Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,478,171 views

Avatar
#8941 • • ALIEN Guest

Zenni, 6.5.2007 14:50:
Eli poika? Androgyyni? Hermafrodiitti? Tää epätietoisuus raastaa mun sisintä!



NO sellanen pieni nasumainen tyttö mil tuntuu välil olevan enemmän munaa, kuin koko kylän miehillä yhteensä :S
blastic

Posts: 930

#8942 • • blastic ballistic ballstick

Zenni, 6.5.2007 14:50:
---
ALIEN, 5.5.2007 17:31:
---
Zenni, 5.5.2007 17:14:
Onko Nasu tyttö- vai poikapossu?

---


Sellanen pieni hinuri vähän kuin toi sun rakas Keksi <3
---


Eli poika? Androgyyni? Hermafrodiitti? Tää epätietoisuus raastaa mun sisintä!



Wikipedia pelastaa jälleen.

"Alkujaan Nasu oli vaalea ja pukeutui vihreään jumpperiin, mutta Disneyn versiossa hänen ihonsa on vaaleanpunainen ja asusteensa pinkki. Juuri nykyisen pinkin asunsa vuoksi Nasua luullaan usein tytöksi, mutta kaikesta huolimatta Nasu on poika."
Avatar
#8943 • • ALIEN Guest

blastic, 6.5.2007 23:43:
"Alkujaan Nasu oli vaalea ja pukeutui vihreään jumpperiin, mutta Disneyn versiossa hänen ihonsa on vaaleanpunainen ja asusteensa pinkki. Juuri nykyisen pinkin asunsa vuoksi Nasua luullaan usein tytöksi, mutta kaikesta huolimatta Nasu on poika."



hahaa! I knew it!


hmm..
asdf

Posts: 3,155

#8944 • • asdf

ALIEN, 6.5.2007 23:57:
hahaa! I knew it!


hmm..



Nyt voitkin alkaa miettimään, mitä Keksi on jättäny kertomatta sulle :D
KooKie

Posts: 4,338

#8945 • • KooKie aka. Petress Pan

Zenni, 7.5.2007 00:02:
---
ALIEN, 6.5.2007 23:57:
hahaa! I knew it!


hmm..

---

Nyt voitkin alkaa miettimään, mitä Keksi on jättäny kertomatta sulle :D



Siis täh, miten niin jättänyt kertomatta? Koko ajanhan mä silleen "hienovaraisesti" "vihjailen"...

http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=47861;pid=956981#956981

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

KooKie

Posts: 4,338

#8947 • • KooKie aka. Petress Pan

Zenni, 7.5.2007 00:14:
No mut hei, puhutaan Erikistä kuitenki. *justjoo*



Niin totta, no ehkä käyn suoraan asiaan ja läpsimään munaa sen kasvoille (kun ei toi perseeseen paneminen oo tainnut sillä kilautella muita kulkusia, kuin siinä haarojen välissä roikkuvia).

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

RiD

Posts: 2,817

#8948 • • RiD Nukemi
Miks toi play maitokaakao on niin taivaallista verrattuna kaikkiin muihin kaakaoihin?

--
*super* *possu*

Avernian

Posts: 7,451

#8949 • • Avernian Kerettiläinen
Mistäpäin ruokakauppaa pitäisi etsiä tuoretta pinaattia? Ainakaan siinä salaatti + yrtit-hyllyssä ei yleensä näy.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let&#039;s get ready to ruuuumblee! *sydän*

Marjo

Posts: 1,796

#8950 • • Marjo pupuTupuna

Avernian, 7.5.2007 22:46:
Mistäpäin ruokakauppaa pitäisi etsiä tuoretta pinaattia? Ainakaan siinä salaatti + yrtit-hyllyssä ei yleensä näy.


Pienemmissä kaupoissa ei välttämättä kuulu edes valikoimaan. Isommissa, jos kuuluu valikoimaan, niin löytyy kyllä salaattien/yrttien läheltä. Se saattaa olla myös kausituote, eli myynnissä vaan johonkin aikaan vuodesta. Ja sit myyjältä kandee kysyy, ne ei pure.

t: ex-kaupantäti *hihu*
ezzy

Posts: 8,060

#8951 • • ezzy Droid-pappa

RiD, 7.5.2007 00:26:
Miks toi play maitokaakao on niin taivaallista verrattuna kaikkiin muihin kaakaoihin?



ei saa sanoa tollasia, mä en halua uusia addiktioita enää :(
Freja

Posts: 8,775

#8952 • • Freja Sihteeri
Luettelisko mulle joku syyt, miksi yrttitee on parempi/terveellisempi vaihtoehto kuin normi musta tee?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

josbe

Posts: 1,982

#8955 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Freja, 8.5.2007 15:25:
Luettelisko mulle joku syyt, miksi yrttitee on parempi/terveellisempi vaihtoehto kuin normi musta tee?


Mä luulen, että jengi on sekoittanu maustetun mustan teen ja todelliseen yrttiteehen, jossa siis ei ole käytetty mustaa teetä, jossa taas on kofeiinia. Eli puhutaan yrttiteestä kun pitäisi puhua maustetusta mustasta teestä.

Ja yrteillähän tunnetusti on parantavia vaikutuksia. Kamomillaa ainaski juon, kun on maha kipee. Joku hippi vois auttaa vastaamaan tarkemmin. :D
Avatar
#8956 • • Edited Annakins Guest

Freja, 8.5.2007 15:25:
Luettelisko mulle joku syyt, miksi yrttitee on parempi/terveellisempi vaihtoehto kuin normi musta tee?



Valkoinen, vihreä, oolang ja musta tee tehdään kaikki camillia sinensis -kasvista, yrttiteet taas erilaisista yrteistä.

Esimerkiksi kofeiinin määrä on sitä suurempi, mitä tummempaa tee on:

Tea contains varying amounts of caffeine, depending primarily on the type. In order, from less to most, are whites, greens, oolongs, and blacks. Green tea has about 8-36 mg of caffeine per cup, black has 25-110 mg per cup. Coffee, for example has 60-180 mg per cup. (http://www.elixirtonics.com/index.asp?PageAction=Custom&ID=10)

Myös esim. vihreässä teessä on ilmeisesti paljon antioxidantteja.
josbe

Posts: 1,982

#8957 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Annakins, 8.5.2007 15:31:
---
Freja, 8.5.2007 15:25:

Valkoinen, vihreä, oolang ja musta tee tehdään kaikki camillia sinensis -kasvista, yrttiteet taas erilaisista yrteistä.

Esimerkiksi kofeiinin määrä on sitä suurempi, mitä tummempaa tee on:

Tea contains varying amounts of caffeine, depending primarily on the type. In order, from less to most, are whites, greens, oolongs, and blacks. Green tea has about 8-36 mg of caffeine per cup, black has 25-110 mg per cup. Coffee, for example has 60-180 mg per cup. (http://www.elixirtonics.com/index.asp?PageAction=Custom&ID=10)



"Joku hippi vois auttaa vastaamaan tarkemmin. :D" :D
Avatar
#8958 • • Annakins Guest

josbe, 8.5.2007 15:34:
"Joku hippi vois auttaa vastaamaan tarkemmin. :D" :D



Emmä tiiä oonks mä hippi, mut :D
Freja

Posts: 8,775

#8959 • • Freja Sihteeri

Annakins, 8.5.2007 15:31:
Valkoinen, vihreä, oolang ja musta tee tehdään kaikki camillia sinensis -kasvista, yrttiteet taas erilaisista yrteistä.

Esimerkiksi kofeiinin määrä on sitä suurempi, mitä tummempaa tee on:

Tea contains varying amounts of caffeine, depending primarily on the type. In order, from less to most, are whites, greens, oolongs, and blacks. Green tea has about 8-36 mg of caffeine per cup, black has 25-110 mg per cup. Coffee, for example has 60-180 mg per cup. (http://www.elixirtonics.com/index.asp?PageAction=Custom&ID=10)

Myös esim. vihreässä teessä on ilmeisesti paljon antioxidantteja.



Hmm. Eli niil ei oikeen oo muita eroja kuin kofeiinimäärät? Ja mitäs tuo ihmiselle auttokaan, siis antioksidantit? Mul ny o vähä piuhat sekasin.

josbe, 8.5.2007 15:31:
Mä luulen, että jengi on sekoittanu maustetun mustan teen ja todelliseen yrttiteehen, jossa siis ei ole käytetty mustaa teetä, jossa taas on kofeiinia. Eli puhutaan yrttiteestä kun pitäisi puhua maustetusta mustasta teestä.

Ja yrteillähän tunnetusti on parantavia vaikutuksia. Kamomillaa ainaski juon, kun on maha kipee. Joku hippi vois auttaa vastaamaan tarkemmin. :D



Mä puhuin ite ainakin nyt ihan yrttiteestä enkä maustetusta mustasta teestä. Kamomillaa join joskus duunissa pitkän työpvän jälkee et tulis si paremmin ja nopeemmin uni, kun se rauhotti. Ihan scheissen makustahan se silti oli.

Join siis rooibos-teetä, joka onkin kuulemma vaan teenkaltaista juomaa. Hmm. Mä tiedä mistään enää mitään.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Avatar
#8960 • • Annakins Guest

Freja, 8.5.2007 15:43:
Hmm. Eli niil ei oikeen oo muita eroja kuin kofeiinimäärät? Ja mitäs tuo ihmiselle auttokaan, siis antioksidantit? Mul ny o vähä piuhat sekasin.



Yrttitee ei varsinaisesti oo teetä (vähän sama ku päärynäsiideri ei oo siiderii vaan perryy... :D) vaan yrteistä valmistettua juomaa, eli ne ei ees oo sama asia eli eroja on paljon. Vihreä tee taas sit on teetä, mutta sisältää tosiaan vähemmän kofeiinia ja runsaasti antioxidantteja (joista löytyy lisää löpinää tuolta linkistä). Auttaa kuona-aineiden poistumiseen tms.

Eri yrteillä sit taas vaikutuksia. Mulla esim. kamomilla auttaa vatsaan (tosin yleensä käytän maitohappobakteereja kun ovat tehokkaampia) ja kai sillä jonkinlainen unettavakin vaikutus on.