Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,488,365 views

äm

Posts: 2,376

#721 • • äm
Mikä on se aika, missä lupaukset/vannomiset unohtuvat? Onko asioilla niiden luonteen perusteella joku unohdusaikakerroin?

Itse vannoin viime toukokuussa pyhästi, että en enää ikinä istu X5-Bemaria pienempään henkilöautoon. Nyt olen etsimässä itselleni kesäpommia, jonka ainoa kriteeri on, että se liikkuu.
Hirveässä ähkyssä tai krapulassa tulee luvattua, että ei enää ikinä syö/juo itseään siihen kuntoon. Joku aika myöhemmin on jää-/baarikaapilla.
Huonon suhteen jälkeen vannoo, ettei enää ikinä sorru rakastumaan. Sitten sen tekee taas uudestaan.
Uuden muotioikun tullessa nauraa kipeänä ja vannoo, ettei ikinä laita mitään niin hirveätä päälleen. Myöhemmin ei muuta käytäkään.

Millä perusteella sitä unohtaa tai muistaa lupaukset?

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

<><

Posts: 227

#722 • • <>< ¤blub¤

äm:

Huonon suhteen jälkeen vannoo, ettei enää ikinä sorru rakastumaan. Sitten sen tekee taas uudestaan.
Uuden muotioikun tullessa nauraa kipeänä ja vannoo, ettei ikinä laita mitään niin hirveätä päälleen. Myöhemmin ei muuta käytäkään.

Millä perusteella sitä unohtaa tai muistaa lupaukset?



noi on kyllä niiiin hyviä kysymyksiä...*joo* itekki miettiny moneen otteeseen.*ding* ehkä mulla on liian heikko luonne tai jotain ku aina sortuu.

--
life sucks and then you die - better go to heaven...

Dementation

Posts: 2,892

#723 • • Dementation wednesday?

äm:
Mikä on se aika, missä lupaukset/vannomiset unohtuvat? Onko asioilla niiden luonteen perusteella joku unohdusaikakerroin?



Kai se on kiinni siitä, kuinka motivoituneesti ja tosissasi moiset lupaukset teet ja kauanko olet niitä harkinnut. Kun vain heität että en juo enää koskaan, tuskin uskot siihen itsekään, mutta jos taas viikkoja mietit asiaa ja punnitset kaikkia eettisiä ja terveydellisiä seikkoja ja päädyt kasvissyöjäksi, niin tuskin sorrut lihaan ollenkaan niin herkästi. Oma motivaatio sen määrää, pidätkö lupaukset vai et. Ja olen sitä mieltä, että todella harvinaisia poikkeuksia lukuunottamatta (esim. jotkut sairaudet) pitäisi jokaisen olla itselleen rehellinen ja olla edes yrittämättä pitää lupauksia joita ei halua pitää...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

siveys

Posts: 2,492

#724 • • siveys lovely

Lene:
Voikohan teletappien ylenmääräisestä katsomisesta olla seurauksia? On vähän lallalallalallalaa -olo. *ding*


Itse katsomisesta en tiedä, mutta se, että ylipäänsä haluaa aloittaa moisen toiminnan saattaa hyvin korreloida sellaisten asioiden kanssa, josta on seurauksia.
_kolibri_

Posts: 1,590

#725 • • _kolibri_ -lintunen-

<><:
---
äm:

Huonon suhteen jälkeen vannoo, ettei enää ikinä sorru rakastumaan. Sitten sen tekee taas uudestaan.
Uuden muotioikun tullessa nauraa kipeänä ja vannoo, ettei ikinä laita mitään niin hirveätä päälleen. Myöhemmin ei muuta käytäkään.

Millä perusteella sitä unohtaa tai muistaa lupaukset?

---


noi on kyllä niiiin hyviä kysymyksiä...*joo* itekki miettiny moneen otteeseen.*ding* ehkä mulla on liian heikko luonne tai jotain ku aina sortuu.



Jotenkin uskon että kaikki lupaukset itelleen ei ole ”lupauksia” *täh* ne ovat enemmän parantavia ajatuksia, jossa saadaan ittensä tuntumaan paremmalta koska yrittää vakuuttaa/selittää itselleen tietävänsä oikein... saada otteen asiasta.
ChunkeyMunkey*

Posts: 14

#726 • • ChunkeyMunkey* weed-mon
kuulosti hauskalta threadilta...
tänään pelikunnossa mietittyä:
?ei voi olla hyviä päiviä ilman pahoja?
?miksen ikinä jaksa käydä suihkussa kun on huono päivä tai silloin kun murjotan? hylkiikö keho masennuksessa puhtautta vai luoko puhtauden tunne positiivisen kuvan mieleesi ja siten et halua piristää itseäsi??
?miksi olen aina iloinen/onnellinen/ystävällisempi kun saan uusia vaatteita??

huhhuh mut tämmösiä sitä tulee mietittyä kyytiä odotellessa... *lmao*

[muokattu 9.3.2004 20:58]

--
...Set the level high, spread your wings and fly...

Lucky-13th

Posts: 383

#727 • • Lucky-13th
saatko juttusi kuulostamaan tärkeämmältä lisäämällä ”loppupelit” johonkin väliin?

--
I´ve made up my mind, don´t confuse me with the facts!

äm

Posts: 2,376

#728 • • äm
Miksi ihmisen kävelynopeus on se mikä on?
Tehokkuuden kannaltahan olisi paljon edullisempaa, jos etenisimme vaikkapa kymmenkertaisella nopeudella.

Ja miksi lämpöpattereista nousee seinää pitkin tumma jälki ainoastaan kiinnikkeiden kohdalta?

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Avatar
#729 • • astaroth Guest

äm:
Miksi ihmisen kävelynopeus on se mikä on?
Tehokkuuden kannaltahan olisi paljon edullisempaa, jos etenisimme vaikkapa kymmenkertaisella nopeudella.



Tiesitkö: Jos ihmisen jalat liikkuisivat yhtä nopeasti, kuin muurahaisten, me liikkuisimme yli 160km/h... Aika villiä...
nomic

Posts: 4,120

#730 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix

Tulppaani:
---
äm:
Miksi ihmisen kävelynopeus on se mikä on?
Tehokkuuden kannaltahan olisi paljon edullisempaa, jos etenisimme vaikkapa kymmenkertaisella nopeudella.

---


Tiesitkö: Jos ihmisen jalat liikkuisivat yhtä nopeasti, kuin muurahaisten, me liikkuisimme yli 160km/h... Aika villiä...



*tahtoo olla ihmisen kokoinen muurahainen* *hymy* eipä tarvis autoa... paitsi mihin sitten wunderbaumi?
noena

Posts: 3,138

#731 • • noena first breath after coma
mikä ton autologin jutun tarkoitus on? et ei tarvii aina painaa nappii poi? mut jääkös sitte tänne kirjautuneeksi?*ding* *nauru*

--
TwistedLife™ Amusement Park

<><

Posts: 227

#732 • • <>< ¤blub¤

nomic:


*tahtoo olla ihmisen kokoinen muurahainen* *hymy* eipä tarvis autoa... paitsi mihin sitten wunderbaumi?



nenänpäähän roikkumaan vaan!*vink*

--
life sucks and then you die - better go to heaven...

noena

Posts: 3,138

#733 • • noena first breath after coma
*nauru* *nauru*

--
TwistedLife™ Amusement Park

-=Jennibe=-

Posts: 34

#734 • • -=Jennibe=- MiukuLi = KumiankkapaLveLin

Anne:
Helevetto. *igor*

Itseltäni loppui neuvot (ja kohta menee hermotkin), joten päätin sitten tulla tänne kysymään kysymykseni ja toivon, että joku fiksu osaisi auttaa..

Eli siis: Miten saan jauhelihan rasvasta tulleen läiskän pois farkkukankaasta?

Kaikki ehdotukset asian tiimoilta otetaan vastaan. Kiitos ja silleen. *ding*




fairyy manuaalisesti tahraan ja sit housut koneeseen ja tavallist pesuainetta. Sama tepsii rasva ja ruoho tahroihin!

--
*ankka* *taputapu*

t. Miu! *hellokitty*

meow

Posts: 1,170

#735 • • meow &quot; rakentavampaa kuvakritiikkiä kiitos &quot;
jos Paris Hilton tulisi suomeen niin yöpyisikö se hotelli Hiltonissa vai Kämpissä?
*ding*
itse henk.koht. (sillä rahamäärällä) yöpyisin kyllä kämpissä..

--
Ystävyys on kuin housuun kuseminen:
kaikki näkevät mitä on tapahtunut, mutta vain sinä tunnet lämmön.

andi--

Posts: 1,381

#736 • • andi-- lunttu

äm:
Miksi ihmisen kävelynopeus on se mikä on?
Tehokkuuden kannaltahan olisi paljon edullisempaa, jos etenisimme vaikkapa kymmenkertaisella nopeudella.


Missä kohtaa kulkee se raja mikä on tehokasta. Jos kulkisimme 10x nopeudella meihin vaikuttaisi paljon suurempi ilmanvastus ja kääntymiseenkin tarvittaisiin moninkertainen voima. Ts. joutuisimme käyttämään enemmän voimaa ja energiaa etenemiseen kuin hitaammin liikuttaessa. Olisiko se tehokasta?


Ja miksi lämpöpattereista nousee seinää pitkin tumma jälki ainoastaan kiinnikkeiden kohdalta?


Veikkaampa, että kiinnikkeet johtavat lämpöä patterista seinään joka aiheuttaa maalin tummumisen tms. Tässä kämpässä nua kiinnikkeet tuntuvat olevan vähemmän lämpöä johtavia kuin itse patteri.

--
- RAAH -

Avatar
#737 • • Cera Guest
Mistäköhän johtuu että kuumeisena ollessani itken ja pillitän kaikkea mahdollista.
En mä nyt käsittääkseni normaalisti itkemistä niin harrasta.
Ja sitten tuntuu vielä, että olen ainoana tän asian kanssa. Ketään muuta ei koskaan itketä. Ja sitten on niitä jotka ei mitenkään tajua miten voin itkeä tyhjänpäiväisiä asioita ja olla ihan tosissani pahoilla mielin.
Ja esim lääkärissä äsken taas se typerä nainen siinä kassalla sai itkun silmään kun menin pyytämään sairas todistukseen leimaa.. 'ei siihen mitään leimaa tarvitse'
Kun kuitenkin töistä on sanottu ja ne lääkäritkin, hae leima siitä kassalta... *nyyh*

Ehkä tää tästä.
N@su

Posts: 77

#738 • • N@su Pieni porsas
Nämä pari juttua ovat vaivanneet minua jo vuosikaudet..

Meillä oli yläaseteella hullu fysiikan maikka (joka olisi luultavasti räjäyttänyt neutronipommin jos sellaisen olisi käsiinsä saanut) väitti meille naama peruslukemilla tällaisia;

- Jos ihminen altistetaan äänelle taajuudeltaan 8 Hz seuraa väistämättä kuolema

- Televisiossa näkyvä ”lumisade” on peräisin alkuräjähdyksestä


Onko mitään perää? Siksikö kukaan ei sano omistaneensa 8086:sta (ehe ehe..)? Eikös maan päällä ole niin paljon radiohäiriöitä että lumisadetta olisi omastakin takaa?

--
No sex causes bad eyes..

Dementation

Posts: 2,892

#739 • • Dementation wednesday?
En tiedä onko kysytty, mutta miksi vetoketjuissa lukee YKK???

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Dementation

Posts: 2,892

#740 • • Dementation wednesday?

Dima:
---
Dementation:
En tiedä onko kysytty, mutta miksi vetoketjuissa lukee YKK???
---
Oon aina luulllu et se ois joku valmistusmerkki? Niinku Zara jne..



Ei kai se sama firma kaikkia maailman vetoketjuja tai valtaosaa niistä tee???
Vai onko niillä monopoli vetoketju bisneksessä?

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}