Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,486,220 views

itis

Posts: 2,518

#9901 • • itis Morning Star

embie, 24.8.2007 20:10:
---
itis, 24.8.2007 19:39:
---
embie, 24.8.2007 18:49:
Tää ei periaatteessa oo tyhmä kysymys, mut tietääkö kukaan mistä sais paitoja (miellään huppareita, mielellään valkoisia), joissa olis teksti "I <3 SUOMI". Löytyy kyllä Finlandia ja Helsinkiä, mut ei Suomea... Tia jos joku tietäis, missä tollasia vois painattaa, niin olisin kiitollinen myös tästä tiedosta!

---


Luulen että tiedän. Sellainen matkamuistomyymälä mannerheimintiellä suunnilleen finlandiatalon kohdilla. Lähellä Hesperian puistoa. Siitä saa suomi-sitä ja suomi-tätä vaikka minkälaista.

edit:
Paitapaino onnistuu vaikkapa stockmannin 6 krs painopaikassa (vai oliko se 7mäs)

---


Kiitos!! Pitää käydä tarkastamassa tilanne sieltä sitten :)



Jos stockalle meet, niin käy ostaa hupparit itse jostain. just sellaset kuin haluat. ne painattaa mihin vaan riepuun mitä sinne viet.

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

*Ozi*

Posts: 11

#9902 • • *Ozi* .:uber
mitä ootte mieltä E=mc² yhtälöstä XD
Zebir

Posts: 659

#9905 • • Zebir
Miten vähäpukeiset kiksutytöt pärjää erityisesti talvella? Onks teillä jotkut pitkät paksut takit aina kun ootte menossa bileisiin vai meneekö aina autolla ovelta ovelle?

--
On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo. -Nalle Puh-

evvk

Posts: 1,918

#9907 • • Edited evvk

satumetsä, 21.8.2007 16:59:
---
mark hamilton, 19.8.2007 13:36:
miksi työttömät valittaa ja valittaa?

---


No miksiköhän *justjoo* *ding*

Varmaan siksi, että ovat työttömiä ja joutuvat anelemaan tukia, jotka ei vissiin kovin isoja ole.



Lähinnä mitä netistä lukee niin ne aina syyttää valtiota yms. työttömyydestä valittaa työvoimakoulutuksista että ne on pilipalikursseja ja työharjoitelu on orjatyötä yms. Syylistävät työnantajia jne
Zebir

Posts: 659

#9908 • • Zebir

mark hamilton, 26.8.2007 03:26:
---
satumetsä, 21.8.2007 16:59:
---
mark hamilton, 19.8.2007 13:36:
miksi työttömät valittaa ja valittaa?

---


No miksiköhän *justjoo* *ding*

Varmaan siksi, että ovat työttömiä ja joutuvat anelemaan tukia, jotka ei vissiin kovin isoja ole.

---


Lähinnä mitä netistä lukee niin ne aina syyttää valtiota yms. työttömyydestä valittaa työvoimakoulutuksista että ne on pilipalikursseja ja työharjoitelu on orjatyötä yms. Syylistävät työnantajia jne


nii just. Kaikki työttömät putkimieskouluun niin saatais työttömyys alas ja putket kuntoon!
(putkimiehistähän on pulaa nyt)

--
On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo. -Nalle Puh-

evvk

Posts: 1,918

#9909 • • Edited evvk

Zebir, 26.8.2007 11:24:
---
mark hamilton, 26.8.2007 03:26:
---
satumetsä, 21.8.2007 16:59:
---
mark hamilton, 19.8.2007 13:36:
miksi työttömät valittaa ja valittaa?

---


No miksiköhän *justjoo* *ding*

Varmaan siksi, että ovat työttömiä ja joutuvat anelemaan tukia, jotka ei vissiin kovin isoja ole.

---


Lähinnä mitä netistä lukee niin ne aina syyttää valtiota yms. työttömyydestä valittaa työvoimakoulutuksista että ne on pilipalikursseja ja työharjoitelu on orjatyötä yms. Syylistävät työnantajia jne

---

nii just. Kaikki työttömät putkimieskouluun niin saatais työttömyys alas ja putket kuntoon!
(putkimiehistähän on pulaa nyt)



Eikun ne pitäisi laittaa Idols-kurssille: Näin pääset Idolsiksi..
oooo

Posts: 1,249

#9910 • • oooo

mark hamilton, 26.8.2007 03:26:
Lähinnä mitä netistä lukee niin ne aina syyttää valtiota yms. työttömyydestä valittaa työvoimakoulutuksista että ne on pilipalikursseja ja työharjoitelu on orjatyötä yms. Syylistävät työnantajia jne



En tiedä paljon kukakin saa rahaa harjottelusta. Siis että vaihteleeko summa (kuinka paljon) eri ihmisillä. Kyllä työttömiä varmaan ärsyttää tehdä kuusi tuntia päivässä "ilmaiseksi" töitä vai oliko se seitsemän tuntia. Tosi moneen paikkaan otetaan innolla harjoittelijoita ja sanotaan, että työntekijä tuli kyllä tosi tarpeeseen. Että varmaan ihmetyttää, että työpaikassa on periaatteessa ollut pulaa työntekijöistä ja sitten sinne ei palkata ketään mutta harjoittelija kyllä kelpaa.

Mä kun olin harjoittelussa, niin siellä työpaikalla oli pula työntekijöistä. Eli ne ei olis periaatteessa tullut mitenkään toimeen ilman mua ja toista harjoittelijaa. Siellä kyseisessä paikassa on aina harjoittelijoita. Mä sain siitä harjoittelusta rahaa muistaakseni 300-400 euroa kuussa. En ole ihan varma summasta, koska en muista sitä enää mutta noilla paikkeilla se oli.

Mutta mä en ainakaan valittanut siitä, koska mä menin ihan vapaaehtoisesti harjotteluun, eikä kukaan sinne mua pakottanut tai painostanu. Ja saahan sen rahan lisäksi esim. asumistukea ja voi mennä myös sossuun, jos rahat ei riitä. Mulle kyllä kelpas sillon ne rahat oikein hyvin, eikä ollu valittamista. Eli ymmärrän työttömiä mutta toisaalta ymmärrän kyllä senkin, että se valittaminen ärsyttää. Palkkakaan ei esim. mun tulevalla alalla kovinkaan iso ole, että ihan hyvin sain rahaa ja oikein hyvin se mulle riitti. Ei valittamista.
evvk

Posts: 1,918

#9911 • • Edited evvk

satumetsä, 26.8.2007 13:45:
---
mark hamilton, 26.8.2007 03:26:
Lähinnä mitä netistä lukee niin ne aina syyttää valtiota yms. työttömyydestä valittaa työvoimakoulutuksista että ne on pilipalikursseja ja työharjoitelu on orjatyötä yms. Syylistävät työnantajia jne

---


En tiedä paljon kukakin saa rahaa harjottelusta. Siis että vaihteleeko summa (kuinka paljon) eri ihmisillä. Kyllä työttömiä varmaan ärsyttää tehdä kuusi tuntia päivässä "ilmaiseksi" töitä vai oliko se seitsemän tuntia. Tosi moneen paikkaan otetaan innolla harjoittelijoita ja sanotaan, että työntekijä tuli kyllä tosi tarpeeseen. Että varmaan ihmetyttää, että työpaikassa on periaatteessa ollut pulaa työntekijöistä ja sitten sinne ei palkata ketään mutta harjoittelija kyllä kelpaa.

Mä kun olin harjoittelussa, niin siellä työpaikalla oli pula työntekijöistä. Eli ne ei olis periaatteessa tullut mitenkään toimeen ilman mua ja toista harjoittelijaa. Siellä kyseisessä paikassa on aina harjoittelijoita. Mä sain siitä harjoittelusta rahaa muistaakseni 300-400 euroa kuussa. En ole ihan varma summasta, koska en muista sitä enää mutta noilla paikkeilla se oli.

Mutta mä en ainakaan valittanut siitä, koska mä menin ihan vapaaehtoisesti harjotteluun, eikä kukaan sinne mua pakottanut tai painostanu. Ja saahan sen rahan lisäksi esim. asumistukea ja voi mennä myös sossuun, jos rahat ei riitä. Mulle kyllä kelpas sillon ne rahat oikein hyvin, eikä ollu valittamista. Eli ymmärrän työttömiä mutta toisaalta ymmärrän kyllä senkin, että se valittaminen ärsyttää. Palkkakaan ei esim. mun tulevalla alalla kovinkaan iso ole, että ihan hyvin sain rahaa ja oikein hyvin se mulle riitti. Ei valittamista.



Niin joo,
crissy

Posts: 1,958

#9912 • • crissy

Bio, 24.8.2007 17:49:
---
crissy, 24.8.2007 14:36:
Onks ranskalaiset (perunat) niin ranEt vai ranUt??????


mä sanon et Ranet!

---


no ei kumpikaan!!1 :D

ne on ranskikset!



ranskis on ehkä enemmänki ranskanleipä.. *pepsodent*
Miinapiina

Posts: 3,494

#9913 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä

crissy, 27.8.2007 09:18:
---
Bio, 24.8.2007 17:49:

no ei kumpikaan!!1 :D

ne on ranskikset!

---


ranskis on ehkä enemmänki ranskanleipä.. *pepsodent*



ranskis ehkä joo mut RANSKIKSET on ranut!!
eli ranskalaiset perunat *joo*

--
pinkki on pop!!!

Jone

Posts: 8,258

#9915 • • Jone Archibald Haddock

embie, 24.8.2007 18:49:
Tää ei periaatteessa oo tyhmä kysymys, mut tietääkö kukaan mistä sais paitoja (miellään huppareita, mielellään valkoisia), joissa olis teksti "I <3 SUOMI". Löytyy kyllä Finlandia ja Helsinkiä, mut ei Suomea... Tia jos joku tietäis, missä tollasia vois painattaa, niin olisin kiitollinen myös tästä tiedosta!



Jos ei vielä löytynyt, niin mä voin myöskin hoitaa noiden duunauttamisen verkkokauppani kautta. *vink*
Avatar
#9916 • • Annakins Guest

satumetsä, 26.8.2007 13:45:
En tiedä paljon kukakin saa rahaa harjottelusta. Siis että vaihteleeko summa (kuinka paljon) eri ihmisillä. Kyllä työttömiä varmaan ärsyttää tehdä kuusi tuntia päivässä "ilmaiseksi" töitä vai oliko se seitsemän tuntia. Tosi moneen paikkaan otetaan innolla harjoittelijoita ja sanotaan, että työntekijä tuli kyllä tosi tarpeeseen. Että varmaan ihmetyttää, että työpaikassa on periaatteessa ollut pulaa työntekijöistä ja sitten sinne ei palkata ketään mutta harjoittelija kyllä kelpaa.

Mä kun olin harjoittelussa, niin siellä työpaikalla oli pula työntekijöistä. Eli ne ei olis periaatteessa tullut mitenkään toimeen ilman mua ja toista harjoittelijaa. Siellä kyseisessä paikassa on aina harjoittelijoita. Mä sain siitä harjoittelusta rahaa muistaakseni 300-400 euroa kuussa. En ole ihan varma summasta, koska en muista sitä enää mutta noilla paikkeilla se oli.

Mutta mä en ainakaan valittanut siitä, koska mä menin ihan vapaaehtoisesti harjotteluun, eikä kukaan sinne mua pakottanut tai painostanu. Ja saahan sen rahan lisäksi esim. asumistukea ja voi mennä myös sossuun, jos rahat ei riitä. Mulle kyllä kelpas sillon ne rahat oikein hyvin, eikä ollu valittamista. Eli ymmärrän työttömiä mutta toisaalta ymmärrän kyllä senkin, että se valittaminen ärsyttää. Palkkakaan ei esim. mun tulevalla alalla kovinkaan iso ole, että ihan hyvin sain rahaa ja oikein hyvin se mulle riitti. Ei valittamista.



Mä olin 6 kk työelämäharjoittelijana vuosi sitten ja siitä sai n. 39 euroa / pv. Sain muistaakseni n. 10 euron lisän, koska olin ollut 10 kk töissä ennen harjoittelun alkua (pl. opiskelut). Ja tukihan tosiaan maksettiin ainoastaan työpäiviltä, ei todellakaan arkipyhiltä tms.

Itse menin myös ihan vapaaehtoisesti ja tietoisesti harjoitteluun ja mulla kävi tsäkä, koska työllistyin myös sitä kautta (se on tässä harjoittelijoita väärinkäyttävässä valtion koneistossa harvinaista).

Täällä tosiaan yleensä meininki on se, että harjoittelijat heitetään suoraan suden suuhun, perehdytys on minimalistista ja tehtävät vastuullisia. Sit 6 kk:n jälkeen sut potkitaan pihalle ja otetaan uus harjottelija sisälle. Hommasta oli keväällä kohua kun eräs entinen harjoittelija kirjoitti Pressoon artikkelin "Merikasarmin orjat", jossa puidaan UM:n ah niin ihania käytäntöjä.
Miika

Posts: 893

#9917 • • Miika

*Ozi*, 24.8.2007 20:44:
mitä ootte mieltä E=mc² yhtälöstä XD



Klassinen fraktaalin kaava :)

Mut jos "MN/C > WC" niin yhtälö on mahdoton.
wiwi

Posts: 1,575

#9918 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Eivätkö naiset saa hautajaisissa kantaa arkkua? Rupesi mietityttämään kun pari viikkoa takaperin olin papan hautajaisissa. Yhdellä kantajista oli niin kipeä selkä, ettei voinutkaan osallistua kantamiseen ja hänet joutui korvaamaan siskoni poikaystävä, joka ei vainajaa edes tuntenut.

Mä olisin ihan mielelläni ollut kantamassa, se oli sentään mun pappa.*ding*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

pirpeli

Posts: 5,533

#9919 • • pirpeli

wiwi, 27.8.2007 18:58:
Mä olisin ihan mielelläni ollut kantamassa, se oli sentään mun pappa.*ding*



En äkkiseltään löytänyt miltään suomenkieliseltä enkä englanninkieliseltä sivulta mainintaa tästä. Kaikissa kantajiin viitataan vain "kantajina", mutta esimerkiksi vaatetuksesta annetaan selkeät ohjeet. -quote- Kantajat, tavallisesti kolme kummankin puolen, mutta kahdellakin tullaan toimeen, ryhmittyvät arkun kahtapuolen niin että lähimmät omaiset ovat edessä. Kantajat hiljentyvät hetkeksi, panevat hatut päähänsä ja käsineet käteensä, jos heillä ne on, tarttuvat liinoihin/ kahvoihin ja nostavat arkun. -quote-. Eli tästäkin voitaisiin olettaa, että kantajat ovat miehiä. Luulisin, että asiasta voidaan kuitenkin kenties sopia esimerkiksi papin ja omaisten kesken. Ehkä tässä on alun perin ollut joku kantovoimakysymys...

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Lyylikki

Posts: 2,975

#9920 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

wiwi, 27.8.2007 18:58:
Eivätkö naiset saa hautajaisissa kantaa arkkua? Rupesi mietityttämään kun pari viikkoa takaperin olin papan hautajaisissa. Yhdellä kantajista oli niin kipeä selkä, ettei voinutkaan osallistua kantamiseen ja hänet joutui korvaamaan siskoni poikaystävä, joka ei vainajaa edes tuntenut.

Mä olisin ihan mielelläni ollut kantamassa, se oli sentään mun pappa.*ding*



No kun meidän mummi kuoli, niin äiti ja sen sisko olivat kantajina eli kantajien sukupuolella ei ole väliä. Lähinnä miehet kai kantavat, koska niillä on mm. enemmän fyysistä voimaa ja usein ajatellaan, että miehet ovat myös henkisesti vanhempia.

Kysyitkö siitä kantamisesta? Ehkä kenellekkään ei vain tullut mieleen, että olisit halunnut kantaa.