Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,487,395 views

serotonot

Posts: 3,137

#1061 • • serotonot Paul Easy

ella_:
kertokaa mulle miksi itkemisen jälkeen aina väsyttää? onko se niin energiaa kuluttavaa puuhaa?


paha mieli vähentää energiaa yleensäkin, joten johtuisko siitä? Ja sit itkiessä kuivuu ja turpoo silmät joten niistä tulee raskaammat ja sit ku menee viel nenä tukkoon ni ei oo nii helppo hengittää.

tossa ois mun arvailua asiasta
Amma

Posts: 2,383

#1062 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Kun taas herne-mantsu-kausi lähestyy, niin tuli mieleen, että miksi herneet tuottavat usein paljon ilmavaivoja?

--
*etsiskel*

Pätkis

Posts: 1,038

#1063 • • Pätkis Pikkis

ella_:
kertokaa mulle miksi itkemisen jälkeen aina väsyttää? onko se niin energiaa kuluttavaa puuhaa?


aiemmin mainittujen fyysisten syiden lisäksi itkeminen on henkisesti kuluttavaa puuhaa, koska harvemmin tulee itkettyä kunnolla ennenkuin ei tod enää ole mitään muuta keinoa ilmaista itseään. Sitten turinan jälkeen tuntee itsensä todella väsyneeksi kun siinä on samalla käsitellyt sitä itkemisen aihetta mielessään...kai *täh*

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Jammailija

Posts: 3,224

#1064 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Tuli tos töissä mieleen....:
Miksi linnun paska on valkoista, mut ihmisen paska (yleensä) ruskeaa*nauru*?

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

-Kerttu-

Posts: 4,542

#1065 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Jammailija:
Tuli tos töissä mieleen....:
Miksi linnun paska on valkoista, mut ihmisen paska (yleensä) ruskeaa*nauru*?



aahhahaa!! *nauru* Sulla on tainnut olla töissä liikaa luppo aikaa..

No mutta, jos tota tarkemmin miettii niin onhan se vähän hassua..Mut luulen sen liittyvän lintujen ruuan sulatukseen..Ehkä niillä ei ulosteeseen erity bilirubiinia (tai mitä nyt olikaan), mikä värjää ainakin ihmisen ulosteen ruskeaksi..Ja kai niillä muutenkin vähän erilailla toi homma pelaa kuin ihmisillä..että näin..*hymy*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Jammailija

Posts: 3,224

#1066 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
No hitto... Mähän rupeen sulta tenttaamaan useammin näit juttuja*nauru*!

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

-Kerttu-

Posts: 4,542

#1067 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Jammailija:
No hitto... Mähän rupeen sulta tenttaamaan useammin näit juttuja*nauru*!



Heh.. Moon loppu peleissä aika fiksu, vaikken ehkä siltä näytäkään..Koulussa olin aina se hikipinko!! *nauru*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

S-T

Posts: 1,195

#1068 • • S-T Pieni

Viola81:
No mutta, jos tota tarkemmin miettii niin onhan se vähän hassua..Mut luulen sen liittyvän lintujen ruuan sulatukseen..Ehkä niillä ei ulosteeseen erity bilirubiinia (tai mitä nyt olikaan), mikä värjää ainakin ihmisen ulosteen ruskeaksi..Ja kai niillä muutenkin vähän erilailla toi homma pelaa kuin ihmisillä..että näin..*hymy*


*pilkunnus* Bilirubiini itse ei värjää ulostetta vaan bilirubiinista aineenvaihdunnassa syntyneet aineet.

Lisätietoa: bilirubiini syntyy kun punasolujen hemoglobiini hajoaa solujen kuollessa. Sinänsä ihmettelen ettei joillain eläimillä sitten sitä erity ulosteeseen, kyllähän niilläkin kai punasoluja on *ding* Eiköhän se aineenvaihdunta vaan käsittele niillä kuolleet punasolut sitten jotenkin eritavalla.

Joillain käärmeillä myös suurin osa ulosteesta on valkoista, mikä tietääkseni johtuu sen suuresta kalkkipitoisuudesta, kun käärmeethän nielee saaliselälimen luineen päivineen. Linnuista en tosiaan osaa sanoa *blush*

[muokattu 1.6.2004 20:59]

--
Pieni on kaunista.

-Kerttu-

Posts: 4,542

#1069 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

S-T:
---
Viola81:
No mutta, jos tota tarkemmin miettii niin onhan se vähän hassua..Mut luulen sen liittyvän lintujen ruuan sulatukseen..Ehkä niillä ei ulosteeseen erity bilirubiinia (tai mitä nyt olikaan), mikä värjää ainakin ihmisen ulosteen ruskeaksi..Ja kai niillä muutenkin vähän erilailla toi homma pelaa kuin ihmisillä..että näin..*hymy*

---

*pilkunnus* Bilirubiini itse ei värjää ulostetta vaan bilirubiinista aineenvaihdunnassa syntyneet aineet.

Lisätietoa: bilirubiini syntyy kun punasolujen hemoglobiini hajoaa solujen kuollessa. Sinänsä ihmettelen ettei joillain eläimillä sitten sitä erity ulosteeseen, kyllähän niilläkin kai punasoluja on *ding* Eiköhän se aineenvaihdunta vaan käsittele niillä kuolleet punasolut sitten jotenkin eritavalla.

Käärmeillä esim. myös suurin osa ulosteesta on valkoista, mikä tietääkseni johtuu sen suuresta kalkkipitoisuudesta, kun käärmeethän nielee saaliselälimen luineen päivineen. Linnuista en tosiaan osaa sanoa *blush*

[muokattu 1.6.2004 19:02]



Hmm..*blush* ehkä mä sitten olekaan niin fiksu..Mutta muistin kuitenkin että toi bilirubiini liittyy jotenkin ulosteen väriin!!! *aplodit*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Gnizhak

Posts: 701

#1070 • • Gnizhak iku

Jone:
---
Itis:
Miksi ihmiset ovat turhan kranttuja ruoan suhteen?
- tyyliin: en syö suolakurkkua, yök...

---

Nirsoilu ja ennakkoluulot uusia ruoka-aineita ja -lajeja voivat pahimmillaan olla aivan helvetillisen ärsyttäviä ja niillä voi tietyissä tilanteissa pahoittaa ihmisten mielet oikein kunnolla. Esimerkiksi siinä tilanteessa että mulle tarjotaan jotain itselleni uutta vähintään maistan sitä lähes poikeuksetta.

Ei kaikesta tarvitse pitää, mutta ei asiasta kannata esimerkin mukaista ”yök, en syö!”-numeroakaan tehdä ellei halua näyttää täysin tahdittomalta.



Tähän täytyy kysyä. Miksi pitäisi syödä jotain josta ei pidä. Eli opetetaan että kaikkea pitää maistaa (onhan se ihan hyvä juttu). Mutta myös kaikki mitä ottaa täytyy syödä. Tähän en itse kykene, vaan jos koen ruuan olevan vastenmielistä, olen syömättä. Yhtäältä itseäni ajatellen; en pidä siitä en syö sitä. Toisaalta muita ajatellen, jos väkisin koetan syödä jotain jonka maku ei minua miellytä, se kostautuu ja yökkäysreaktio tuo ruuan kyllä takaisin.

Mulla tuntuu vielä haju ja makuaisti käyvän ylikierroksilla ja maistan/haistan paljon sellasia asioita mitä muut eivät tunnu huomaavan lainkaan, ja alkavat sitten väittämään tahdittomaksi ja nirsoksi. Nirso ruuan suhteen olen kyllä aina ollut, mutta sen syytä en itsekään tiedä, mutta tuo erityisen herkkä haju/makuaisti on varmaan yksi syy moiseen.

--
Don't Just Stand There

Gnizhak

Posts: 701

#1071 • • Gnizhak iku
ja sitten vähän tuoreempaan juttuun käsiksi:

Parantaako se foliopipo elämänlaatua?

--
Don't Just Stand There

Dementation

Posts: 2,892

#1072 • • Dementation wednesday?

Gnizhak:
Parantaako se foliopipo elämänlaatua?



Siitä saa vitunmoisen päänsäryn! *poks**eiei*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

ZaZa

Posts: 262

#1073 • • ZaZa
Miksi?

--
Mä otan vastaa sen mitä mulle suodaan
En väistä vastuuta, mä kuljen suoraan
Elämä on kuitenki biatch kunnes kuollaan

stimbeh

Posts: 400

#1074 • • stimbeh Moriheimoreilee.

ZaZa:
Miksi?



Koska mansikat on hyviä kermavaahdon kanssa. *hymy*

--
Flow with the go.

äm

Posts: 2,376

#1075 • • äm
Miten on mahdollista, että asiakaspalveluammatissa voi olla muuten vaikka miten kiva työpäivä, mutta sitten aina just ennen kotiinpääsyä tulee joku mulkku urputtaja, jonka jälkeen pännii vielä kauan töistä poistuttuakin?
Vaaniiko ne jossain, että ”toi näyttäis siltä, että sillä loppuu vuoro, mennään vinkumaan!\”?

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Karski

Posts: 6,049

#1076 • • Karski Pomon kätyri

mayah:
Miten korkeelle hyönteiset lentää?

Kaveri asuu kuudennessa kerroksessa ja sinne tuli ampiainen, täähän nyt on tuttua jokaiselle.. Mut kärsitäänkö jossain pilvenpiirtäjissä samoista ongelmista? Entä linnut?



En osaa sanoo tarkkaan, mut pääskysethän
lentää sitä korkeemmalla mitä parempi
ilma on, ja nimen omaan sen takia että
osa hyönteisistä lentää korkeepaineella
korkeemmalle. Ei kyl mitään hajuu et mitä
joku hyttynyt kelaa duunaavansa kuumana
kesäpäivän sadan metrin korkeudessa *ding*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Avatar
#1077 • • astaroth Guest

mayah:
Entä linnut?


En ole ihan satavarma, mutta muistaakseni joku siivekäs pystyi lentämään Mt. Everestiäkin korkeammalla, taisi olla peräti 11 kilometrin korkeuteen saakka.
stimbeh

Posts: 400

#1078 • • stimbeh Moriheimoreilee.

Tres:
Ei kyl mitään hajuu et mitä
joku hyttynyt kelaa duunaavansa kuumana
kesäpäivän sadan metrin korkeudessa *ding*



Tsekkaa reviiriään ja vilkuttaa beibeille... *hih*

--
Flow with the go.

Dementation

Posts: 2,892

#1079 • • Dementation wednesday?

mayah:
Miten korkeelle hyönteiset lentää?



Korkeimalla tavattuja eläimiä ainakin on tietyt linnut everestinkin yllä, ja hyönteisistä tietyt hämähäkit on tavattu jopa yläilmakehässä, kun ne ovat olleet verkolla kiinni sademetsässä ja kelluneet tuulen mukana siellä kilometrien päässä seitin toisessa ääripäässä. Eli eiköhän niitä ötököitä ole pilvenpiirtäjissäkin. Lintuja on ainakin.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

kiiki

Posts: 491

#1080 • • kiiki hankala

Gnizhak:
---
Tähän täytyy kysyä. Miksi pitäisi syödä jotain josta ei pidä.



mä oon ihmetellyt ihan samaa. esim äitini jaksaa aina välillä tyrkyttää ruokia/ruoka-aineita joista en pidä, aina sama lause ”kaikkea pitää maistaa ja syödä monipuolisesti”. ja mä en edes ole mikään sikakranttu ruuan suhteen joten ei sillä voi olla pelkoa että kuolen syödessäni pelkkää ananasta.
sama kysymys vaivaa muakin, MIKSI pitäisi syödä jotain mistä ei pidä? *ding*