Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,499,430 views

Lyylikki

Posts: 2,975

#8601 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Paljonko maksaa yksityisellä yleislääkärillä käyminen, noin suurinpiirtein? Olisin halunnut mennä tänään lääkäriin, mutta töissä semmoinen tilanne, että ei voi olla pois. Ja arvarissahan ne olisi ensin tuupanneet hoitajalle, joten siinä olisi mennyt sitten koko päivä. Ei kuitenkaan ihan pää kainalossa tai muutakaan, mutta alkaa tämä kurkkukipu vituttamaan. Ei enää edes oikein särkylääkkeet tepsi siihen, mutta muuta tautia ei ole ilmennyt, niin olen vähän ihmeissäni.

Mikä on semmoinen hyvä lääkäriasema tässä Helsingin keskustassa? Kun 16 jälkeen olisi noin 2 tunnin mahdollisuus käväistä jossakin vastaanotolla. Keskuskadun lääkäriasemalla oli ennen vanhaan työterveyshuolto, mutta sinne jonottelin tuossa useamman minuutin ajanvaraukseen, joka ei mielestäni kyllä ole mitään kovinkaan nappi aspaa. Varsinkin, kun itse pitäisi päivystää sitä asiakaspalvelua, niin ei älyttömästi voi roikkua puhelimessa.
hrdkvr

Posts: 3,929

#8602 • • hrdkvr KURGO

Lyylikki, 15.3.2007 09:41:
Paljonko maksaa yksityisellä yleislääkärillä käyminen, noin suurinpiirtein? Olisin halunnut mennä tänään lääkäriin, mutta töissä semmoinen tilanne, että ei voi olla pois. Ja arvarissahan ne olisi ensin tuupanneet hoitajalle, joten siinä olisi mennyt sitten koko päivä. Ei kuitenkaan ihan pää kainalossa tai muutakaan, mutta alkaa tämä kurkkukipu vituttamaan. Ei enää edes oikein särkylääkkeet tepsi siihen, mutta muuta tautia ei ole ilmennyt, niin olen vähän ihmeissäni.

Mikä on semmoinen hyvä lääkäriasema tässä Helsingin keskustassa? Kun 16 jälkeen olisi noin 2 tunnin mahdollisuus käväistä jossakin vastaanotolla. Keskuskadun lääkäriasemalla oli ennen vanhaan työterveyshuolto, mutta sinne jonottelin tuossa useamman minuutin ajanvaraukseen, joka ei mielestäni kyllä ole mitään kovinkaan nappi aspaa. Varsinkin, kun itse pitäisi päivystää sitä asiakaspalvelua, niin ei älyttömästi voi roikkua puhelimessa.



kelavähennyksineen ne on jotain 60-100 välillä , riippuen toimenpiteistä.
stadissa on medivire ainakin ollut käytössä..pätevä paikka, mut ajat on sielläkin kortilla

--
-keep it hard-

Lyylikki

Posts: 2,975

#8603 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

hrdkvr, 15.3.2007 09:44:
kelavähennyksineen ne on jotain 60-100 välillä , riippuen toimenpiteistä.
stadissa on medivire ainakin ollut käytössä..pätevä paikka, mut ajat on sielläkin kortilla



Tuota en kyllä purematta niele. Naistentautien erikoislääkäri, tutkimuksineen ja ilman KELA-korvausta maksoi muutama vuosi sitten 107 euroa. En voi uskoa, että yleislääkärit voisi olla samoissa hinnoissa. Vai olenko vain sattunut halvalle gynelle?
Snaggo

Posts: 1,147

#8604 • • Snaggo ;__;

kitry, 11.3.2007 21:47:
taas tarviin apua ! *ding*

eli, kun haluun omat "modaukset" tai mitkä ne nyt olikaan, niin omille sivuilleni, niin saako ne siis siitä kohdasta missä lukee url? ja mitä siihen url kohtaan siis laitetaan? mistä löydän modauksia?

oon ihan urpo näis jutuissa*possu*



asetukset>lisäasetukset>oma stylesheet. siihen laitetaan oman CSS-filun osoite.
Ja modauksia ei saa (tietääkseni) mistään, vaan kunnon kansalaiset tekee ne itse(tai pyytää jonkun tekemään) :P

--
bojoing.

roberto

Posts: 251

#8605 • • roberto
Mitä tarkottaa postiennakko? *nauru*
Apo

Posts: 1,574

#8606 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

roberto, 15.3.2007 16:16:
Mitä tarkottaa postiennakko? *nauru*



Kun lähetät paketin postiennakolla, lunastaa vastaanottaja paketin postista maksamalla siitä määräämäsi ennakkosumman. Posti huolehtii siitä, että summa ohjautuu pankkitilillesi, minkä tahansa Suomessa toimivan pankin tili käy. Summa siirretään tilillesi tai se on nostettavissasi maksamisen jälkeen 2-4 pankkipäivän kuluessa. Postiennakon enimmäismäärä on 8 400 euroa.

Englanninkielinen vastine COD, eli käsittääkseni Cash On Demand.

http://www.google.com/search?q=postiennakko

Sivu löytyy googlen cachesta
serotonot

Posts: 3,137

#8607 • • serotonot Paul Easy

Apo, 15.3.2007 16:27:

Englanninkielinen vastine COD, eli käsittääkseni Cash On Demand.


Pilkunnussimisekshan tää yllättäen menee, mut eiks toi oo Cash On Delivery, eli "maksa ku saat tavaran"
Apo

Posts: 1,574

#8608 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

serotonot, 15.3.2007 16:30:
Pilkunnussimisekshan tää yllättäen menee, mut eiks toi oo Cash On Delivery, eli "maksa ku saat tavaran"



Niinhän se taitaa olla, päässä oli vaan mielikuva siitä postimiehestä joka vaatii (demand) rahoja vastaanottajalta :)
Bellezaaa

Posts: 573

#8609 • • Bellezaaa Afrodite*

Lyylikki, 15.3.2007 09:41:
Paljonko maksaa yksityisellä yleislääkärillä käyminen, noin suurinpiirtein?
Mikä on semmoinen hyvä lääkäriasema tässä Helsingin keskustassa?



ehkä jo ootkin käyny lekuril...
mut vaik tulevaa varten...
Ite ainaki oon käyny Forumin Mehiläises ja oon ollu tyytyväinen palveluun ja hoitoon...
Ja niitähän on useitakin täs keskustan läheisyydes...
Hinnoista tosin en tiiä ku on menny duunin piikkii, ehkä teilläki vois mennä*hmph*
Mut kylhän noi yksityiset lääkärit maksaa, niii se vaa on...
daffy

Posts: 737

#8610 • • daffy duck and cover
Mulla on tollanen purnukka täynnä pikkukolikoita jota oon tyhjennelly vuosien varrella lompakosta. Jos vien ton nyt pankkiin ni laskeeko ne kiltisti sen summan ja laittaa mun tilille / antaa seteleinä vai voiko ne velottaa siitä jotain palvelumaksua tai kieltäytyä ottamasta vastaan?

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

Anselmi

Posts: 2,578

#8611 • • Anselmi And sell me

daffy, 17.3.2007 11:40:
Mulla on tollanen purnukka täynnä pikkukolikoita jota oon tyhjennelly vuosien varrella lompakosta. Jos vien ton nyt pankkiin ni laskeeko ne kiltisti sen summan ja laittaa mun tilille / antaa seteleinä vai voiko ne velottaa siitä jotain palvelumaksua tai kieltäytyä ottamasta vastaan?


Ne laittaa sut itse laittaamaan ne pussiin mihin tulee tilinumerosi, sitten tämän pussin tulet laittamaan sellaiseen luukkuun. Rahat ilmestyvät about viikossa tilille. Eli yksityishenkilöillä on sama käytäntö kuin esim. liikkeillä jotka vievät päivittäiset kassansa pankkiin.

--
sen pituinen se

Timce

Posts: 5,381

#8612 • • Timce

daffy, 17.3.2007 11:40:
Mulla on tollanen purnukka täynnä pikkukolikoita jota oon tyhjennelly vuosien varrella lompakosta. Jos vien ton nyt pankkiin ni laskeeko ne kiltisti sen summan ja laittaa mun tilille / antaa seteleinä vai voiko ne velottaa siitä jotain palvelumaksua tai kieltäytyä ottamasta vastaan?



Pankista löytyy kolikko-automaatti, johon pistät ne kolikkosi. Kone laskee ne puolestasi ja siirtää ne tilillesi. (Kunhan olen ensin iskenyt pankkikorttisi kyseiseen koneeseen.)

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Verano

Posts: 4,649

#8613 • • Verano Merituuli

daffy, 17.3.2007 11:40:
Mulla on tollanen purnukka täynnä pikkukolikoita jota oon tyhjennelly vuosien varrella lompakosta. Jos vien ton nyt pankkiin ni laskeeko ne kiltisti sen summan ja laittaa mun tilille / antaa seteleinä vai voiko ne velottaa siitä jotain palvelumaksua tai kieltäytyä ottamasta vastaan?



Ainakin joissain pankeis on sellanen piste, jossa voi omatoimisesti laittaa rahat pussiin ja tipauttaa laatikkoon. Mukaan pistetään kuitti ja toinen puoli itelle, rahat ilmestyy tilille kun ne on laskettu :) Jussi teki näin täs yks päivä. Kysy siltä velottiko ne jotain, käsittääkseni jos niin ei ainakaan paljoa.
Fyrisch

Posts: 4,525

#8614 • • Fyrisch
onks kellää mitään tietoo paljonko joutuu maksaa veroi jos tuo auton saksast jonka arvo on 5.900e sielä?
akir0

Posts: 2,554

#8615 • • akir0 idleRPG champion 2009

Fyraett, 17.3.2007 23:26:
onks kellää mitään tietoo paljonko joutuu maksaa veroi jos tuo auton saksast jonka arvo on 5.900e sielä?



Helppo arvioida kun kerroit noinkin paljon autosta. Mut alla olevan urlin taulukoista selviää kyl.

http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/05_Taulukoita_sovelletuista_verotusarvoista/index.jsp

Perstuntumalta menee ainakin toiset 5900 veroihin+alviin+tuontikuluihin.
Avatar
#8616 • • Edited niomic Guest

Verano, 17.3.2007 11:46:
---
daffy, 17.3.2007 11:40:
Mulla on tollanen purnukka täynnä pikkukolikoita jota oon tyhjennelly vuosien varrella lompakosta. Jos vien ton nyt pankkiin ni laskeeko ne kiltisti sen summan ja laittaa mun tilille / antaa seteleinä vai voiko ne velottaa siitä jotain palvelumaksua tai kieltäytyä ottamasta vastaan?

---


Ainakin joissain pankeis on sellanen piste, jossa voi omatoimisesti laittaa rahat pussiin ja tipauttaa laatikkoon. Mukaan pistetään kuitti ja toinen puoli itelle, rahat ilmestyy tilille kun ne on laskettu :) Jussi teki näin täs yks päivä. Kysy siltä velottiko ne jotain, käsittääkseni jos niin ei ainakaan paljoa.



Ehkä ois hyvä erotella eri pankit ja niiden palvelut:
Nordea:
- erikoispussiin (saa pankista) massit ja tallennuslappu => pussi konttorissa sitä varten tarkoitettuun turvalaatikkoon
-- pussista tarkistuspala ja lapusta kopio itselle, massit tulee lappuun kirjoittamallesi tilille ~viikossa

Käsittääkseni ei ollenkaan henkilöpalvelua tai jos on niin varmaan hyvällä marginaalilla (tarkoituksena juuri ohjata asiakkaat käyttämään palvelua, joka ei vaadi suoraa henkilöresurssia).

Sampo:

Automaatti, jonne kaadat rojus ja valitset mitä haluat tehdä.

Talletusautomaatilla, Sampo Pankin tilille
· kolikot 0-100 euroa 0,00 e
· kolikot 100 euroa ylittävältä
osalta, arvosta
2,00 %
· setelit 0,00 e
Muun kuin Sampo Pankin tilille
· setelit, arvosta 0,4 %
· kolikot, arvosta 4,00 %
-- kuitenkin vähintään/kerta 8,75 e
Henkilöpalveluna, pano omalle tilille
· kolikot 0-100 euroa 0,00 e
· kolikot 100 euroa ylittävältä
osalta, arvosta
3,00 %

OKO:t jne.
Kertokoot ken tietää, en jaksa enempää kaivella :)
Anselmi

Posts: 2,578

#8617 • • Anselmi And sell me
Mistä tietää et mihin mennä äänestämään?

--
sen pituinen se

hemuz

Posts: 2,178

#8618 • • Edited hemuz kätevä emäntä

Anselmi, 18.3.2007 10:47:
Mistä tietää et mihin mennä äänestämään?



Lipukkeen päälisivulla näkee ainaki. Siis se ilmoitus äänioikeudesta.
Anselmi

Posts: 2,578

#8619 • • Anselmi And sell me

hemuz-, 18.3.2007 10:49:
---
Anselmi, 18.3.2007 10:47:
Mistä tietää et mihin mennä äänestämään?

---


Lipukkeen päälisivulla näkee ainaki.


Mutta mistä tietää jos ei ole lipuketta? (Postimies Pate on voihkinut mun lipukkeen. Pate yrittää näemmä viedä mun kansalaisoikeudet)

--
sen pituinen se