Ainakin Nordean nettipankissa on ihan selkeä ulkomaanmaksusysteemi, muista pankeista en tiiä.
Avatar
#12627 • • astaroth Guest

Fuzzy, 18.11.2008 14:23:
Tilasin Saksasta vaatteita. En osaa maksaa niitä!
Eli mailiin tuli tällänen:
Please transfer the amount during 7 days to our bank account : Polltaex, Hoyler + Schumann, BIC (SWIFT-Code): FRSPDE66 , IBAN : DE62680501010010089451

Onko tossa tarvittavat tiedot sen maksamiseen?
Ja onko toi vika nrosarja tilinumero jonka pistän siihen "Tilille:" kohtaan??
Ja mikä toi toinen kirjainnumero yhdistelmä on?
hjälp! =)


mä quoteen sua ihan vaan huvikseni, niäh niäh :)(:

eli kuten muutkin sanoi, niin verkkopalvelusta pitäisi löytyä erikseen "eu- ja ulkomaan maksutoimeksianto" tjsp.

sitten vaan iban-, ja swift / bic-koodit omiin lokeroihinsa. jos mailissa tai saitilla on firman nimi- ja osoitetietoja, niin nekin kannattaa lisätä. ja yleensä myös tilaukselle itselleen on olemassa yleensä tilausnumero / asiakkaan profiilinumero (order- tai account number), niin ne vaikka lisää maksuviestiin. noiden tietojen syöttäminen vähentää ongelmien riskiä, vaikka raha kyllä liikkuu ihan pelkästään iban-, ja swift-koodeilla. mutta aina kannattaa pelata varman päälle, varsinkin jos liikuttelee isompia summia

ihan vinkkinä vaan, että jos sulla on vaikka electron, niin kannattaa aktivoida nettipankissa sen verkkomaksuominaisuudet. tällöin electron toimii ihan luottokorttina hyvin monissa liikkeissä, mikä jouduttaa huomattavasti lähetysaikoja. ulkomaan tilisiirrossa menee yleensä se 2-3 päivää
Jussi Soro

Posts: 6,385

#12628 • • Jussi Soro choon!
Samoin ihan vinkkinä, että monet pankit perii ulkomaanmaksuista lisämaksun, joka veloitetaan siirrettävästä summasta (vai saikohan Nordealla lisättyä sen summaan). Jos tämä maksu puuttuu suorituksestasi nettikaupalle, he todennäköisesti pyytävät sinua siirtämään puuttuvan osuuden erikseen, jolloin maksun joutuu maksamaan kahteen kertaan.

Tuo maksu ei mikään hirveän iso ole, parin euron luokkaa kuitenkin.
Avatar
#12629 • • Annakins Guest

JussiS, 18.11.2008 14:42:
Samoin ihan vinkkinä, että monet pankit perii ulkomaanmaksuista lisämaksun, joka veloitetaan siirrettävästä summasta (vai saikohan Nordealla lisättyä sen summaan). Jos tämä maksu puuttuu suorituksestasi nettikaupalle, he todennäköisesti pyytävät sinua siirtämään puuttuvan osuuden erikseen, jolloin maksun joutuu maksamaan kahteen kertaan.

Tuo maksu ei mikään hirveän iso ole, parin euron luokkaa kuitenkin.



Mulla on sellanen mielikuva, että EU-maksuista ei saisi veloittaa extraa, muistakohan ihan väärin?
pululu

Posts: 1,102

#12630 • • pululu .jemmutti.

IInesAnkka, 18.11.2008 10:06:
-


:DDD kuulostaa kivalta. Jos toi toimii niin tarjoon sulle maailman isoimman kaljan tms. Tää on ihan kamalaa, kun istuallaankin tuntuu, että putoaa/kaatuu. Ryhdyn toimeen välittömästi *heittäytyy*



LOISTAVAA! Kaljaa en juo mutta joku muu maistuisi! Ilmota toki jos toimii *nauru*

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

Pätkis

Posts: 1,038

#12631 • • Pätkis Pikkis

astaroth, 18.11.2008 14:39:
---
Fuzzy, 18.11.2008 14:23:
Tilasin Saksasta vaatteita. En osaa maksaa niitä!
Eli mailiin tuli tällänen:
Please transfer the amount during 7 days to our bank account : Polltaex, Hoyler + Schumann, BIC (SWIFT-Code): FRSPDE66 , IBAN : DE62680501010010089451

Onko tossa tarvittavat tiedot sen maksamiseen?
Ja onko toi vika nrosarja tilinumero jonka pistän siihen "Tilille:" kohtaan??
Ja mikä toi toinen kirjainnumero yhdistelmä on?
hjälp! =)

---
...sitten vaan iban-, ja swift / bic-koodit omiin lokeroihinsa. jos mailissa tai saitilla on firman nimi- ja osoitetietoja, niin nekin kannattaa lisätä. ja yleensä myös tilaukselle itselleen on olemassa yleensä tilausnumero / asiakkaan profiilinumero (order- tai account number), niin ne vaikka lisää maksuviestiin. noiden tietojen syöttäminen vähentää ongelmien riskiä, vaikka raha kyllä liikkuu ihan pelkästään iban-, ja swift-koodeilla. mutta aina kannattaa pelata varman päälle, varsinkin jos liikuttelee isompia summia



Kokemukseni mukaan pankkien järjestelmät mätsää saapuvissa ulkkarimaksuissa saajan tilin nimen sekä tilinumeron, eli jos niissä on liian suuri heitto tökähtää maksu saajan pankkiin ja siitä lähtee selvityspyyntö lähettäjän pankkiin.

Eli laita näin:

Saaja: Polltaex, Hoyler + Schumann
Saajan tili: DE62680501010010089451

Pankin SWIFT / BIC -koodi: FRSPDE66
(Pnkin nimi: SPARKASSE FREIBURG-NOERDLICHER BREISGAU)

EU -maksun (euroja euro-alueelle) pitäisi olla halvempi kuin ulkomaanmaksu, mutta en ole varma ollaanko jo niin SEPA -ajassa että on kotimaanmaksun hintainen.

*hymy*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

whispering

Posts: 871

#12632 • • whispering Super Juusto

Annakins, 18.11.2008 14:52:
Mulla on sellanen mielikuva, että EU-maksuista ei saisi veloittaa extraa, muistakohan ihan väärin?



Saa mun tietääkseni velottaa. Jos homma menee täysin automaattisesti, mitään maksuja ei peritä, jos oikein muistan. Eli mitä vähemmän tietoja antaa, sitä suuremmalla todennäkösyydellä joku joutuu sen käsin tekemään, ja sillon maksaa.

Fuzzy, 18.11.2008 14:23:
*tekstiä*



Tilitiedot on (ainakin suomessa) salaisia, onko ihan viisasta postata niitä julkiselle foorumille ilman k.o. henkilön/yrityksen lupaa?
Avatar
#12633 • • Fuzzy Guest

whispering, 18.11.2008 14:57:

---


Tilitiedot on (ainakin suomessa) salaisia, onko ihan viisasta postata niitä julkiselle foorumille ilman k.o. henkilön/yrityksen lupaa?


No jos joku haluaa saada ton firman tilitiedot selville niin on hyvä ja käy vaikka tilailemassa sieltä jtn. Ei kovin vaikeeta oo*piis*

Kiitos vaan vinkeistä muille! Eiköhän onnaa:):)
Pätkis

Posts: 1,038

#12634 • • Pätkis Pikkis

Fuzzy, 18.11.2008 15:01:
---
whispering, 18.11.2008 14:57:

---


Tilitiedot on (ainakin suomessa) salaisia, onko ihan viisasta postata niitä julkiselle foorumille ilman k.o. henkilön/yrityksen lupaa?

---

No jos joku haluaa saada ton firman tilitiedot selville niin on hyvä ja käy vaikka tilailemassa sieltä jtn. Ei kovin vaikeeta oo*piis*

Kiitos vaan vinkeistä muille! Eiköhän onnaa:):)


Niin, ja jos ne on lähettänyt sulle tilitietoja suojaamattomassa (?) sähköpostiyhteydessä niin ne meni jo sieltä ihan mihin vaan..

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Liina

Posts: 161

#12635 • • Liina Ratamurmeli
Osaiskohan joku kertoo mulle, kuuluuko mulle nyt tänä talvena jonkinnäkönen talviloma? Aika tarkalleen vuoden oon ollu nykysessä työssäni ja ihan kokoaikanen ja vakkari olen. Noudatetaan vissiinkin kaupan tes:iä..
whispering

Posts: 871

#12636 • • Edited whispering Super Juusto

Pätkis, 18.11.2008 15:06:
Niin, ja jos ne on lähettänyt sulle tilitietoja suojaamattomassa (?) sähköpostiyhteydessä niin ne meni jo sieltä ihan mihin vaan..



Se että ne ei listannut sitä nettisivullaan voisi mun mielestä tulkita niin ettei ne halua sitä julkiseen jakeluun. Se että mä en lukinnu mun fillaria, ei tarkota sitä että lahjotin sen sulle. Hienoa et ihmiset on välinpitämättömiä toisiaan kohtaan*justjoo*
domi

Posts: 7,069

#12637 • • domi Työn sankari.

Annakins, 18.11.2008 14:52:
---
JussiS, 18.11.2008 14:42:
Samoin ihan vinkkinä, että monet pankit perii ulkomaanmaksuista lisämaksun, joka veloitetaan siirrettävästä summasta (vai saikohan Nordealla lisättyä sen summaan). Jos tämä maksu puuttuu suorituksestasi nettikaupalle, he todennäköisesti pyytävät sinua siirtämään puuttuvan osuuden erikseen, jolloin maksun joutuu maksamaan kahteen kertaan.

Tuo maksu ei mikään hirveän iso ole, parin euron luokkaa kuitenkin.

---


Mulla on sellanen mielikuva, että EU-maksuista ei saisi veloittaa extraa, muistakohan ihan väärin?


Osuuspankissa menee ainakin euro.
Pätkis

Posts: 1,038

#12638 • • Edited Pätkis Pikkis

whispering, 18.11.2008 15:14:
---
Pätkis, 18.11.2008 15:06:
Niin, ja jos ne on lähettänyt sulle tilitietoja suojaamattomassa (?) sähköpostiyhteydessä niin ne meni jo sieltä ihan mihin vaan..

---

Se että ne ei listannut sitä nettisivullaan voisi mun mielestä tulkita niin ettei ne halua sitä julkiseen jakeluun. Se että mä en lukinnu mun fillaria, ei tarkota sitä että lahjotin sen sulle. Hienoa et ihmiset on välinpitämättömiä toisiaan kohtaan*justjoo*


Ei vaan kyse on siitä, että tilitietoja ei tule toimittaa suojaamattomassa säpoyhteydessä alun perinkään. Se ei tietenkään tarkoita että ne pitää copypastee maailman jokaiselle foorumille, mut pointtina mulla oli, et jos joku ne tiedot todella haluaa, se ne saa tätä foorumia lukemattakin. Muut taas ei oo kiinnostuneita, sun lukitsemattomasta fillaristakaan..

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

evvk

Posts: 1,918

#12639 • • evvk
On ko Wosu?
Jussi Soro

Posts: 6,385

#12640 • • Jussi Soro choon!

Annakins, 18.11.2008 14:52:
Mulla on sellanen mielikuva, että EU-maksuista ei saisi veloittaa extraa, muistakohan ihan väärin?


Englanti-Suomi -välillä menee ainakin maksu.