Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,494,832 views

Wolverine

Posts: 1,860

#12281 • • Wolverine

tiiplis, 28.9.2008 19:33:
---
Wolverine, 26.9.2008 22:44:
semmosta kyselisin että minkälaista palkkaa yksityisten yritysten assitentit, esim. myyntiassistentit, ostoassistentit, palveluassistentit jne ja kuinka paljon sitä kehtaa pyytää työhaastattelussa? auttais paljon jos jollain olis heittää realistinen arvio, SMKJ:n sivuille kun ei pääse palkkatutkimusta katsomaan jossei jo valmiiksi ole jäsen..

---


Palkkataso riippuu jonniin verran mikä assistentti on kyseessä, missä päin Suomea ja mikä on pohjakoulutus. Oikotiellä (www.oikotie.fi) on ainakin ollut suuri palkkalaskuri johon on voinut syöttää kaikenlaista pohjatietoa ja se on kertonut keskimääräisen palkan noiden pohjatietojen perusteella mutta oikotiellä on just tällä hetkellä tilapäinen käyttökatko.

OT: Mulle joskus sanottiin työnhakuvalmennuksessa että jos vain mahdollista niin viivytä palkkaneuvotteluja kunnes olet saanut hakemasi työpaikan. Silloin olet jo myynyt itsesi yritykselle ja mahdollisuutesi saada palkkatoiveesi läpi ovat suuremmat. Tosin aika monessa haastattelussa kysytään palkkatoivetta joten toi ohje ei ihan toimi.



ok kiitos. toi oikotien laskuri on muuten täysi susi, laitat siihen oikeastaan mitkä tahansa tarkat hakuehdot niin se sanoo aina "liian vähän tuloksia" tjsp.
mardis

Posts: 334

#12282 • • mardis Humppa-Hannele

Janisa, 10.9.2008 04:06:
Siis tah? Onko mustia joutsenia muka olemassa? *ding*

Luen kirjaa, jossa mainittiin kuinka upean nakoisesti nama mustat joutsenet liukuu/liitelee (*ttu, yrita tassa nyt sitten suomentaa!) lammen paalla.

Kirjan tarina sijoittuu ~1930-luvulle, mutta silti! Oliskohan toi vain kirjoitusvirhe...?

Taa vaivaa mua!!!



Mustia joutsenia todella löytyy Australiasta. Ajatus valkoisista joutsenista kuulostaa aussien mielestä ihan oudolta. :)

--
~Dancers have happy feet~

Anselmi

Posts: 2,578

#12284 • • Anselmi And sell me
En omista luottokorttia, mutta uskon että ulkomaanmatkaa varten sellainen vois olla hyvä hankkia koska visa electron ei välttämättä toimi joka paikassa. Mitä eroja korteissa on? Mitä suosittelette ja miksi? Onko saatavana toimivia Debet kortteja, eli kortteja joissa ei ole luotto ominaisuutta vaan katetta vain sen verran mitä sinne on rahaa laittanut?

--
sen pituinen se

tiiplis

Posts: 1,043

#12285 • • tiiplis also available in sober

Wolverine, 28.9.2008 19:40:
---

ok kiitos. toi oikotien laskuri on muuten täysi susi, laitat siihen oikeastaan mitkä tahansa tarkat hakuehdot niin se sanoo aina "liian vähän tuloksia" tjsp.



Vetäisin hatusta seuraavan haun sulle:

Yrityksen sijainti: Pääkaupunkiseutu
Työnantajan tyyppi: Yksityinen sektori
Yrityksen henkilöstömäärä Suomessa: Kaikki (en tiedä mihin olet hakemassa *vink*)
Koulutustaso: Kaikki
Ikä: 18 - 25 (profiilista utsittu)
Yrityksen toimiala: Kaikki
Onko yritys kotimainen vai ulkomainen: Kaikki
Asema yrityksessä: Toimihenkilö, ei esimiesasemaa (myö kaikki assarit ollaan yleensä näitä)
Sukupuoli: Mies
Työtilanne: Vakituinen kokopäivätyö (vai onko?)
Työkokemus nykyisessä tai nykyisenkaltaisessa työssä: Kaikki

Keskiarvopalkka hakuehdoilla on 2261 eur.

Mut on liian suppea toi systeemi kyllä.

--
italia litania nainati lailati

Wolverine

Posts: 1,860

#12286 • • Wolverine

tiiplis, 29.9.2008 12:01:
---
Wolverine, 28.9.2008 19:40:
---

ok kiitos. toi oikotien laskuri on muuten täysi susi, laitat siihen oikeastaan mitkä tahansa tarkat hakuehdot niin se sanoo aina "liian vähän tuloksia" tjsp.

---


Vetäisin hatusta seuraavan haun sulle:

Yrityksen sijainti: Pääkaupunkiseutu
Työnantajan tyyppi: Yksityinen sektori
Yrityksen henkilöstömäärä Suomessa: Kaikki (en tiedä mihin olet hakemassa *vink*)
Koulutustaso: Kaikki
Ikä: 18 - 25 (profiilista utsittu)
Yrityksen toimiala: Kaikki
Onko yritys kotimainen vai ulkomainen: Kaikki
Asema yrityksessä: Toimihenkilö, ei esimiesasemaa (myö kaikki assarit ollaan yleensä näitä)
Sukupuoli: Mies
Työtilanne: Vakituinen kokopäivätyö (vai onko?)
Työkokemus nykyisessä tai nykyisenkaltaisessa työssä: Kaikki

Keskiarvopalkka hakuehdoilla on 2261 eur.

Mut on liian suppea toi systeemi kyllä.



ah kiitos tää anto jo vähän suuntaa. pakko pistää oikotielle palautetta että parantaa kyseistä hakukonetta, toihan olis aivan loistava keksintö jos se toimis kunnolla :)
hemuz

Posts: 2,178

#12287 • • Edited hemuz kätevä emäntä

Anselmi, 29.9.2008 11:29:
En omista luottokorttia, mutta uskon että ulkomaanmatkaa varten sellainen vois olla hyvä hankkia koska visa electron ei välttämättä toimi joka paikassa. Mitä eroja korteissa on? Mitä suosittelette ja miksi? Onko saatavana toimivia Debet kortteja, eli kortteja joissa ei ole luotto ominaisuutta vaan katetta vain sen verran mitä sinne on rahaa laittanut?



Näihin debit/credit kortteihinhan ollaan kovaa vauhtia siirtymässä. Itse en ole debittiä testannut ulkomailla mut en ole kuullu einakaan ettei toimis.

Vielä tarkennus. Jos pärjäät muutoinkin ihan pelkällä electronilla vois se debit olla sun vaihtoehto. Kysyppäs omasta pankistasi.
wiwi

Posts: 1,575

#12288 • • Edited wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Anselmi, 29.9.2008 11:29:
En omista luottokorttia, mutta uskon että ulkomaanmatkaa varten sellainen vois olla hyvä hankkia koska visa electron ei välttämättä toimi joka paikassa. Mitä eroja korteissa on? Mitä suosittelette ja miksi? Onko saatavana toimivia Debet kortteja, eli kortteja joissa ei ole luotto ominaisuutta vaan katetta vain sen verran mitä sinne on rahaa laittanut?


Mulla on S-pankin Visa debit ja toimi ulkomailla ongelmitta. Rahaa sai nostettua ja kortti toimi kaikkialla, missä on Visa-tunnukset. Kuukauden reissulla taisi olla yksi tapaus (lautalla Tanskasta Saksaan) kun jätkäkaveri joutui vinguttamaan omaa masteriaan kun maksuvälineeksi kelpasi vain luotollinen kortti.

Luottokorteista en osaa sanoa muuta kuin että mulle sopii huomattavasti paremmin tuollainen ei-luotollinen malli. :)

Oho, se oma tyhmä kysymys unohtui.

Kuuntelen musiikkia tietokoneelta, stereoiden kautta. Vähän väliä tää särisee, vaikka toiselta tietokoneelta kuunneltaessa ei ole ongelmaa. Miksi, oi miksi? Oon myös tarkistanut, että yhdistävä johto on kunnolla kiinni.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Amma

Posts: 2,383

#12289 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Mistä pk-seudulta saisi polkupyörään edullisesti (..heh..) hyvät pistosuojatut renkaat?

--
*etsiskel*

Avatar
#12290 • • Annakins Guest
Osaisko joku suositella maanmittauksen/rekisteröinnin/käytön englanninkielistä perusteosta?

Joudun täs ny koko ajan pyörittelee maankäyttösektorin asioita, mut perustermit menee turhan helposti sekasin.
Kon-tiki

Posts: 1,936

#12291 • • Kon-tiki The Unsinkable

wiwi, 29.9.2008 23:10:
Kuuntelen musiikkia tietokoneelta, stereoiden kautta. Vähän väliä tää särisee, vaikka toiselta tietokoneelta kuunneltaessa ei ole ongelmaa. Miksi, oi miksi? Oon myös tarkistanut, että yhdistävä johto on kunnolla kiinni.



Olisko "tässä" tietokoneessa huonompi äänikortti kuin siinä toisessa, jonka kanssa särinää ei kuulu? Jos "tää" kone on läppäri, niin ei tule mieleen muuta parannusehdotusta kuin ulkoisen äänikortin hankinta, siis sellaisen joka liitetään koneeseen usb:llä tai firewirellä ja äänikortti stereoihin audiojohdoilla. Johan paranee äänenlaatu, mutta lisäkustannuksia kertyy. Ehkä joku muu vois _tarkempia tietoja huonosti toimivasta koneesta saatuaan_ ehdottaa jotain näppärämpääkin ratkaisua?
Takyon

Posts: 2,945

#12292 • • Edited Takyon Möwkö

wiwi, 29.9.2008 23:10:
Kuuntelen musiikkia tietokoneelta, stereoiden kautta. Vähän väliä tää särisee, vaikka toiselta tietokoneelta kuunneltaessa ei ole ongelmaa. Miksi, oi miksi? Oon myös tarkistanut, että yhdistävä johto on kunnolla kiinni.



Käytätkö samaa johtoa molemmissa koneissa? Jos on eri johdot niin mahdollisesti siinä johdossa voi olla katkos.

Itsellä olisi kaksi tyhmää kysymystä:

1. Menin ja kokeilin autoni tuulilasiin tällaista "sateesta viis" tuotetta joka siis tekee siihen tuulilasin pintaan kalvon, jossa vesi liukuu ilmavirran voimalla nopeasti pois ja joka sitten vähentää pyyhkijöiden käyttöastetta sekä pidentää niiden käyttöikää. Ongelma on siinä että tämä aine kuluu n. kuukaudessa sen verran että se ei enää toimi kunnolla, mutta myöskään pyyhkijät ei toimi kun tuulilasi on vähän niinkuin öljyinen. Itsellä ei ole aikaa/jaksamista eikä varmaan rahaakaan tehdä tätä käsittelyä joka kuukausi ja haluaisin nuo rippeet pois tuulilasista, mutta miten? Ne siis ei ole vielä kolmen kuukauden aikana lähteny juuri mihinkään

2. Onko olemassa astianpesukonetta johon mahtuisi pelkästään läjä ruokailuvälineitä, eli haarukat, veitset ja lusikat? Keittiööni ei mahdu sellaista kuution mallista pientä astianpesukonetta, enkä sitä juuri tarvitsisikaan muuten kuin näiden aseiden osalta. Niiden käsin tiskaaminen vain on yhtä helvettiä.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Slim_Jim

Posts: 573

#12293 • • Slim_Jim
Mikä on "rakennusaputyömies" englanniksi, kaverilla joku "kansainvälinen viestintä ja blaaahh" tunti ammattikorkeassa ja pitäisi CV englanniksi vääntää. Kaverin englanti yhtä huonoa kuin meikän ruotsi eikä mulla ole noita insinöörien ammattisanaston vivahteissa hallussa.

Eli, englanniksi: rakennusaputyömies?
wiwi

Posts: 1,575

#12294 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Kon-tiki, 1.10.2008 11:20:
---
wiwi, 29.9.2008 23:10:
Kuuntelen musiikkia tietokoneelta, stereoiden kautta. Vähän väliä tää särisee, vaikka toiselta tietokoneelta kuunneltaessa ei ole ongelmaa. Miksi, oi miksi? Oon myös tarkistanut, että yhdistävä johto on kunnolla kiinni.

---

Olisko "tässä" tietokoneessa huonompi äänikortti kuin siinä toisessa, jonka kanssa särinää ei kuulu? Jos "tää" kone on läppäri, niin ei tule mieleen muuta parannusehdotusta kuin ulkoisen äänikortin hankinta, siis sellaisen joka liitetään koneeseen usb:llä tai firewirellä ja äänikortti stereoihin audiojohdoilla. Johan paranee äänenlaatu, mutta lisäkustannuksia kertyy. Ehkä joku muu vois _tarkempia tietoja huonosti toimivasta koneesta saatuaan_ ehdottaa jotain näppärämpääkin ratkaisua?


Noh, kysyin toisen koneen omistajalta niin se oli sitä mieltä, että mun koneessa on parempi äänikortti. Että ei sen siitäkään pitäisi johtua. Ja molemmat koneet on kyllä läppäreitä.

Niin ja molemmissa ollut käytössä sama johto.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Lyylikki

Posts: 2,975

#12295 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

wiwi, 2.10.2008 15:39:
---
Kon-tiki, 1.10.2008 11:20:
---
wiwi, 29.9.2008 23:10:
Kuuntelen musiikkia tietokoneelta, stereoiden kautta. Vähän väliä tää särisee, vaikka toiselta tietokoneelta kuunneltaessa ei ole ongelmaa. Miksi, oi miksi? Oon myös tarkistanut, että yhdistävä johto on kunnolla kiinni.

---

Olisko "tässä" tietokoneessa huonompi äänikortti kuin siinä toisessa, jonka kanssa särinää ei kuulu? Jos "tää" kone on läppäri, niin ei tule mieleen muuta parannusehdotusta kuin ulkoisen äänikortin hankinta, siis sellaisen joka liitetään koneeseen usb:llä tai firewirellä ja äänikortti stereoihin audiojohdoilla. Johan paranee äänenlaatu, mutta lisäkustannuksia kertyy. Ehkä joku muu vois _tarkempia tietoja huonosti toimivasta koneesta saatuaan_ ehdottaa jotain näppärämpääkin ratkaisua?

---

Noh, kysyin toisen koneen omistajalta niin se oli sitä mieltä, että mun koneessa on parempi äänikortti. Että ei sen siitäkään pitäisi johtua. Ja molemmat koneet on kyllä läppäreitä.

Niin ja molemmissa ollut käytössä sama johto.



Mulla alkoi kanssa läppäristä musiikki jossain kohtaa surisemaan ja sadattelin sitten ongelmaa joskus kun kavereita oli kylässä. Siinä yksi tyyppi hetken aikaa roplasi, jonka jälkeen kysyi, että milloinka viimeksi olet bootannut koneesi. Olin ihan että *ding* ja tyyppi suomeksi kertoi, että siis sammuttanut ihan kunnolla kokonaan.

Enhän minä sitä tietenkään muistanut. Yleensä vaan tullut täppästyä siitä Vistan "sammuta" merkistä, josta kone siis tosiaan menee lepotilaan, eikä oikeasti sammuksiin.

Eipähän siinä. Käynnistettiin kone uudelleen ja taas musat toimi. Kannattaa siis koklata, jos et ole sammuttanut-sammuttanut konetta pitkään aikaan. Nykyään tullut useamminkin sitten sammutettua, jotta moisia ongelmia ei pääsisi syntymään.
Avatar
#12296 • • Edited REivaaja Guest

wiwi, 2.10.2008 15:39:
---
Kon-tiki, 1.10.2008 11:20:
---
wiwi, 29.9.2008 23:10:
Kuuntelen musiikkia tietokoneelta, stereoiden kautta. Vähän väliä tää särisee, vaikka toiselta tietokoneelta kuunneltaessa ei ole ongelmaa. Miksi, oi miksi? Oon myös tarkistanut, että yhdistävä johto on kunnolla kiinni.

---

Olisko "tässä" tietokoneessa huonompi äänikortti kuin siinä toisessa, jonka kanssa särinää ei kuulu? Jos "tää" kone on läppäri, niin ei tule mieleen muuta parannusehdotusta kuin ulkoisen äänikortin hankinta, siis sellaisen joka liitetään koneeseen usb:llä tai firewirellä ja äänikortti stereoihin audiojohdoilla. Johan paranee äänenlaatu, mutta lisäkustannuksia kertyy. Ehkä joku muu vois _tarkempia tietoja huonosti toimivasta koneesta saatuaan_ ehdottaa jotain näppärämpääkin ratkaisua?

---

Noh, kysyin toisen koneen omistajalta niin se oli sitä mieltä, että mun koneessa on parempi äänikortti. Että ei sen siitäkään pitäisi johtua. Ja molemmat koneet on kyllä läppäreitä.

Niin ja molemmissa ollut käytössä sama johto.



pitäis tietää onko se särinä digitaalista vai perus särinää. Asenna ajurit uusiksi. Sit kantsii tsiigaa kans niitä tasoja ettei paska yliohjaudu. Paskalla tuurilla se kortti on niin paska että se ei kestä vahvarin otto-impedanssia, mutta sen nyt pitäisi olla laitonta.

Kuuluuko siis myös vaikka nyt 32Ohm kuulokkeilla sitä, vai pelkästään sterkoissa?

Ai että tuen pojilla on mukava duuni... *ironiahymiö*

Lempparini:
- Mun tietokoneen mukiteline irtosi, miten saan sen takaisin siihen?
- Puhuuko rouva nyt Cd-rom asemasta?
daffy

Posts: 737

#12297 • • daffy duck and cover

mange, 1.10.2008 20:49:
Miten päästä eroon ns. sms-postituslistoilta?
Esim. Motellet lähettää aika usein sms-mainosta heidän "bileistä" jotka ei kiinnosta pätkääkään.


Noi voi olla aika paskamaisia kyllä. Yleensä jostain kotisivuilta löytyy yhteydenottolomake tai sähköpostiosoite. Itse yritin aikanaan päästä yhden sedulan sms-listalta pois (älkää kysykö miksi olin alunperinkään sellaisella) ja se vasta olikin hankalaa kun nettilomakkeet ei toimineet ja sähköpostit tuli bouncena takaisin ja edes postmaster@ osoite ei mennyt perille :D

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

crissy

Posts: 1,958

#12299 • • crissy
tää tietokone ei oo mun kaveri...

eli siis iMacista kysymys.. Meillä on siis koneessa macin oman käyttiksen lisäks windows.

Haluisin mennä katsomaan ohimenneet SAIRAALA-sarjan jaksot. Niitä ei pysty kattomaan kuin IE:llä *grr*. No saan sen toimimaan ja äänet kuuluu ja kuva liikkuu. Ongelma on siinä et se kuva on väritykseltään vihreeoranssisininen.. ja näyttää vähä samalle ku katsoisit valokuvan negoja.

MISSÄ ON VIKAAAAAAA!!!!!

ja vittu toi nelonenki vois jotain tehä et niitä ohjelmia voi kattoo muullakin kuin fukin IE:llä!
wiwi

Posts: 1,575

#12300 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

IsoLL, 2.10.2008 15:55:

Enhän minä sitä tietenkään muistanut. Yleensä vaan tullut täppästyä siitä Vistan "sammuta" merkistä, josta kone siis tosiaan menee lepotilaan, eikä oikeasti sammuksiin.


Hehe. Kyllä mä sammutan koneen aina käytön jälkeen. :)

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.