Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,493,241 views

Avatar
#1101 • • ALIEN Guest
miksi tekee mieli haukotella, kun näkee toisen haukottelevan? *ding*

[muokattu 13.6.2004 16:34]
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#1102 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

alien:
miksi tekee mieli haukotella, kun näkee toisen haukottelevan? *ding*



Tota oon itsekkin miettinyt monesti... Tieteenkuvalehdessä oli joskus selitetty tämä ilmiö tosi tarkasti... Pitänee kaivaa se lehti taas esille muuten en muista.

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Foxmagon

Posts: 1,329

#1103 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
miksei vettä voi puristaa pienempään tilaan?

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

andi--

Posts: 1,381

#1104 • • andi-- lunttu

sapeli:
Miten tavaroiden prototyypit muotoillaan ja suunnitellaan? Meinaan sitä kun esim. joku suunnittelee miltä uuden monitorin tulee näyttää, miten siitä tehdään se ”muotti” jonka pohjalta sitten tehdään tehtaaseen välineistä jolla itse tuotetta voi valmistaa? Nykyään nuo on varmaan tietokonemalleja, mutta miten ennen tietokoneita? Tehtiinkö se malli ihan vaan paperilla?



Kyllä noita prototyyppejä suunnitellaan vieläkin ihan ”veistelemällä” tietyistä aineista, onhan konkreetti esine kuitenki vielä paljon todellisempi kuin pelkkä 3d-malli. Ennen taidettiin malli piirrellä paperille ja kaavakuvien mukaan sitten veisteltiin prototyyppi valmiiksi. Tämä siis ihan perstuntumalta vastattuna, joukossamme on varmasti joku teollista muotoilua tms opiskeleva tai työkseen tekevä? *hymy*

--
- RAAH -

serotonot

Posts: 3,137

#1105 • • serotonot Paul Easy

Avernian:
Onko lentokoneen moottorissa vaihteet?


eihän missään moottorissa oo vaihteita *täh*
serotonot

Posts: 3,137

#1106 • • serotonot Paul Easy

climate:
Mitä tai mikä on laksa ??? Joskus näkee kaupassa esim. ”Laksan” makuisia nuudeleita ???


villi veikkaus. oisko väärä suomennos? lax=lohi eli oisko noi sit lohen makuisia
Violette

Posts: 102

#1107 • • Violette Humppamuija
Vääristä suomennoksista muuten tuli mieleen... miksi telkkariohjelmien ja leffojen tekstittäjiksi otetaan mitä tahansa pellejä, jotka eivät osaa hommaansa??? *grr*

--
C'est le dernier qui a parlé qui a raison de toute façon...

Euphoria

Posts: 542

#1108 • • Euphoria 4 everyone
Miks musta ja valkoinen ei oo värejä?
Vai onko*täh*
liikkuva muna

Posts: 2,652

#1109 • • liikkuva muna an egg on the move

nomic:
---
Viola81:
---
Jammailija:
Tuli tos töissä mieleen....:
Miksi linnun paska on valkoista, mut ihmisen paska (yleensä) ruskeaa*nauru*?

---


aahhahaa!! *nauru* Sulla on tainnut olla töissä liikaa luppo aikaa..

No mutta, jos tota tarkemmin miettii niin onhan se vähän hassua..Mut luulen sen liittyvän lintujen ruuan sulatukseen..Ehkä niillä ei ulosteeseen erity bilirubiinia (tai mitä nyt olikaan), mikä värjää ainakin ihmisen ulosteen ruskeaksi..Ja kai niillä muutenkin vähän erilailla toi homma pelaa kuin ihmisillä..että näin..*hymy*

---



Mä veikkaan että toi on ruokavalioista kiinni kanssa jonkun verran. Syöpä kilo lakuja tai punajuuria. Pinkkipisut! *grr*
Violette

Posts: 102

#1110 • • Violette Humppamuija

a:
---
Violette:
Vääristä suomennoksista muuten tuli mieleen... miksi telkkariohjelmien ja leffojen tekstittäjiksi otetaan mitä tahansa pellejä, jotka eivät osaa hommaansa??? *grr*

---


a) palkka, b) deadline, c) oikoluku. akateemisesta taustasta huolimatta ku broadcasting”pellet” ei erityisemmin nauti yhdenkään mukavista puolista.



Juuh.. ihmetyttää vaan, kun saman firman kääntäjien töiden jäljissä on niinkin paljon eroja. Joku tekee sujuvan ja toimivan käännöksen, joku taas saattaa vaikkapa käyttää ihan kummallista suomen kieltä. No, siinäpä on minulle ainakin ”ei näin”-esimerkkiä ;)

--
C'est le dernier qui a parlé qui a raison de toute façon...

Kuini

Posts: 165

#1111 • • Kuini Vajakki
Mä olen miettinyt pitkään, että kun ”vaalea ihminen ” muuttuu kalpeaksi ollessaan esim kipeä, niín millaiseksi ”tumma” muuttuu? Sellaiseksi ruosteenkeltaiseksi? Tai mitä sille voi sanoa, kun vaalea muuttuu ”valkoiseksi kuin lakana”... Tää saattaa vaikuttaa vähän rasistiselta, mutta se ei kuitenkaan ole tarkoitus...

--
*plurplurplurplurplurplurplurplur*

Avatar
#1112 • • astaroth Guest
Miksi viimeinen tippa kusta menee aina housuun, vaikka kuinka ravistaa???
MaSari

Posts: 1,986

#1113 • • MaSari space jammer
Miten tietää et sipuli on mennyt pahaksi?

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

andi--

Posts: 1,381

#1114 • • andi-- lunttu

qini:
Mä olen miettinyt pitkään, että kun ”vaalea ihminen ” muuttuu kalpeaksi ollessaan esim kipeä, niín millaiseksi ”tumma” muuttuu? Sellaiseksi ruosteenkeltaiseksi? Tai mitä sille voi sanoa, kun vaalea muuttuu ”valkoiseksi kuin lakana”... Tää saattaa vaikuttaa vähän rasistiselta, mutta se ei kuitenkaan ole tarkoitus...


Toi kalpeneminen johtuu ilmeisesti siitä että ihon pintakerroksissa ei kierrä niin paljon verta kun yleensä ja sen takia se punertava väri muuttuu vaaleemmaks. Eli tummemmilla ihmisillä tapahtunee myös sitä ”vaalenemista”, mutta tietenki lopputulos on hiukan erilainen ku vaaleilla *vink*

--
- RAAH -

kuiske

Posts: 33

#1115 • • kuiske
Saako DJ:t veronpalautuksessa jotain korvauksia ostamistaan levyistä?
Kun ammattikirjallisuus jne:kin kerran korvataan...
JustinSan

Posts: 822

#1116 • • JustinSan Nullius in verba
Jos kilpikonnalta vie sen kuoren, onko se koditon vai alasti?

Jos joku kenellä on multipersoonallisuushäiriö, uhkaa tappaa itsensä, onko se panttivankitilanne?

Ameriikassa kun ajokortteihin kirjoitetaan enemmän faktaa omistajasta kuin suomessa (pituus, paino silmien väri) niin mitä ne laittaa kohtaan ”hiusten väri” jos henkilö on kalju?

Valonnopeus on aika vitusti.. Mikä on pimeyden nopeus?

Miten se kaveri kuka ajaa lumiauraa pääsee lumimyrskyjen aikaan töihin?

Miksi pizzat tulee aina neliön muotoisissa pakkauksissa vaikka ne on pyöreitä?

Jos on olemassa paranormaaleja, yliluonnollisia ilmiöitä, niin onko olemassa aliluonnollisia ilmiöitä? Miksi niitä kutsuttaisiin? Pseudonormaaleiksi ilmiöiksi? *nauru*

*ding*

[muokattu 18.6.2004 14:11]

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

JustinSan

Posts: 822

#1117 • • JustinSan Nullius in verba

Astaroth:
Miksi viimeinen tippa kusta menee aina housuun, vaikka kuinka ravistaa???



Et vaan osaa *nauru*

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

ella_

Posts: 1,329

#1118 • • ella_

JustinSane:

Miksi pizzat tulee aina neliön muotoisissa pakkauksissa vaikka ne on pyöreitä?



uskoisin, että pakkauskustannukset minimoituvat näin.

--
Elementary, my dear.

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#1119 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

JustinSane:
Valonnopeus on aika vitusti.. Mikä on pimeyden nopeus?



Perkeleesti?

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Fentae

Posts: 186

#1120 • • Fentae
Tarvitaanko lentokoneen käynnistämiseen avainta (kuten autossa) ?
Siis tarkoitan lähinnä isoja koneita, ei mitään 2 hengen mini konetta.