Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

15,958 posts, 798 pages, 6,490,012 views

bubbelgum

Posts: 2,477

#7102 • • bubbelgum ~sylikissa~

daffy, 17.9.2006 10:25:
Miksi niin monet ihmiset pelkää ampiaisia?



Mä en ole ihan varma siitä pelkäsinkö amppareita jo ihan pienenä, kun meidän sivupihalla oli sellasia maa ampiaisten koloja, mutta kyllä niitä ainakin vältteli kovasti.
Varsinainen suora pelko amppareihin on tullut siitä kun joskus lapsena broidia pisti amppari päähän. Muistan vaan että se kilju ja itki aivan saatanasti, ja sitä sattu, ja koitettiin laittaa kylmää siihen ja antaa särkylääkettä ja kaikkea, mut silti se vaan jatko ihan hysteerisenä itkemistä.

Sinänsä hassua että voi jäädä trauma jostain mitä ei itse suoranaisesti oo kokenut. Mutta näköjään se riitti. *ding*

--
Hullu ku pullosta tullu.

asdf

Posts: 3,155

#7103 • • asdf
Miks tos online-boksissa on jotkut nickit eri väreillä? Vai onks sil mitään merkitystä?
Avatar
#7104 • • astaroth Guest

Zenni, 19.9.2006 01:08:
Miks tos online-boksissa on jotkut nickit eri väreillä? Vai onks sil mitään merkitystä?


sininen = uros
punainen = naaras
valkoinen = androgyyni
WiljamiDzay

Posts: 1,291

#7105 • • WiljamiDzay Nyypiö

bubbelgum, 19.9.2006 01:06:
---
daffy, 17.9.2006 10:25:
Miksi niin monet ihmiset pelkää ampiaisia?

---


Mä en ole ihan varma siitä pelkäsinkö amppareita jo ihan pienenä, kun meidän sivupihalla oli sellasia maa ampiaisten koloja, mutta kyllä niitä ainakin vältteli kovasti.
Varsinainen suora pelko amppareihin on tullut siitä kun joskus lapsena broidia pisti amppari päähän. Muistan vaan että se kilju ja itki aivan saatanasti, ja sitä sattu, ja koitettiin laittaa kylmää siihen ja antaa särkylääkettä ja kaikkea, mut silti se vaan jatko ihan hysteerisenä itkemistä.

Sinänsä hassua että voi jäädä trauma jostain mitä ei itse suoranaisesti oo kokenut. Mutta näköjään se riitti. *ding*



Joku kesä sitten ajoin puutarhassa nurtsia semmosella työnnettävällä masiinalla ja satuin ajaa sillä maa-amppareiden pesän päälle, josta ne ampparit ei ilmeisesti tykänny hirveesti. Pari pisti mua pohkeeseen ja se sattu ihan saatanasti ja sit nous semmoset kunnon punaset pistojäljet ni aattelin eka et kyy purru tai jtn..

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

asdf

Posts: 3,155

#7106 • • asdf

astaroth, 19.9.2006 01:09:
---
Zenni, 19.9.2006 01:08:
Miks tos online-boksissa on jotkut nickit eri väreillä? Vai onks sil mitään merkitystä?

---

sininen = uros
punainen = naaras
valkoinen = androgyyni



Aaa katos joo, täänks. *piis*
Avatar
#7107 • • niomic Guest

WiljamiDzay, 19.9.2006 01:10:
Joku kesä sitten ajoin puutarhassa nurtsia semmosella työnnettävällä masiinalla ja satuin ajaa sillä maa-amppareiden pesän päälle, josta ne ampparit ei ilmeisesti tykänny hirveesti. Pari pisti mua pohkeeseen ja se sattu ihan saatanasti ja sit nous semmoset kunnon punaset pistojäljet ni aattelin eka et kyy purru tai jtn..



Itellä kävi vastaavassa tilantees vähän paskemmin kun känniset ampparit kiipes oikeen joukolla suoraan kenkään sisään levähtäessäni ja sit ku tajusin et saatana on kenkä täynnä ni ne panikoi kaikki kerral piikit edellä ja oli nilkan alue aika herkkänä.

Toinen tähän porukkaan kuuluva tutuksi tullu porukka on Hornetit? En tiedä mitä ovat suomeksi. Lähinnä itäjenkeis tullu noihin törmättyä kesäisin ja pisto on kyllä kivuliaampi kuin mitään mitä olen Suomessa kokenut. Hyvää matskua netissä:
http://www.maniacworld.com/hornets-vs-bees.htm

Skidinä en pelännyt oikein kumpaakaan porukkaa, mutta parin kesän sisällä tuli senverran useasti piikkiä et kehittyi vähän tervettä pelkoa. Suomessa tosin on taas oppinut olemaan hyvin rauhassa, kun ei täkäläiset lajit oikeen pahemmin pistä mikäli edes pistävät. En oikeastaan muista yhtään kertaa saaneeni pistoa täällä vaikka ampiaisia on varsinkin kesällä välillä jopa kymmenen kämpässä sisällä kun pesä oli jossain ikkunan alla :)
WiljamiDzay

Posts: 1,291

#7108 • • WiljamiDzay Nyypiö

niomic, 19.9.2006 01:48:
---
WiljamiDzay, 19.9.2006 01:10:
---

Toinen tähän porukkaan kuuluva tutuksi tullu porukka on Hornetit? En tiedä mitä ovat suomeksi. Lähinnä itäjenkeis tullu noihin törmättyä kesäisin ja pisto on kyllä kivuliaampi kuin mitään mitä olen Suomessa kokenut. Hyvää matskua netissä:
http://www.maniacworld.com/hornets-vs-bees.htm



Hornetit on suomeksi herhiläisiä.. Niitä ei (vielä) esiinny Suomessa suuressa mittakaavassa, vaikka pesiä on löytyny pohjoisimmillaan Savonlinnasta asti. Ilmeisesti jo Viron puolella paljon mittavampi vitsaus.

Muistu just mieleen kun kersana (jtn 8 vuotiaana vissiin) olin seikkailee tossa talon lähellä olevalla kalliolla ja siinä oli sit jossain pusikossa ampparipesä ja yks niistä pimppareista pisti mua silmäkulmaan.. Sekään ei muistaakseni ollu kivaa (silmä turpos umpeen jne).

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

Avatar
#7110 • • Edited niomic Guest

Apo, 19.9.2006 02:13:
Klips



Herhiläisissä on kyl se hyvä juttu et ne on paljon siistimpiä kuin ampiaiset ja itse tämmösenä hyönteisiä iloisesti seuraavana huomattavasti mielenkiintoisempia :)

Kato nyt tätäkin paskiaista - sweet?

baldface_l.jpg

Lisää tietoa esim. levinneisyydestä ja hienoja "nose-shotteja" osoitteessa: http://www.muenster.org/hornissenschutz/hornets.htm

Piti nyt viel sanoo et jos lähellekään tämmösiä alkaa näkyy täälpäin, ni muutan varmaan jonnekin jäälaatalle telttaan:
Giant Centipede Eating Mouse
Verano

Posts: 4,649

#7111 • • Verano Merituuli

Viivi, 20.9.2006 09:56:
Tuota, mulle kävi aikaisemmin noin ja kuva muuttui normaaliksi kun päivitin sivun *hymy*



Kiitos, mutta olen kyllä, ei auta. Muut sivut kun toi rekisteri näyttää vielä oudommilta. Sen takia tässä nyt kyselen, kun kaikki muut saitit ja sivustot toimii ihan ok, mutta Klubbari tekee mulla duunissa tepposiaan since kuukausi sitten kun palasin lomalta. Tämä tepponen tosin ekaa kertaa.
Verano

Posts: 4,649

#7112 • • Verano Merituuli
Jaaha, muutaman sellaisen ihmisen, joilla on oma stylesheet, profiilin kohdalla klubbari näyttää tutulta turvalliselta itseltään. Suurimman osan stylesheetin omaavista kohdalla näin ei ole, mutta huomasin, että ainakin Miikan, sapelin, JustinSanin ja jesuksen kohdalla näin on.
Avatar
#7113 • • jesus Guest

Verano, 20.9.2006 11:21:
Jaaha, muutaman sellaisen ihmisen, joilla on oma stylesheet, profiilin kohdalla klubbari näyttää tutulta turvalliselta itseltään. Suurimman osan stylesheetin omaavista kohdalla näin ei ole, mutta huomasin, että ainakin Miikan, sapelin, JustinSanin ja jesuksen kohdalla näin on.



*whaat*
Displacer

Posts: 1,828

#7114 • • Displacer

daffy, 17.9.2006 10:25:
Miksi niin monet ihmiset pelkää ampiaisia?



Veikkaisin että tuo johtuu siitä kun on lapsena saanu piston tai pari ja silloin se tuntuu sattuvan niin saatanasti.

Mullakin huonoja kokemuksia maa-ampiaispesän kanssa pienempänä :S
Verano

Posts: 4,649

#7115 • • Edited Verano Merituuli

jesus, 20.9.2006 11:28:
*whaat*



Sulla ja sapelillahan on ilmeisesti sama stylesheet. Miikalla on omansa, mutta sitten JustinSanilla näyttäs olevan klubbarin K5 eli tuo ruskea. Muiden, joilla on K5, kohdalla klubbari näyttää tavattomalta. Puhumattakaan kenestäkään muusta ja varsinkaan kaikista muista klubbarin sivuista.
KooKie

Posts: 4,338

#7116 • • KooKie aka. Petress Pan
Onko kukaan nauttinut sellaisia suussa poksahtelevia nameja ja limua sekaisin, vai eikö urbaanin legendan mukaisesti kukaan ole jäänyt kokemuksistaan kertomaan?:D

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

domi

Posts: 7,069

#7117 • • domi Työn sankari.

KooKie, 20.9.2006 12:07:
Onko kukaan nauttinut sellaisia suussa poksahtelevia nameja ja limua sekaisin, vai eikö urbaanin legendan mukaisesti kukaan ole jäänyt kokemuksistaan kertomaan?:D


Ennen oli tommosia karkkeja sellasessa pussissa, et kun pisti suuhun, ni alkoi poksumaan ja limsalla sai tehostettua vaikutusta....
domi

Posts: 7,069

#7118 • • domi Työn sankari.
Tyhmät kysymykset jatkuu:
Kuinka usein ok-talon piiput pitäisi nuohota, ja onko vielä olemassa vanhoja nuohouspiirejä, vai onko nuohoojat yksitysyrittäjiä?
baty

Posts: 1,607

#7119 • • baty TranceConnection

domi, 20.9.2006 16:05:
Tyhmät kysymykset jatkuu:
Kuinka usein ok-talon piiput pitäisi nuohota, ja onko vielä olemassa vanhoja nuohouspiirejä, vai onko nuohoojat yksitysyrittäjiä?



käsittääkseni kerran vuoteen pitäis nuohota.
On nuohouspiirit ja nuohoojat ovat yksityisyrittäjiä.
Foxmagon

Posts: 1,329

#7120 • • Foxmagon Iso Paha Ad..
Miksei kukaan oo kertonu mulle että kahvi on parempaa mustana ennemminku maidon kanssa? entajuu. *hiustenpyörittel*

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*