Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,494,646 views

larzizi

Posts: 1,661

#10141 • • larzizi
Viime joulukuun aikoihin ostetussa puhelimessani on kahden vuoden takuu. Tällöin sain kuitin ja takuulapun niitattuna yhteen Vein puhelimen tuossa kesän aikana ensimmäistä kertaa huoltoon, kun se oli reistaillut jo jonkun aikaa. Myyjä repäisi kuitista takuulapun irti ja toimitti puhelimen huoltoon.

Nyt puhelimessa on jälleen ilmennyt jonkun verran samaa vikaa mitä siinä aikasemminkin oli, mutta tuota huoltoa pohtiessani muistin, että en koskaan saanut puhelimen takuulappua takaisin. Ja ymmärtääkseni takuulappu on kuitenkin oltava tallella, jos haluaa puhelimen takuuhuoltoon(?). Mitenkäs tässä nyt sitten pitäisi toimia? Menenkö samaan liikkeeseen kertomaan, että puhelin reistailee taas ja että takuulappua ei enää ole, koska te otitte sen viimeksi? Vai mitenkä..

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

_samppa

Posts: 89

#10142 • • _samppa

larzizi, 19.9.2007 15:30:
Viime joulukuun aikoihin ostetussa puhelimessani on kahden vuoden takuu. Tällöin sain kuitin ja takuulapun niitattuna yhteen Vein puhelimen tuossa kesän aikana ensimmäistä kertaa huoltoon, kun se oli reistaillut jo jonkun aikaa. Myyjä repäisi kuitista takuulapun irti ja toimitti puhelimen huoltoon.

Nyt puhelimessa on jälleen ilmennyt jonkun verran samaa vikaa mitä siinä aikasemminkin oli, mutta tuota huoltoa pohtiessani muistin, että en koskaan saanut puhelimen takuulappua takaisin. Ja ymmärtääkseni takuulappu on kuitenkin oltava tallella, jos haluaa puhelimen takuuhuoltoon(?). Mitenkäs tässä nyt sitten pitäisi toimia? Menenkö samaan liikkeeseen kertomaan, että puhelin reistailee taas ja että takuulappua ei enää ole, koska te otitte sen viimeksi? Vai mitenkä..




Mä olen ainakin omaa puhelintani saanut huollatettua ilman kuitteja ja takuulappuja. Kyseessä oli tosin niin uusi nokialainen, että sen julkaisusta oli alle Nokian takuuna myöntämä kaksi vuotta. Voi tietty olla, että kyseessä on vain ollut harvinaisen höveli korjausfirma...

Kun sulla kuitenkin on kuitti jäljellä puhelimen ostosta, niin uskoisin huollon onnistuvan ilman takuutodistustakin. Kuitilla voit todistaa puhelimesi olevan uudempi kuin valmistajan myöntämä takuuaika, sillä harvemmin kai noissa puhelimissa on mitään muita takuita.

Mikäli tosiaan viet puhelimen huoltoon samaan paikkaan kuin aiemmallakin kerralla, niin edellisestä huollosta on varmasti merkintä huoltoyhtiön järjestelmässä. Tuon avulla lienee helppo todistaa kertomuksesi takuutodistuksen kohtalosta. Tämä siis siinä tapauksessa, että heittäytyvät hankalaksi korjauksien suhteen.

--
pleasure little treasure

Avatar
#10143 • • Fuzzy Guest
Äkkii joku sanokaa mitä tarkottaa LightScribe disc?? Tuli vastaan ku poltan CD:lle tiedostoja...
AcidR

Posts: 521

#10144 • • Edited AcidR Serine (Distortion)

-Fuzzy-, 19.9.2007 23:53:
Äkkii joku sanokaa mitä tarkottaa LightScribe disc?? Tuli vastaan ku poltan CD:lle tiedostoja...



Lightscribe tarkottaa cd:n kannen (tai siis se kuva mikä tulee siihen itse lättyyn) piirtämistä cd-aseman laserilla. Oon sen verran huono selittämään et ehkä on parempi jos vaan pistän suoraan sivuilta. :D

"LightScribe on HP:n kehittämä tekniikka, jolla CD- ja DVD-levyjen päälle voi piirtää ja kirjoittaa DVD-asemalla (kirjoittamalla samalla laserilla, jolla data poltetaan levyn pintaa). Tämä vaatii LightScribea tukevia levyjä, eli tavallisiin levyihin ei voi taiteilla. Myös DVD-aseman on tuettava LightScribeä, jotta sen avulla onnistuu levyjen koristelu."
Avatar
#10145 • • Fuzzy Guest

Acid-Kun, 20.9.2007 00:31:
---
-Fuzzy-, 19.9.2007 23:53:
Äkkii joku sanokaa mitä tarkottaa LightScribe disc?? Tuli vastaan ku poltan CD:lle tiedostoja...

---


Lightscribe tarkottaa cd:n kannen (tai siis se kuva mikä tulee siihen itse lättyyn) piirtämistä cd-aseman laserilla. Oon sen verran huono selittämään et ehkä on parempi jos vaan pistän suoraan sivuilta. :D

"LightScribe on HP:n kehittämä tekniikka, jolla CD- ja DVD-levyjen päälle voi piirtää ja kirjoittaa DVD-asemalla (kirjoittamalla samalla laserilla, jolla data poltetaan levyn pintaa). Tämä vaatii LightScribea tukevia levyjä, eli tavallisiin levyihin ei voi taiteilla. Myös DVD-aseman on tuettava LightScribeä, jotta sen avulla onnistuu levyjen koristelu."


Heiiijj kiitti!
Ozie

Posts: 1,389

#10146 • • Ozie

RainChild, 19.9.2007 14:00:
---
RainChild, 13.9.2007 22:02:
Olen ostamassa subbaria. Mitä minun pitäisi huomioida ja mitkä ovat maagiset sanat, joita ladata myyjälle? Nyt käytössä on sonyn vahvari, 2 etukaiutinta ja 2 takakaiutinta (ovat melko vanhoja, mutta käyvät nyt toistaiseksi vielä. Merkeistä en osaa sanoa). Tulevaisuudessa aion varmaankin koravata nuo kaiuttimet uudemmilla (ja yhteensopivammilla?). Lähinnä ajatuksena on musan kuuntelu, mutta leffojakin tulee silloin tällöin katseltua. Minkä tuumainen olisi hyvä? Olen miettinyt 10-tuumaista...

Toivon, että saisin kokeilla kotona sitten sitä subbaria, mikä vaikuttaa hyvältä, että kuulostaako se myös hyvältä kotioloissa.

Mutta näin, hifistelijöitä paikalla?

---


^ Anyone? Noh, nostelin tän tästä vaan kerran, jos joltaki überavuliaalta (ja kansantajuisesti asioita selittävältä) hifistelijältä meni ohi *tirsk*



Paljon on tarkotus pistää rahaa tähän subbari operaatiooon?
-lera-

Posts: 394

#10147 • • -lera-
mitäs ostais vanhemmille 25v. hääpäiväks kuin niillä on jo kaikki.. *ding*
Avatar
#10148 • • gnomex Guest

-lera-, 20.9.2007 09:46:
mitäs ostais vanhemmille 25v. hääpäiväks kuin niillä on jo kaikki.. *ding*


Anustappi?
MiMoSa

Posts: 1,664

#10149 • • MiMoSa
Miks näppäimistössä on noi kirjaimet just tossa järjestyksessä? Ja onko tossa ees mitään logiikkaa vai onko ne vaan summassa mätkitty tohon miten sattuu?

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Miinapiina

Posts: 3,494

#10151 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä
kuinkakohan kauan menee, et pääsee moottorisahalla ovesta sisään?
siis kerrostalossa...

--
pinkki on pop!!!

Taskupeikko

Posts: 54

#10152 • • Taskupeikko
Miksi kaikki kiva tapahtuu aina yhtä aikaa, niin että sit joutuu valitsee minne menee? *hmph*
Miinapiina

Posts: 3,494

#10154 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

domi, 20.9.2007 13:32:

Riippuu sahaajasta ja sahasta. Sekä tietty oven materiaalista.



tietty juu *joo*
mut jos sahaaja on sellai vihanen ukko, sahasta en sit tiiä ja enkä matskusta... *tirsk*
tuli vaan mieleen tällanen ku naapuritalossa yhen äijän kämppään yritettiin mennä moottorisahalla, ja se sit hyppäs parvekkeelta, et oiskohan apu kerennyt tulee paikalle ennen vihaista sahaajaa?

--
pinkki on pop!!!

Mimir

Posts: 1,366

#10155 • • Mimir Rouva Yninä

daffy, 17.9.2007 13:15:
Mulla oli aiemmin sama ongelma, ratkaisin niin että siivosin ensin kunnolla (biojätteet ulos jne.) ja sen jälkeen laitoin netistä löytyneen ohjeen mukaan juomalasin pohjalle pari tippaa astianpesuainetta ja päälle desin verran omenaviinietikkaa. Banaanikärpäset laskeutuu imaileen sitä etikkaa josta astianpesuaine on ottanut pintajännityksen pois -> uppoavat pohjalle ja hukkuvat. HÄHÄHÄ



Meillä on kans ollu nyt banaanikärpäsongelma ja tällähän se ratkes. Eilen illalla jätettiin lasi pöydälle ja tänä aamuna olikin sitten lähes kaikki kärpäset kadonneet. Kiitos vinkistä siis *hihu*

--
[Wings are growing on her.]

daffy

Posts: 737

#10156 • • daffy duck and cover

-lera-, 20.9.2007 09:46:
mitäs ostais vanhemmille 25v. hääpäiväks kuin niillä on jo kaikki.. *ding*


Jotain ei-materiaa: teatteri-/oopperaliput, hierontalahjakortti tms. Omat vanhempani myös pitivät kun joululahjan sijaan ostin niille vuohen.

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

Freja

Posts: 8,775

#10157 • • Freja Sihteeri
Asia koskee mun ihania parvekelaattoja.

Partsilleni sataa ja lumettaa ihan reilusti talvisin. Ne o ostettu tosta Prisman kesäpihasta, eli jokseenkin ne on ulkokäyttöön tarkotettu, mutta voinko mä pitää niitä huoletta partsilla talven läpi, vai pitäskö mun siirtää ne sisälle, vai kellariin vai minne?
Sama kymysys koskis myös vähäsen Ikean tuoleja ja pöytääkin.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

miGGi

Posts: 236

#10158 • • miGGi ...same shit, different asshole...

Miinapiina, 20.9.2007 13:25:
kuinkakohan kauan menee, et pääsee moottorisahalla ovesta sisään?
siis kerrostalossa...

ei kuule hirveen kauaa et about noin 30sekkaa ihan max ! !

--
*nuotti* ...mun päässä kekkerit käkkää,kaapissa kääpiöt ottavat häppää,ukkeleilla on vihtahousut ja kysy että kiinnostaisko...*nuotti*

*pelle*

miGGi

Posts: 236

#10160 • • miGGi ...same shit, different asshole...

Miinapiina, 20.9.2007 14:13:
---
miGGi, 20.9.2007 14:11:

ei kuule hirveen kauaa et about noin 30sekkaa ihan max ! !

---


oho, huih!!!

hommataa sulle teräs ovi !?

--
*nuotti* ...mun päässä kekkerit käkkää,kaapissa kääpiöt ottavat häppää,ukkeleilla on vihtahousut ja kysy että kiinnostaisko...*nuotti*

*pelle*