Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,490,924 views

yana

Posts: 877

#11101 • • Edited yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

Lost-Soul, 19.2.2008 12:15:
---
Jutu, 19.2.2008 12:08:
---
duvin, 19.2.2008 12:04:
Tarvitsee passin tai henkilökorin (ajokortti ei käy!):

http://www.tallinksilja.com/fi/mainMenu/tallink/news/shcengen.htm

---

Minkä takia muuten ajokortti ei käy? :o

---

Eihän ajokortti kelpaa poliisille, kun käyt hakemassa passin. En sit tiedä miksi se kortti on jotenkin vähempiarvoinen.



mulla meni viime kesana 10v passi umpeen, enka ollut huomannut ettei tuon uuden passilain mukaan konsulaateissa enaa myonneta uusia. koska mulla ei ole henkilokorttia oli suht paskamainen homma matkustaa lahetystoon kun ei edes maan sisaisella lennolla luvata ottaa kyytiin ilman hyvaksyttavaa matkustusasiakirjaa. paivan vanha passi on vanha passi ja se ei kelpaa enaa. eika ajokorttikaan (varmistin tan useammankin lentoyhtion aspasta eika yhdessakaan luvattu paastaa koneeseen ilman henkilokorttia tai passia, vaikkakin on nainkin tapahtunut)

anyways lahetystossa kylla hyvaksyttiin henkilollisyyden toteamiseen ajokortti niin sain sitten laitettua uuden passin tulemaan (joka onneksi toimitettiin konsulaattiin ettei tarvinnut tehda toista reissua madridiin) tosin saantojen mukaanhan noin ei olisi saanut tehda.

paras olis vaan hankkia se henkilokorttikin mutta sita kun ei saa haettua kuin poliisilta :b
Lost-Soul

Posts: 3,107

#11102 • • Lost-Soul los pallos

yana, 19.2.2008 12:22:
mulla meni viime kesana 10v passi umpeen, enka ollut huomannut ettei tuon uuden passilain mukaan konsulaateissa enaa myonneta uusia. koska mulla ei ole henkilokorttia oli suht paskamainen homma matkustaa lahetystoon kun ei edes maan sisaisella lennolla luvata ottaa kyytiin ilman hyvaksyttavaa matkustusasiakirjaa. paivan vanha passi on vanha passi ja se ei kelpaa enaa. eika ajokorttikaan (varmistin tan useammankin lentoyhtion aspasta eika yhdessakaan luvattu paastaa koneeseen ilman henkilokorttia tai passia, vaikkakin on nainkin tapahtunut)

anyways lahetystossa kylla hyvaksyttiin henkilollisyyden toteamiseen ajokortti niin sain sitten laitettua uuden passin tulemaan (joka onneksi toimitettiin konsulaattiin ettei tarvinnut tehda toista reissua madridiin) tosin saantojen mukaanhan noin ei olisi saanut tehda.

paras olis vaan hankkia se henkilokorttikin mutta sita kun ei saa haettua kuin poliisilta :b


Itse kun hankin uuden passin (jopa ajoissa), niin ei virkailiva viitsinyt mainita, että vanha passi pitää tuoda mukana kun uuden hakee. Kun uuden kävin hakemassa niin tämä tuli eteen ja tietenkään vanhaa ei mukana ollut. Koska virkailija ei suostunut antamaa passia, ennenkun tuon vanhan, niin yllättäen vanha passi katosi jonnekkin. Jouduin täyttää pari lappua ja tappelemaan, että saan ajokortilla uuden passin otettua, koska en myöskään omista henkilökorttia.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

roberto

Posts: 251

#11103 • • roberto
Kiitoksia kaikille vastanneille, eiköhän tää tällä selvinny et kai sitä passia kannattaa pitää mukana ihan varmuuden vuoksi.

Sitten taas asiaan:
Mulla on puhelimessa semmonen toiminto kuin internet niin kysymys kuuluu et tuleeko siit jotku ihan törkeet laskut jos sillä joskus surffailee?*täh*

Puhelin on samsung shg-g800 ja liittymä sonera jos niitä tarvii tietää.
Individual

Posts: 10,942

#11104 • • Individual HYPNO!
Frendin kanssa tuli juttua staradeejiitten keikkaliksoista ja nyt tekis mieli tietää, että kun Carl Cox heitti milleniumina keikan ensin Sydneyssä ja sitten het perään Hawaijilla, niin mikä hänen keikkaliksansa oli tästä tempauksesta? Jossain muistaakseni siitä oikein erikseen mainittiin, oliko joku klubimakasiiniohjelma. Eli mainittiin, koska se oli aika hemmetin korkea, mutta en saa päähäni, että paljon.
Claquesous

Posts: 3,206

#11105 • • Claquesous viidettä kolonnaa
Jos haluaa pitää kiinni relativistisesa moraalikäsityksestä, siis siitä, jonka mukaan ihmiskuntaan ei voi soveltaa yhtä moraalikäsitystä, koska maailmassa on tuhansia, ehkä lukemattomia, kulttuureita ja nämä kulttuurit kaikki näkevät eri asiat oikeina tai väärinä. Mutta kuitenkin, ymmärtää sen, että tiettyjä eettisiä sääntöjä tulee pitää universaaleina, esim. tappaminen on aina fundamentaalisesti väärin, toisen vahingoittaminen ja toisen syrjintä liittyen erilaisuuteen samaten.

Onko tämä moraalinen käsitys enää relativistista vai ollaanko kuitenkin kantilaisen yleisen moraalin jalanjäljillä?

--
32. of December

spoinkel

Posts: 398

#11106 • • spoinkel Alferd Heatpacker
Onko myrkynvihreä joku tarkasti määritelty sävy, toisin sanoen onko sillä PMS-, RGB- tai CMYK-arvoja?

--
Buffalo buffalo buffalo badger Badger badger buffalo Buffalo.

Gleba

Posts: 549

#11107 • • Gleba

T-mu, 19.2.2008 09:47:
Mitä on päällä perus selkähieronnassa kun menee hierojalle?



Housut :D

--
I can scare the stupid out of you, but the lazy runs deep.

daffy

Posts: 737

#11108 • • daffy duck and cover

spoinkel, 19.2.2008 21:16:
Onko myrkynvihreä joku tarkasti määritelty sävy, toisin sanoen onko sillä PMS-, RGB- tai CMYK-arvoja?


Ainakin Pantonen väreistä löytyy "Poison Green" koodilla 16-6444, mutta eipä tuo kai mikään virallinen ole. Ja mistäkö nimitys "myrkynvihreä"?

Oddly enough, in spite of the plentitude of greens in nature, natural sources for green inks and dyes are hard to come by. In the 19th century, the world of fashion and interior design was delighted that greens could finally be achieved with chemical processes. Paris Green became a very fashionable emerald shade and was used extensively in decorating. It was eventually discovered that the deadly arsenic-based pigments used in wallpaper had caused several mysterious deaths and Paris Green was aptly renamed "Poison Green!"

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

Apo

Posts: 1,574

#11109 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

daffy, 19.2.2008 21:36:
Ainakin Pantonen väreistä löytyy "Poison Green" koodilla 16-6444, mutta eipä tuo kai mikään virallinen ole. Ja mistäkö nimitys "myrkynvihreä"?



Firefoxin värityökalu sanoo että väri koodi on #49b960
Lyylikki

Posts: 2,975

#11110 • • Edited Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Jos mulla on Adobe Acrobat asennettuna koneelle, niin saanko mä jotenkin tehtyä pdfstä Excelin?

Alkuperäinen siis ollut selkeästi Excel taulukko, mutta joku saakelin vompatti on lähettänyt sen eteenpäin pdf-tiedostona. Soittamallahan sen varmasti saisi, mutta...plääh...
domi

Posts: 7,069

#11111 • • domi Työn sankari.

Lyylikki, 20.2.2008 13:52:
Jos mulla on Adobe Acrobat asennettuna koneelle, niin saanko mä jotenkin tehtyä pdfstä Excelin?

Alkuperäinen siis ollut selkeästi Excel taulukko, mutta joku saakelin vompatti on lähettänyt sen eteenpäin pdf-tiedostona. Soittamallahan sen varmasti saisi, mutta...plääh...


Joissain tapauksessa sen taulukon maalaaminen, copypasteeminen exceliin auttaa.
ezzy

Posts: 8,060

#11112 • • Edited ezzy Droid-pappa

Lyylikki, 20.2.2008 13:52:
Jos mulla on Adobe Acrobat asennettuna koneelle, niin saanko mä jotenkin tehtyä pdfstä Excelin?

Alkuperäinen siis ollut selkeästi Excel taulukko, mutta joku saakelin vompatti on lähettänyt sen eteenpäin pdf-tiedostona. Soittamallahan sen varmasti saisi, mutta...plääh...



haha *lmao*
Jos ei ole tarkoitus muokata sitä taulukkoa, niin ota screenshot ja pastee se exceliin ja pistä vahinko kiertämään. Kyllä meilläkin asiakas printtasi meidän lähettämän mailin, skannasi sen ja liitti sen mailiin liitteeksi ja pisti meille takas pikkasen myöhemmin...joku vaihe saatto jäädä koko vammaisuudesta väliin mun muistini syövereissä.
Domi ehkä muistaa ;)

roberto, 19.2.2008 14:51:
Kiitoksia kaikille vastanneille, eiköhän tää tällä selvinny et kai sitä passia kannattaa pitää mukana ihan varmuuden vuoksi.

Sitten taas asiaan:
Mulla on puhelimessa semmonen toiminto kuin internet niin kysymys kuuluu et tuleeko siit jotku ihan törkeet laskut jos sillä joskus surffailee?*täh*

Puhelin on samsung shg-g800 ja liittymä sonera jos niitä tarvii tietää.



Soneralla kyllä. Jos sulla olis joku esim sauniksen tms "flat rate"-liittymä eli kiinteä kk-maksu dataliikenteestäkin, niin sit sais surffailla niin paljon ku huvittaa.

Gleba, 19.2.2008 21:22:
---
T-mu, 19.2.2008 09:47:
Mitä on päällä perus selkähieronnassa kun menee hierojalle?

---


Housut :D



Hieroja.
RainChild

Posts: 909

#11113 • • RainChild
Kannattaako Tieteen Kuvalehteä ruveta tilaamaan? Onko se arvonsa väärti? Käyttäjäkokemuksia kanssa :p

--
Rainchild is back home

NextAce

Posts: 2,505

#11114 • • NextAce Alienated

RainChild, 20.2.2008 18:14:
Kannattaako Tieteen Kuvalehteä ruveta tilaamaan? Onko se arvonsa väärti? Käyttäjäkokemuksia kanssa :p



Tilasin muutamia kuukausia tota lehteä. Ihan ok juttuja välillä, mutta ei oikein ollut hintansa väärti.

--
-Alienation-

-----

domi

Posts: 7,069

#11115 • • domi Työn sankari.

RainChild, 20.2.2008 18:14:
Kannattaako Tieteen Kuvalehteä ruveta tilaamaan? Onko se arvonsa väärti? Käyttäjäkokemuksia kanssa :p


Mulle tuli vuosina 1997-2003 kyseinen lehti, ja olin todella tyytyväinen. Suosittelen.
Bio

Posts: 4,429

#11116 • • Bio The Bullies / Pinky

RainChild, 20.2.2008 18:14:
Kannattaako Tieteen Kuvalehteä ruveta tilaamaan? Onko se arvonsa väärti? Käyttäjäkokemuksia kanssa :p



Oon tilannu nyt sitä n. vuoden verran ja on kyllä hintansa arvoinen. Lisäks saat varmaan tilauksen yhteydessä jonkun kylkiäisen ;)
RainChild

Posts: 909

#11117 • • RainChild

Bio, 20.2.2008 18:22:
---
RainChild, 20.2.2008 18:14:
Kannattaako Tieteen Kuvalehteä ruveta tilaamaan? Onko se arvonsa väärti? Käyttäjäkokemuksia kanssa :p

---


Oon tilannu nyt sitä n. vuoden verran ja on kyllä hintansa arvoinen. Lisäks saat varmaan tilauksen yhteydessä jonkun kylkiäisen ;)



Niin saisinkin, just tuli mainos :D... Ääntä (JOPA YLI) 15 dB verran vaimentavat kuulokkeet :p. Semmosii oon kyl kaivannu, mut eipä noista oikee voi tietää, et onks ne yhtää hyvät. Enkä mä nyt sitä lehtee niiden kuulokkeide takii tilais :D.. Oon jo pitkään miettiny vaihtavani Trendin (blaah, eipä oo pal annettavaa mulle) tilaamisen johonki tiede-lehteen, ja mietin Tieteen kuvalehtee (ja odottelin kivoi kylkiäismainoksii :D)

--
Rainchild is back home

adix

Posts: 69

#11118 • • adix

Annakins, 7.2.2008 12:23:
---


---


Muakin tosiaan kiinnostais tietää miten ne meni paskaks? Noissa housuissa on niin paljon roikkuvia hilavitkuttimia, että pyykkikoneessa kyllä ehdottomasti nurinpäin ja vaikka vielä isoon pesupussiin, muuten repeytymisen riski on aika suuri.

Toi materiaali myös näyttää vähän sellaselta, että ei välttämättä kovin paljoa tykkää huuhteluaineesta. Jos vaatteessa on esim. yhtään stretchiä, niin huuhteluainetta ei pitäs käyttää ollenkaan. Itse käytän oikeastaan vain lakanoiden ja pyyhkeiden pesun yhteydessä.


Ihan erillisenä asiana huomasin taannoin Loordien maassa asuessani, että brittinuorilla ei ollut mitään hajua vaatteiden pesumerkinnöistä. Eräänkin kerran todistin asuntolan pyykkituvassa kohtausta, jossa tyttö itkee ja nyyhkii kun hänen kallis silkkimekkonsa oli mennyt aika kammottavaan kuntoon kuivausrummussa. Tosin imo brittinuoret nyt muutenkin on kyllä käsittämättömän avutonta sakkia noin niinku yleisesti.




Siis kangas kesti kyllä sen pesun, mutta lanka ei kestäny.. Pesupusseja? En omista mutta pitää kait ostaa :)
Vein housut kaverille ommeltavaks se pisti ne ihan uuden näkösiks!
ezzy

Posts: 8,060

#11119 • • ezzy Droid-pappa

RainChild, 20.2.2008 18:14:
Kannattaako Tieteen Kuvalehteä ruveta tilaamaan? Onko se arvonsa väärti? Käyttäjäkokemuksia kanssa :p



Toistaa itseään liikaa, mut sisältää kyl ihan mielenkiintoista luettavaa yleensä.
-lera-

Posts: 394

#11120 • • -lera-
oon tässä kauan ajatellut et miten noi raksojen nosturit (siis ne isot keltaset) pystytetään??
miten ja kuka ja missä ne "rakennetaan" ja miks sitä ei ikinä huomaa. ne vaan ilmestyy rakennusmaalle... ? *ding*