Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,470,112 views

sapeli

Posts: 11,768

#1221 • • sapeli jokukukamikä?
pienenä mä ihmettelin miten saaret pysyy paikallaan kun nehän vaan silleen kelluu meressä... *ding*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Epailija

Posts: 5,636

#1222 • • Epailija Physicist, 2nd class.

kiiki:
mistä tuuli tulee? siitä että puut heiluu? *pahis*



Ilmanpaine-erojen tasaantumisesta. Ilma virtaa sieltä, missä on korkeampi ilman paine, sinne, missä on matalampi ilmanpaine. Yksi ilmanpaine-erojen syy on esimerkiksi se, kun maanpinnan tuntumassa oleva ilma lämpenee. Näin lämmennyt ilma nousee korkeammalle ilmakehään luoden matalapaineen maanpinnan läheisyyteen. Koska lämpeneminen ei tapahdu samaan tahtiin kaikkialla, synnyttää tämä eroja ilmanpaineissa.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

pyhimys

Posts: 622

#1223 • • pyhimys
Minkä takia monia autoja mainostetaan 5-ovisina *täh*. Vai meneekö kovin moni ihminen auton sisälle takakontista *hih*.
andi--

Posts: 1,381

#1224 • • andi-- lunttu

pyhimys:
Minkä takia monia autoja mainostetaan 5-ovisina *täh*. Vai meneekö kovin moni ihminen auton sisälle takakontista *hih*.


3- ja 5-ovisissa autoissa on myös ”takaovi”, joka on se ekstra siihen kahteen tai neljään oveen. Löytyypi yleensä farmareista tai viistoperäisistä. 2- ja 4-ovisia taas ovat autot joissa takaluukku on erillinen boksi takapenkkien takana.

[muokattu 8.7.2004 21:14]

--
- RAAH -

Avatar
#1225 • • Jonulih Guest
Minkä helvetin takia mun aivosoluja kuolee kun mä ryyppään?
Happolääkäri

Posts: 58

#1226 • • Happolääkäri

Jonulih:
Minkä helvetin takia mun aivosoluja kuolee kun mä ryyppään?



mä en ryyppää ja mulla kuolee kans niitä... epäreilua...

--
Nalle puh: Luulin että Tikrut ovat isompia?
Tikru: Pienet Tikrut eivät ole...

sapeli

Posts: 11,768

#1227 • • sapeli jokukukamikä?
miks toffee on niin hyvää *ding*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

JustinSan

Posts: 822

#1228 • • JustinSan Nullius in verba

Avernian:
---
climate:
Jos muu, mikä?

---


No se.



Eiku se toine

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

Elmiira

Posts: 1,446

#1229 • • Elmiira

sapeli:
miks toffee on niin hyvää *ding*



Ai on?

En oo sen jälkeen syöny toffeeta kun tungin sellaisen oikein ison suuhuni ja se tarttui tiukasti kielikoruuni... *uuh*

Eipä auttanu, vaikka miten yritin sormilla irrotella, kiinni oli ja pysyi, puhuminen oli hankalaa ja piti vain odotella et se sulaa *nauru*

Mutta joo, kysymykseesi en osaa siis vastata...

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

UnityF

Posts: 15,721

#1230 • • UnityF joo just se

mayah:
Tuleekohan Uhuu:lle koskaan forumille kirjoittaessaan sellainen olo, että

-mitätähänloppuunnytsittenlaittaisuhuu ??

Ihan vaan mietiskelen, kun niitä on aina kiva lukea.. *hymy*




noita onkin oikeesti tosi kiva lukee mitä uhuu keksii siihin loppuun.. oon sanonnu hänelle että ei ainakaan lopeta niiden kirjoittamisen *hih*
sapeli

Posts: 11,768

#1231 • • sapeli jokukukamikä?

Jää~*:
---
sapeli:
miks toffee on niin hyvää *ding*

---


Ai on?

En oo sen jälkeen syöny toffeeta kun tungin sellaisen oikein ison suuhuni ja se tarttui tiukasti kielikoruuni... *uuh*

Eipä auttanu, vaikka miten yritin sormilla irrotella, kiinni oli ja pysyi, puhuminen oli hankalaa ja piti vain odotella et se sulaa *nauru*

Mutta joo, kysymykseesi en osaa siis vastata...



Kannattaa kokeilla toffeelikööriä *kuolaa* se ei tartu mihinkään... *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Uhuu

Posts: 844

#1232 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~

UnityF:
---
mayah:
Tuleekohan Uhuu:lle koskaan forumille kirjoittaessaan sellainen olo, että

-mitätähänloppuunnytsittenlaittaisuhuu ??

Ihan vaan mietiskelen, kun niitä on aina kiva lukea.. *hymy*

---

noita onkin oikeesti tosi kiva lukee mitä uhuu keksii siihin loppuun.. oon sanonnu hänelle että ei ainakaan lopeta niiden kirjoittamisen *hih*



heh... juu ei tuu!! usein vastauksien koko ydin on tiivistettynä siihen loppulauseeseen. vois siis alkaa kirjoittelemaan ihan vaan niitä =)

-einesanatsuoltamallalopuuhuu

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

pr0ton

Posts: 588

#1233 • • pr0ton mörökölli

Amma:
---
fadeout:
Mä oon aina miettiny miks ohuet kurkkusiivut leivän päällä maistuu paljon makoisammilta kuin paksut viipaleet *ding*

---

Tota noin.. Hommahan on myös niin, että jos esim. salaattiainekset viipaloi suhteellisen pieniksi, ne maistuu paljon mehukkaammilta kuin isot palaset. Voisko siis jotenkin liittyä niiden sisältämän nesteen ”vapautumiseen” tai jotain..?



Eikös paksummassa viipaleessa kurkkua ole enemmän sitä nestettä kuin ohuemmassa? Ja jos kunnolla pureskelee sen paksumman viipaleen, niin se neste kerkee varmasti vapautua siitä suuhun ennen nielaisemista. Mene ja tiedä.
Joo oon loman tarpeessa *ding*

[muokattu 9.7.2004 09:10]

--
onks kaikki oke? oooookke.

kiiki

Posts: 491

#1234 • • kiiki hankala
kiitos epailija. eli siis mitä suuremmat ilmanpaine-erot, sitä kovempi tuuli, eikö?

entäs mistä merivirrat alkaa?
Avatar
#1235 • • Jonulih Guest

Happolääkäri:
---
Jonulih:
Minkä helvetin takia mun aivosoluja kuolee kun mä ryyppään?

---


mä en ryyppää ja mulla kuolee kans niitä... epäreilua...



Iha suolest kyllä. Hemmetti sentään *igor*
Epailija

Posts: 5,636

#1236 • • Epailija Physicist, 2nd class.

kiiki:
kiitos epailija. eli siis mitä suuremmat ilmanpaine-erot, sitä kovempi tuuli, eikö?



Yksinkertaistetusti juu - tosin tuulet eivät liiku vain suorinta reittiä, vaan pyörteilevät mm. coriolisvoiman ja muiden ilmavirtauksien takia. Nopeudetkaan eivät siis ihan suoraan riipu paikkojen A ja B ilmanpaine-erosta. Eivätkä ilmanpaine-erot varmaan ainoa syy tuuliin ole (esimerkiksi Kuun vetovoima todennäköisesti liikuttelee ilmamassoja samaan tyyliin kuin vesimassojakin, vaikka tästä en muistakaan mistään lukeneeni), mutta todennäköisesti ne ovat se yleisin ja selkein syy.


entäs mistä merivirrat alkaa?



Merivirroissa vaikuttavat maapallon pyöriminen, Kuun vetovoima, sekä merivirtojen jäähtymisestä johtuva kierto. Muita ei nyt tule mieleen. On hydrologian (tms.) peruskurssi
suorittamatta.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Karvinen

Posts: 699

#1237 • • Karvinen SekaiSin MariSta
kutistuuko lampaat ku ne kastuu?
*hmph*

--
Seison omilla jaloillani,
Pysyn aloillani,
Omilla tavoillani

-P

Posts: 4,972

#1238 • • -P

Karvinen:
kutistuuko lampaat ku ne kastuu?
*hmph*



Riippuu missä määrin lampaat kastuvat. Veteen lampaat eivät voi mennä uimaan, sillä lampailla ei ole sulkijalihasta. Tiedä sitten jos ne vain pestään...

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

pyhimys

Posts: 622

#1239 • • pyhimys
Milloin ravintola ei saa enää päästää sisälle porukkaa, jos valomerkki tulee puoli neljältä *täh* Saako enää kolmen jälkeen päästää...
Individual

Posts: 10,942

#1240 • • Individual HYPNO!

pyhimys:
Milloin ravintola ei saa enää päästää sisälle porukkaa, jos valomerkki tulee puoli neljältä *täh* Saako enää kolmen jälkeen päästää...



Päästää ja päästää...siinäpä vasta kysymys.

Pitääkö olla, pitääkö olla? On.
*ding*

[muokattu 11.7.2004 04:12]