Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,485,685 views

Snaggo

Posts: 1,147

#11301 • • Snaggo ;__;

Amma, 12.3.2008 00:04:
Mun Gmailin kello (viestien saapumiset ja lähtemiset) näyttäs olevan ihan päin honkia. Maili, mikä on tullut mulle n. klo 14-17 välillä, on muka lähetetty klo 7.26. Miksi?
Voiko tää johtua siitä, että mulla oli kone mukana Kuubassa? Että se olisi jossain siellä jotenkin seonnut? O_o



Eiköhän jossain päin google-tilin asetuksia löydy aikavyöhykkeen vaihtoasetus.

--
bojoing.

domi

Posts: 7,069

#11304 • • domi Työn sankari.

Sinza, 12.3.2008 11:40:
Haha, toiki linkki oli blokattu ;D Joo, kyllä mä ymmärrän että mun toimenkuvaan ei kuulu feisbuukissa surffailu mut mua periaatteesta ärsyttää tällainen holhous. Ihan kun aikuiset ihmiset ei osais priorisoida ajankäyttöään niin, että työt tulee tehdyiksi!


Sori, ei ne kyllä osaa :D Vaikka tapauksia on harvassa, niitä on silti liikaa.
hemuz

Posts: 2,178

#11305 • • hemuz kätevä emäntä

Sinza, 12.3.2008 11:40:
---
yana, 7.3.2008 15:44:

http://www.webstuffscan.com/2006/11/23/how-to-access-blocked-websites-top-10/
---
Haha, toiki linkki oli blokattu ;D Joo, kyllä mä ymmärrän että mun toimenkuvaan ei kuulu feisbuukissa surffailu mut mua periaatteesta ärsyttää tällainen holhous. Ihan kun aikuiset ihmiset ei osais priorisoida ajankäyttöään niin, että työt tulee tehdyiksi!



Johan sen siinä näkee, et on pitäny keksiä tommosia blokkereita...että ei.
terraluna

Posts: 1,270

#11306 • • Edited terraluna Agentti
Miten pitkään teleoperaattoreilla on velvollisuus säilyttää puhelutiedot liittymistään?

Ja mistä niitä tietoja voi kysellä? Siis omiaan luonnollisesti, toisten puhelutietoihinhan ei liene pääsyä kuin viranomaistahoilla..

Edit 3: luinpa tuolta http://www.edilex.fi/content/asiasanat/?letter=T&title=Teletunnistetieto&word=word6389 et ko. säännöstä ei ole ollut ilmeisesti olemassakaan vielä vuonna 2004 (jolta vuodelta tietoja tahtoisin) jos tänäkään päivänä.

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

duvin

Posts: 582

#11307 • • duvin Jay v/d Veen

terraluna, 13.3.2008 23:04:
Miten pitkään teleoperaattoreilla on velvollisuus säilyttää puhelutiedot liittymistään?

Ja mistä niitä tietoja voi kysellä? Siis omiaan luonnollisesti, toisten puhelutietoihinhan ei liene pääsyä kuin viranomaistahoilla..

Edit 3: luinpa tuolta http://www.edilex.fi/content/asiasanat/?letter=T&title=Teletunnistetieto&word=word6389 et ko. säännöstä ei ole ollut ilmeisesti olemassakaan vielä vuonna 2004 (jolta vuodelta tietoja tahtoisin) jos tänäkään päivänä.



Sen lisäksi niitä on melko hankala löytää, sillä muutamaa kuukautta vanhempiin tietoihin ei pääse kovin helposti käsiksi (niihin pääsee teoriassa juuri viranomaiskäyttöä varten). En usko että teleoperaattorit mahdollistavat edes omien tietojen katselun johtuen käytännön hankaluudesta.
Lyylikki

Posts: 2,975

#11308 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

terraluna, 13.3.2008 23:04:
Miten pitkään teleoperaattoreilla on velvollisuus säilyttää puhelutiedot liittymistään?

Ja mistä niitä tietoja voi kysellä? Siis omiaan luonnollisesti, toisten puhelutietoihinhan ei liene pääsyä kuin viranomaistahoilla..

Edit 3: luinpa tuolta http://www.edilex.fi/content/asiasanat/?letter=T&title=Teletunnistetieto&word=word6389 et ko. säännöstä ei ole ollut ilmeisesti olemassakaan vielä vuonna 2004 (jolta vuodelta tietoja tahtoisin) jos tänäkään päivänä.



Jos saa udella, niin miksi tarvitset tietoa 2004 puheluista? *ding*

T: Utelias
Hitchhiker

Posts: 1,754

#11309 • • Hitchhiker

Lyylikki, 11.3.2008 15:24:
Virallinen allekirjoitus tulee tehdä...?
Virallista paperia ei saa allekirjoittaa...?

Noita lauseita aika usein kuulee, kun joutuu erinäisiä allekirjoituksia hankkimaan, erinäisiin sopimuspapereihin. Olen kuitenkin kouluja käynyt, eikä siellä ikinä allekirjoitukseen vaadittavasta kynästä ollut mitään juttua erikseen. Sen nyt ymmärrän, että lyijärillä ei kannata, koska sen voi kummata, mutta pitääkö olla kuivamustekynä vai kelpaako huopakynä. Saako olla sininen? Musta? Punainen? Muun värinen...

Ja jos on olemassa jokin ohjeisto, niin mistä se löytyy ja kuka sitä ylläpitää? Vai onko vain allekirjoituksen vakiintunut käytäntö kääntynyt joidenkin mielissä ehdottomiksi säännöiksi?

P.S. Saako siis pankkikorttikuitin allekirjoittaa punaisella kuivamustekynällä?


Meillä ainakin töissä on käytössä sininen arkistokelpoinen mustekynä, mikään muu väri/ kynä ei kelpaa viralliseen kirjoittamiseen. Varmaankin sama tilanne on virallisissa allekirjoitustilanteissa, taitaa jotenkin liittyä käsialan tunnistettavuuteen / musteen säilymiseen tms. mutta tuon tarkempaa tietoa itsellä ei ole.
yana

Posts: 877

#11310 • • Edited yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

terraluna, 13.3.2008 23:04:
Miten pitkään teleoperaattoreilla on velvollisuus säilyttää puhelutiedot liittymistään?

Ja mistä niitä tietoja voi kysellä? Siis omiaan luonnollisesti, toisten puhelutietoihinhan ei liene pääsyä kuin viranomaistahoilla..

Edit 3: luinpa tuolta http://www.edilex.fi/content/asiasanat/?letter=T&title=Teletunnistetieto&word=word6389 et ko. säännöstä ei ole ollut ilmeisesti olemassakaan vielä vuonna 2004 (jolta vuodelta tietoja tahtoisin) jos tänäkään päivänä.



alle 4v eli et voi mitenkaan vedota mihinkaan pykalaan saadaksesi noita tietoja

ellet siis loyda jotain joka haluaa auttaa sua kaivamaan niita jostain ei niin huonosti suojatusta tietokantabackupista joka on jaanyt jollekkin unohtuneelle varmistusnauhalle jonkun dilbertin coasterin alle
terraluna

Posts: 1,270

#11311 • • terraluna Agentti

Lyylikki, 13.3.2008 23:24:
Jos saa udella, niin miksi tarvitset tietoa 2004 puheluista? *ding*

T: Utelias



Kadonnuta numeroa varten, sillä se tuntuu olevan ainoa linkki etsimääni henkilöön. Puhelin pöllitty siinä välissä ja ko. numero ei jäänyt minnekään mulla ylös. Etsimälläni tyypillä on salaiset osoite- ja numerotiedot turvallisuussyistä eikä meillä ole yhteisiä tuttavia joiden kautta voisin lähteä jäljittämään. 4v. vanha kesäduunipaikka ei myöskään ole auttanut. Kyseessä siis vanha ystävä, joka oli törmännyt äitiini ja lähetti terveisiä ja nyt mietin että ois kiva nähdä vuosien tauon jälkeen. Yksityisetsivällä hoituis varmaan joo, mut ehkä vähän ylimitoitettu (ja -hinnoiteltu!) toimenpide kuitenkin. Ei kai sit voi ku odottaa, josko kaveri ottais muhun yhteyttä. :/

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Kriss G

Posts: 1,492

#11312 • • Kriss G Wir brauchen bass
Joskus tuli joku dokkari missä oli joku kundi jolla oli silikoonikivekset. Siis ihan vitun isot. Onko kellään mitään käryä mistä löytyis kuva tai joku video clippi siitä jätkästä? Mun työviikko ei kuulemma lopu ennen ku löydän kuvan siitä.

--
DESTROY ALL HIPPIES

J Raninen

Posts: 950

#11313 • • J Raninen

Kriss G, 14.3.2008 10:36:
Joskus tuli joku dokkari missä oli joku kundi jolla oli silikoonikivekset. Siis ihan vitun isot. Onko kellään mitään käryä mistä löytyis kuva tai joku video clippi siitä jätkästä? Mun työviikko ei kuulemma lopu ennen ku löydän kuvan siitä.


Toi ois muuten kiva selittää emännälle, kun se kysyy, että "Miksi jäit ylitöihin?"
Euphoria

Posts: 542

#11314 • • Euphoria 4 everyone

J Raninen, 14.3.2008 10:42:
---
Kriss G, 14.3.2008 10:36:
Joskus tuli joku dokkari missä oli joku kundi jolla oli silikoonikivekset. Siis ihan vitun isot. Onko kellään mitään käryä mistä löytyis kuva tai joku video clippi siitä jätkästä? Mun työviikko ei kuulemma lopu ennen ku löydän kuvan siitä.

---

Toi ois muuten kiva selittää emännälle, kun se kysyy, että "Miksi jäit ylitöihin?"



:D
Lyylikki

Posts: 2,975

#11315 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Kriss G, 14.3.2008 10:36:
Joskus tuli joku dokkari missä oli joku kundi jolla oli silikoonikivekset. Siis ihan vitun isot. Onko kellään mitään käryä mistä löytyis kuva tai joku video clippi siitä jätkästä? Mun työviikko ei kuulemma lopu ennen ku löydän kuvan siitä.



Dokkarista en tiiä, mutta "Muodon vuoksi" -sarjassa laittoivat jollekkin ukolle ihan hillitömät kivekset, kun siltä oli omat poistettu syövän vuoksi.
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#11316 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Kriss G, 14.3.2008 10:36:
Joskus tuli joku dokkari missä oli joku kundi jolla oli silikoonikivekset. Siis ihan vitun isot. Onko kellään mitään käryä mistä löytyis kuva tai joku video clippi siitä jätkästä? Mun työviikko ei kuulemma lopu ennen ku löydän kuvan siitä.



Hommahan hoituu näin:
http://youtube.com/watch?v=jCwANvurDQI

Sittenhän kattelemaan noita:
http://tinylink.com/?mExWs4xg6r

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Infinitee

Posts: 272

#11317 • • Infinitee
Tietääkö joku saako helsingistä mistään copagin pelikortteja? Eli ihan vaikka jostain normi lelukaupoista tjms. Tuntuu vähän nihkeeltä maksaa jotain 5e postikuluja 8 euron korteista..
Kolera

Posts: 4,256

#11318 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

Steven Hoaks, 14.3.2008 11:26:
---
Kriss G, 14.3.2008 10:36:
Joskus tuli joku dokkari missä oli joku kundi jolla oli silikoonikivekset. Siis ihan vitun isot. Onko kellään mitään käryä mistä löytyis kuva tai joku video clippi siitä jätkästä? Mun työviikko ei kuulemma lopu ennen ku löydän kuvan siitä.

---


Hommahan hoituu näin:
http://youtube.com/watch?v=jCwANvurDQI

Sittenhän kattelemaan noita:
http://tinylink.com/?mExWs4xg6r


mut siis eihän niitä alkuperäsiä ees tartte poistaa jos haluu vaan vitun isot höysteet sinne sekaa ja tossa toisessahan on vaan jotain silikonihärpättimiä opiskelijoille =(

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

wiwi

Posts: 1,575

#11319 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Kuinka huolissaan pitäisi olla Suomen ulkoministerin arvostelukyvystä? Kun naisten suhteen sitä ei ainakaan löydy.

TJEU:



Ajattelin säästää teidät tältä, mutta kiusaus kävi liian suureksi.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

NextAce

Posts: 2,505

#11320 • • NextAce Alienated

wiwi, 17.3.2008 14:46:
Kuinka huolissaan pitäisi olla Suomen ulkoministerin arvostelukyvystä? Kun naisten suhteen sitä ei ainakaan löydy.

TJEU:




Ajattelin säästää teidät tältä, mutta kiusaus kävi liian suureksi.



Ei kyl pää kestänykattoo tota loppuunasti*poks*

--
-Alienation-

-----